Opel Astra 1.6 Turbo 357WHP
Τα παλιά τα χρόνια
Ο Δημήτρης Κ. είναι παλιός γνώριμος. Το προηγούμενο αυτοκίνητό του δεν καταφέραμε να το δοκιμάσουμε στο POWER. Οι λόγοι πολλοί. Ένας από αυτούς ήταν ότι ο Δημήτρης συνεχώς το σκάλιζε, οπότε πάντοτε είχε κάτι ακόμα να κάνει. Μετά έπιανε ο χειμώνας, οι μετρήσεις ήταν δύσκολο πράγμα. Είχε λοιπόν ένα Renault Clio Williams και πιο συγκεκριμένα το καλύτερα βελτιωμένο Clio Williams δρόμου στην Ευρώπη. Οι αγγλάρες, που τα Williams τα βελτίωναν όπως εμείς εδώ τα σαξόραλλα, όταν είδαν αυτό το project είχαν πάθει ταραχή. Συμπίεση πάνω από 13:1, εκκεντροφόροι με βύθισμα που έφταναν τη βαλβίδα στο κάρτερ, τετραπετάλουδη εισαγωγή, χταπόδι ειδικής κατασκευής, Sadev εξάρι σειριακό σασμάν, φρένα, ανάρτηση, carbon καπό, ιστορίες από δω, ιστορίες από κει... Σχεδόν 270 άλογα έβγαζε και όπως καταλαβαίνετε ο ήχος του ήταν από εκείνους που κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν. Οι οικογενειακές υποχρεώσεις άλλαξαν και έτσι ο Δημήτρης αποχωρίστηκε το πανέμορφο Renault. Το καλό είναι ότι πήγε σε χέρια έτερου γνωστού, οπότε θα το συναντήσουμε αργά ή γρήγορα. Έπρεπε να πάρει λοιπόν ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο και να αφήσει αυτά που ήξερε, με τα πειραγμένα αυτοκίνητα και τη φασαρία. Αμ δε!
OPC?
Ναι, όσοι το βλέπουν από μπροστά, μπερδεύονται. Ο προφυλακτήρας προέρχεται από το OPC αλλά του ταιριάζει απίστευτα. Γενικότερα, εξωτερικά, πέρα από τα φρένα και τις μεγάλες ζάντες, τίποτα δεν προδίδει πως πρόκειται για έναν φονιά με σκάρτα 400 άλογα που γράφει μεσαία 12 σε πίστες. Ας αρχίσουμε λέγοντας ότι το μοτέρ δεν είναι 1.600 κυβικά. Καλά, μη φανταστείτε ότι έγινε κανένας φοβερός υπερκυβισμός. Με τα νέα σφυρήλατα πιστόνια της CP, τα οποία έχουν διάμετρο 79,50mm, ο κυβισμός έφτασε τα 1.618cc. Όσο προχωράμε προς τα κάτω, τόσο πιο δεμένος είναι ο κινητήρας. Μπιέλες DP, βίδες τις ARP παντού, ακόμα και ενισχυμένα custom καβαλέτα έχουν τοποθετηθεί, προκειμένου ο στρόφαλος να αντέχει στις 8.000rpm (και παραπάνω...) που γυρνάει. Η κυλινδροκεφαλή έχει βελτιωθεί σε όλα τα σημεία: η Engine Tech by Dakis που ανέλαβε όλη την εργασία ρεκτιφιέ, πραγματοποίησε και ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς και μάλιστα με τη χρήση flowbench. Σωστές δουλειές! Όλο το valvetrain έχει αναβαθμιστεί. Οι βαλβίδες, παρότι έχουν διατηρήσει την εργοστασιακή διάμετρο, είναι της Ferrea και τα διπλά ελατήρια προέρχονται από την Supertech. Λογική επιλογή τα διπλά ελατήρια και τα ελαφρύτερα υλικά στο valvetrain όταν πρόκειται να «γυρίσεις» ένα μοτέρ που λειτουργεί με αρκετές στροφές παραπάνω από ό,τι έχει κατασκευαστεί να δουλεύει. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να πιάσει άλλος τα εργαλεία και να κάνει δουλειά.
Voulalas Performance
Σίγουρα έχετε ξαναδεί αυτοκίνητα της Voulalas Performance στις σελίδες μας, όπως για παράδειγμα ένα λευκό Corsa OPC Nitro, το οποίο μας είχε κάνει εντύπωση για τις καλές επιδόσεις του, όπως και ένα γρήγορο... πουλμανάκι, ένα Zafira OPC που επίσης ήταν πολύ γρήγορο, αν και βαρύ. Αυτήν τη φορά, δοκιμάζουμε ένα από τα καλύτερα δείγματα δουλειάς της, όπως μας δήλωσε, και από ό,τι φαίνεται, δεν έχουν και άδικο οι άνθρωποι εκεί. Μια custom πολλαπλή εισαγωγής πήρε τη θέση της κακής, για τέτοιες εφαρμογές, εργοστασιακής και εκεί δίπλα βρίσκονται και τα μπεκ της Bosch. Αυτά στα 3bar παρέχουν καύσιμο έως και 613cc/min. Η Aeromotive Stealth 340lt/h αντλία καυσίμου είναι super για την περίσταση. Σημαντικό είναι επίσης ότι στο setup υπάρχει και water/methanol injection kit της AEM, το οποίο ως γνωστόν, επιτρέπει να «ξεφύγεις» από τις συνηθισμένες μοίρες advance και να κερδίσεις σε δύναμη. Έτσι, η Garrett GTX 2860R έχει εύκολο έργο εκεί στο 1,9bar που δουλεύει και γι’αυτό το Astra απέδωσε στο Dynojet της Stratis Autosport σχεδόν 370 άλογα στους τροχούς.
Μεγάλη λίστα
Με το μοτέρ καταλάβατε περίπου τι παίζει. Προσθέστε και χταποδοεξάτμιση από τον Σκριβάνο, ένα μεγάλο front mount intercooler, σκάστρα, external και άλλα πολλά. Όμως, όταν ο ιδιοκτήτης μας έδωσε το speclist γραμμένο σε χαρτί, πάθαμε μια πλάκα. Ανάρτηση, αντιστρεπτικές, φρένα (και τι φρένα!), ηχοσύστημα, μπλοκέ... Ώπα! Πάμε με τη σειρά. Όπως και το Clio, λοιπόν, έτσι κι αυτό το αυτοκίνητο, διαθέτει τα πάντα. Εμείς, το ξέρετε, είμαστε υπέρ αυτής της τακτικής. Δεν γίνεται τα άλογα να φτάνουν τα τριπλάσια από τα εργοστασιακά και φρένα, ανάρτηση και αμάξωμα να παραμένουν stock. KW Variant III coilover ανάρτηση. Κορυφαία επιλογή. Επικροτούμε! Χαρήκαμε που είδαμε παχύτερες αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω. Η εμπρός είναι της H&R και η πίσω της Whiteline. Πράγματι, το αυτοκίνητο έχει μεταμορφωθεί. Το τιμόνι «ακούει» αμέσως και σου δίνει μεγάλη σιγουριά. Συμπαθητική δουλειά έχει κάνει και το διαφορικό της Quaife. Ναι, ΟΚ, δεν είναι δισκάτο, το οποίο σε σώζει και στη γλίτσα, όμως μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο είναι καθημερινής μετακίνησης. Και όχι μόνο. Αν το πετύχετε στο δρόμο, ενδέχεται να δείτε και δύο παιδικά καθίσματα στις πίσω θέσεις. Τι είπατε? Μεγάλα και σίγουρα είναι και τα φρένα. APRacing εξαπίστονες δαγκάνες για εμπρός, με διαιρούμενους δίσκους-τέρατα των 362mm και APRacing τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 330mm για πίσω -και όλα αυτά πίσω από τις μαύρες 18άρες της TeamDynamics. Υπερβολή? Μπα. Για τα φρένα δεν υπάρχουν υπερβολές. Ό,τι χωράει, βάλτε το. Με καλό τακάκι πάντα.
Και κάτι αρνητικό...
Καλή η GTX2860R αλλά spoolάρει τόσο άμεσα, που τα 18άρια Toyo R1-R χάνουν την πρόσφυση στο δρόμο, άμεσα. Βέβαια, μιλάμε για 1,9bar πίεση, άρα σκάρτα 400 άλογα (πάνω-κάτω) και πρόκειται για βαρύ αυτοκίνητο (1.390kg), πράγμα που σημαίνει ότι το σπινάρισμα το έχει στο τσεπάκι. Όμως, όπως μας ενημερώνει ο ιδιοκτήτης, τα άλογα τα θέλει στην πίστα. Στον δρόμο, καθημερινά, κινείται με «μηχανική» πίεση, οπότε δεν ασχολείται με τα θέματα πρόσφυσης. Ε, κι αν πετύχει σε ανοιχτό δρόμο κάτι καλό, πατάει ένα κουμπί στο boost controller της PlexTuning και βου(λ)αλά... πάρ’ τα τα άλογα! Εμείς είχαμε «καβάτζα» τις μετρήσεις από την πίστα αλλά είπαμε να δοκιμάσουμε και από στάση με το VBOX. Βέβαια τα σύννεφα από πάνω μας δεν θέλουν να βοηθήσουν. Ίσα που προλαβαίνουμε. Πράγματι, οι 18άρες με τα R1-R πασχίζουν να βρουν πρόσφυση αλλά μάταια. Όσο και αν αφήσεις γκάζι, όσο και αν προσπαθήσεις να το ελέγξεις, δεν καταφέρνεις κάτι. Και το σασμάν του δεν είναι και κανένα πολύ μακρύ, να πεις ότι θα «απλώσει». Λίγο κάτω από 6sec για το 0-100 και ακριβώς ένα δευτερόλεπτο παραπάνω για τα 400m, με 13,4sec και σκάρτα 180km/h ταχύτητα εξόδου. Ήδη ψιχαλίζει όμως. Μιλάμε για γκαντεμιά! Και για να μη λέτε ότι δεν το παλέψαμε, τις επόμενες τρεις μέρες, έβρεχε ασταμάτητα σχεδόν. Τις επόμενες τρεις, κλείναμε τεύχος και τυπώναμε. Δεν μας έρχονται τα πράγματα όπως θέλουμε, δυστυχώς. Πάντως, με σωστές 15άρες και καλά λάστιχα, το Astra γράφει σταθερά 12,5sec, πράγμα που δείχνει τις δυνατότητές του. Εμείς δεν εντυπωσιαστήκαμε από αυτό αλλά από τη συνολική βελτίωση του αυτοκινήτου. Είχαμε καιρό να δούμε κάτι τόσο ολοκληρωμένο και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που οι αναγνώστες μας δεν κολλάνε μόνο στα άλογα και τα turbo. Ακολουθεί η ατελείωτη speclist που λέγαμε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by VoulalasPerformance
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC@ΚΜ/Η
| ROLL-ON με 2η από 60km/h SEC 60-120 3,26 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford παραμένει η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 44% και μερίδι...