Hyundai i20 1.0T-GDi 7DCT 100Ps
Το Hyundai i20 είναι στην ουσία ένα αυτοκίνητο πόλης που μπορεί όμως να κάνει σχεδόν τα πάντα. Επιπλέον, είναι ένα αυτοκίνητο, που όσο περισσότερο ζεις μαζί του τόσο πιο πολύ το εκτιμάς. Μπορεί τα πλαστικά στο εσωτερικό του να είναι σκληρά στην υφή, αλλά μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα παραμείνουν ακριβώς έτσι και μετά από 100.000km χωρίς να τρίζουν ή να ραγίσουν. Έχει μοντέρνο design χωρίς να είναι εκκεντρικό, κραυγαλέο ή φλύαρο. Με άλλα λόγια, είναι πρακτικό, με καλή εργονομία και ωραία σχεδίαση, που ακολουθεί το look του αμαξώματος. Στο πιο πρόσφατο facelift, το i20 έχει αρκετές αλλαγές που γίνονται άμεσα αντιληπτές και δημιουργούν ένα όμορφο και δυναμικό σχήμα. Τα μεγάλα μπροστινά φώτα πλαισιώνονται από τη χαρακτηριστική τραπεζοειδή μάσκα, που η Hyundai ονομάζει Cascading Grille και χαρακτηρίζει πλέον όλα της τα μοντέλα. Παράλληλα, έρχεται σε 17 ξεχωριστούς χρωματισμούς, με επιπλέον επιλογή είτε το διαφορετικό χρώμα της οροφής είτε μία πανοραμική γυάλινη. Επιπλέον προσφέρεται με ζάντες των 15in ή των 16in, με αποτέλεσμα όλων των παραπάνω να υπάρχουν πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Το i20 έχει ιδιαίτερα άνετους χώρους αναλογικά με το μέγεθός του χάρη στο μεταξόνιο των 2.570mm, ενώ το συνολικό μήκος, που ξεπερνάει ελαφρώς τα τέσσερα μέτρα (4.035mm), το καθιστά ευέλικτο για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλεως. Ο χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 326lt και φτάνει στα 1.026lt, αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, είναι ένα πολύ ικανοποιητικό μέγεθος για την κατηγορία του, κατατάσσοντάς το ψηλά στην κατάταξη του B-Segment.
Επιβαλλόταν!
Πριν μερικούς μήνες, είχαμε δοκιμάσει το i20 με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Η έκδοση εκείνη μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, με μόνο μελανό σημείο το κιβώτιο, το οποίο θα «κολάκευε» περισσότερο το σύνολο αν είχε επιπλέον μία σχέση. Επειδή η τάση λοιπόν επιβάλλει την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο, η Hyundai εξόπλισε το i20 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων DCT, το οποίο έχει δύο προγράμματα λειτουργίας, το Normal, στο οποίο οι αλλαγές γίνονται πολύ «ήπια» και το Sport, που γίνονται πιο άμεσα. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός μας αλουμινένιος, τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος 1.0 T-GDi, που αποδίδει 100Ps και 17,5kgm ροπής, από τις 1.500rpm μέχρι και τις 4.000rpm. Η απόδοσή του είναι πάρα πολύ καλή, ειδικά από τις 1.800rpm και πάνω, ενώ κάτω από αυτό το όριο παρουσιάζει ένα μικρό «κόμπιασμα». Το κιβώτιο όμως σπάνια αφήνει τον κινητήρα να λειτουργεί σε μη-ωφέλιμο φάσμα στροφών, οπότε είναι κάτι που πρακτικά δεν θα προβληματίσει κανέναν. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα και στη διάρκεια της δοκιμής που οδηγούσαμε σε φυσιολογικούς ρυθμούς, χωρίς να κυνηγάμε απαραίτητα το απόλυτο νούμερο, είδαμε μόλις 6,3lt/100km. Η ανάρτηση είναι πολύ άνετη και «καταπίνει» κάθε σαμαράκι, λακκούβα και ανωμαλία του οδοστρώματος, αλλά στον αντίποδα, θα αφήσει το αμάξωμα να πάρει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές. Η οδική του συμπεριφορά είναι ελαφρώς υποστροφική, αλλά πάντα ελεγχόμενη και προοδευτική σε αντιδράσεις. Λίγο καλύτερη αίσθηση θα θέλαμε από το τιμόνι, το οποίο είναι άμεσο και ακριβές, αλλά στερείται πληροφόρησης. Τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση και θα σταματήσουν πάντα με ασφάλεια το ελαφρύ (980kg) αμάξωμα.
Πιστός σύντροφος
Ο κινητήρας του συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μας αφήνει αρκετά καλές εντυπώσεις. Οι αλλαγές στη λειτουργία Normal είναι εξαιρετικά προοδευτικές και δεν τις αντιλαμβάνεσαι εύκολα, ενώ στη Sport γίνονται πιο γρήγορα και μόνο όταν χρειαστεί να αλλάξει σχέση προς τα κάτω, θα εντοπίσετε μια πολύ μικρή νωχελικότητα, αλλά μέχρι εκεί. Ούτε αυτό είναι κάτι που θα προβληματίσει τον οδηγό ενός i20, αφού σχεδιάστηκε για να τον μεταφέρει με άνεση παρέα με τους επιβάτες του και όχι για να τον βοηθήσει να σπάσει το προσωπικό ρεκόρ στην αγαπημένη του διαδρομή. Αν και στην ουσία είναι αυτοκίνητο πόλης, το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο με το i20 είναι μία ευχάριστη εμπειρία, με την καμπίνα να είναι αρκετά ήσυχη, άνετη και πρακτική.
Τίμιο!
Η τιμή του με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα €14.790 στην έκδοση Fresh και στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, την Exclusive, κοστίζει €16.490, η οποία -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει έξι αερόσακους, το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Idle Stop & Go, με λειτουργία ανάκτησης ενέργειας ERS στο άφημα του γκαζιού, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 7in και αρκετά ακόμα στοιχεία εξοπλισμού που θα κάνουν την καθημερινή σας συμβίωση μαζί του ασφαλή και άνετη.
Μας Άρεσε (+)
Εξατομίκευση αμαξώματος
Εσωτερικοί χώροι
Πρακτικότητα
Επιδόσεις
Ποιότητα κατασκευής
Δεν μας άρεσε (-)
Αίσθηση τιμονιού
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ FRESH: €14.790
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ EXCLUSIVE: €16.490
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 998cc
Διάμετρος x Διαδρομή:71mm x 84mm
Τύπος: Τρiκύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 6,5Jx16in
Ελαστικά: 195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 100/ 4.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 17,5/1.500-4.000
0-100km/h (sec): 11,4sec
Τελική Ταχύτητα (km/h): 182
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) WLTP: 117
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,1
Δοκιμής (lt/100km): 6,3
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Kia EV9 υποβάλλεται σε τελικές τεχνικές δοκιμές πριν από το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2023.