Opel Astra J 1.6Turbo 308Ps

Opel Astra J 1.6Turbo 308Ps

Ο Manfre Albrecht Freiherr von Richthofen

...γνωστός και ώς ο «Κόκκινος Βαρώνος», γεννήθηκε στις 2 Μαϊου του 1892 στο Kleinburg, κοντά στο Breslau-μέρος της Πολωνικής σήμερα πόλης Wroclaw. Tο 1915, σε ηλικία 23 μόλις ετών, μεταφέρθηκε από το ιππικό, όπου και υπηρετούσε μέχρι τότε, στην γερμανική πολεμική αεροπορία για να γίνει έναν χρόνο αργότερα το 1916 ένα από τα πρώτα μέλη της Jasta 2, μιας από τις πρώτες και πιο γνωστές για την δράση τους γερμανικές καταδιωκτικές-καταδρομικές μοίρες του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου. Με τις δεξιότητες του, ήταν απλά θέμα χρόνου για τον Richthofen να ξεχωρίσει, αναλαμβάνοντας το 1917 επικεφαλής της Jasta 11 και αργότερα της μεγαλύτερης μοίρας Jagdgeschwader, γνωστής και ως «Flying Circus». Εώς το 1918, ο Richthofen είχε αναγνωριστεί ώς εθνικός ήρωας της Γερμανίας, ενώ οι 80 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις του, τον χαρακτήρισαν ως τον κορυφαίο πιλότο του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου. Τί σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με ένα Opel Astra J 1.6 Turbo? Προφανώς καμία, αλλά τί να σας πώ, εμένα αυτό μου ήρθε στο μυαλό μόλις το είδα, ενώ μετά τις μετρήσεις αποφάσισα ότι αυτός θα είναι και ο τίτλος του κειμένου. Διαβάστε γιατί...

Το κόκκινο Astra J

Το εμπρός spoiler, η αεροτομή και το diffuser, φέρουν την υπογραφή του γνωστού για Opel βελτιωτικού οίκου Irmscher…που μας ήρθε αυθημερόν από την Λαμία, ξεχώριζε από μακριά ανάμεσα σε πλήθος αυτοκινήτων. Αφενός λόγω χρώματος, αφετέρου γιατί ήταν αυτό που λέμε «τόσο- όσο» πρέπει διαφοροποιημένο. Το διακριτικό bodykit της Irmscher με spoiler για μπροστά, αεροτομή και diffuser για πίσω, δένει αρμονικά με τις γραμμές του Astra, το κάνει πιό επιθετικό, όχι όμως κραυγαλέο. Το αμάξωμα «κάθεται» 40mm χαμηλότερα χάρις στο Eibach Pro Kit ελατηρίων, ενώ θα πρέπει να κοιτάξεις προσεκτικά μέσα από τους OEM 17άρηδες τροχούς για να εντοπίσεις τις χαρακτές δισκόπλακες της EBC (στις εργοστασιακές διαστάσεις)και την κόκκινη σειρά από τακάκια της ίδιας εταιρίας. Το «πακέτο» των φρένων συμπληρώνουν φυσικά τα σωληνάκια υψηλής πίεσης. Ίδια φιλοσοφία βελτίωσης και για το ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό. Θα πρέπει να κοιτάξεις προσεκτικά για να εντοπίσεις το boost controller της Plex Tuning, που κάποιος ανίδεος κάλλιστα θα μπορούσε να το «προσπεράσει» θεωρώντας το μια μικρή οθόνη GPS -αυτές είναι άλλωστε της μόδας στις μέρες μας...   

Downsizing

Πεντακάθαρος, τακτοποιημένος και με τα σωστά aftermarket προϊόντα στα καίρια σημεία ο χώρος του κινητήρα...ο Βασίλης, ο ιδιοκτήτης του Astra, έχει βεβαρυμένο αυτοκινητιστικό παρελθόν. Από τα χέρια του έχουν περάσει μια BMW 3άρα Ε46 -που δεν άντεξε και την τούρμπισε, ένα Skoda Octavia RS-βελτιωμένο και αυτό και ένα... γνήσιο M3 Ε46! Αυτό το αγόρασε από έναν μπάρμπα του ναυτικό (που πήρε το Μ3 Ε92), με 100.000km και έκανε άλλα... 250.000km ο ίδιος. Το ψιλοευχαριστήθηκε, ε? Βαρέθηκε όμως να πληρώνει κερατιάτικα στο κράτος και έτσι αποφάσισε να συμπλεύσει με την τάση της εποχής -βλέπε downsizing. Ήθελε 1600άρι πλέον, τουρμπάτο και βελτιώσιμο όμως, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο και σε λογικά λεφτά. Στο Astra J 1.6Turbo με τα 180Ps, ο Βασίλης βρήκε αυτό που έψαχνε. Το αγόρασε καινούριο και μετά από 25.000km, επισκέφτηκε την Petropoulos Tuning για ένα «καλό» πρώτο στάδιο που ανέβασε την ιπποδύναμη στα 230Ps. Φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, δεν σταμάτησε εκεί. Στα 45.000km, το κόκκινο Astra, πέρασε ξανά μια βόλτα από την Petropoulos Tuning, με σκοπό να μεταμορφωθεί στο πρώτο AstraJ 1.6 Turbo που θα φλέρταρε τα 300Ps! Η κυλινδροκεφαλή δεχθηκε ροϊκή εξέλιξη, φόρεσε custom βαλβίδες και ελατήρια, εκκεντροφόρους by Petropoulos Tuning, μεταλλική φλάντζα και βίδες ARP. Στο μπλόκ του κινητήρα, πήραν θέση σφυρήλατα έμβολα της Accralite, σφυρήλατες μπιέλες της Arrow και τριμεταλλικά κουζινέτα στροφάλου. Στην custom πολλαπλή εξαγωγής «πατάει» πλέον ένα turbo K04, ενώ ακολουθεί ένας καταλύτης HJS και εξάτμιση με διάμετρο 63,5mm, δυο καζανάκια και μπούκες από το «αδερφό» OpelGT, όλα δια χειρός Στέλιου Παναγιωταρά - NS Racing. Τις αυξημένες απαιτήσεις σε ψύξη του νέου setup, καλύπτει ένα intercooler της ΑPEXi, με inox σωληνώσεις και σιλικονούχα κολλάρα, ενώ μια σκάστρα της Forge φροντίζει για την εκτόνωση στο «άσε» του γκαζιού. Τα νέα μπέκ της Siemens παροχής 630cc, καθώς και την διαχείριση του κινητήρα, έχει αναλάβει ο αναπρογραμματισμένος από την Plex Tuning (Γιάννης Ανδριανάκης) εργοστασιακός εγκέφαλος, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας μέσω του PBC Pro boost controller. Στο Normal, η Κ04 «σηκώνει» 1,2bar, στο High 1,4bar και στο Race (που απαιτεί και 100άρα βενζίνη) 1,6bar. Στον τομέα της μετάδοσης, έχει τοποθετηθεί ένα custom billet βολάν διπλής μάζας, σχεδίασης και κατασκευής Petropoulos Tuning, ένα δίσκο-πλατό SachsPerformance, αλλά και το μπλοκέ διαφορικό από την έκδοση Nurburgring του Astra OPC. Καθόλου άσχημα.          

Take-off

Η αλήθεια είναι ότι για να «απογειωθεί» το Astra, χρειάζεται αρκετή βοήθεια προκειμένου να υπερνικήσει την αδράνεια του. Το αυξημένο του βάρος και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου δεν το βοηθούν. Σημειώστε: 1.298kg, σύν 50kg το γεμάτο με 100άρα βενζίνη ρεζερβουάρ, σύν 150kg οδηγός-συνοδηγός, πιάσαμε τον 1,5τόνο! Με απενεργοποιημένα πλήρως τα ηλεκτρονικά, θέλει προσεκτικό ζύγισμα στο γκάζι για να ξεκινήσει ζωντανά, τόσο όσο χρειάζεται ώστε να μην αφήσεις όλη την πρώτη κάτω. Η χρυσή τομή είναι κάπου μεταξύ 3.700-3.900rpm, λίγο πριν το μοτέρ μπει στην περιοχή στροφών 4.000-6.000rpm όπου και αποδίδει τα μέγιστα. Τα πρώτα 18m από στάση έρχονται σε 2,69sec@46,33km/-εδώ φαίνεται και η δουλειά που κάνει το μπλοκέ αφού ένα εργοστασιακό Astra OPC χρειάζεται 2,57sec@47,1km/h, χρόνος πολύ κοντινός με του κόκκινου Astra. Tο 0-100km/h έρχεται σε 8,05sec, τα 400m σε 15,57sec@150,77km/h και το 0-160km/h σε 17,43sec. Στις ρεπρίζ 3ης 80-110km/h, 4ης 100-140km/h και 5ης 100-140 km/h, η K04 έχει ξυπνήσει για τα καλά και το Astra «γράφει» 2,95sec, 5,75sec και 9,61sec αντίστοιχα. Ο Βασίλης ήθελε να έχει και ένα data από τα φρένα και έτσι κάναμε και ένα 100-0km/h με το VBOX να καταγράφει 3,19sec, -1,031g και απόσταση ακινητοποίησης 39,09m.         

Bye bye

...το κατακόκκινο Astra, απομακρύνεται με κατεύθυνση -πού αλλού- την Ε.Ο, εκεί όπου και «γράφει» τα περισσότερα km του. Είπαμε, ο Βασίλης ήθελε ένα ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές -κυρίως όμως για να καταπίνει γρήγορα και αβίαστα τα χιλιόμετρα, λόγω της φύσης του επαγγέλματος του. Ολοκληρωμένη σε επίπεδο κινητήρα και μετάδοσης η αναβάθμιση δια χειρός Petropoulos Tuning, με χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης εργοστασιακού επιπέδου, με μόνη ίσως έλλειψη την απουσία κάποιου πολυέμβολου κιτ φρένων, δεδομένων των δυνατοτήτων του κινητήρα και του υπολογίσιμου βάρους του αμαξώματος. Εσείς, συγκρατείστε το χρώμα και τις μπούκες από το «αδερφό» GT και αν το πετύχετε στον ανοιχτό δρόμο, θυμηθείτε: είναι υπολογίσιμος αντίπαλος.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79mm x 81.5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1

Tunedby:

Petropoulos Tuning, Σωκράτους 5 Αγ.Δημήτριος Αθήνα Τηλ.: 2109848456 email: info@petropoulostuning.com

 

  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • Εκκεντροφόροι Petropoulos Tuning
  • Custom βαλβίδες και ελατήρια
    ARP βίδες
  • Μεταλλική φλάντζα
  • Siemens μπέκ 630cc
  • Accralite σφυρίλατα πιστόνια
  • Arrow σφυρίλατες μπιέλες
  • Τριμεταλλικά κουζινέτα
  • Custom πολλαπλή εξαγωγής
  • Turbo KO4
  • Μεταλλικός καταλύτης HJS
  • Εξάτμιση διαμέτρου 63,5mm NS Racing
  • Forge σκάστρα
  • Apexi intercooler
  • Αναπρογραμματισμός εγκεφάλου Plex Tuning
  • PBC Pro boost controller

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Ελατήρια Eibach 40mm

 

  • ΜΕΤΑΔΟΣΗ
    Opel Astra OPC Nurburgring μπλοκέ διαφορικό
  • Custom billet βολάν διπλής μάζας
  • Δίσκο πλατώ Sachs Performance

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Body kit Irmscher

ΦΡΕΝΑ

 

  • Εμπρός:  Αεριζόμενοι χαρακτοί EBC δίσκοι 300mm, κόκκινα τακάκια EBC, σωληνάκια υψηλής
    • Πίσω:  Χαρακτοί EBC δίσκοι 292mm, κόκκινα τακάκια EBC, σωληνάκια υψηλής

ΤΡΟΧΟΙ

  • OEM ζάντες αλουμινίου 7Jx17in

  • Petlas Velox Sport  225/50 R17

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 304,8/6.550    
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 38,3/4.330

 Opel Astra J 1.6Turbo 308Ps

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,23                

0-80                 5,76    

0-100               8,05

0-120               10,28  

0-140               12,89  

0-160               17,43

0-180               22,48

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,35

80-110             2,95

100-140           4,81

4η

KM/H             SEC

80-110             5,32

100-140           5,75

5η

KM/H             SEC

80-110             9,77

100-140           9,61

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,69     @        46,33

60        5,25     @        73,17

100      6,96     @        94,67

200      10,34   @        120,52

400      15,57   @        150,77

Roll-On με 2α

60-120             6,53    

60-160             14,57

 

Αρθρογράφος

 

Ο άντρας πίσω από το μύθο...John DeLorean

Ο άντρας πίσω από το μύθο...John DeLorean

Η ιστορία πίσω από ένα αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο και από έναν οραματιστή που χάραξε τη δική του πορεία στην αυτοκίνηση και που ...