Peugeot 308 GT 1.6 THP 205Ps
Σε πατημένα κομμάτια…
Εκεί θες να πας με ένα γρήγορο Peugeot. Να πιέσεις, να στρίψεις, να φρενάρεις, να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και να παίξεις με την «ουρά». Η Peugeot έχει να προστατέψει μία βαριά κληρονομιά όσον αφορά την sport οδήγηση και, μεταξύ μας, δεν είναι εύκολο να συμβεί αυτό στην εποχή μας. Σε μια εποχή, που απαιτεί χαμηλές καταναλώσεις, κινητήρες μικρού κυβισμού, χαμηλές εκπομπές ρύπων… Που να τα βγάλει πέρα με όλα αυτά ένα γρήγορο? Το 308 GT με τον 1.6 turbo των 205 ίππων τα καταφέρνει μια χαρά και επιστρέφεις στο σπίτι σου με χαμόγελο, ύστερα από μία ωραία βόλτα στην αγαπημένη σου διαδρομή. Και το επόμενο πρωί, πας στη δουλειά σου «κύριος».
Magnetic Blue.
Όντως σε μαγνητίζει το χρώμα του. Μπλε, ίσως και μωβ κάποιες φορές, αναλόγως τα παιχνιδίσματα του ήλιου. Εξωτερικά δεν φωνάζει ότι πρόκειται για μία δυνατή έκδοση, γιατί οφείλει να αφήσει χώρο στο GTi να το κάνει αυτό. Οι εντυπωσιακές 18αρες, όμως, ζάντες, αλλά και οι δύο απολήξεις στον πίσω προφυλακτήρα, μαρτυρούν ότι κάτι τρέχει με τούτο το Peugeot. Σχετικά με τις απολήξεις, να πούμε ότι πρόκειται απλώς για σχεδιαστικό τερτίπι, αφού η πραγματική απόληξη της εξάτμισης βρίσκεται κρυμμένη πίσω από τον προφυλακτήρα. Τα πλαϊνά μαρσπιέ είναι επίσης extra σε σχέση με τα απλά 308, είναι, όμως, απαραίτητα για να τονιστεί ο sport χαρακτήρας.
Πάμε μέσα
Τα καθίσματα σε πείθουν ότι είναι άριστα σε όλα τα επίπεδα. Στήριξη, άνεση και ποιότητα είναι όλα κορυφαία. Γενικότερα, παρατηρείς κόκκινες ραφές σε καθίσματα και επενδύσεις, πεντάλ αλουμινίου και το logo GT στο κάτω μέρος του μικρού -σε διάμετρο- τιμονιού. Κάθε φορά που οδηγώ 308, προσπαθώ να συνηθίσω το μικρό του μέγεθος. Όταν το καταφέρεις, δεν το ξανασκέφτεσαι. Γενικότερα έχω εκφράσει ξανά την συμπάθειά μου προς το νέο 308, αφού καταφέρνει να σε κάνει να θες να το οδηγείς συνεχώς. Ο κινητήρας, που θα σε κινήσει, είναι ο 1.6 με twin scroll turbo, άμεσου ψεκασμού, ο οποίος διαθέτει μεταβλητό βύθισμα και χρονισμό βαλβίδων και υπόσχεται 205 άλογα και σχεδόν 30 κιλά ροπής. Όπως θα δείτε παρακάτω, η υπόσχεση τηρείται από την Peugeot.
Στο ζουμί
Όταν ο κινητήρας έρθει σε λειτουργία, ακούς μια διαφορετική νότα από αυτήν, που έχεις συνηθίσει. Αυτό αλλάζει αρκετά, όταν πατήσεις το κουμπί Sport. Τότε ο κινητήρας μουγκρίζει με χαρά, κάπως τεχνητά μεν, αλλά τελικά στην πορεία, σου αρέσει. Όταν, δηλαδή, αρχίσεις να πιέζεις, να κατεβάζεις σχέσεις και να ξαναπατάς γκάζι, η συντροφιά αυτού του ήχου είναι ό,τι πρέπει. Παράλληλα, το τιμόνι βαραίνει ελαφρώς, το γκάζι «ακούει» πιο άμεσα και το στήσιμο της Peugeot είναι έτοιμο να σε ανταμείψει. Ίσως οι σχετικά μεγάλες διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων να μας παραξένεψαν λιγάκι, αλλά το κούμπωμά του είναι τόσο ωραίο, που σε κάνει να μην δίνεις περισσότερη σημασία. Σε αυτά τα Peugeot θεωρώ ότι δεν παίζουν ρόλο τα απόλυτα νούμερα του 0-100km/h και των 400m από στάση. Δεν είναι όπλο, αλλά με 7,83sec για τα πρώτα 100km/h και 15,74sec για το 400άρι είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο. Αυτό που θέλεις να αποκομίσεις πραγματικά, είναι ευχαρίστηση από την οδήγηση, να παίξεις με το πλαίσιο, να εμπιστευτείς την ανάρτηση και τα φρένα (330mm εμπρός!) και να νιώσεις για λίγο «οδηγάρα». Η ανάρτηση, λοιπόν, του 308 GT είναι πολύ ευχάριστη, δουλεύει άριστα και συνεργάζεται πολύ καλά με τις 18άρες και τα χαμηλοπρόφιλα Michelin Pilot Sport 3 ελαστικά. Το εμπρός μέρος είναι χαμηλότερο κατά 10mm και το πίσω κατά 7mm σε σχέση με το απλό 308 1.6. H Peugeot ισχυρίζεται ότι η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή κατά περίπου 20%. Παράλληλα, έχει μειώσει το ενδεχόμενο «κοπάνημα» μέσω υδραυλικών bump stop. Πάντως, παρά τις 18άρες και τη σφιχτή ανάρτηση, το 308 GT διατηρεί τον άνετο χαρακτήρα του μοντέλου και δεν θα προβληματίσει κανέναν. Το ESP απενεργοποιείται και η ουρά, αν και έχει τάσεις να παραμείνει ουδέτερη, με τον κατάλληλο χειρισμό, γυρίζει πολύ γλυκά και ελεγχόμενα. Σχεδόν μαγικά. Peugeot γνήσιο!
LED
Εντυπωσιακή είναι η απόδοση των φώτων το βράδυ. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τύπου LED, κάνουν τη βραδινή οδήγηση εύκολη υπόθεση. Με αρκετά φορτωμένο εξοπλισμό έρχεται η έκδοση GT, γι’ αυτό και η τιμή του είναι οριακά κάτω από τις 30.000 ευρώ (28.980 ευρώ συγκεκριμένα). Σύστημα ψυχαγωγίας με touch screen 7in, αισθητήρες παρκαρίσματος, keyless entry, διζωνικό κλιματισμό… Με λίγα λόγια, δεν του λείπει τίποτα. Το Peugeot 308 GT είναι ιδανικό για την περίπτωση, που χρειάζεστε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για κάθε μέρα, το οποίο να σας δίνει τη δυνατότητα να ξεσκάσετε, όποτε θέλετε, σε μία διαδρομή με στροφές. Παράλληλα, ο 1.600άρης κινητήρας βρίσκεται στο όριο ασφαλείας όσον αφορά τέλη κυκλοφορίας και φόρους, είναι Euro 6, αφού εκπέμπει ρύπους μόλις 130gr CO2/km και καταναλώνει πολύ φυσιολογικές τιμές καυσίμου για 205 άλογα. Συγκεκριμένα, είδαμε από 7,8lt/100km έως 9lt/100km εντός πόλης, αλλά και σε… επιθετικές εξορμήσεις. Η Peugeot, παράλληλα, παρέχει ένα πολύ δελεαστικό πρόγραμμα απόκτησης νέου αυτοκινήτου, το οποίο ονομάζει 4x4. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία τετραπλή χρυσή παροχή, αφού συνδυάζει 4 χρόνια άτοκη χρηματοδότηση, 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 4 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 4 χρόνια δωρεάν service. Αν αυτό δεν είναι δελεαστικό, τότε τι είναι?
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.598cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 78,9mm
• Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
• Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, twin scroll υπερτροφοδότης καυσαερίων
• Βάρος (kg): 1.275
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• Εμπρός: Γόνατα τύπου ψευδοMcPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
• Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
• Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
• Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 268mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
• Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
• Διαφορικό: Ελεύθερο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 205/ 6.000
• Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 29/ 1.750
• 0-100km/h (sec): 7,5sec
• Τελική Ταχύτητα (km/h): 235
ΤΡΟΧΟΙ
• Ζάντες: 7,5Jx18in
• Ελαστικά: Michelin Pilot Sport 3 225/40 R18
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
• C02 (gr/km): 95
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
• Ονομαστική (lt/100km): 7,4 (πόλης)
• Δοκιμής (lt/100km): 8,2
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,34
0-80 5,77
0-100 7,83
0-120 10,39
0-140 13,74
0-160 17,94
0-180 24,62
0-200 34,11
ΡΕΠΡΙΖ
3η
50-80 3,11
80-110 3,49
4η
80-110 4,38
100-140 5,21
5η
100-140 7,34
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,68 41,71
60 5,37 68,60
100 7,30 80,72
200 11,20 102,89
400 15,74 146,04
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νεο Citroën Ë-Jumpy: μάθε τα πάντα για την επαγγελματική e-ηλεκτρική κουλτούρα.