Opel Corsa OPC 2.0T 730Ps
Hot hot hatch
Όταν είχε πρωτοεμφανισθεί το Corsa OPC, πριν από 10 χρόνια περίπου, ήμουν σίγουρος για την εμπορική, αλλά και τη βελτιωτική του επιτυχία. Μάλιστα είχα πει σε συζητήσεις με φίλους και γνωστούς του χώρου ότι αυτό το αυτοκίνητο θα γίνει το Punto GT της δεκαετίας, μιας και στην πραγματικότητα ήταν το ξαδερφάκι του Grande Punto, με το μοτέρ και την εμφάνιση που θα έπρεπε να έχει το μοντέλο της Fiat για να γίνει εκείνο ο πραγματικός διάδοχος του GT. Όπως σε μία οικογένεια, που συχνά ένα εγγόνι παίρνει το ονοματεπώνυμο του παππού, αλλά τελικά ένα άλλο με διαφορετικό όνομα και επίθετο του μοιάζει περισσότερο. Έτσι και το Corsa μπορεί να έχει διαφορετικό ονοματεπώνυμο, αλλά ήταν προσιτό, επιθετικό και τσαμπουκαλεμένο σαν τον παππού του, το Punto GT. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί το αγόρασαν και μάλιστα, αρκετοί από αυτούς το επέλεξαν και σαν βάση για να δημιουργήσουν ένα πολύ δυνατό κοντράδικο αυτοκίνητο. Ακόμα και όταν πρόκειται για ένα παράδειγμα σαν αυτό εδώ του Κωστή από την Πάτρα, που έχει διαφορετικό μοτέρ από το εργοστασιακό, η βάση είναι αυτή που το έκανε να αρχίσει να βελτιώνεται. Γι’ αυτό και δεν ξεκίνησε από ένα Opel Corsa 1,4, αλλά ξεκίνησε από OPC, γιατί σε προδιαθέτει το αυτοκίνητο και βήμα-βήμα φτάνεις στο σημείο να το κάνεις τέρας.
Τελικά φτιάχνουν και άλλοι Opel
Μπηχτή είναι αυτή για το φίλο μου τον Πετρόπουλο, που σχεδόν όλα τα Opel που έχω δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια είναι από αυτόν. Μάλιστα, μιας και τον ανέφερα, είχαν συναντηθεί παλιότερα τα τερατάκια τους κάποιο βράδυ στην Πάτρα και του Πετρόπουλου ήταν πιο γρήγορο, αλλά και αυτό εδώ δεν πάει πίσω. Τέλος πάντων, αυτό το λευκό αρκούδι το έχει επιμεληθεί η Opel Braounos και η δουλειά που έχει κάνει είναι εξαιρετική. Το μοτέρ του είναι μία μείξη δίλιτρων κινητήρων της Opel, με κορμό C20LET, που φορούσαν τα Calibra Turbo, αλλά με στρόφαλο και καπάκι από το επίσης δίλιτρο X20XER του Astra G OPC. Μάλιστα, το καπάκι, πριν τοποθετηθεί, έχει βελτιωθεί ροϊκά από την Opel Braounos και έχει βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής της Supertech. Φοράει εκκεντροφόρους της Cat Camsκαι ελατήρια βαλβίδων Dbilas, τα οποία μάλιστα είναι και μονά, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είναι πολύ σκληρά για να προλαβαίνουν να κλείνουν τις βαλβίδες στις 9.800rpm, στις οποίες στροφάρει αυτό το πράγμα. Οι μπιέλες έχουν αλλαχτεί φυσικά με σφυρήλατες της ZRP, όπως και τα έμβολα με τέσσερα Wossner, γιατί με την PT6266 Gen2 της Precision δεν παίζουνε. Είναι ικανή να σου τα στείλει τα εργοστασιακά έξω από την εξάτμιση, αφού έχει παροχή που φτάνει να ταΐσει μέχρι 800Ps. Πάντως γενικά, μιας και κοιτούσα στα site των Precision και Garrett τώρα τελευταία, οι τουρμπίνες έχουν ξεφύγει τα τελευταία χρόνια. Δεν ξέρω αν όλα αυτά τα μοντέλα τα βγάζουν μόνο για τις βελτιώσεις ή αν τα φοράνε και φορτηγά ή σκάφη, πάντως η γκάμα της Garrett συγκεκριμένα πρέπει να είναι δεκαπλάσια απ’ ό,τι παλιότερα. Εμείς τότε -παππούλης mode on- λέγαμε Τ3, Τ35, Τ4... και τα λοιπά. Τώρα έχει χαθεί η μπάλα. Πίσω στο θέμα μας, η Precision λοιπόν έχει τοποθετηθεί με ένα χταπόδι κατασκευής Γιάννη Γιαννούτσου, όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση διαμέτρου 90mmκαι έχει και ένα external wastegate της Tial με διάμετρο 60mm. Custom είναι και η πολλαπλή εισαγωγής, κατασκευής της Opel Braounos, με πεταλούδα 80mm, ενώ η σκάστρα είναι η τεράστια Q 50mmτης Tial. Το intercooler προέρχεται από κάποιο Nissan Skyline, που δεν το χρειαζόταν ή δεν του έφτανε πια και για να φάνε κάτι όλα αυτά, φροντίζουν δύο -παρακαλώ- τρόμπες 044 της Bosch. Στην εισαγωγή έχει μία μπεκιέρα με τέσσερα μπεκ της Fuel Injector Clinic(FIC) με παροχή 1.100cc/min και ένα ρυθμιστή πίεσης της Turbosmart. Για να συμπληρωθεί το φαγοπότι, αλλά και να πέσουν οι θερμοκρασίες φροντίζει ένα kit ψεκασμού μείγματος νερού-μεθανόλης της ΑΕΜ και όλα αυτά συνεργάζονται με ηλεκτρικά από Seat Ibiza Cupra 20VT, τα οποία έχει προσαρμόσει στο αυτοκίνητο η Braounos Electric, ενώ τον εγκέφαλο έχει προγραμματίσει ο Σπύρος Ρηγόπουλος. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των εργασιών είναι να βγάλει το μικρό OPC με το μεγάλο μοτέρ πάνω από 700Ps στο δυναμόμετρο και φυσικά για να περάσει στο δρόμο αυτή η τιμή από τους εμπρός μάλιστα τροχούς χρειάζεται ακόμα πολλή δουλειά. Όχι ότι θα περάσει ποτέ όλη, αλλά όση περισσότερη τόσο καλύτερα. Το σασμάν του είναι από Opel Astra OPC με δίδισκο σετ συμπλέκτη της Helix και μπλοκέ διαφορικό κατασκευής Γκαρτζελάκη, τον οποίο δεν γνώριζα και με μία μικρή έρευνα που έκανα στο google βρήκα ότι είναι ένα μηχανουργείο στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς, που κατασκευάζει δικά του γρανάζια, μπλοκέ διαφορικά, κορωνοπήνια για πισωκίνητα αυτοκίνητα και ημιαξόνια. Πολύ ενδιαφέρον! Στις λοιπές ειδήσεις, το Corsa φοράει ομόκεντρη ανάρτηση, κόντρα ψαλίδια για να μην πηγαίνει η σύγκλιση περίπατο στο γκάζι και silent blocks πολυουρεθάνης της Powerflex.
Killer
Όπως θα φαντάζεστε ήδη, ένα Corsa με 730Ps δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να προσπαθήσεις να το μετρήσεις από στάση. Από τη στιγμή μάλιστα που η τουρμπίνα του ξυπνάει σχεδόν στις 6.000rpm, είναι μάταιο. Παρόλα αυτά εμείς δοκιμάσαμε μία φορά, αλλά το αποτέλεσμα ήταν τραγικό... Έτσι και αλλιώς, η κόντρα πλέον σε τόσο δυνατά FWD δεν γίνεται πια από στάση. Μόνο ρολαριστά μπορεί να βάλει τη δύναμή του κάτω και πάλι όχι εύκολα και μετά τα 120km/h. Παρόλα αυτά, φαίνεται από το αρκετά τρομακτικό 100-200km/hσε 6,59sec ότι το πράγμα δεν αστειεύεται. Μόνο εκεί όμως, γιατί, ενώ ο Κώστας το χρησιμοποιεί καθημερινά και λειτουργεί άψογα, η δύναμή του δεν φαίνεται, αν δεν το χρησιμοποιήσεις με συγκεκριμένο τρόπο. Ούτε καν στις ρεπρίζ, αφού οι τυποποιημένες μετρήσεις που κάνουμε σε αυτήν τη διαδικασία, όπως το 50-80km/h με τρίτη και το 80-110km/h με τετάρτη, είναι εκτός φάσματος λειτουργίας της τουρμπίνας. Η μόνη ρεπρίζ που μπορούσαμε να μετρήσουμε και είχε νόημα, ήταν το 100-140km/h με 3η που το τερατάκι κάλυψε σε 2,39sec! Και εδώ θα ήθελα να εκφράσω ένα φιλοσοφικό ερώτημα που με βασανίζει αρκετό καιρό γιατί βλέπω όλο και πιο συχνά τέτοια αυτοκίνητα. Γιατί κάποιος να ξοδέψει τόσο χρήμα και τόση εργασία και να φτιάξει ένα τρομερά δυνατό σετ κινητήρα και μετάδοσης σε μία καρότσα που δεν μπορεί να το αξιοποιήσει. Δεν μιλάω μόνο για το συγκεκριμένο, αλλά γενικά τον τελευταίο καιρό βλέπω πολύ συχνά αυτοκίνητα σαν αυτό, με παλαβές ιπποδυνάμεις, που φυσικά δεν ξεκινάνε από στάση για κανένα λόγο. Ποιο είναι το σκεπτικό? Να έχεις, ας πούμε, το δυνατότερο Corsa ή το δυνατότερο Ibiza? Νομίζω ότι αυτά τα αυτοκίνητα μετά τα 400Ps, δεν έχουν πια διαφορά. Από εκεί και πάνω όσα άλογα και να τα κάνεις, μέχρι να κουμπώσει η τετάρτη, επιταχύνουν όσο επιταχύνουν τα λάστιχα ανεξαρτήτως δύναμης. Τα πισωκίνητα είναι καλύτερα και τα τετρακίνητα ακόμα καλύτερα. Το ξέρω ότι δεν υπάρχουν πολλά μοντέλα, αλλά και πάλι δεν βρίσκω το νόημα. To λευκό Corsa OPC από την Πάτρα είναι ένα πολύ προσεγμένο αυτοκίνητο, -μην με παρεξηγήσετε- που λειτουργεί άψογα δεδομένης της δύναμης του, αλλά είναι αυτοκίνητο που περιορίζεται -εκ των πραγμάτων- σε συγκεκριμένη χρήση, αυτή του πηγαίνω ρολαριστός με 100km/h και περιμένω να ανοίξω από εκεί μέχρι τα όσα... Εκεί πάντως είναι πολύ δύσκολος αντίπαλος!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| TUNED BY
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
DYNOTEST
| ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
|
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 100-140 2,39
|
| Roll on SEC 60-120 3,72 60-160 5,73 60-200 9,62 100-200 6,59
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Renault Clio ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά, αρχικά στην υβριδική έκδοση E-Tech, με τις υπόλοιπες επιλογές κινητήρων να ακο...