Nissan Silvia S14 490WHP
Αν ασχολείστε με drift είμαι σίγουρος πώς ο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κάτι σας θυμίζει. HDC Ring a bell? Αν δεν χτυπάει κάποιο καμπανάκι, τότε θα ξέρετε σίγουρα τον οδηγό του. Ο Ιορδάνης Κονιάνος είναι παλιός γνώριμος για τις ικανότητες του στην πισωκίνητη σχολή. Ψαγμένος, συνειδητοποιημένος, με ήπιους τόνους, δεν μιλάει με υπερβολές και φαμφάρες, αλλά αν τον δεις να οδηγεί θα καταλάβεις ότι έχει πολύ μακριά χέρια. Παλιότερα αλώνιζε τους δρόμους με μία μαύρη BMW M3 E46 διπλώνοντας παντού και πάντα. Στους δρόμους, παρέα με τον φίλο του Αννίβα, σε βουνίσιες διαδρομές, σε πίστες... You name it! Πλέον είναι συν-ιδιοκτήτης και εκπαιδευτής στην πιο ολοκληρωμένη σχολή ασφαλούς, τεχνικής και αγωνιστικής οδήγησης στην Ελλάδα, την Driving Academy.
Το μικρόβιο του drift!
Το συγκεκριμένο Silvia είναι έλα από τα ελάχιστα (περίπου επτά) γνήσια αριστεροτίμονα S14 που ταξινομήθηκαν στην χώρα μας.
- Πως και επέλεξες το S14?
- Είχα αρκετά χρόνια το 46άρι που έκανε τα πάντα και μάλιστα εξαιρετικά καλά. Αλλά επειδή είχα φτάσει στο σημείο να το βάζω πολύ συχνά σε αγώνες, πραγματικά το λυπόμουν αφού -τότε- ήταν πολύ ακριβό αυτοκίνητο* για τέτοιους κανιβαλισμούς. Έτσι είπα να πάρω κάτι πιο προσγειωμένο και οικονομικό και να το στήσω αποκλειστικά για Drift. (*Σημ. Μην κοιτάτε τώρα που είναι γεμάτες οι μάντρες με M3 και τιμές που παίζουν στα β¬15.000, πριν 4-5 χρόνια δεν έπαιζε κανένα κάτω από β¬40.000!)
Racing interior
Τα driftάδικα αυτοκίνητα συχνά δίνουν την εντύπωση ότι, αν ήταν δυνατόν, θα ελάφρωναν μέχρι και τα αυτοκόλλητα! Οτιδήποτε δεν είναι απολύτως απαραίτητο και ζυγίζει πάνω από 10 γραμμάρια έχει εξαφανιστεί. Ετσι, το εσωτερικό αποτελεί κλασσική εικόνα αγωνιστικού: Σταθερά bucket της Sparco, ζώνες 4 σημείων της Sabelt και πολύ γυμνό μέταλλο. Μοναδικές δόσεις look αποτελούν ο επιλογέας και το τριάκτινο τιμόνι alcantara της Sparco. Δίπλα τους βρίσκεται το απαραίτητο υδραυλικό χειρόφρενο της D2 Racing. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα όργανα της GReddy, που θα ειδοποιήσουν τον Ιορδάνη αν κάτι πάει στραβά. Το ήδη χαμηλό αμάξωμα του Silvia σε κάνει να νιώθεις ακόμα πιο κλειστοφοβικά λόγω του custom roll cage ασφαλείας που μονοπωλεί το cockpit.
Στον χώρο που κάποτε έμπαιναν ψώνια, βαλίτσες, μπαστούνια του golf κλπ βρίσκονται πλέον το αγωνιστικό αλουμινένιο ρεζερβουάρ της ATL, με χωρητικότητα 30lt, από όπου ξεκινούν οι ατσάλινες σωληνώσεις προς την εξωτερική αντλία βενζίνης της Bosch Motorsport 044. Δίπλα της βρίσκεται και η μπαταρία για καλύτερη κατανομή βάρους ανάμεσα στους 2 άξονες.
Katana!
Ο κινητήρας έρχεται στην ζωή με ένα δυνατό βρυχηθμό που σε προδιαθέτει για racing κατάσταση. Ακούς το μεταλλικό κροτάλισμα του πολύδισκου συμπλέκτη της Tilton, τον μπάσο ήχο της 76άρας εξάτμισης με το ένα μόνο καζανάκι και με τις πρώτες γκαζιές για να ζεσταθεί το μοτέρ νιώθεις τους κραδασμούς από κάθε περιστροφή του στρόφαλου στην μέση σου και αυτόματα σου δίνεται η εντύπωση ότι πλέον «φοράς» το αυτοκίνητο. Ο πρώτος γύρος στην πίστα της Driving Academy είναι χαλαρός και αναγνωριστικός. Το ζέσταμα ολοκληρώθηκε και η ώρα για το παιχνίδι έφτασε.
Η τουρμπίνα πρεσάρει μανισμένα αέρα στην εισαγωγή και με δυο αστραπιαίες κινήσεις σε χειρόφρενο και τιμόνι έχουμε σπάσει την πρόσφυση στην αρχή της στροφής και κινούμαστε πλέον με το πλάι. Το κιβώτιο είναι υπερβολικά μακρύ και το μοτέρ αρνείται να spoolάρει γρήγορα την μεγάλη τουρμπίνα της Garrett, οπότε ο Ιορδάνης ρίχνει Ninja kick στον συμπλέκτη και ξαφνικά η external λυσσάει, με τα πίσω ελαστικά να καπνίζουν μανιασμένα! Το αυτοκίνητο είναι άψογα στημένο και διατηρεί σχετικά εύκολα μεγάλη γωνία και υψηλή ταχύτητα μέσα στην στροφή. Το εσωτερικό μετά από 2 γύρους έχει γεμίσει καπνό και αφού χαλαρώνουμε λίγο, ρίχνω την ερώτηση στον Ιορδάνη...
-Πόσα άλογα είναι?
-Τώρα δεν υπάρχει λόγος να πιέσουμε, οπότε πάμε με την μικρή πίεση στο 1,5bar όπου αποδίδει περίπου 450 άλογα στους τροχούς. Στο δυναμόμετρο, με πίεση 1,9bar μας έχει δείξει 490WHP.
Από πού πηγάζει όλη αυτή η δύναμη?
Η καρδιά του driftcar
Σε ένα driftάδικο το απόλυτο ζητούμενο δεν είναι η οριακή ιπποδύναμη, αλλά η απόδοση της ισχύος σε ένα ευρύ φάσμα rpm και φυσικά η αξιοπιστία. Ο SR20DET, που φοράει από το εργοστάσιο το S14, είναι δυνατός, εύστροφος και σχετικά απροβλημάτιστος. Όμως, όλα αυτά μέχρι τα 500Ps περίπου. Αν θες περισσότερα άλογα πας αναγκαστικά σε RB. Οπότε, ο Ιορδάνης μαζί με τον βελτιωτή του, Βαγγέλη Μανούκη της Manoukis Tuning, αποφάσισαν από κοινού ένα πλήρες engine-swap από Skyline R33. Αυτά τα μοτέρ είναι φυσικά πολύ πιο ροπάτα, με μεγάλες τουρμπίνες και στα 500Ps απλά κοιμούνται... Ο κινητήρας -προς το παρόν- παραμένει κλειστός - διατηρώντας δηλαδή τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη, όπως έμβολα, μπιέλες, και valvetrain.
Η τουρμπίνα που τροφοδοτεί τον RB25DET είναι η Garrett GT3582R με λόγο A/R 0.70 στην εισαγωγή και διάμετρο φτερωτής στον συμπιεστή 61,4mm και λόγο A/R 0.63 στην εξαγωγή. Η επιλογή για τόσο μικρό μαντέμι στην τουρμπίνα, έγινε λόγω του ότι ο Ιορδάνης έπρεπε να έχει όσο το δυνατόν λιγότερο lag και μέγιστη απόδοση ροπής στις μεσαίες rpm. Το custom χταπόδι, όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση διαμέτρου 76mm, είναι σχεδίασης και κατασκευής NS Racing. Η εξωτερική wastegate προέρχεται από την Tial Sport και έχει διάμετρο εμβόλου 44mm. Το front mount intercooler της GReddy έχει διαστάσεις 700x250x72mm ενώ το custom ψυγείο νερού έχει παραμείνει από το προηγούμενο set-up με τον SR20 και κρίνεται μικρό για τις ανάγκες του εξακύλινδρου κινητήρα. Ο κινητήρας στηρίζεται σε custom βάσεις, κατασκευασμένες από την Manoukis Tuning. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι της GReddy, ενώ στην εργοστασιακή μπεκιέρα βρίσκονται τα έξι μπεκ της Sard με παροχή 720cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται από δύο αντλίες παροχής 255lt/h: μία εσωτερική εμβαπτιζόμενη Walbo και μία εξωτερική Bosch Motorsport 044. Η ECU που διαχειρίζεται την χαρτογράφηση είναι η Vipec, της οποίας η εγκατάσταση και ο προγραμματισμός έγιναν από τον Γιάννη Ανδριανάκη της Plex Tuning.
Power to the Wheels
Η μετάδοση σε όλα τα αυτοκίνητα drift καταπονείται αρκετά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ειδικά ο συμπλέκτης είναι αυτός που τρώει το μεγαλύτερο ζόρι, με συνεχή κατεβάσματα και απότομα συμπλεκταρίσματα να χρησιμοποιούνται για το σπάσιμο της πρόσφυσης. Ο τρίδισκος συμπλέκτης που επιλέχθηκε για να τιθασεύσει τα 500 Ps προέρχεται από την Tilton. Το κιβώτιο προέρχεται από Skyline και είναι πραγματικά αλεξίσφαιρο, με υπερβολικά μακριά κλιμάκωση που σύντομα θα τροποποιηθεί. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού Nismo GT Pro 2-way. Η ανάρτηση είναι full ρυθμιζόμενη Coilover Superdrift της Tein, μια από τις κορυφαίες αναρτήσεις για Drift. Την χαλιναγώγηση του Silvia φροντίζουν τα φρένα της K-Sport με τις οκταπίστονες δαγκάνες και τους διαιρούμενους δίσκους διαμέτρου 356mm στον μπροστινό άξονα. Πίσω έχουν τοποθετηθεί εργοστασιακά φρένα από Skyline R33.
Εν αναμονή
Το Silvia S14 του Ιορδάνη αυτή την στιγμή δεν έχει συμμετάσχει σε κανένα πρωτάθλημα drift παρότι έχει το στήσιμο και την δύναμη να πρωταγωνιστήσει. Ελπίζουμε στο άμεσο μέλλον να δούμε από κοντά το «μπατσικό» S14 της Driving Academy να περνάει διπλωμένο, καίγοντας 3ες μπροστά από κερκίδες γεμάτες κόσμο... Τι περιμένετε λοιπόν παιδιά?!!!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Abarth έχει εξασφαλίσει ήδη περισσότερες από 1.500 προ-παραγγελίες της συλλεκτικής έκδοσης Scorpionissima.