Οδοιπορικό με Citroen C5 Aircross 1.5BlueHDI 130Ps

Οδοιπορικό με Citroen C5 Aircross 1.5BlueHDI 130Ps

Κάθε φορά που ετοιμάζουμε ένα ταξίδι στην επαρχία, τα τηλέφωνα παίρνουν φωτιά και εκεί που όλα δείχνουν ότι θα πάνε ιδανικά, χρειάζεται ένας καινούργιος τηλεφωνικός μαραθώνιος για να οργανωθούν όλα όπως πρέπει. Αυτά αφορούν όλες τις λεπτομέρειες του ταξιδιού, από το πότε θα πάμε και πού θα μείνουμε, μέχρι τα αυτοκίνητα που θα δοκιμάσουμε και φυσικά το αυτοκίνητο το οποίο θα αναλάβει να μας μεταφέρει στον προορισμό μας και φυσικά θα αναλάβει και τις εκεί μετακινήσεις μας. Όλα αυτά όμως είναι μέσα στο πρόγραμμα και πάνω-κάτω αναμενόμενα. Το πρόσφατο ταξίδι μας στη Θεσσαλονίκη για να κάνουμε δοκιμές αυτοκινήτων ήταν κάτι που σχεδιάζαμε καιρό και ψάχναμε το κατάλληλο όχημα που θα μας μετέφερε πρωτίστως με ασφάλεια και έπειτα με άνεση και οικονομία. Το τηλεφώνημα από την Citroen Hellas στο γραφείο μας μόνο ως θεόσταλτο μπορούσε να θεωρηθεί, όταν μας ενημέρωναν ότι την ημερομηνία που θέλαμε να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι, θα είχαμε στη διάθεσή μας το νέο CitroenC5 Aircross 1.5BlueHDi. Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε επιλέξει καλύτερο όχημα από το νέο SUV της Citroen γι’ αυτό το ταξίδι, αφού το νέο C5 Aircrossέχει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, με πλαστικά υψηλής ποιότητας και με μεγάλο χώρο αποσκευών για να βολέψουμε βαλίτσες, φωτογραφικό και μετρητικό εξοπλισμό. Είπαμε, δεν πηγαίναμε για αναψυχή, για powertest πηγαίνουμε!

Το ταξίδι ξεκινάει

Η ώρα αναχώρησης ήταν στις 19:00 και τα μπουμπουνητά που ακούγαμε όσο φορτώναμε τις αποσκευές μας στον ηλεκτρικά ανοιγόμενο χώρο αποσκευών μόνο ενθαρρυντικά δεν ήταν για τις καιρικές συνθήκες που θα αντιμετωπίζαμε στη διαδρομή. Η πρώτη εντύπωση από το C5 Aircross ήταν ότι χωράει πραγματικά τα πάντα. Τα 580lt του χώρου αποσκευών, με τα πίσω καθίσματα να μπορούν να μετακινηθούν προς τα εμπρός και να αναδιπλωθούν το κάθε ένα ξεχωριστά, θυμίζουν καρότσα pickup! Αν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα και η πλάτη τους έρθει στην όρθια θέση, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 720lt, ενώ αν αναδιπλωθούν πλήρως, φτάνει τα 1.630lt! Φόρτωμα, λοιπόν, των αποσκευών και του εξοπλισμού και αναχώρηση με τις πρώτες ψιχάλες να πέφτουν στο τζάμι και με τους υαλοκαθαριστήρες να αναλαμβάνουν αυτόματα έργο. Αυτόματα όμως είναι και τα φώτα, τα οποία, μάλιστα, όταν επικρατούν συνθήκες χαμηλού φωτισμού, ανάβουν τη μεγάλη σκάλα και κλείνουν μόνα τους, όταν διασταυρωθείς με άλλο αυτοκίνητο ή μπεις σε περιοχή με επαρκή φωτισμό. Πολύ βολικό για ταξίδι! Ο Βασίλης κάθεται πρώτος στο τιμόνι και το πρώτο πράγμα που ακούω να λέει είναι πως νιώθει ότι βρίσκεται επάνω σε πολυθρόνα και όχι σε κάθισμα αυτοκινήτου. Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι άνετα και μαλακά, αφού χρησιμοποιούν αφρό υψηλής πυκνότητας, ενώ παράλληλα έχουν ρύθμιση για τη σωστή στήριξη της μέσης, πολύ καλή πλευρική στήριξη και κομψή σχεδίαση, συνδυάζοντας ύφασμα και δέρμα. H Citroen ανέκαθεν πρωτοστατούσε στον τομέα της άνεσης και το C5 Aircross υιοθετεί όλα τα στοιχεία του προγράμματος Advanced Comfort προκειμένου να προσφέρει ένα περιβάλλον ταξιδιού χωρίς άγχος, διατηρώντας την αίσθηση της απόλυτης ηρεμίας. Επειδή όμως το σύστημα Coffee Break Alert μας ενημερώνει ότι οδηγούμε για δύο συνεχόμενες ώρες, πρώτη στάση για εφοδιασμό με καφέ και για γέμισμα του ρεζερβουάρ. Η αυτονομία που δείχνει η οθόνη του πίνακα οργάνων μας δηλώνει ότι μάλλον δεν θα χρειαστεί να ασχοληθούμε με το καύσιμο για τα επόμενα 870km!

Δώστε μας προορισμό!

«Ωραίο λεβιέ έχει και μου αρέσει η αίσθηση που σου αφήνει, όταν αλλάζεις σχέσεις», παρατηρεί ο Βασίλης και μιας και πλέον έχουμε περάσει τη Μαλακάσα, τον προτρέπω να ενεργοποιήσει το AdaptiveCruiseControl. Και κάπου εκεί, ξεχνάς τα χιλιόμετρα που έχεις να διανύσεις και το άγχος να τηρήσεις τα όρια των εθνικών δρόμων. Το AdaptiveCruiseControl του C5 Aircross είναι τόσο εξελιγμένο, που διαβάζει με αισθητήρες τις πινακίδες του δρόμου και ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητα του αυτοκινήτου! Παράλληλα δε φρενάρει μόνο του όταν συναντήσει μπροστά του πιο αργό όχημα, ενώ μπορεί να κρατήσει και την πορεία του αυτοκινήτου σταθερή, μιας και το τιμόνι επεμβαίνει, αν ξεχαστείς και ανοίξεις παραπάνω την τροχιά σου και πλησιάσεις το όριο της λωρίδας. Κλείνουμε τελείως τη μουσική και προσπαθούμε να ακούσουμε τον κινητήρα, αλλά αυτό είναι αδύνατο. Τα ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα παρέχουν απίστευτη ηχομόνωση, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να ακούγονται ελάχιστα και δύσκολα πιστεύεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μεσαίο SUV, με τιμή που κυμαίνεται στα 25.000-30.000 ευρώ και σε όχι σε κάποιο πανάκριβο premium sedan. «Πώς σου φαίνεται ο όγκος του?» ρωτάω τον Βασίλη που το οδηγεί για πρώτη φορά. «Δεν περίμενα ότι ένα τόσο μεγάλο -σε μέγεθος- αμάξωμα θα οδηγείται με τόση άνεση» μου απαντάει, πράγμα λογικό, αφού η θέση οδήγησης έχει εξαιρετική οπτική προς όλες τις κατευθύνσεις και σε αυτό βοηθάει και το ταμπλό που είναι χαμηλά τοποθετημένο. Η μεσαία κονσόλα, που συνεχίζεται μέχρι το τέλος των μπροστινών καθισμάτων, κρύβει ένα πολύ μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, δύο ποτηροθήκες, που ήδη φιλοξενούν τους καφέδες μας, ενώ τέρμα μπροστά διαθέτει επαγωγική φόρτιση για smartphones. Η Citroenέχει ψάξει πολύ την υπόθεση εργονομία και το C5 Aircross είναι γεμάτο από θήκες και έξυπνες λύσεις, που κάνουν την καθημερινή μετακίνηση πραγματική απόλαυση. Όση ώρα οδηγούμε, παρατηρούμε ότι δεν νιώθουμε το παραμικρό από λακκούβες, από την αλλαγή στην ποιότητα του οδοστρώματος, από σκαλοπάτια μεταξύ ετερόκλητων επιφανειών κτλ. Το σύστημα ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions έχει κατοχυρωμένα 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, με τα αμορτισέρ να διαθέτουν στο εσωτερικό τους δύο υδραυλικά ελατήρια σε κάθε πλευρά, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά. Τα ελατήρια αυτά εξομαλύνουν τις δυνάμεις που ασκούνται στα αμορτισέρ, φροντίζοντας η καμπίνα των επιβατών να μην επηρεάζεται από τις έντονες ανωμαλίες και την ποιότητα του οδοστρώματος.

Πρώτη στάση

Ήδη βρισκόμαστε δύο ώρες πίσω από το τιμόνι και αποφασίζουμε να κάνουμε στάση για τσιγάρο. Σταματώντας στο χώρο στάθμευσης λίγο πριν τη Λάρισα, βγαίνουμε έξω και, ανάβοντας από ένα τσιγάρο, παρατηρούμε εξωτερικά το C5 Aircross. Έχει ένα μυώδες και δυναμικό look, που ακολουθεί πιστά τη σχεδιαστική γραμμή των υπόλοιπων μοντέλων της Citroën. Ως SUV που σέβεται τον εαυτό του έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 23cm(την υψηλότερη στην κατηγορία), προστατευτικά ένθετα σε φτερά και προφυλακτήρες και μπάρες οροφής. Ο καιρός άρχισε να χαλάει ξανά και σβήνοντας τα τσιγάρα μας, αλλάζουμε θέσεις και αναλαμβάνω εγώ για το επόμενο κομμάτι της διαδρομής. Προσαρμόζω τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, που προσφέρεται στην έκδοση Shine που οδηγούμε, στη θέση «οδήγηση», που παρέχει πληροφορίες για τη μέση και στιγμιαία κατανάλωση, για την αυτονομία, την ταχύτητα και τη θερμοκρασία του κινητήρα, ενώ στο  κέντρο δείχνει το αυτοκίνητο και ανάβει προειδοποιητικές ενδείξεις, αν παρεκκλίνεις από την πορεία σου ή πλησιάζει προπορευόμενο όχημα. Μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων αλλάζουν και μπορεί ο κάθε ένας να βλέπει ό,τι ακριβώς θέλει. Ο Βασίλης ασχολείται με την οθόνη 8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του κλιματισμού, ενώ παράλληλα ψάχνει τη μουσική που θα μας κάνει συντροφιά στο υπόλοιπο της διαδρομής. Η βροχή πλέον έχει δυναμώσει αρκετά, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας προβληματίζει. Το C5 Aircrossείναι ακλόνητο σαν βράχος στην πορεία του και απλά καταπίνει χιλιόμετρα αδιαμαρτύρητα. Είτε έχουμε μπροστά μας ευθεία είτε συνεχόμενες στροφές, η αίσθηση είναι ακριβώς η ίδια. Απόλυτη άνεση και ασφάλεια. Πλέον η βροχή έχει γίνει καταιγίδα και ο λόγος που μειώνουμε ταχύτητα είναι καθαρά για να τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τους μπροστινούς μας.

Πλησιάζουμε στον προορισμό μας!

Ο κινητήρας 1.5BlueHDiείναι πολιτισμένος και ήσυχος σε λειτουργία, αποδίδοντας 130Ps και 30,6kgm ροπής, τα οποία παρέχουν αξιοπρεπείς επιταχύνσεις και οικονομία. Έχει άφθονη ροπή διαθέσιμη πάντα και σπάνια θα χρειαστεί να κατεβάσεις ταχύτητα για να κάνεις προσπέραση. Παρά το γεγονός ότι το αμάξωμα είναι ψηλό και ογκώδες, η μέση κατανάλωση στο ταξίδι κυμαινόταν στα 6,7 με 6,8lt/100km και σκεφτείτε ότι το cruise control ήταν ρυθμισμένο στα 140-150km/h στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής. Η βροχή σταματάει και τα τοπία διαδέχονται το ένα το άλλο, ενώ τα χιλιόμετρα μειώνονται και πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Η πόλη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται μερικά μόλις χιλιόμετρα μπροστά μας και περνάμε τα τελευταία διόδια. Μόλις 35 ευρώ! Τι πράγμα και αυτό να σταματάς σχεδόν κάθε μία ώρα... Χάρη στο σύστημα πλοήγησης, βρίσκουμε εύκολα το ξενοδοχείο και πλέον μετακινούμαστε σε αστικό περιβάλλον. Οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης δεν φημίζονται για την καλή τους κατάσταση και τα έργα του μετρό δεν βοηθάνε την κατάσταση. Το  C5 Aircross -παρά τα 4,5 μέτρα του συνολικού του μήκους- κινείται σβέλτα, άνετα και ξεκούραστα ακόμα και πάνω από λακκούβες, σαμαράκια και τρύπες του οδοστρώματος. Αφήνουμε, λοιπόν, βαλίτσες και εξοπλισμό στο ξενοδοχείο και πάμε να γεμίσουμε τα στομάχια μας περιπλανώμενοι στα στενά της πόλης. Το να βρεις θέση να παρκάρεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι μεγάλη πρόκληση, από τη στιγμή όμως που θα εντοπίσεις τον απαραίτητο χώρο, το παρκάρισμα είναι πραγματικό παιχνιδάκι. Οι περιφερειακές κάμερες που παρακολουθούν τον περιβάλλοντα χώρο του αυτοκινήτου σου δείχνουν ακριβώς το τι βρίσκεται ακόμα και στις νεκρές γωνίες, με αποτέλεσμα να μπορείς να παρκάρεις χωρίς το άγχος ότι θα ακουμπήσεις κάπου.

Πολυμορφικότητα!

Χάρη στα πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται αυτόνομα, μετακινούνται προς τα εμπρός κατά 15cm και αλλάζουν κλίση, το εσωτερικό του C5 Aircross μπορεί να διαμορφωθεί όπως το θέλει ο κάθε ένας. Αυτό ήταν κάτι που εκτίμησε ιδιαίτερα ο φωτογράφος μας, αφού μπορούσε να ξαπλώσει με άνεση στο χώρο αποσκευών και να φωτογραφίσει τα αυτοκίνητα που είχαμε κανονίσει. Εξαιρετικές οι εντυπώσεις μας σε κάθε είδους συνθήκη που το οδηγήσαμε, από βροχή και καταιγίδα, μέχρι στεγνό εθνικό δρόμο, αλλά και επαρχιακό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές. Το τιμόνι είναι άμεσο και δίνει σωστή πληροφόρηση και ξέρεις πάντα που βρίσκονται οι τροχοί σου. Μάλιστα, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη Grip Control μπορείς να ελέγξεις τη λειτουργία του ESP και να το οδηγήσεις σε χώμα, λάσπη, χιόνι και βροχή, πραγματικά χωρίς κανένα πρόβλημα. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες που έχει το C5 Aircross, παρά του ότι είναι προσθιοκίνητο, μας εξέπληξαν ευχάριστα! Μπορεί να περάσει από σημεία που θα περίμενες ότι μόνο ένα τετρακίνητο έχει τη δυνατότητα να διασχίσει, το SUVόμως της Citroen δείχνει τα δόντια του και προχωράει ακάθεκτο!

Η επιστροφή

Στο ταξίδι της επιστροφής ανακαλύψαμε ότι ο καιρός είχε τα ψυχολογικά του. Ο ήλιος διαδεχόταν τη βροχή, μετά είχε συννεφιά, ακολουθούσε ήλιος και μερικά χιλιόμετρα παρακάτω καταιγίδα και μετά ομίχλη. Ο μόνος προβληματισμός που είχαμε ήταν να βρούμε ένα σημείο να σταματήσουμε για τσιγάρο χωρίς να βραχούμε. Η οδήγηση ήταν πραγματικά παιχνίδι και το ταξίδι της επιστροφής, παρά την κούραση λόγω των δοκιμών, ήταν ένα από τα πιο ξεκούραστα πράγματα του τριημέρου. Για ακόμα μία φορά εκτιμήσαμε ιδιαίτερα το Adaptive cruise control, το οποίο είναι στάνταρ στην έκδοση Shine που οδηγούσαμε, καθώς και το Active Safety Brake, το οποίο μπορεί να αναγνωρίσει μέχρι ποδηλάτες και πεζούς και να φρενάρει με ασφάλεια το C5 Aircross. Η διαδρομή ήταν τόσο ξεκούραστη, που με άνεση θα κάναμε πάλι την ίδια διαδρομή. Δυστυχώς, όμως, έπρεπε να γυρίσουμε στην Αθήνα και να πιάσουμε δουλειά, το deadline των κειμένων καραδοκεί, βλέπετε και ο Κλιβανόπουλος δεν είναι και ο πιο ευχάριστος άνθρωπος, όταν καθυστερούν τα κείμενα!

Comfort class SUV

Αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των αγοραστών, η Citroen, μέσω της έρευνας που έκανε, ανακάλυψε ότι το ζητούμενο ήταν μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι, ποιότητα κύλισης ανώτερης κατηγορίας και περισσότερες δυνατότητες στην εσωτερική διαμόρφωση. Οπότε δεν είχε παρά να πιάσει δουλειά στα σχεδιαστήρια και να βγάλει το εξαιρετικό C5 Aircross. Το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη και πίσω ήταν μία μοναδική εμπειρία, σε σημείο που όταν την επισκεφτούμε ξανά, θα ζητήσουμε το ίδιο αυτοκίνητο! Ίσως με αυτόματο κιβώτιο EAT8.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά με μπλoκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499cc

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 130/ 3.750

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 30,5/ 1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

ΒΑΡΟΣ: 1.430

0-100KM/H (Sec)   10,4

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  189

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      106

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ (km): 1.210

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km): 6,8

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Στην τρίτη του γενιά, το νέο Ceed αποποιείται την απόστροφο και αποτελεί πλέον το πιο «Ευρωπαϊκό» μοντέλο της KIA. Με δυναμική σχεδίαση, ποιοτικό εσωτ...