Nissan Micra 1.0 DIG-T 117Ps

Nissan Micra 1.0 DIG-T 117Ps

Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη είναι ουσιώδεις και βελτιώνουν σημαντικά τις επιδόσεις του Nissan Micra, το οποίο όμως είναι ακριβό και έχει σκληρό ανταγωνισμό, αφού καλείται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Ford Fiesta 1.0EcoBoost 125Ps ST-Line και το VW Polo 1.0TSI 115Ps, με το πρώτο να είναι αρκετά πιο σπορ και το δεύτερο πιο πολυτελές. Παρά τις αλλαγές στα μηχανικά σύνολα, τόσο η εμφάνιση όσο και τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν παραμείνει πρακτικά τα ίδια.

Νέοι κινητήρες!

Μπορεί οι κινητήρες που εξοπλίζουν το νέο Micra να έχουν τον ίδιο  κυβισμό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ίδιοι με απλά διαφορετική χαρτογράφηση. Ο πρώτος ονομάζεται 1.0 IG-T και αποδίδει 100Ps και ο δεύτερος, που δοκιμάσαμε, ονομάζεται 1.0 DIG-T και αποδίδει 117Ps. Ο κινητήρας αυτός, λοιπόν, έχει προκύψει από την κοινή συνεργασία μεταξύ Daimler, Renault και Nissan και έχει αρκετά κοινά σημεία με τον εξαιρετικό 1.33lt που έχουμε δοκιμάσει σε αρκετά μοντέλα. Χρησιμοποιείται και εδώ κυλινδροκεφαλή σχήματος Δ, κάτι που εξοικονομεί χώρο στο μηχανοστάσιο, αλλά παράλληλα βοηθάει στο να μειωθεί και το βάρος. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τέτοιου είδους κυλινδροκεφαλή σε κινητήρα των 999cc. Παράλληλα, οι κύλινδροι έχουν ειδική επίστρωση στα τοιχώματά τους που τους βοηθάει να έχουν αυξημένη αντοχή, καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, καθώς και μειωμένες τριβές. Επακόλουθο των παραπάνω είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων. Μία αντλία υψηλής πίεσης τροφοδοτεί τα μπεκ άμεσου ψεκασμού, που βρίσκονται τοποθετημένα στο κέντρο του θαλάμου καύσεως και ψεκάζουν με πίεση 250bar, φροντίζοντας τη σωστότερη διάχυση του καυσίμου. Ο κινητήρας έχει μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και φίλτρο GPF, το οποίο φροντίζει να κρατηθούν οι εκπομπές ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Το turbo χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο wastegate για ταχύτερη απόκριση, με την καμπύλη ροπής να είναι εντυπωσιακή για τα 999cc. Η ιπποδύναμη αγγίζει τα 117Ps, καθώς και τα 18,3kgm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750rpm μέχρι και τις 4.000rpm, ενώ επιπλέον 2kgm είναι διαθέσιμα στη λειτουργία overboost.

Επίπεδα εξοπλισμού

Η βασική έκδοση περιλαμβάνει κλιματισμό, hill start assist και Intelligent Emergency Braking, ενώ η έκδοση N-Connecta, που δοκιμάσαμε, έρχεται με αλουμινένιες ζάντες 17in, οθόνη αφής 7in συμβατή τόσο με το Apple CarPlay όσο και με το Android Auto, cruise control, φιμέ πίσω τζάμια, αισθητήρα βροχής, φώτα ομίχλης και parking sensors. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα είναι προαιρετικά ηλεκτρικά, μιας και διατίθενται ως χειροκίνητα! Από εκεί και πέρα, όμως, τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι καλής ποιότητας, η θέση οδήγησης είναι άνετη, αν και η περιμετρική ορατότητα είναι περιορισμένη λόγω των παχιών κολώνων του A-pillar, ενώ εξίσου περιορισμένη είναι και η ορατότητα προς τα πίσω.

Πίσω από το τιμόνι

Οδηγικά σε αποζημιώνει, αφού ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη από τις χαμηλές στροφές και συνδυάζεται αρκετά καλά με το σωστό -σε κλιμάκωση- μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, αλλά και με το αρκετά στιβαρό πλαίσιο, το οποίο σου δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να διαχειριστεί και περισσότερα άλογα. Τα φρένα έχουν αρκετά καλή απόδοση, αν και πίσω θα συναντήσουμε ταμπούρα και όχι δίσκους. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, χωρίς όμως να κάνουν το αυτοκίνητο να χοροπηδάει σε λακκούβες, με εξαίρεση τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες που θα τις νιώσετε στο πίσω μέρος λόγω του ημιάκαμπτου άξονα αν περάσετε με λίγη παραπάνω φόρα. Όταν πιεστεί και οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, δεν θα απογοητεύσει, αφού μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ακρίβεια. Όταν πιεστεί αρκετά, τότε θα εμφανιστεί, όπως είναι αναμενόμενο, η υποστροφή, αλλά αυτό θα οφείλεται κυρίως σε απρόσεκτη συμπεριφορά του οδηγού και όχι τόσο στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σπορ, μιας και στην ουσία πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, είναι, όμως, σβέλτο, αφού χρειάζεται 9,9sec για τα πρώτα 100km/h και έχει τελική ταχύτητα που φτάνει τα 195km/h. Όταν οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, η μέση κατανάλωση φτάνει μέχρι και τα 7lt/100km, αλλά αν οδηγηθεί με κάποια σύνεση, μπορείτε να δείτε αρκετά καλές τιμές, όπως για παράδειγμα τα 5,5lt/100km. Αξιοσημείωτη ήταν η τιμή που είδαμε σε εθνικό δίκτυο με σταθερή ταχύτητα στα 100km/h, που η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 3lt/100km, αλλά αυτό για να συμβεί θα πρέπει να βάλετε ένα αυγό ανάμεσα στο πετάλι του γκαζιού και στο πόδι σας και να εκμεταλλευτείτε όσο περισσότερο γίνεται τη φόρα του αυτοκινήτου, ενίοτε και την κλίση του δρόμου.

Ανταγωνιστικό;

Και ναι και όχι. Τα €15.890, που κοστίζει η έκδοση Accenta, είναι ένα σεβαστό ποσό για την κατηγορία και πόσο μάλλον τα €16.790 της N-Connect που δοκιμάσαμε, αν σκεφτείτε ότι με €14.790 μπορείτε να αγοράσετε το Hyundai i20, με αυτόματο κιβώτιο, με €15.500 το Skoda Fabia Monte Carlo και με €15.445 τον –οδηγικό- βασιλιά της κατηγορίας, το Ford Fiesta 1.0lt 125Ps, στην έκδοση Titanium.Το Micra με τους νέους κινητήρες είναι σβέλτο και ολοκληρωμένο, ο ανταγωνισμός όμως στα supermini έχει γίνει πολύ δύσκολος.

Μας Άρεσε (+)

Χαμηλή κατανάλωση

Απόδοση κινητήρα

Ποιότητα κατασκευής

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή αγοράς

Προαιρετικά ηλεκτρικά πίσω παράθυρα

Ορατότητα προς τα πίσω

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ACCENTA: €15.890

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ N-CONNECTA: €16.790

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81,3mm x 72,2mm

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 11:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο, έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7Jx17in

Ελαστικά: 205/45

  

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):  117/ 5.250

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 18,3/1.750-4.000

0-100km/h (sec): 9,9sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 195

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) WLTP: 133

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,0

Δοκιμής (lt/100km): 5,2

 

Αρθρογράφος

 

Αττική Οδός: Κλείνει η είσοδος προς την Λ. Κύμης

Αττική Οδός: Κλείνει η είσοδος προς την Λ. Κύμης

Κλειστή θα είναι η είσοδος από Λ. Κύμης στο ρεύμα προς Ελευσίνα.