PlanetKartcross Kamikaz 2 600cc 125Ps

PlanetKartcross Kamikaz 2 600cc 125Ps

Επιτέλους

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσα ταλέντα έχουν πάει χαμένα όλα αυτά τα χρόνια, επειδή απλώς δεν είχαν την ευκαιρία να το αποδείξουν. Πόσα παιδιά ήταν και είναι «καλά τιμόνια» και το ξέρει μόνο η γειτονιά και η παρέα τους; Πόσοι και πόσοι έχουν κατά καιρούς κλέψει τις εντυπώσεις οδηγώντας το Focus του πατέρα τους ή το παλιό BMW κάποιου θείου; Πόσοι από αυτούς θα ήταν σήμερα ή και αύριο ένας McRae ή ένας Loeb? Υπερβολές; Καλά, ας ήταν και Thierry Neuville, που μου αρέσει εμένα γιατί είναι κασκαντέρ. Τέλος πάντων, καταλάβατε πού το πάω... Όπως και σε άλλους χώρους έτσι και στους αγώνες αυτοκινήτου δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες. Βέβαια, δεν είναι το ίδιο με τα άλλα αθλήματα, γιατί μια μπάλα μπάσκετ ή ποδοσφαίρου είχαμε όλοι και η κοντινότερη μπασκέτα από το σπίτι μας το πολύ να ήταν 500 μέτρα, αλλά δεν είχαμε όλοι καρτ, ούτε πίστες. Έτσι αποκτήσαμε το ανάλογο επίπεδο στο μπάσκετ, με αποτέλεσμα να είμαστε στις 10 καλύτερες χώρες του κόσμου και το ανάλογο στα motorsports, που απλά δεν υπάρχουμε, πλην ελαχίστων -κατά καιρούς- εξαιρέσεων. Τα τελευταία χρόνια ευτυχώς γίνεται μια καινούρια προσπάθεια με μια νέα μορφή αγώνων, που έχουν πολύ θέαμα, χαμηλό σχετικά κόστος και μεγάλο ενδιαφέρον. Πρόκειται για τους αγώνες Dirt Games που το ενδιαφέρον γι’ αυτούς κάθε χρόνο αυξάνεται εκθετικά. Το καλό με αυτά τα αυτοκινητάκια είναι ότι δεν είναι τόσο ειδικές κατασκευές, όπως τα Go-karts, έχουν κινητήρες από μοτοσικλέτα και μπορούν να κινηθούν σε άσφαλτο, αλλά και στο χώμα, που είναι πολύ πιο διασκεδαστικό και πιο «τεχνικό».     

 

Kamikaz 2

Η κατασκευάστρια εταιρεία Planet KartCross βρίσκεται στην Γαλλία και είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μονοθέσιων KartCross. Μάλιστα, πρόσφατα επιλέχτηκε ως ο αποκλειστικός προμηθευτής KartCross της FIA για την προώθηση του σπορ σε παγκόσμια καμπάνια με επικεφαλής τον Jean Todd. Ουσιαστικά υπάρχουν 4 τρόποι για να αποκτήσει κανείς ένα Κamikaz 2 ή Kamikaz 3, χωρίς να αποκλείονται και κάποιες ενδιάμεσες λύσεις. Ο πρώτος είναι το Starter kit, που περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία, όπως το σασί, τα ψαλίδια, τα άκρα, τον άξονα μετάδοσης της κίνησης, την κρεμαγιέρα, τα εμπρός δισκόφρενα, μουαγιέ και ρουλεμάν, μοχλικά και μπάρες ανάρτησης, καθώς επίσης και το καβούκι. Αυτό το πακέτο χρειάζεται αυξημένο επίπεδο γνώσης για να ολοκληρωθεί, μιας και θα χρειαστούν επιπλέον εξαρτήματα τα οποία θα πρέπει κάποιος να αγοράσει ή να κατασκευάσει. Το κιτ είναι μια πάρα πολύ καλή βάση για να ξεκινήσει κανείς να χτίζει ένα αγωνιστικό όχημα, καθώς και αρκετά οικονομική, με κόστος €5.000. Ο δεύτερος και πιο συμφέρον είναι το Full kit, που περιλαμβάνει τα πάντα, μέχρι και την παραμικρή βίδα για να συναρμολογήσει κανείς ένα Κamikaz 2, εκτός του κινητήρα και των εξαρτημάτων του, όπως καλωδίωση, εξάτμιση, φίλτρο αέρα, αντλία βενζίνης και κοντέρ. Θα χρειαστεί να βαφτεί και να συναρμολογηθεί από εσάς και το κόστος του είναι €11.000. Ενδεικτικά, θα χρειαστούν €500 για το βάψιμο και €1.500-2.000 για τον κινητήρα και τα περιφερειακά, τα οποία θα πρέπει να τα βρείτε από κάποιο μηχανάκι που ατύχησε, αλλά δεν καταστράφηκε τελείως. Η τρίτη επιλογή λέγεται Turn Key και με αυτήν το παίρνετε όλο έτοιμο για αγωνιστική χρήση. Μπορείτε να επιλέξετε κινητήρα από Suzuki GSX600R, Yamaha R6 ή Kawasaki ZX6R ή από Suzuki GSX-R 750 για τη μεγαλύτερη κατηγορία, με το κόστος να ανέρχεται στις €19.000. Τέλος υπάρχει και η επιλογή Full spec works car, όπου το αγωνιστικό Kamikaz είναι εξοπλισμένο με ό,τι πιο προηγμένο τεχνολογικά υπάρχει, όπως αναρτήσεις της Ohlins 3 δρόμων, εξάτμιση Akrapovic, πολυέμβολα φρένα Brembo, αγωνιστικός άγραφος εγκέφαλος, ζάντες Braid και κιβώτιο Sadev με όπισθεν, που είναι κάποια από τα εξαρτήματα τα οποία διαφοροποιούν το επίπεδο, καθώς βέβαια και την τιμή. Σε αυτήν την επιλογή, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για τα οφέλη και το κόστος κατά περίπτωση.

Το πρώτο

Η Planet Kart Cross Greece είναι νεοεισερχόμενη στην ελληνική αγορά και αυτό εδώ είναι το πρώτο Κamikaz2 στη χώρα μας. Αγοράστηκε ως ready to bolt kit, με τη συναρμολόγηση και ό,τι αφορά τον κινητήρα να τα αναλαμβάνει η Ελληνική εταιρεία. Φοράει κινητήρα από Kawasaki ΖΧ-6R 600cc, ιπποδύναμης 125Ps, με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων εξοπλισμένο με Quickshift. Οι μόνες αλλαγές που έχει είναι υποχρεωτικά μία εξάτμιση, αφού αυτή από το μηχανάκι δεν ταιριάζει και έτσι φοράει ένα χταπόδι της Kenny Roberts με τελικό Akrapovic, ένα ελεύθερο φίλτρο αέρα και ένα πρόγραμμα για να τα ρυθμίσει. Έχει δύο ψυγεία νερού με δύο βεντιλατέρ τοποθετημένα δεξιά και αριστερά από τον οδηγό, όσο πιο χαμηλά γίνεται για καλύτερο κέντρο βάρους, φρένα Brembo με διπίστονες δαγκάνες εμπρός και μία κεντρικά τοποθετημένη τετραπίστονη πίσω και ρυθμιζόμενο κατανεμητή. Οι αναρτήσεις του είναι ρυθμιζόμενα coilovers 2 δρόμων, τοποθετημένα εντός του πλαισίου, με μοχλικό σύστημα push-rod, αφαιρώντας με αυτήν τη διάταξη μη αναρτώμενο βάρος. Οι τροχοί του είναι ζάντες 10in της Braid και τα λάστιχα είναι homologe, τα ίδια για όλα τα μονοθέσια που συμμετέχουν σε αγώνες kartcross. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα αρχίσει και η παραγωγή του Kamikaz3, το οποίο θα πληροί τις νέες προδιαγραφές της FIA. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ήδη 8 Kamikaz3 που εξελίσσονται, λαμβάνοντας μέρος σε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, των οποίων οι τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λυσσασμένο!!!

Πάντα ζήλευα τον τρόπο που λειτουργούν και αποδίδουν τη δύναμή τους οι κινητήρες από τις γρήγορες μοτοσικλέτες. Είναι υπερτετράγωνοι με μικρές διαδρομές και απίθανη ευστροφία, ατμοσφαιρικοί και σχεδιασμένοι να αποδίδουν τα μέγιστα στις ψηλές στροφές. Είναι σαν κινητήρες αγωνιστικών μονοθέσιων, αλλά με το πλεονέκτημα της αξιοπιστίας και της μακροζωίας μακράν ανώτεροι σε απόδοση ανά λίτρο και τεχνολογία από αυτούς των αυτοκινήτων παραγωγής. Ειδικά σε αυτούς των supersport 600cc, που τους λείπουν τα κυβικά και η ροπή σε σχέση με τους αντίστοιχους των 1.000cc, η έκρηξη και το ξέσπασμα στις ψηλές στροφές είναι εντυπωσιακό. Πάνω σε δύο τροχούς, αυτό θέλει σύνεση και χέρια για να το κουμαντάρεις, γιατί μπορεί να μην μαζεύει τα χιλιόμετρα του 1000, είναι όμως νευρικό και απότομο σαν μοτέρ και στο kartcross πάλι χρειάζεται ένα κάποιο «ρέγουλο» με το γκάζι, γιατί, αν το αφήσεις να σπάσει την πρόσφυση απότομα, θα σου κοστίσει σε χρόνο. Σε μία συζήτηση που είχα με ένα φίλο που τρέχει σε τέτοιους αγώνες και έχει δύο φορμουλάκια, με διαφορετικό μοτέρ, μου είπε ότι αυτό με τα λιγότερα άλογα γράφει καλύτερους χρόνους, απλά και μόνο γιατί αποδίδει τη δύναμή του πιο γραμμικά και σε βοηθάει να βρεις πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Όσοι ασχολείστε ή οδηγείτε τέτοιες μοτοσικλέτες, θα ξέρετε τι εννοώ. Από γκάζι, αρκεί να σας πω ότι το Kamikaz 2 ζυγίζει μόλις 320kg, δηλαδή 120kg περισσότερο από το αντίστοιχο μηχανάκι, από το οποίο προέρχεται ο κινητήρας, επομένως είναι σχεδόν σαν το μηχανάκι να είναι δικάβαλο με 2 ψηλούς, (δεν λέω χοντρούς για να μην με πείτε ρατσιστή!). Αναλόγως όμως έχει μειωθεί και η τελική σχέση μετάδοσης, αφού οι τροχοί από το Kamikaz είναι 10in ενώ της μοτοσικλέτας ήταν 17in, επομένως χοντρικά τα 260km/h που είχε τελική το μηχανάκι θα έχουν γίνει περίπου 150km/h με το ίδιο γρανάζωμα, που δεν θα χρειαστούν φυσικά πουθενά, εκτός κι αν αρχίσουν και εδώ να συμμετέχουν σε αναβάσεις, όπως στο εξωτερικό, όπου εκεί θα αρχίσουν να παίζουν και με τα γρανάζια της αλυσίδας. Γενικά, για να ολοκληρώσω, το να σας περιγράψω το πόσο πλάκα έχει αυτό το διαβολάκι, το πόσο το ευχαριστιέσαι ακόμα και με μια απλή βόλτα και το πόσο ωραίο είναι σαν hobby, ακόμα κι αν δεν θέλεις να ακολουθήσεις τους αγώνες, αλλά να το πάρεις για τη δική σου ευχαρίστηση, δεν θα μου φτάσουν άλλες δύο σελίδες. Είναι το πιο διασκεδαστικό πράγμα που έχω οδηγήσει και σας προτείνω να πάτε σε έναν από τους αγώνες του Eko Racing Dirt Games, πιθανόν στις 15-16 Σεπτεμβρίου στο Σπαθοβούνι Κορινθίας, να τα δείτε από κοντά, να τα ακούσετε και να μιλήσετε με τους αδερφούς Ράπτη για το πώς θα μπορούσατε να αποκτήσετε κι εσείς ένα, με το βολικότερο και οικονομικότερο για εσάς τρόπο. Εμείς πάντως περάσαμε μία μοναδική μέρα με το απίστευτα διασκεδαστικό Kamikaz 2!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετρακύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός (cc): 599

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 67x42.5

Συμπίεση: 13.3:1

Αναπρογραμματισμένος εγκέφαλος

Κenny Roberts χταπόδι, τελικό Acrapovic

Φίλτρο αέρα Κ&Ν

Διπλά ψυγεία νερού

TUNED BY

Planet Kart Cross Greece

FB: Planet Kart Cross Greece

τηλ: 6944338038

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κιβώτιο 6 σχέσεων

Slipper συμπλέκτης

Άξονας μετάδοσης 100% μπλοκέ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Διπλά ψαλίδια εμπρός

Μονόμπρατσα ψαλίδια πίσω

Protech coilovers

Εμπρός διπίστονες δαγκάνες της Brembo με δίσκους 170mm

Πίσω μία τετραπίστονη δαγκάνα Brembo κεντρικά τοποθετημένη με 220mm δίσκο

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες της Βraid monoblock εμπρός 5x10 και πίσω 8x10

Λάστιχα Goldspeed 165/70 εμπρός και 225/40 πίσω

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Kamikaz 2 σωληνωτό πλαίσιο

Kamikaz 2 fiberglass καβούκι

Custom fuel tank

Καντράν Kawasaki ZX6R  2010

Κοso Gear Indicator & Shift light

Willwood Κατανεμητής φρένων στο ταμπλό

Κάθισμα Sparco Grid II

Ζώνη Racing Star

Πεταλιέρα ρυθμιζόμενη

Χειρόφρενο Wilwood

 

 

Αρθρογράφος

 

Μάριος Ηλιόπουλος, υποψήφιος πρόεδρος Ο.Μ.Α.Ε.

Μάριος Ηλιόπουλος, υποψήφιος πρόεδρος Ο.Μ.Α.Ε.

Την υποψηφιότητά του στις προσεχείς αρχαιρεσίες της Ο.Μ.Α.Ε. ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Σ.Ο.Α.Α., Μάριος Ηλιόπουλος.