Mercedes-Benz A180d 7G-DCT 116Ps
Baby Benz
H Α-Class ξεκίνησε την καριέρα της σαν μία εναλλακτική MPV επιλογή, με διαστάσεις supermini. Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, το 2012, άλλαξε στόχευση, με την αλλαγή σε μικρομεσαίο premiumhatch-back αμάξωμα να της ταιριάζει καλύτερα, κάτι που φάνηκε από τις αυξημένες πωλήσεις του μοντέλου. Κανείς βέβαια δεν μπορούσε να προβλέψει ότι η «baby Benz» θα αποτελούσε την αιχμή του δόρατος της γερμανικής εταιρείας για να προσεγγίσει πιο νεανικό κοινό. Ωστόσο, μόνο στην Ευρώπη, η Mercedes-Benz κατάφερε να ρίξει το μέσο όρο της ηλικίας των κατόχων της κατά 10 χρόνια. Με τέτοια δεδομένα δεν εγκαταλείπεις φυσικά τη συνταγή της επιτυχίας, αλλά την εξελίσσεις πάνω στη φόρμουλα της 3ης γενιάς. Η νέα Α-Class διατήρησε το 5θυρο hatch-back αμάξωμα, ωστόσο μεγάλωσε αισθητά σε διαστάσεις και απέκτησε πιο σπορτίφ εικόνα και ακόμα καλύτερη αεροδυναμική (Cd 0,25 από 0,26). Μακρύτερη κατά 120mm (4.419mm), φαρδύτερη κατά 16mm (1.796mm), ψηλότερη κατά 6mm (1.440mm) και με αυξημένο μεταξόνιο κατά 30mm (2.729mm), η νέα A-Class δείχνει πιο επιθετική, ειδικά στο μπροστινό μέρος, χάρη στο μακρύτερο και πιο χαμηλό καπό, στη μεγάλη εξάγωνη μάσκα και στα μακρόστενα φώτα. Η αθλητική σιλουέτα ολοκληρώνεται από τα τονισμένα φτερά, το κεκλιμένο παρμπρίζ, αλλά και τα λεπτά οριζόντια φανάρια στο πίσω μέρος. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, η χρήση μιας εξελιγμένης μορφής της πλατφόρμας MFA2 μείωσε το συνολικό βάρος κατά 20kg.
HeyMercedes!
Με αυτόν τον τρόπο ξεκινάς να πεις στην προσωπική βοηθό σου ποια λειτουργία του αυτοκινήτου θες να τροποποιήσεις. Η ευγενική ψηφιακή κυρία σου απαντάει «What can i do for you?» και, με φωνητικές εντολές, ελέγχεις το τηλέφωνο, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τις κλήσεις στο κινητό σου τηλέφωνο και διάφορα άλλα. Πχ μπορείς να πεις «ζεσταίνομαι» (πάντα στα αγγλικά) και το σύστημα αυτομάτως θα προσαρμόσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού. Βέβαια, το advanced τεχνολογικό υπόβαθρο φυσικά δεν τελειώνει εδώ. Τι νομίζετε? Για μόστρα υπάρχουν οι διπλές οθόνες? Τα δύο ψηφιακά πάνελ υψηλής ανάλυσης έχουν το κάθε ένα διαγώνιο 10,25in και εντυπωσιάζουν οποιονδήποτε καθίσει στο σαλόνι της νέας A-Class. Η αριστερή εκτελεί χρέη -πλήρως παραμετροποιήσιμου- ψηφιακού πίνακα οργάνων και η δεξιά ασχολείται με το infotainment μέσω αφής ή μέσω του ειδικού pad που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Φυσικά και δεν είναι στάνταρ, αφού στη βασική έκδοση οι δύο οθόνες είναι λιγότερο «φανταζί» με μόλις 7in, ενώ εντύπωση προκαλεί η πλήρης απουσία αναλογικού πίνακα οργάνων από όλες τις εκδόσεις.
Το MBUX (Mercedes-Benz User Experience) συμπληρώνεται από πλήθος διακοπτών, με highlight τα μικρά κουμπάκια στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο «ποντικιού» υπολογιστή, εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Και ενώ όλα αυτά είναι μία φοβερή, άκρως εντυπωσιακή εμπειρία, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, απαιτούν να είσαι υπερ-του δέοντος εναρμονισμένος με την τεχνολογία και κάθε λογής tablet και smartphones.
Ένας ακόμη τομέας, στον οποίο το νέο μοντέλο βελτιώθηκε σημαντικά, είναι η ποιότητα των υλικών. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους αφρώδη και μαλακά, με το συνθετικό δέρμα να κυριαρχεί στις μεγαλύτερες επιφάνειες και παρότι υπάρχουν εκπτώσεις, όπως στο κάτω μέρος της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών στους πίσω επιβάτες, η γενικότερη αισθητική είναι πολύ premium για την κατηγορία. Οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια, ενώ ο -μεγαλύτερος -κατά 29lt- χώρος αποσκευών ικανοποιεί πλήρως με τα 370lt του.
TechnicalUpdate
Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας που κινεί την έκδοση Α180d είναι ο γνωστός 1.5dCi-της κοινοπραξίας Daimler-Renault, που σε όλες τις δοκιμές μας αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Αποδίδει 116Ps, με 26,5kgm ροπής από τις 1.750-2.500rpm και αποτελεί μία εξέλιξη του προγενέστερου μηχανικού συνόλου, με το update να φέρνει +6Ps και 0,5kgm ροπής, αλλά και εναρμόνιση με τις προδιαγραφές Euro 6d. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής-υψηλής πίεσης, καταλύτες SCR και πρόσθετο AdBlue. Το μπλοκ από χυτοσίδηρο έχει γίνει ελαφρύτερο, η πίεση του συστήματος commonrail αυξήθηκε στα 2.000bar (από 1.600bar), ενώ χρησιμοποιείται νέα τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο actuator. Η ψύξη του αέρα γίνεται πλέον από chargecooler, με την αντλία λαδιού να είναι ηλεκτρική, μεταβλητής παροχής, ανάλογα με το φορτίο και τη θερμοκρασία. Η A180d συνδυάζεται στάνταρ με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.
Ένας τομέας που έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα οι μηχανικοί, εκτός από τη βελτιωμένη απόκριση, είναι η μείωση του θορύβου. Τα ηχομονωτικά υλικά -ανάμεσα στον κινητήρα και στην καμπίνα- προέρχονται από αυτοκίνητα ανώτερης κατηγορίας, με την Mercedes-Benz να κάνει λόγο για μείωση του θορύβου κατά 30% σε σχέση με έναν συμβατικό diesel.
Ραφιναρισμένη
Δεν ξέρω αν το ποσοστό αληθεύει, αλλά αυτό που εισπράττεις κατά την οδήγηση της νέας A180d είναι μία φοβερή ικανότητα για άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, με σχεδόν πλήρη απουσία θορύβων, όπως στα πρότυπα των μεγαλύτερων μοντέλων της φίρμας. Ο κινητήρας τραβάει δυνατά, ιδιαίτερα αν είσαι πάνω από τις 1.700rpm, είναι πολιτισμένος και γραμμικός και επιτυγχάνει με ευκολία νούμερα κατανάλωσης κάτω από 6lt/100. Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο δεν είναι το πιο γρήγορο της κατηγορίας, ωστόσο στην αυτόματη λειτουργία αλλάζει ομαλά, ευνοώντας την οικονομία καυσίμου. Βέβαια, στη ρύθμιση Sport κρατάει αδικαιολόγητα ψηλά τις στροφές του κινητήρα και πολλές φορές δεν κατεβάζει όταν το θέλεις. Γενικά, παρότι το σύνολο είναι πιο σπορτίφ, δεν την λες και οδηγοκεντρική. Το τιμόνι της είναι άμεσο, του λείπει όμως η «μεστή» αίσθηση ακόμα και στο πρόγραμμα Sport του Dynamic Select (με 4 συνολικά ρυθμίσεις). Στρίβει ουδέτερα, με μικρές τάσεις υποστροφής, ενώ η επέμβαση του ESP είναι εξαιρετική, χωρίς να ενοχλεί ή να μπαίνει υπερβολικά νωρίς.
Διαθέτει γόνατα McPherson μπροστά, οι μικρές εκδόσεις όμως πίσω διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων να αποτελεί προνόμιο της A250 και των εκδόσεων με τετρακίνηση 4MATIC. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή και -σε συνδυασμό με τις ζάντες 18in, με ελαστικά 225/45- κόβουν πόντους από την άνεση για χάρη μιας πιο σπορτίφ νότας και μειωμένων κλίσεων του αμαξώματος. Το δεμένο πλαίσιο παρέχει υποδειγματική σταθερότητα, με τους επιβάτες να αδυνατούν να αντιληφθούν τις υψηλές ταχύτητες που μπορεί να ταξιδέψει η νέα A-Class χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική και τα ελάχιστα επίπεδα θορύβων.
Entrylevelstar
Συμπερασματικά, η νέα A-Class προσφέρει κομψή και δυναμική εμφάνιση, γαρνιρισμένη με εντυπωσιακή τεχνολογία και ποιοτικά στοιχεία από ανώτερες κατηγορίες. Ακόμα και η βασική έκδοση περιλαμβάνει το MBUX Connect 20, τα touchpad χειριστήρια και πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όπως το Active Steering Assist, το Active Emergency Stop Assist, το Active Lane Change Assist και πολλά άλλα. Με τιμή €32.338, σίγουρα δεν είναι από τις φτηνότερες επιλογές της κατηγορίας, αποτελεί όμως την πιο προηγμένη, ιδιαίτερα για όσους δελεάζονται από το αστέρι στη μάσκα...
Μας άρεσε (+)
Design
Υψηλή τεχνολογία
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Απόδοση κινητήρα
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
Άνεση ανάρτησης
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης A-ClassA180: €27.859
Τιμή έκδοσης δοκιμής A-ClassA180d 7G-DCT: €32.338
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρες σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και υδροκεφαλική από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, τροφοδότησης καυσαερίων VTG
ΒΑΡΟΣ kg 1.440
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτα άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7,5Jx18in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 225/45
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 116/ 4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26,5/ 1.750-2.2500
0-100km/h 10,5sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 202
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 108
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,1
Δοκιμής (lt/100km) 5,9
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Nissan GT-R κάνει το ντεμπούτο του στις 12 Ιανουαρίου, αλλά θα είναι το τελευταίο ή κάτι εντελώς καινούργιο;