Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163Ps

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163Ps

Το Nissan Qashqai έχει ένα χαρακτηριστικό. Κρύβει με επιμέλεια τον όγκο του και τα κιλά του και αυτό ήταν κάτι, που είχα αναρωτηθεί οδηγώντας το μικρό με τον 1.2DIG-T, το πώς θα συμπεριφερόταν με έναν μεγαλύτερο κινητήρα Η κατηγορία αυτή κατά βάση αποτελείται από μοντέλα με diesel κινητήρες, τόσο στην Ευρώπη, όσο πλέον και στη χώρα μας. Η χαμηλότερη κατανάλωση και η φθηνότερη τιμή ανά λίτρο σε σχέση με τη βενζίνη είναι ένα καλό όπλο για ένα βαρύ αμάξωμα, όπως ένα SUV ή ένα crossover. Το νέο Qashqai συνδυάζει μοντέρνες γραμμές, δυναμικό σχήμα και τώρα πλέον -με τον νέο turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1.6lt- και επιδόσεις. 

 

Είπαμε επιδόσεις!

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163Ps 1Το πλαίσιο του Qashqai είναι πολύ στιβαρό και άκαμπτο. Το στήσιμό του, επίσης, θυμίζει περισσότερο κάποιο GTI, παρά SUV ή Crossover. Οπότε, πέρα από το entry-level μοντέλο με τον 1.2lt κινητήρα βενζίνης και τα δύο diesel, τη γκάμα συμπλήρωσε ιδανικά ο βενζινοκινητήρας των 1.6lt, ο οποίος αποδίδει 163Ps στις 5.600rpm και 24,5kgm ροπής από τις 2.000rpm μέχρι τις 4.000rpm. Τον κινητήρα αυτόν τον έχουμε δει τόσο στο Pulsar, όσο και στο Juke, με τη διαφορά ότι σε εκείνα τα μοντέλα αποδίδει 190Ps. Ο κωδικός του είναι MR16DDT και πρόκειται για προϊόν κοινής συνεργασίας μεταξύ Renault και Nissan.Ο κινητήρας αυτός έχει ορισμένα πολύ καλά χαρακτηριστικά, για παράδειγμα για να μειωθούν οι τριβές μεταξύ εκκεντροφόρων, που διαθέτουν συνεχόμενο μεταβλητό χρονισμό έχουν επεξεργαστεί με nano-finish οι εκκεντροφόροι και τα ωστήρια έχουν επεξεργασία DLC, δηλαδή diamond-likecarbon. Για να μειωθεί η θερμοκρασία των βαλβίδων εξαγωγής, έχουν γόμωση νατρίου. Επίσης, ο σχεδιασμός των ελατηρίων είναι τέτοιος, που επιτρέπει τη χρήση μικρότερων- σε μέγεθος- retainers. Το σύστημα του συνεχόμενου μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων ονομάζεται CVTC και οι εκκεντροφόροι κινούνται μέσω καδένας.

 

Γράφοντας χιλιόμετρα

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163Ps 2Στην πράξη, ο κινητήρας είναι λίγο νωχελικός στις χαμηλές στροφές και μετά τις 2.000rpm δείχνει να ξυπνάει και να ξεσπάει κάπως απότομα. Αυτό μεταφράζεται σε υποστροφή, η οποία, όμως, είναι άμεσα ελεγχόμενη από τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, που θα επαναφέρουν το αμάξωμα στην τροχιά του. Η Nissan ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,8lt/100km, στην πράξη, όμως, το road computer έδειξε 6,1lt/100km! Αυτό βέβαια έγινε οδηγώντας σε πολύ χαλαρούς ρυθμούς με τον κινητήρα να λειτουργεί κάτω από τις 2.500rpm και ουσιαστικά το αυτοκίνητο να πηγαίνει έχοντας μαζέψει απλά φόρα. Το Qashqai αποδεικνύεται ότι λατρεύει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Είναι πολύ άνετο, παρέχει άριστη όραση -προς όλες τις κατευθύνσεις- στον οδηγό, ενώ το εσωτερικό του είναι φιλόξενο και πρακτικό. Η μόνωση του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή και ελάχιστος θόρυβος περνάει στο εσωτερικό του, με αποτέλεσμα το ταξίδι να γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο. Τα διάφορα gadgets, που βρήκαμε στον εξοπλισμό της έκδοσης, που είχαμε στα χέρια μας, κάνουν την καθημερινή ζωή παιχνιδάκι. Για παράδειγμα, έχει το σύστημα AVM, το οποίο αποτελείται από τέσσερις κάμερες, που καλύπτουν τη θέση του αυτοκινήτου στο χώρο περιμετρικά, με αποτέλεσμα το παρκάρισμα ακόμα και στο πιο στενό και δύσκολο σημείο να γίνεται παιχνιδάκι. Οι ζάντες των 18in θα κουράσουν μόνο, όταν ο δρόμος έχει αρκετές λακκούβες, παράλληλα, όμως, το λεπτό προφίλ των ελαστικών θα βοηθήσει αρκετά στο στρίψιμο. Το Qashqai έχει πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά και δεν θα προβληματίσει το μέσο οδηγό. Οι επιδόσεις του με το V-BOX ήταν αρκετά ενθαρρυντικές με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 8,9sec, όπως ακριβώς ανακοινώνει και το εργοστάσιο, ενώ τα 400 μέτρα σε 16,28sec με 142,44km/h ταχύτητα εξόδου.  Με 3η σχέση το Qashqai χρειάζεται 3,92sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, που το turbo αποδίδει καλύτερα, μιας και ο κινητήρας έχει μπει στο φάσμα απόδοσής του, χρειάζεται 3,87sec.

 

Και τελικά?

Το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μοντέρνες γραμμές και από υλικά καλά σε ποιότητα. Παντού υπάρχουν διάφορες πρακτικές θήκες, τα καθίσματα είναι άνετα και οι χώροι είναι αρκετοί ακόμα και για πέντε ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει ικανοποιητικό μέγεθος, στα 430lt, ενώ φυσικά μπορεί να μεγαλώσει και άλλο, αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα. Η έκδοση του Qashqai με τονMR16DDTαπευθύνεται στον οικογενειάρχη, που θέλει επιδόσεις και χώρους, αλλά και στον νέο οδηγό, που του αρέσουν τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα, που δεν στερούνται επιδόσεων. Αν σας αρέσουν και τα ταξίδια, το Nissan Qashqai είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €24.190 (Με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.618cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,7mm x 81,1mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία:  Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.318

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με υποπλαίσιο, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 163/ 5.600
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,5/ 2.000-4.000
  • 0-100km/h (sec): 8,9sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 200
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      138
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  5,8
    • Δοκιμής (lt/100km):    6,1

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 8Jx19in
  • Ελαστικά: 225/45 R19

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,15

0-80                 5,85

0-100               8,79

0-120               11,56

0-140               15,75

0-160               20,59

0-180               29,50

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               3,92

80-110             3,87

100-140           6,49

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18                    2,89@41,74

60                    5,41@75,33

100                  7,17@87,50

200                  10,73@114,29

400                  16,28@142,44

 

 

Αρθρογράφος

 

Ο Loeb επιστρέφει στο Safari Rally

Ο Loeb επιστρέφει στο Safari Rally

Στην τρίτη του παρουσία με την ομάδα, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και νικητής του φετινού Rallye Monte Carlo, Sebastien Loeb, θα συμμετάσχει ...