Nissan Qashqai 1.3DIG-T Hybrid 140Ps
Το Nissan Qashqai είναι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο της Nissan, το οποίο έχει σημειώσει πωλήσεις στην ελληνική αγορά που φτάνουν σχεδόν τις 39 χιλιάδες από το 2007 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά, ενώ πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί συνολικά. Έπειτα από περίπου 7 χρόνια στην αγορά και με τον ανταγωνισμό στην C-SUV κατηγορία να είναι κυριολεκτικά αδυσώπητος, η Nissan έριξε στη μάχη τη νέα, τρίτη γενιά του Qashqai, που είναι πολύ πιο μοντέρνο, ποιοτικό και τεχνολογικά εξοπλισμένο. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η δικίνητη, με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 1.3DiG-T που αποδίδει 140Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Μεγαλύτερο και καλύτερο!
Το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνει κανείς μπαίνοντας στο νέο Qashqai είναι οι μεγαλύτεροι χώροι και η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά του εσωτερικού είναι μαλακά στην υφή, ενώ παντού θα βρείτε διάφορες πρακτικές θήκες. Οι μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι οφείλονται αφενός μεν στις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ο χώρος για τα κεφάλια τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 15mm, ενώ ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών παρέχει επιπλέον 28mm.
Έχει κερδίσει 35mm επιπλέον στο μήκος, φτάνοντας τα 4.425mm, 20mm στο μεταξόνιο που πλέον είναι στα 2.665mm, καθώς και στα +25mm στο ύψος και στα +32mm στο πλάτος, που έφτασε τα 1.835mm. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις όμως δεν σημαίνουν και απαραίτητα αυξημένο βάρος, το αντίθετο μάλιστα, αφού το νέο Qashqai, παρά τα επιπλέον 22kg που ζυγίζει το υβριδικό σύστημα των 12V, έχει μειωμένο βάρος σε σχέση με τη δεύτερη γενιά κατά 60kg. Αυτό το οφείλει στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα τμήματα του αμαξώματος, όπως στα μπροστινά φτερά, στο καπό, αλλά και στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, ενώ έχουν εξοικονομηθεί 2,6kg χάρη στη χρήση συνθετικών υλικών για την κατασκευή της πέμπτης θύρας. Το συνολικό βάρος του Qashqai ξεκινάει από τα 1.330kg και, ανάλογα την έκδοση, φτάνει τα 1.464kg. Αυξημένος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που αγγίζει πλέον τα 504lt, έναντι των 430lt της δεύτερης γενιάς του.
Παιδί της Ευρώπης
Η τρίτη γενιά του Qashqai χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C, ενώ για τα μηχανολογικά του μέρη επιμελήθηκε το Nissan Technical Center Europe που έχει έδρα στο Cranfield της Βρετανίας. Το νέο Qashqai εκτός από ελαφρύτερο έχει και βελτιωμένη ακαμψία κατά 41% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό οφείλεται στις προηγμένες τεχνικές που εφαρμόζονται στις συγκολλήσεις των τμημάτων του αμαξώματος. Η επιλογή της CMF-C πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα στο Qashqai να μπορεί πλέον να δεχθεί υβριδικά σύνολα.
Το νέο Qashqai έχει μοντέρνα σχεδίαση, με τη μάσκα Nissan V-Motion με το διακριτικό χρωμιωμένο πλαίσιο να κοσμεί και να ξεχωρίζει στο μπροστά τμήμα, έχοντας τα χαρακτηριστικά σε σχήμα μπούμερανγκ φώτα τεχνολογίας LED εκατέρωθεν. Η ίδια σχεδιαστική γλώσσα ακολουθείται και στο υπόλοιπο αμάξωμα, το οποίο έχει αρκετές αιχμές και ευθείες γραμμές, που συνθέτουν ένα δυναμικό και κομψό σχήμα.
Αναβαθμίσεις ουσίας
Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, με τα μπροστινά γόνατα McPherson να είναι ανασχεδιασμένα, ενώ οι νέες αρθρώσεις της ανάρτησης τοποθετούν τα αμορτισέρ πιο κάθετα, με αποτέλεσμα να έχουν μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών. Στον πίσω άξονα θα συναντήσουμε ημιάκαμπτο άξονα με νέα στήριξη για τις δικίνητες εκδόσεις και μια εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες. Το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει πιο γρήγορο με αναβάθμιση στην υδραυλική αντλία, αν και ακόμα και έτσι στερείται αρκετά σε αίσθηση.
Υβριδικός και οικονομικός
Το νέο Qashqai εξοπλίζεται με τον αναβαθμισμένο 1.3DiG-T, ο οποίος προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, στην πρώτη, που δοκιμάζουμε, αποδίδει 140Ps και στη δεύτερη 158Ps. Επιπλέον υπάρχει και έκδοση με τον νέο πρωτοποριακό κινητήρα e-Power της Nissan, που αποδίδει 190Ps. Ο 1.3DiG-T έχει αναβαθμίσεις σε πενήντα σημεία, όπως για παράδειγμα στα νέα ακροφύσια στα μπεκ ψεκασμού και στη νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate του turbo. Τα κινούμενα μέρη χρησιμοποιούν υλικά μειωμένης τριβής προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, ενώ νέος και φυσικά μεγαλύτερος είναι ο καταλύτης, αλλά και το φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων για να πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro-6d. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής είτε με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, Xtronic. Ο λόγος που η Nissan επέλεξε το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V και όχι κάποιο μεγαλύτερο 48V ήταν καθαρά για λόγους εξοικονόμησης βάρους, αλλά και οικονομίας. Χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημά του, ο κινητήρας έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 4gr/km CO2, ενώ κατά την επιτάχυνση από τα 20km/h μέχρι τα 110km/h, η αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να προσφέρει επιπλέον ροπή 0,6kgm για 20 δευτερόλεπτα.
Όλα τα παραπάνω στην πράξη!
Η θέση οδήγησης έχει πάρα πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις χάρη στις ανασχεδιασμένες κολώνες (A-pillars), με το κάθισμα να έχει σωστή συγκράτηση για το σώμα και να είναι άνετο. Ο κινητήρας με τα 140Ps και τα 24,5kgm ροπής που αποδίδονται μεταξύ 1.650rpm και 4.000rpm έχει αρκετή δύναμη και μπορεί να κινήσει σχετικά σβέλτα το Qashqai, το οποίο χρειάζεται 10,2sec για το 0-100km/h. Τρία προγράμματα οδήγησης έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, το ECO, το Standard και το Sport, με την αντίστοιχη διαφοροποίηση στο κάθε ένα στην υποβοήθηση του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και για την περίπτωση που υπάρχει το κιβώτιο Xtronic, στο πόσο γρήγορα γίνονται οι «αλλαγές» ταχυτήτων.
Το Qashqai είναι στην καθημερινότητα είναι αρκετά άνετο κάτι που βοηθάει και η σωστή διάσταση των τροχών, με την έκδοση Premium να φοράει ελαστικά 215/55 με ζάντες 17in. Αν πιεστεί στο όριο είναι φιλικό και προβλέψιμο χωρίς ποτέ να προβληματίσει τον οδηγό του. Η ανάρτηση συγκρατεί σωστά το αμάξωμα στις στροφές, χωρίς να το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις, ενώ το τιμόνι, αν και στερείται σε αίσθηση, είναι άμεσο και ακριβές. Σε βατό χωματόδρομο, τα 180mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος είναι μία επιτρεπτή τιμή για να σας επιτρέψει να κινηθείτε χωρίς παρατράγουδα και σχετικά άνετα. Τα αμορτισέρ απορροφούν αποτελεσματικά τόσο τις κακοτεχνίες των δρόμων όσο και των χωμάτινων διαδρομών. Ο τετρακύλινδρος 1.3DiG-T μας εντυπωσίασε για ακόμα μια φορά με τη συγκρατημένη του κατανάλωση που έφτασε τις μέρες που το είχαμε για δοκιμή στα 7,5lt/100km.
Πλούσιο και ανταγωνιστικό
Η τιμή της βασικής έκδοσης Elite με τον 1.3DiG-T και το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα €24.490 και πριν «γκρινιάξετε» για την αύξηση της τιμής σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αναλογιστείτε ότι εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος, πλέον και ο εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος. Για να μην αναφέρουμε για τσιπάκια, αυξημένα κόστη μεταφοράς κλπ, που είναι θέματα που μαστίζουν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και έχουν ανεβάσει επιπλέον το κόστος των αυτοκινήτων.
Η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι η Premium που κοστίζει €26.790 και προσφέρει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17in, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7in στον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής για το infotainment A-IVI των 8in, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, Intelligent Cruise Control με Speed limiter, Cross Traffic Alert, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, Blind Spot Warning, Intelligent Emergency Braking, αποφυγή εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουσης και αρκετά ακόμα, που θα βοηθήσουν το νέο Qashqai να παραμείνει ανταγωνιστικό και να διεκδικήσει μία από τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία C-SUV.
Μας Άρεσε (+)
Design
Χαμηλή κατανάλωση
Εξοπλισμός
Οδηγική συμπεριφορά
Άνεση ανάρτησης
Εσωτερικοί χώροι
Δεν μας άρεσε (-)
Αίσθηση τιμονιού
Εργονομικές ατέλειες
Τιμή βασικής έκδοσης Qashqai 1.3DiG-T 140Ps Hybrid (Elite): €24.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής Qashqai 1.3DiG-T 140Ps Hybrid (Premium): €26.790
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 81,3mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 292mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17in
Ελαστικά: 215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 140/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 24,5/1.650-4.000
0-100km/h (sec): 10,2
Τελική ταχύτητα (km/h): 196
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 146
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,4
Δοκιμής (lt/100km): 7,5
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο ορόσημο «χιλιόμετρα ανά κιλοβατώρα» που πέτυχε μια πλήρως φορτισμένη Mustang Mach-E ισοδυναμεί με αυτονομία άνω των 805 χιλιομέτρων και μπήκε σ...