Opel Astra GTC 1.6T 216wHP
Η μετάβαση
Η μετάβαση από ατμοσφαιρικό σε turbo αυτοκίνητο δεν είναι απλή υπόθεση. Θα πρέπει να αλλάξεις αρκετά στον τρόπο οδήγησης και συντήρησης του αυτοκινήτου σου, ειδικά αν το χρησιμοποιείς ως καθημερινό. Ο Γιώργος επέλεξε το Opel Astra GTC 1.6T με γνώμονα αρχικά τους χώρους του, αφού δεν σκέφτεται να το αλλάξει σύντομα, αλλά και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του που έχει αρκετές προοπτικές για βελτίωση, αφού ουσιαστικά μιλάμε για τον ίδιο σχεδόν κινητήρα με αυτόν του Corsa OPC. Το θέμα είναι ότι δεν είχε άποψη από βελτιώσεις γενικότερα και ευτυχώς δεν ντρεπόταν να το πει. Δεν είχε σκοπό να φτιάξει το απόλυτο τέρας, ως ταβάνι είχε ένα τυπικό πρώτο στάδιο. Οκ, με λίγες παραπάνω υποδομές για το μέλλον.
Ένα για όλα!
Ο στόχος του Γιώργου ήταν να έχει ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, ήθελε να συνδυάσει την καθημερινή μετακίνηση και φυσικά τις επιδόσεις. Και όταν λέμε επιδόσεις, εννοούμε να παίζει στα φανάρια, να ευχαριστιέται γρήγορες βόλτες και κάποια στιγμή να το βάλει και στην πίστα να δει τι κάνει με αντίπαλο το χρονόμετρο, έτσι απλά για την εμπειρία. Ο Γιώργος, λοιπόν, ήθελε άλογα, αλλά δεν είχε και τον απαραίτητο χρόνο να κάτσει να ψάξει και να βρει κατάλληλο μηχανικό, aftermarket προϊόντα βελτίωσης και να τρέξει γενικότερα για να βελτιώσει τον κινητήρα του. Γι’ αυτόν το λόγο απευθύνθηκε στους Tuning Advisors. Ο Αλέξανδρος και ο Ανδρέας έχουν πειραματιστεί και δοκιμάσει αρκετά στην ελληνική αγορά του tuning με τα δικά τους αυτοκίνητα. Αποφάσισαν να ξεκινήσουν ένα group για να λύνουν απορίες, που μπορεί παλαιότερα οι ίδιοι να είχαν και με την πάροδο του χρόνου όλο και περισσότερος κόσμος τους πλησίαζε για συμβουλές, με αποτέλεσμα πλέον να έχουν μία μεγάλη γκάμα απαντήσεων-επιλογών για βελτίωση για οποιοδήποτε μοντέλο κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Ο Γιώργος, γνωρίζοντας τον τρόπο λειτουργίας των παιδιών, τους εμπιστεύθηκε να του προτείνουν λύσεις για το αυτοκίνητό του. Η πρώτη επέμβαση, που έγινε, ήταν ένα απλό πρώτο στάδιο, δηλαδή φίλτρο, πρόγραμμα, εξάτμιση και intercooler, με την απόδοση να ανεβαίνει από τα 180Ps, που είχε στην εργοστασιακή του μορφή, στα 223Ps, με ένα αρκετά ήπιο setup, μιας και ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλες αντοχές, όταν περάσεις το stage 1. Επειδή όμως είχε στο νου του να βάλει μεγαλύτερο turbo στο μέλλον, αλλά και να σηκώσει παραπάνω πίεση στο ήδη υπάρχον, αποφάσισε να το κάνει σφυρήλατο και να ησυχάσει μια και καλή.
Σωστές βάσεις!
Οι Tuning Advisors εμπιστεύτηκαν τον Nίκο Παπαβασιλείου της Garage Auto Service Papavasiliou για τη βελτίωση του κινητήρα. Εκεί αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά πιστόνια με τα αντίστοιχα σφυρήλατα της Wiseco, στις εργοστασιακές διαστάσεις, όπως και οι μπιέλες με τις ενισχυμένες από τη γκάμα της Arrow, ενώ οι εργασίες, που αφορούσαν το ρεκτιφιέ, έγιναν στην Drakos Engineering. Ανάμεσα στον κορμό και την κυλινδροκεφαλή τοποθετήθηκε μια καινούρια εργοστασιακή φλάντζα και μεταξύ τους δέθηκαν με βίδες της ARP. Πριν όμως πάρει τη θέση της η κυλινδροκεφαλή, αλλάχθηκαν τα ελατήρια των βαλβίδων με τα διπλά ενισχυμένα της Cat Cams. Επόμενο βήμα ήταν η τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου intercooler από την Energie Racing Parts, το οποίο καλύπτει ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 280Ps, στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν custom σωληνώσεις και κολάρα σιλικόνης της Energie. Για την παροχή σε αέρα φροντίζει μία ελεύθερη φιλτροχοάνη της Pipercross, που πατάει επάνω σε μία custom σωλήνα εισαγωγής, η οποία με τη σειρά της καταλήγει στο εργοστασιακό -για την ώρα- turbo, στο οποίο προληπτικά έγινε μία επισκευή από την Turbo Exelixis του Αντρέα Κλάδη. Στην παροχή καυσίμου, η μοναδική επέμβαση που έγινε ήταν η αλλαγή της αντλίας βενζίνης με μία μεγαλύτερη της ΑΕΜ, που έχει παροχή στα 320lt/h. Μία σκάστρα κλειστού τύπου της Forge ολοκληρώνει την εικόνα στο μηχανοστάσιο και πλέον σειρά είχε το σύστημα εξαγωγής. Εδώ ανέλαβε η MRS Inox Exhaust και κατασκεύασε σωληνώσεις με διάμετρο 63,5mm, τοποθέτησε μεταλλικό αγωνιστικό καταλύτη των 200cpsi και ένα τελικό καζανάκι με διάμετρο απόληξης 90mm. Ο κινητήρας πλέον αντέχει ιπποδυνάμεις που αγγίζουν τα 400+Ps, οπότε εδώ με το εργοστασιακό turbo απέδωσε 216,2wHP στις 4.818rpm και 39,5kgm ροπής στις 3.650rpm. Η Overload Performance φρόντισε για το remapping της εργοστασιακής ECU, ενώ παράλληλα ρύθμισε, μέσω της εργοστασιακής βαλβίδας πίεσης Ν75, το turbo να σηκώνει 1,5bar σταθερής πίεσης με 1,6bar overboost, ενώ στον κόφτη η πίεση πέφτει στο 1,1bar.
Τελευταίες λεπτομέρειες!
Εκτός από τον κινητήρα, επεμβάσεις έγιναν και στα φρένα, που ενισχύθηκαν με τα τακάκια της Brembo, αλλά και στην ανάρτηση. Τα αμορτισέρ είναι από τη σειρά Reflex της Monroe και συνδυάστηκαν με τα κόκκινα ελατήρια της Mod, τα οποία χαμήλωσαν και το αμάξωμα κατά 3cm. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε ο εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη και το πλατό της Sachs Performance. Αισθητικά, το Astra έχει μερικές διακριτικές λεπτομέρειες, όπως τις μεμβράνες 3Μ στα παράθυρα, την ηλεκτροστατική βαφή στις εργοστασιακές ζάντες σε μαύρο χρώμα και τις μεμβράνες στα εμπρός και πίσω φώτα.
Η ώρα της ευθείας!
Έχουμε και λέμε, έναν κινητήρα με 216 άλογα στους τροχούς, την ευθεία των μετρήσεων, αλλά αρκετή ζέστη και όχι και τόσο καλά ελαστικά. Από την άλλη υπάρχει όρεξη για ατελείωτα πατήματα και δοκιμές για να βρούμε όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο εκκίνησης. Παρά τις προσπάθειες, δεν καταφέραμε να ρίξουμε το χρόνο για τα πρώτα 18 μέτρα κάτω από τα 3sec, δείγμα ότι τα μπροστινά λάστιχα έχουν σχεδόν διακοσμητικό χαρακτήρα. Παρά το γεγονός αυτό, τα πρώτα 100km/h έγιναν σε 7,45sec, τη στιγμή που στην εργοστασιακή του μορφή το Astra θέλει 8,2sec. Με ένα καλύτερο σετ ελαστικών και το χρόνο στα 18 μέτρα να πέφτει περίπου στα 2,5sec, μπορείτε να καταλάβετε τι επιδόσεις θα μπορούσαμε να πετύχουμε, τόσο στα 100km/h όσο και στα 400 μέτρα, που εδώ χρειαστήκαμε 15,43sec με 153,7km/h ταχύτητα εξόδου. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι εκείνη την ημέρα κάναμε τουλάχιστον δέκα εκκινήσεις και το αυτοκίνητο δεν παρουσίασε το παραμικρό, ενώ σε όλη τη διαδρομή, από και προς την ευθεία των μετρήσεων, οι ρυθμοί οδήγησης ήταν -ας πούμε- δυνατοί.
Ο στόχος επετεύχθη
Ο Γιώργος ήθελε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση και για όλες τις δουλειές, πράγμα που -χάρη στις συμβουλές και τις βελτιωτικές κινήσεις από τους Tuning Advisors- το κατάφερε. Επόμενό του βήμα τώρα θα είναι να βάλει ένα μεγαλύτερο turbo για να εκμεταλλευτεί την υποδομή του κινητήρα, αφού πρώτα αλλάξει τα μπροστινά του λάστιχα για να μπορεί να γράψει και κανένα χρόνο της προκοπής!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 73,4mm x 80,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1
Wiseco πιστόνια
Arrow μπιέλες
ARP βίδες
Cat Cams ελατήρια βαλβίδων
Drakos Engineering ρεκτιφιέ κινητήρα
ΑΕΜ αντλία βενζίνης 320lt/hr
Forge σκάστρα
MRS Inox Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm με ένα τελικό
Αγωνιστικός μεταλλικός καταλύτης 200c.p.i.
Energie Parts intercooler
Custom σωληνώσεις intercooler
Energie Parts κολάρα σιλικόνης
Pipercross φιλτροχοάνη
Overload Performance ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance εξάφτερος συμπλέκτης
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Defi μπαρόμετρο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Monroe Reflex αμορτισέρ
Mod ελατήρια 3cm
Brembo τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
7Jx17” εργοστασιακές ζάντες
Bridgestone Potenza S001 225/45 ελαστικά
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNOTESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm): 216,6/4.818
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 39,5/3.650
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,96
0-80 5,34
0-100 7,45
0-120 9,72
0-140 12,97
0-160 16,77
0-180 22,18
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,01 @ 43,55
60 5,40 @ 80,74
100 7,02 @ 95,51
200 10,27 @ 124,22
400 15,43 @ 153,70
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,55
80-110 2,79
100-140 5,22
Rollμε 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,91
60-160 12,55
60-200 24,92
100-200 21,15
Tuned by
Garage Auto Service Papavasiliou
Λέρου 5,
Κερατσίνι
Τηλ.: 210 43 28 643
Overload Performance
Tuning Advisors
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το πρωτότυπο της Mercedes-Benz GLE εμφανίστηκε με λιγότερο καμουφλάζ να κάνει δοκιμές στους δρόμους.