Πρώτη Επαφή: Νέο Kia Stonic
Τα compact SUV ή crossover αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας σήμερα το 7% της Ευρωπαϊκής αγοράς, με περίπου 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νούμερο, όμως, αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2020 και έτσι ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφουν τα budget τους προς το λεγόμενο B-SUV Segment. Πρόκειται για αυτοκίνητα με νεανικό και σπορτίφ χαρακτήρα, μαζεμένες διαστάσεις με αρκετούς χώρους στο εσωτερικό και μικρούς, αλλά αποδοτικούς κινητήρες. Από το παιχνίδι, λοιπόν, δεν θα μπορούσε να λείψει και η Kia, που αυτή τη χρονιά έχει πάρει φόρα και, μετά τα νέα Picanto και Rio, μας φέρνει μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση σε ένα άκρως ανταγωνιστικό segment.
Small Tiger
Το νέο Stonic βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Rio και, σε αντίθεση με το νέο Hyundai Kona, που είναι μεγαλύτερο, βαρύτερο κατά 200kg και τετρακίνητο, το μικρό crossover της Kia θα είναι διαθέσιμο μονάχα ως προσθιοκίνητο. Το μεταξόνιο είναι το ίδιο με το Rio (2.580mm), με τις υπόλοιπες διαστάσεις να αυξάνονται, φτάνοντας τα 4.140mm μήκους, 1.760mm πλάτους και 1.520 mm ύψους. Εμφανισιακά, ακολουθεί τις σύγχρονες γραμμές της Kia, με τη μάσκα tiger nose να αποκτά τρισδιάστατη σχεδίαση και τα φώτα να διαφοροποιούνται σε σχέση με το Rio. Το προφίλ του αμαξώματος -παρά την αύξηση της απόστασης από το έδαφος (18,3cm)- είναι αρκετά χαμηλό για SUV, ενώ τα φουσκωμένα φτερά δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους και αφήνουν χώρο για τους μεγάλους τροχούς με τις ζάντες των 17in. Το Stonic είναι μέχρι σήμερα το πιο παιχνιδιάρικο εμφανισιακά αυτοκίνητο της Kia, αφού διαθέτει 9 βαφές αμαξώματος, που μπορούν να συνδυαστούν με κάποιο από τα 5 διαθέσιμα -για την οροφή- χρώματα, δημιουργώντας 20 διαφορετικούς ελκυστικούς συνδυασμούς. Το εσωτερικό του Stonic είναι πανομοιότυπο με του Rio, με μοναδική διαφοροποίηση τη σχεδίαση του κεντρικού μέρους στο ταμπλό στη μεριά του συνοδηγού. Η αιωρούμενη οθόνη αφής 7in αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό και είναι πολύ εύχρηστη και γρήγορη σε απόκριση, ενώ διαθέτει και σύνδεση με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Τα πλαστικά, όπως και στο Rio, είναι σκληρά, με τη συναρμογή να βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο και με μοναδική παραφωνία, από άποψη εργονομίας, τη θέση του engine start, που κρύβεται από τη στεφάνη του τιμονιού. Η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με το Rio, αφού οι σχεδιαστές της Kia δεν ήθελαν να νοιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα σημαντικά ψηλότερο SUV. Οι χώροι για 4 επιβάτες είναι πολύ ικανοποιητικοί, με το χώρο αποσκευών να κινείται στα πλαίσια της κατηγορίας, με 352lt που φτάνουν τα 1.115lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Το Stonic σπάει τη μονοτονία του μαύρου, με τις επιλογές τεσσάρων χρωμάτων (πορτοκαλί, πράσινο, γκρι και χάλκινο) για το πλαίσιο γύρω από τον επιλογέα και την οθόνη, αλλά και τις ραφές στο τιμόνι και τις διακοσμητικές λεπτομέρειες στα καθίσματα. Funky!
Spot on
Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα είναι φυσικά γνωστή από το Rio. Στη βάση βρίσκεται ο 1.25 MPi των 84Ps και 12,4kgm ροπής, ακολουθεί ο ατμοσφαιρικός 1.4MPI με 100Ps και 13,6kgm ροπής, ενώ στην κορυφή των κινητήρων βενζίνης συναντάμε τον τρικύλινδρο 1.0 T-GDI των 120Ps και 17,5kgm ροπής. Μοναδικός πετρελαιοκινητήρας είναι ο 1.6CRDi, των 110Ps και 26,5kgm ροπής. Εκτός από τον 1.25, που συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο, όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις διαθέτουν 6άρι. Μέσα στο 2018, ο χιλιάρης θα εξοπλίζεται και με αυτόματο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα διατίθεται και στην low-power έκδοση με 100Ps, ενώ θα προστεθεί και ο πιο δυνατός 1.6CRDi με τα 136Ps. Οδηγήσαμε το νέο Stonic στους δρόμους του Βερολίνου, όπου μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Το μικρό SUV της Kia κάνει ξεκάθαρο τον ασφάλτινο προσανατολισμό του λόγω της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, αλλά και των μεγάλων τροχών με ελαστικά 205/55 R17. Το Stonic, σε σχέση με το Rio, φοράει διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια, σινεμπλόκ, ενώ νέα είναι και η ρύθμιση της ηλεκτροϋδραυλικής κρεμαγιέρας. Το Stonic έχει ανάλαφρη αίσθηση, άμεσες και ευέλικτες αντιδράσεις, ικανοποιώντας τον οδηγό ακόμα και στη σπορ οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, με τις έντονες ανωμαλίες να περνούν ελάχιστα στο εσωτερικό, χωρίς να ταλαιπωρούν το πλαίσιο ή τους επιβάτες. Στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά σταθερό ακόμα και με 180km/h, με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους από τους καθρέφτες και τις ράγες οροφής. Ο 1.6CRDi εντυπωσιάζει με την απόδοσή του σε ένα ευρύ φάσμα rpm, ακούγεται ελάχιστα και καίει εύκολα κάτω από 5lt/100km. Προσθέτει, όμως, επιπλέον 70-100kg σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, που είναι πιο άμεσες και διασκεδαστικές στο δρόμο. Ο ατμοσφαιρικός 100άρης –αν και του λείπει η ροπή χαμηλά- είναι αρκετά εύστροφος και, με αρωγό το πιο κλειστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο, δεν αρνείται να επιταχύνει ακόμα και με 4 άτομα, αποτελώντας μία έξυπνη -και πιο οικονομική- αγορά στη χώρα μας. Επιλογή μας όμως είναι ο χιλιάρης T-GDI με τα 120Ps. Αποδοτικός, με ελάχιστο turbo lag και χωρίς το παραμικρό «σκορτσάρισμα», ικανοποιεί απόλυτα τόσο με τις επιδόσεις του (0-100km/h σε 10,3sec και τελική 184km/h) όσο και με την άκρως πολιτισμένη τρικύλινδρη λειτουργία του. Το νέο Stonic αποτελεί μία νεανική προσέγγιση στην κατηγορία B-SUV, προσφέροντας μοντέρνα σχεδίαση με επιλογές εξατομίκευσης, χρηστικότητα, δραστήρια οδική συμπεριφορά και αποδοτικούς κινητήρες. Το Stonic θα λανσαριστεί σε δύο κύριες εκδόσεις εξοπλισμού (Uptown και Premium), με τις τιμές να ξεκινούν από τις €13.990 για το 1.25 (και τη μοναδική έκδοση City στη γκάμα), να ανεβαίνουν στις €15.490 για το 1.4 και να καταλήγουν στις €16.490 για τον χιλιάρη turbo και στις €17.660 για το 1.6 diesel. Η έλευση του Stonic στις Ελληνικές εκθέσεις αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο και φυσικά συνοδεύεται, όπως και όλα τα μοντέλα της Kia, με εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1.25 MPI 84PS
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.248
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71 x 78.8
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 84/6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 12,4/4.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,2
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 118gr/km
0-100KM/H (Sec) 13,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 165
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.145
1.4 MPI 100PS
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.368
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 84
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 13,5/4.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,5
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 125gr/km
0-100KM/H (Sec) 12,6
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 172
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.160
1.0 T-GDI 120Ps
ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.8 x 84.0
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,0:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 120/6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,4/1.500-4.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 1015gr/km
0-100KM/H (Sec) 10,3
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 184
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.185
1.6 CRDi 110Ps
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.582
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 77.2 x 84.5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου Common-Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 110/4.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 26,5/1.500-2.750
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,2
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 109gr/km
0-100KM/H (Sec) 11,3
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 175
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.255
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέα SKODA OCTAVIA: πιο ευρύχωρη, πιο συνδεδεμένη, πιο συναρπαστική.