Opel Corsa OPC 515Ps
Μία στο εκατομμύριο να σου κάτσει τόσο καλό -βελτιωμένο- μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Ο Τόλης το αγόρασε πριν κάμποσο καιρό και κυριολεκτικά του έκατσε κουφέτο. Ο κινητήρας ήταν σφυρήλατος, με ένα πολύ αξιόλογο turbo kit, ψαγμένο ακόμα και στη μετάδοση, εκεί που πάσχουν δηλαδή τα περισσότερα δυνατά Corsa. Ελάχιστες αλλαγές έχουν γίνει από το “τότε setup”, που είχε επιμεληθεί η Porfiris Autosport, όταν το Corsa άλλαξε χέρια και κατέβηκε από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα. Το αυτοκίνητο φορούσε αρκετά πράγματα, ήταν δυνατό, ιδιαίτερα προσεγμένο και ο Τόλης φρόντισε όχι μόνο να το διατηρήσει έτσι, αλλά και να το κάνει ακόμα καλύτερο, προσθέτοντας τη δική του πινελιά στο συνολικό αποτέλεσμα.
Η προίκα
Η Porfiris Autosport έδωσε ρεσιτάλ στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αφού κινητήρας και μετάδοση λειτουργούν-συνεργάζονται υποδειγματικά. Ο κινητήρας είναι ο Ζ16LET, με custom εκκεντροφόρους της Boubis Cams, DP μπιέλες και Wossner πιστόνια στις εργοστασιακές διαστάσεις, με τριμεταλλικά κουζινέτα της Mahle, ενώ ο κυβισμός παρέμεινε εργοστασιακός. Βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι της Supertech, όπως και τα retainers, τα ελατήρια όμως είναι custom από την Boubis Cams και είναι ακόμα πιο σκληρά από αυτά που διαθέτει η Supertech για το συγκεκριμένο κινητήρα. Για να κλείσει το μοτέρ χρησιμοποιήθηκε aftermarket φλάντζα της Airline και οι βίδες της ARP. Η δύναμη βγαίνει από την GTX2971 της Garrett, με φτερωτή συμπιεστή 54mm και μέγιστη παροχή 560Ps. Το turbo αυτό είναι ιδανικό για τα κυβικά του OPC, παρέχοντας γρήγορο spoolάρισμα και ελάχιστο turbo lag! Η wastegate 38mmείναι external της TiAL, όπως από την ίδια εταιρεία είναι και η σκάστρα με 50mm διατομή. Το intercooler είναι της AMS, με τις σωληνώσεις να είναι χειροποίητες από την Pavlidis Exhaust, ενώ από την ίδια εταιρεία είναι και η εξάτμιση, με διάμετρο 76mm, καθώς και το χταπόδι και ο σωλήνας της εισαγωγής αέρα που φιλοξενεί τη φιλτροχοάνη της AEM. Για τη τροφοδοσία επιλέχτηκαν τα μπεκ της Bosch με 850cc/min παροχή και η βενζίνη φτάνει στα μπεκ χάρη στην aftermarket αντλία της Walbro. Παράλληλα με την εργοστασιακή τροφοδοσία, τοποθετήθηκε το kit ψεκασμού μεθανόλης της AEM, που χρησιμοποιείται κυρίως για την επίτευξη χαμηλότερων θερμοκρασιών παρά για την απόλυτη απόδοση. Η μετάδοση προέρχεται από το Opel Insignia1.6Τ, που έχει πιο μακριές σχέσεις. Τη συγκεκριμένη μετατροπή την έχουμε ξαναδεί, πρώτη φορά όμως λειτουργεί τόσο καλά! Ο ενισχυμένος δίσκος είναι εξάφτερος, από τη σειρά Racing της Sachs, με ένα χειροποίητο βολάν μονής μάζας.
To πήρε έτοιμο!
Η προίκα συνεχίζεται. Οι 18άρες Enkei RC-T4 είναι από τις πιο ωραίες ζάντες που κυκλοφορούν στην αγορά και στο Corsa ταιριάζουν γάντι. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 3cm χάρη στα ελατήρια της H&R, που συνδυάζονται άψογα με τα αμορτισέρ B8 της Bilstein. Επιπλέον φοράει front lip από την έκδοση Nurburgring, custom carbon καπό και angel eyes φανάρια. Στο εσωτερικό, υπάρχουν τα όργανα ενημέρωσης του οδηγού, το μπαρόμετρο και το πυρόμετρο είναι ψηφιακά από την Prosport, ενώ το wideband είναι της AEM και τέλος το Profec B, για τη διαχείριση της πίεσης, είναι της GReddy. Δεν του έλειπε τίποτα, αλλά ο Τόλης έχει το μικρόβιο της βελτίωσης μέσα του και αν δε βάλει τη δική του πινελιά, δεν το θεωρεί δικό του αυτοκίνητο!
Tuned By Autospeed and E-tuners
Όταν το αυτοκίνητο κατέβηκε στη Λάρισα, έγινε MAF-less και φυσικά προγραμματίστηκε ξανά από τον Λεωνίδα Τσιούτσια και την Autospeed. Πλέον, χωρίς MAFνα περιορίζει τη μάζα αέρα που μπορεί να διαβάσει η ECU, το Corsa απέδωσε στο δυναμόμετρο της Autospeed 515Ps, με 54kgm ροπής στα 2,0bar πίεσης, ενώ για τις πολεμικές καταστάσεις, ο Λεωνίδας φρόντισε να εξοπλίσει το Corsa με λειτουργίες όπως launch control, flat shift και rolling anti lag. Σε αντίθεση με πολλά άλλα δυνατά Corsa, το συγκεκριμένο βγάζει τη δύναμή του στο δρόμο και δεν χαζοσπινιάρει, ενώ το lag της τουρμπίνας είναι πραγματικά αμελητέο! Με 3η και 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειάστηκε μόλις 1,87sec και στο ίδιο πάτημα για το 80-110km/h έγραψε 1,76sec. Η τουρμπίνα ξυπνάει από νωρίς, αλλά χωρίς απότομα ξεσπάσματα και φαίνεται περίτρανα ότι η μετάδοση από Insignia με μακρύ βήμα, κάνει δουλειά και απλώνει ομαλά τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο.
Δεν είναι δυνατό, είναι γρήγορο!
Όλες οι δόκιμες έγιναν στη μεγάλη πίεσή του, δηλαδή στα 2bar. Με 2η σχέση στο κιβώτιο για το 60-160km/h το V-BOX σταμάτησε στα 6,15sec και στη συνέχεια στο 100-200km/h ο χρόνος του ήταν 8,15sec. Με τον Τόλη μετρήσαμε και στάση, όχι όμως 400άρι. Ο Τόλης άφησε το γκάζι στα 330 μέτρα και όταν το καταλάβαμε και πήγαμε να μετρήσουμε ξανά, άρχισε να βρέχει… Στα 330m, λοιπόν, ο χρόνος του ήταν 12,05sec με 175,56km/h ταχύτητα εξόδου, με 18m στα 2,73sec και 0-100km/h σε 6,43sec. Εκεί θέλει ψάξιμο, γιατί το σασμάν απλώνει την 1η ταχύτητα και μόλις βάλεις 2α «μουλαρώνει», σπινιάρισμα φυσικά και υπάρχει, αλλά σε λογικά πλαίσια. Με λίγο παραπάνω ψάξιμο στο boost controller, οι χρόνοι θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο. Όπως και να έχει, αυτό το Corsa είναι πολύ γρήγορο!
Μην το δώσεις!
Το Corsa είναι προς πώληση, δύσκολο να βρεθεί άλλο όπως αυτό. Σε χαλαρούς ρυθμούς, δεν σου παίρνει το κεφάλι, κάνει άνετα ταξίδι και κυκλοφορεί με άνεση στους δρόμους της Λάρισας καθημερινά χωρίς κανένα πρόβλημα. Όταν θελήσεις να πας γρήγορα, απλά σηκώνεις πίεση και πατάς τέρμα γκάζι χωρίς να σε νοιάζει τίποτα! Ο Λεωνίδας εκμεταλλεύτηκε την άριστη δουλειά της Porfiris Autosport και το πήγε ένα βήμα παραπάνω, είναι ένα από τα λίγα καλά Opel Corsa OPC που κυκλοφορούν. Μπορεί να υπάρχουν άλλα πιο δυνατά, το συγκεκριμένο όμως πάει τάπα για τα άλογά του, είναι και ο Τόλης χεράς!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 81,5mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
Wossner σφυρήλατα πιστόνια
DP μπιέλες
Boubis cams εκκεντροφόροι
Mahle τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου
Supertech βαλβίδες
Boubis cams ελατήρια βαλβίδων
Airline φλάντζα κεφαλής
APR βίδες κεφαλής
Garrett GTX2971R turbo
TiAL external wastegate 38mm
TiAL σκάστρα
AMS intercooler
Pavlidis Exhaust σωληνώσεις intercooler
Pavlidis Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm
Pavlidis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
ΑΕΜ φιλτροχοάνη
Pavlidis Exhaust σωλήνας εισαγωγής αέρα
Bosch μπεκ καυσίμου 850cc/min
Walbro αντλία βενζίνης
ΑΕΜ κιτ ψεκασμού μεθανόλης
Autospeed ECU remapping
ΑΕΜ wideband
GReddy Profec B boost controller
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Opel Insignia κιβώτιο ταχυτήτων
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Custom carbon καπό
Angel eyes φανάρια εμπρός
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Bilstein B8 αμορτισέρ
H&R ελατήρια
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Enkei RC-T4 7,5Jx18in
Ελαστικά Federal 595RS 225/35
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,47
0-80 4,51
0-100 5,78
0-120 6,96
0-140 8,70
0-160 10,24
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,73 @ 47,44
60 4,97 @ 86,81
100 6,43 @ 111,09
200 9,19 @ 147,97
330* 12,05 @ 175,56
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 1,87
80-110 1,76
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,59
60-160 6,15
60-200 10,31
100-200 8,15
Tuned By:
Porfiris Autosport
Θεσσαλονίκη-Πανσελήνου Μάνου
2310 686 168
www.porfirisautosport.com
Autospeed
Λάρισα-3o χλμ Λάρισας-Βόλου
2410 556 276
www.autospeed.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το γεμάτο αγωνιστικό πρόγραμμα της Abarth συνεχίζεται και αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον «Σκορπιό» να συμμετέχει μέσω του Abarth Rally Cup στο Rally d...