Volvo XC40 T3 156Ps

Volvo XC40 T3 156Ps

Έτσι μάλιστα

Πολύ ωραία αυτοκίνητα τα μεσαία SUV, βολικά, με χώρους, ψηλά, με άνετες αναρτήσεις και ορατότητα, αλλά για να πάρεις κάποιο που να είναι και ταυτόχρονα premium, συνήθως χρειάζεται να δώσεις περισσότερα από 40.000 ευρώ. Το VolvoXC40 όμως στη νέα του έκδοση με την κωδική ονομασία T3 γίνεται η πλέον προσιτή έκδοση στη γκάμα της σουηδικής εταιρείας και όχι μόνο. Πρόκειται ουσιαστικά για την πιο σοφή επιλογή για την Ελληνική πραγματικότητα και διαβάζοντας παρακάτω θα καταλάβετε το γιατί.

Η Volvo με το XC40 έγραψε ιστορία, αφού κέρδισε για πρώτη φορά τον τίτλο του

«Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου» για το 2018 και ταυτόχρονα αποτέλεσε την πρώτη πρόταση της Volvo στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV απέναντι στα Q3, X1 και GLA των Audi, BMW και Mercedes-Benz. Η σχεδίαση του XC40, παρότι θυμίζει τα μεγαλύτερα αδέρφια του, XC60 και XC90, έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα. Τα χαρακτηριστικά μπροστινά φώτα και η μεγάλη μάσκα συνάδουν με την οικογενειακή ταυτότητα της Volvo, το XC40 όμως έχει πιο έντονα νεύρα και μυώδη πλαϊνά απ’ ότι τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Σχεδιαστικό highlight, ο τρόπος που το νεύρο ανεβαίνει «σχηματίζοντας» την τρίτη κολόνα, καθώς και τα πίσω φανάρια σε σχήμα μπούμερανγκ. Το XC40 συνδυάζει με μοναδικό τρόπο το μοντέρνο design, τις δυναμικές αναλογίες και την αναγνωρίσιμη Σκανδιναβική όψη!

Η έκδοση Τ3 εξοπλίζεται με έναν νέο τρικύλινδρο 1,5lt που αποδίδει 156Ps, με 27kgm ροπής μεταξύ 1.850 και 3.850rpm.

MinimalPremium

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι η γνωστή λιτή και όμορφη που συνοδεύει όλα τα καινούρια Volvo με το μινιμαλιστικό και εργονομικό design, τον ψηφιακό πίνακα 12,3in, τα ποιοτικά υλικά και φυσικά την οθόνη-tablet των 9in για το σύστημα πολυμέσων, η οποία περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου αντικαθιστώντας πλήρως τα φυσικά πλήκτρα. Από άποψη εργονομίας και χώρων το XC40 θα μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες και -χάρη στο μεταξόνιο των 2.700mm- προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τα γόνατα των πίσω ακόμα και αν είναι μεγαλόσωμοι. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 460lt και με το τετράγωνο σχήμα του παίρνει άνετα 4 βαλίτσες. Ο εξοπλισμός του -ακόμα και στην μικρότερη έκδοση Base- περιλαμβάνει επτά αερόσακους, cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και το πακέτο ασφαλείας Intellisafe που περιλαμβάνει το αυτόματο φρενάρισμα City Safety, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Aid και το σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο Run-Off Road Mitigation.Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η Momentum που διαθέτει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, φώτα LED, Park Assist, ζάντες 18in και τα διαφορετικά Driving Modes που αλλάζουν ελαφρώς την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.

Άνεση και ποιότητα

Το XC40 βασίζεται στην ολοκαίνουρια αρθρωτή πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) της Volvo, η οποία διαθέτει κατά 40% κράμα βωριούχου χάλυβα, που είναι κατά πολύ πιο ανθεκτικός και άκαμπτος από το απλό ατσάλι και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής φαίνεται και στην ακαμψία αλλά και στα crash tests, όπου τα μοντέλα της εταιρείας διαχρονικά αριστεύουν. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ, ίσως και λίγο παραπάνω από τα δικά μας γούστα, αλλά μέσα στην καθημερινή μετακίνηση της πόλης θα εκτιμηθεί δεόντως, ειδικότερα από τις κυρίες. Του λείπει όμως η πληροφόρηση και σε αυτό δεν βοηθούν και τα ελαστικά με το 55άρι προφίλ. Το άκαμπτο πλαίσιο και η ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση του χαρίζουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης, κάτι που είναι χρήσιμο στο 100% των περιπτώσεων, ενώ το κοφτερό και γρήγορο τιμόνι είναι χρήσιμο μόνο κατά περίσταση. Για εμένα, όλα τα SUV έπρεπε να είναι έτσι. Δεν έχει νόημα να προσπαθείς να δώσεις σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε ένα αυτοκίνητο πχ 2 τόνων που κανένας νοήμον άνθρωπος δεν θα το αγοράσει γι’ αυτό το λόγο. Δόξα τον κύριο, αν θελήσει σπορ αμάξι, με αυτά τα χρήματα θα βρει κάτι άλλο.

Η ανάρτησή του με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συνδυάζει ιδανικά την άνεση και τον έλεγχο του αμαξώματος, δεν σε τρομάζει ποτέ και μάλιστα δείχνει ακλόνητο στις στροφές, με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, εμπνέοντάς σε να μην αφήσεις ποτέ το γκάζι, απλώς εκεί που υπερτερεί πραγματικά είναι στην άνεση. Απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς θόρυβο και έχει ανάλαφρη μεν, αλλά σίγουρη αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης, διατηρώντας την ισορροπία της πρόσφυσης των δύο αξόνων. Μάλιστα αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά -σε συνδυασμό με την απόσταση των 211mm από το έδαφος-  του επιτρέπουν να κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομους, κάτι που θα εκτιμηθεί τα καλοκαίρια. Ακόμα και στην δικίνητη έκδοση της δοκιμής, αν δεν του ζητήσεις κάτι υπερβολικό, θα καταφέρει να σε πάει ακόμα και στην πιο απόμακρη παραλία. Για το κάτι παραπάνω σε off roading, θα πρέπει να δώσεις και το κάτι παραπάνω σε ευρώ και να πάρεις κάποια ισχυρότερη έκδοση σε συνδυασμό με τετρακίνηση.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας ανήκει στην οικογένεια Drive-E και είναι 100% δημιουργία της Volvo. Δεν έχει καθόλου κραδασμούς, δεν κροταλίζει όπως οι περισσότεροι του είδους και τη χροιά του συνοδεύει ένα ελαφρύ σφύριγμα από την τουρμπίνα. Πρακτικά μιλάμε για ένα από τα καλύτερα τρικύλινδρα σύνολα της αγοράς, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό -σε αίσθηση και κλιμάκωση- 6άρι κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι απόλυτα γραμμικός, με αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα λειτουργίας και τα καταφέρνει άνετα με το βαρύ αμάξωμα του XC40, κάτι που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις του που θα περίμενε κανείς να είναι αρκετά χειρότερες. Με 9,4sec όμως για το 0-100km/h, κάτι στο οποίο βοηθά και το χειροκίνητο κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα των σχέσεων και τις μικρές διαδρομές του λεβιέ, κάθε άλλο παρά αργό είναι. Στο μόνο σημείο που θα ζητήσεις περισσότερη δύναμη θα είναι όταν είναι αρκετά φορτωμένο και θέλεις να προσπεράσεις κάποιο φορτηγό σε επαρχιακό δρόμο, αλλά πλέον με το νέο οδικό δίκτυο της χώρας, αυτή είναι μια σπάνια περίπτωση.

Σε γενικές γραμμές, το XC40, στην έκδοση με τον μικρό T3 κινητήρα, είναι ένα αυτοκίνητο που μας εντυπωσίασε. Δεν στέκεται μονάχα στο μοντέρνο design και τον εντυπωσιακό εξοπλισμό, αλλά στην ουσία. Είναι όσο μεγάλο και ψηλό χρειάζεται, στέκεται εξαιρετικά τόσο στην καθημερινή μετακίνηση της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η απόδοση και λειτουργία του κινητήρα είναι ικανή να αποστομώσει ακόμα και τον πλέον δύσπιστο με τα τρικύλινδρα σύνολα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη δελεαστική του τιμή που ξεκινάει από τα €30.713, καθιστούν το μικρό SUV της Volvo μία εξαιρετική πρόταση των premium -και όχι μόνο- μεσαίων SUV.

Μας άρεσε (+)

Εμφάνιση

Ποιοτικό εσωτερικό

Εξοπλισμός

Χώροι

Ποιότητα κύλισης

Δεν μας άρεσε (-)

Αίσθηση τιμονιού

Αυξημένη κατανάλωση υπό πίεση


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης (T3 Base): €30.713

Τιμή έκδοσης δοκιμής (T3 Momentum): €33.310

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1477cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 93,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1568

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):156PS/5.000rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 27kgm/1.850-3.850rpm

0-100km/h (sec): 9,4

Τελική Ταχύτητα (km/h): 200

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 18in

Ελαστικά: 235/55 R18

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       144

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  6,2

Δοκιμής (lt/100km):    9,0

 

 

Αρθρογράφος

 

Eτοιμάζεται το Jeep των 25.000 ευρώ

Eτοιμάζεται το Jeep των 25.000 ευρώ

Η επιτυχημένη έως τώρα παρουσία του Avenger φαίνεται πως ανοίγει το δρόμο και για ένα μικρότερο και φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep στην αγορά.