Πρώτη Επαφή: Honda HR-V e:HEV

Πρώτη Επαφή: Honda HR-V e:HEV

To HR-V είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο για την Honda. Ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε την ιαπωνική εταιρεία στον κόσμο των μικρών SUV (πλέον γνωστά ως crossovers), αποτελώντας έναν από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία που προσέφερε ένα μικρό σε διαστάσεις SUV, με εξαιρετική πρακτικότητα και αξιοπρεπείς δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Στην τρίτη του γενιά, το HR-V είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο της Honda που φοράει το αποδοτικό σύστημα e:HEV έπειτα από τα Jass, Jazz Crosstar και το facelift CR-V.

HR-V in 2021

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το νέο crossover της Honda κάθεται στην αρχή της κατηγορίας C-SUV, με μήκος 4.340mm (αυξημένο κατά 66 mm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο), πλάτος  1.790mm (+18mm) και μειωμένο κατά 22mm ύψος που φτάνει τα 1.582mm. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει το ίδιο στα 2.610mm, όμως η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10mm, φτάνοντας τα 188mm, βελτιώνοντας έτσι τις όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες του ιαπωνικού crossover, καθώς η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Για πρώτη φορά διατίθεται με διακόπτη Hill Descent Control που λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 20km/h και με την ενεργοποίησή του ελέγχει τα φρένα για τις δύσκολες «καταβάσεις». Το σχήμα είναι αρκετά εμπνευσμένο και κομψό, με μεγάλη μάσκα και σκουρόχρωμα φώτα στο μπροστινό μέρος και coupe επιρροές όσον αφορά το ύψος της οροφής και τη σχεδίαση των c-pillars. 

Στο εσωτερικό έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκμετάλλευση ακόμα και του τελευταίου χιλιοστού που προσφέρει η πλατφόρμα “Global Small Platform”, βελτιώνοντας την πρακτικότητα για την οποία είναι γνωστό το HR-V. Τα Magic Seats καθίσματα, με τις πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης, φυσικά και παραμένουν, με τους χώρους να είναι πολύ καλοί για 4 άτομα. Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός για την κατηγορία και ξεκινά από τα 320lt (λόγω της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα και της συστοιχίας των μπαταριών), όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.305lt.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα, με σκληρά, αλλά καλής ποιότητας υλικά, προσεγμένη συναρμογή και έντονο ψηφιακό προφίλ με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία νέα οθόνη αφής 9in, η οποία είναι εύκολη στη χρήση και δεν αποσπάει ιδιαίτερα την προσοχή του οδηγού, ενώ ακολουθώντας την τάση της εποχής, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, διαθέτοντας οθόνη 7in.

Joining the Electric Vision

Το νέο Honda HR-V διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, το οποίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.5i-VTEC που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και δύο ηλεκτροκινητήρες. O τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 107Ps, με ροπή 13,4kgm στις 4.500-5.000rpm και ο κύριος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αποδίδει 131Ps, με ροπή 25,8kgm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες πάνω από τον πίσω άξονα και αποτελούνται από 60 στοιχεία έναντι των 48 που εξοπλίζουν το Jazz. Το νέο αυτό σύστημα είναι διαφορετικό και πιο compact από αυτό που συναντάμε στο Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος -PCU- να είναι μικρότερη σε μέγεθος και ενσωματωμένη στο μπροστινό μέρος που βρίσκεται και ο θερμικός κινητήρας, ενώ πλέον είναι και υδρόψυκτη αντί αερόψυκτη.

Το  e:HEV σύστημα δεν χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο με γρανάζια για μείωση των απωλειών. Ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Η ECU του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive), με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Στόχος του όλου συστήματος είναι η όσο το δυνατόν μικρότερη «συμμετοχή» του βενζινοκινητήρα για την επίτευξη της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης, που στον μεικτό κύκλο κατά WLTP φτάνει τα 5,4lt/100km, με 122gr CO2.

Hybrid Drive

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο HR-V σε ένα όμορφο επαρχιακό τμήμα λίγο έξω από την Φρανκφούρτη. Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσεις είναι ο πολύ άνετος χαρακτήρας και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί πολύ αποδοτικά, με ομαλή μετάβαση μεταξύ των τριών Drive Modes και ελάχιστη εμπλοκή από τον θερμικό κινητήρα, που θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε περιπτώσεις όπου ο οδηγός απαιτήσει την πλήρη ισχύ. Εκεί, το eCVT κιβώτιο μίας σχέσης (διαθέτει και προσομείωση αλλαγών σχέσεων για να θυμίζει ένα τυπικό αυτόματο...), θα «εκτοξεύσει» τις rpm του θερμικού μοτέρ που μέχρι τότε αγνοούσες την ύπαρξή του.

Θα θέλαμε λίγο καλύτερη απόκριση σε περιπτώσεις όπου απαιτείς την πλήρη επιτάχυνση, όπως για παράδειγμα σε προσπέραση.. Οι επιδόσεις ωστόσο είναι αξιοπρεπείς για το βάρος των 1.380kg του HR-V e:HEV, με το 0-100Km/h να ολοκληρώνεται σε 10,6sec και την τελική να αγγίζει τα 170km/h. Σε αυτό συντελεί όχι μόνο η υψηλότερη ροπή των 25,8kgm, αλλά και η κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,909:1 σε σχέση με το Jazz. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια μίας μεικτής διαδρομής με περίπου 110km/h, ήταν στα 5,2-5,3lt/100km που είναι εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του HR-V.

Ευπρόσδεκτη είναι και η ύπαρξη του Sport Mode που ενεργοποιείται από τον αντίστοιχο διακόπτη κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων και βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση στο κατά τα άλλα πολύ ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, με το Normal να παρέχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου και επιπέδων θορύβου από τον θερμικό κινητήρα, αφού στο Sport ευνοείται η διατήρηση υψηλότερων στροφών από τον 1.5i-VTEC. Υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι που ενισχύουν την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, καθώς και επίσης πρόγραμμα “B” στο κιβώτιο μίας σχέσης που μεγιστοποιεί την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα. 

Οι μηχανικοί της Honda χρησιμοποίησαν πολλές τεχνικές για να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του HR-V e:HEV. Η βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και η πιο στιβαρή δομή της κολώνας του τιμονιού παρέχει πιο άμεσο turn-in και πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, η διαφορετική, πιο offset, τοποθέτηση των ελατηρίων, τα μπαλάκια τροχών (ball-joints) χαμηλής τριβής και τα νέα σινεμπλόκ παρέχουν ταχύτερες και πιο ομαλές αντιδράσεις στις κινήσεις του τιμονιού. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι επίσης ανασχεδιασμένος, με νέα σινεμπλόκ που παρέχουν βελτιωμένο φιλτράρισμα των κραδασμών, ενώ διαθέτουν επιπλέον μία νέα φλάντζα που μειώνει τις πλευρικές κινήσεις κατά το μήκος του δακτυλίου μειώνοντας τους κραδασμούς της ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες.

Το νέο Honda HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη Ιανουαρίου, με τις τιμές του να μην έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 89,5mm

Σχέση συμπίεσης: 13,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός

Μπαταρία: Ιόντων Λιθίου (li-on), 60 κελιών, χωρητικότητας 1kWh

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Μίας σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 293mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 225/50

  

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm):131

Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm) 25,8

0-100km/h (sec): 10,6

Τελική ταχύτητα (km/h): 170

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 122

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,4 

Δοκιμής (lt/100km): 5,3 

 

Αρθρογράφος

 

Μισός αιώνας 24ωρης υποστήριξης από την Mercedes-Benz

Μισός αιώνας 24ωρης υποστήριξης από την Mercedes-Benz

Με αφορμή την 50ή της επέτειο, η υπηρεσία έκτακτης ανάγκης «Service24h» υπογραμμίζει την πρωταρχική σημασία της υποστήριξης πελατών για τη Mercedes-Be...