Nissan Micra 1.5dCi 90Ps
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε
Η ζωή του Micra είναι σαν μία διαδρομή roller-coaster. Στα 90’s αποτελούσε μοναδική επιλογή γι’ αυτούς που ήθελαν κάτι μικρό, χαριτωμένο και απίστευτα αξιόπιστο, αποτελώντας το κλειδί για να γίνει η Nissan η πρώτη Ιαπωνική εταιρεία με πωλήσεις πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες στην Ευρώπη. Παρ 'όλα αυτά, η τελευταία γενιά του Micra ήταν ένα μέτριο, σε όλους τους τομείς, αυτοκίνητο, κατασκευασμένο στην Ινδία, για 160 αγορές παγκοσμίως. Το αυγοειδές, αδιάφορο και -κατά πολλούς- κοριτσίστικο Micra 4ης γενιάς έχασε παντελώς τη γοητεία των προκατόχων του, με αποτέλεσμα η Nissan να χάσει μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πάρει τη μεγάλη απόφαση για πραγματική επανάσταση και δραστική αλλαγή για την 5η γενιά του μοντέλου, προκειμένου να ανταγωνιστεί τα ευρωπαϊκά best-seller, που ακούνε στα ονόματα Fiesta, Clio, Ibiza και Polo. Το νέο Micra μας συστήνεται εκ νέου, αφού το μόνο που έχει παραμείνει από το παρελθόν του είναι το όνομα. Διαγράψτε παντελώς την αυγοειδή εικόνα και υποδεχθείτε ένα σπορ και αιχμηρό σύνολο, που μόνο απαρατήρητο δεν περνάει. Έντονες ακμές και καμπύλες διατρέχουν το αμάξωμα κατά μήκος, η V-Motion μάσκα ξεπροβάλλει επιθετικά από τον προφυλακτήρα, τα φτερά είναι τονισμένα για να δεχθούν ζάντες 17in, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν σχήμα boomerang, ενώ η αιωρούμενη οροφή θυμίζει coupe. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και εσείς από τις φωτογραφίες, τα σχεδιαστικά highlight είναι πολλά και συνθέτουν όλα μαζί ένα δυναμικό και εντυπωσιακό look (ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις, όπως η Techna της δοκιμής, με ζάντες 17in και διχρωμίες), με τον κορυφαίο παράλληλα -για την κατηγορία- αεροδυναμικό συντελεστή Cd:0,29. Πατάει σε μια ελαφρώς τροποποιημένη V-Platform της Renault-Nissan (στην οποία βασίζονται τα Clio, Note και Zoe) και είναι μακρύτερο κατά 174 mm (3.999mm), φαρδύτερο κατά 78 mm (1.743mm) και χαμηλότερο κατά 55 mm (1.455mm), με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν στο μ.ο. του B-Segment. Το νέο Micra είναι σαφώς προσανατολισμένο προς την Ευρωπαϊκή αγορά, σχεδιάστηκε από τα κέντρα της Nissan στο Τόκιο και Λονδίνο και αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της ιαπωνικής φίρμας, που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Renault, στο Φλιν της Γαλλίας και συναρμολογείται παρέα με τα Clio και Zoe.
Κάτι από Qashqai
Το ταμπλό έχει επιρροές από το Qashqai, με το πάνω μέρος του να είναι καλυμμένο από μαλακό υλικό, ενώ στην ακριβή έκδοση Technaπροστίθεται μία πολύ όμορφη δερμάτινη φάσα στο κέντρο. Μαζί με την προσεγμένη συναρμογή, το εσωτερικό του Micra έχει μία premiumαύρα και φτάνει να συγκριθεί με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, παρά τα λίγο πιο σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό. Οι διχρωμίες συνεχίζονται και εδώ, με τον πελάτη να μπορεί να επιλέξει μεταξύ 125 πιθανών συνδυασμών, που αφορούν δέκα χρώματα βαφής, τις διαθέσιμες ζάντες και τέσσερα διαφορετικά χρωματιστά πακέτα λεπτομερειών, όπως καθρέφτες, μαρσπιέ κλπ. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία έγχρωμη οθόνη αφής 7in, που παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης και φυσικά της απαραίτητης σύνδεσης με τα πανάκριβα smartphone μας (μην μου πείτε ότι δεν έχετε πάρει ακόμα iPhone 8???). Θα θέλαμε κάτι καλύτερο στην απεικόνιση των γραφικών της οθόνης, αφού αρκετές υλοποιήσεις άλλων κατασκευαστών μας έχουν κακομάθει. Άλλη μία οθόνη τοποθετείται ανάμεσα από τα ευανάγνωστα όργανα, για τον έλεγχο του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά και των οδηγικών συστημάτων, που στην πλούσια έκδοση Techna θα χρειαστώ άλλη μία παράγραφο για να τα αναφέρω. Πάντως το Intelligent Emergency Braking είναι στάνταρ. Δεν μπαίνετε καλύτερα στο site της Nissan να τα δείτε αναλυτικά? Έχουμε πιο σημαντικά πράγματα να πούμε…
Γνώριμος και αξιόλογος
Μιλάω φυσικά για τον κινητήρα 1.5dCi, που εξοπλίζει διάφορα μοντέλα της Nissan-Renault-Dacia, αλλά και της Mercedes-Benz. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία σύνολα στα 1,4-1,6lt και στην περίπτωση του Micra αποδίδει 90Ps με 22,4kgm ροπής από τις 2.000rpm. Κινεί αξιοπρεπέστατα τα 1.082kg του Micra, παρά το 5άρι κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση. Γράψαμε ένα ικανοποιητικό, flat 12άρι για τα πρώτα 100km/h, με το 400άρι να έρχεται σε 18,19sec. Παράλληλα, το μοτέρ δεν ακούγεται πολύ -σε αυτό συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση του Micra- ενώ η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 5,6-5,9lt/100km. Αν προσέξεις λίγο, η τιμή αυτή πέφτει εύκολα κάτω από τα 5lt. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή και θα βολευτούν εύκολα ακόμα και ψηλοί οδηγοί. Στο πίσω μέρος όμως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, αφού υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, τα κεφάλια όμως των επιβατών, αν αυτοί ξεπερνούν το 1,85m, θα ακουμπούν λιγάκι στην οροφή. Η έκδοση Techna διαθέτει το απόλυτο οδηγικό gadget, που είναι το ηχοσύστημα της Bose, που περιλαμβάνει δύο ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού. Εκτός της «surround» ακουστικής εμπειρίας, είναι και πολύ χρήσιμο στη χρήση του τηλεφώνου μέσω Bluetooth! Οι άνθρωποι της Nissan είχαν ως benchmark το κράτημα και την οδική συμπεριφορά του Fiesta και την ποιότητα κύλισης του Polo. Το Micra δεν φτάνει κάποιο από τα δύο σε κανένα τομέα ωστόσο δεν απέχει και πολύ. Οι ισχυροί δεσμοί με το Clio έχουν ευνοήσει το ιαπωνικό supermini, που είναι πολύ ευέλικτο κι ευχάριστο στο δρόμο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή και -σε συνδυασμό με τα 17άρια ζαντολάστιχα- παρέχει αρκετό κράτημα και μικρές κλίσεις. Εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε κλειστά κομμάτια λόγω της καλής συνεργασίας πλαισίου-ανάρτησης και των συστημάτων Intelligent Trace Control (έλεγχος υποστροφής) και Intelligent Ride Control (περιορισμός κινήσεων του αμαξώματος στο διαμήκη άξονα). Πετύχαμε φορές που το πίσω μέρος χοροπήδησε λίγο παραπάνω, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο σε έντονες ανωμαλίες. Η ηχομόνωση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και βοηθάει σε ένα άνετο ταξίδι. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση, αλλά πολύ ακριβές και, παράλληλα με τη σφιχτή ανάρτηση, δεν θα πει όχι σε γρήγορη οδήγηση, ενώ, αντιθέτως, δείχνει ότι μπορεί να αντέξει αρκετά παραπάνω άλογα και αφήνει υπόνοιες ότι η Nissan μπορεί να μας δώσει στο μέλλον μία πιο δυνατή έκδοση με κινητήρα βενζίνης. Αποστολή εξετελέσθη, λοιπόν, για το νέο Micra. Το supermini της Nissan είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό από ποτέ, έχει ποιοτικό εσωτερικό, ενώ απέκτησε ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Με τον 1.5dCi, που διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση, ξεκινάει από τα €15.190, ενώ αν το θέλετε όσο όμορφο το βλέπετε στις φωτογραφίες, με 17άρες, διχρωμίες, Bose, δερμάτινες επενδύσεις και μια αρμαθιά από βοηθήματα οδήγησης, θα πρέπει να διαθέσετε €18.490, που είναι αρκετά για supermini. Εμείς πάντως το συγκαταλέγουμε στο TOP-5 της κατηγορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.5dCi 90Ps (Energy): €15.190
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5dCi 90Ps (Techna): €18.490
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Borg Warner
ΒΑΡΟΣ kg 1.082
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/45
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Ταμπούρα 203mm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 90/ 4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 22,4/ 2.000
0-100km/h 11,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 179
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 92
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 3,5
Δοκιμής (lt/100km) 5,7
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 5,09
0-80 8,13
0-100 12,07
0-120 17,68
0-140 26,53
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 4,47
80-110 6,23
Ρεπρίζ 4ης
50-80 6,59
80-110 6,96
100-140 13,61
Ρεπρίζ 5ης
80-110 9,61
100-140 16,19
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,98 41,05
60 5,83 65,35
100 7,81 77,87
200 11,85 98,63
400 18,19 122,15
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Cupra θα επεκτείνει την γκάμα της με ένα νέο εξηλεκτρισμένο SUV, που θα λανσαριστεί το 2024.