Opel Mokka 4X2 1.4 Turbo 140Ps
Μία καλή πρόταση για κάποιον που θέλει το δυναμικό look ενός SUV, αλλά δεν τον ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι η συγκεκριμένη έκδοση του Opel Mokka. Κοστίζει €2.400 φτηνότερα από την τετρακίνητη έκδοση, ενώ είναι κατά 70kg ελαφρύτερη από αυτή.
Το Mokka έχει ένα αρκετά συμπαγές και δυναμικό σχήμα αμαξώματος, που σου κερδίζει το μάτι και σε προδιαθέτει ευχάριστα στο να μπεις μέσα και απλά να το οδηγήσεις. Το εξωτερικό του design δεν ξεφεύγει από το νέο look των μοντέλων της Opel, θυμίζοντας, κατά κάποιο τρόπο, ένα πρησμένο και ψηλό Corsa προηγούμενης γενιάς. Η μεγάλη μάσκα με τα αντίστοιχα μεγάλα φώτα στο εμπρός μέρος και οι προβολείς ομίχλης προσθέτουν αρκετά στον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και στοχεύουν στο αντίστοιχο κοινό.
Ποιο κοινό είναι αυτό?
Το Opel Mokka θα μπορούσε να γίνει ένα αυτοκίνητο απόδρασης, χωρίς να έχει όμως στην δικίνητη έκδοση τόσες πολλές δυνατότητες εκτός δρόμου. Ο αρκετά χαμηλός προφυλακτήρας, αλλά και το χαμηλό για χρήση εκτός δρόμου προφίλ των ελαστικών, το περιορίζουν σε οδήγηση σε βατό χωματόδρομο. Η αλήθεια είναι πως το μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκτητών SUV, ή crossovers, σπάνια θα συναντήσει χώμα στις διαδρομές που επιλέγει να κάνει. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο η Opel αποφάσισε να βγάλει στην παραγωγή την έκδοση αυτή του Mokka, χωρίς την τετρακίνηση. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί αποδίδει 140Ps, από τις 4.900rpm μέχρι και τις 6.000rpm, έχοντας 1.364cc κυβισμό και φυσικά με την χρήση turbo. Η αίσθηση του κινητήρα είναι αρκετά καλή, αν και στις χαμηλές στροφές δεν αποδίδει ιδιαίτερα πρόθυμα, μιας και τα 20,39kgm της ροπής κάνουν την εμφάνισή τους από τις 1.850rpm μέχρι και τις 4.900rpm. Ο θόρυβος του κινητήρα στις μεσαίες στροφές είναι αρκετά έντονος και ίσως κουράσει τους επιβάτες σε μεγάλα ταξίδια. Παρόλα αυτά, στην εθνική οδό με μία ταχύτητα γύρω στα 140km/h το Opel Mokka κινείται αρκετά άνετα.
Η κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης το κάνει αρκετά στιβαρό και δεν το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, σε σχέση πάντα με τον όγκο του. Έχει ψηλό αμάξωμα και θα γύρει λίγο παραπάνω από ένα sedan, ή ένα hatchback, χωρίς όμως να σε ξενίσει ιδιαίτερα. Η οδική του συμπεριφορά είναι αρκετά καλή και επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια. Όταν πιεστεί, θα υποστρέψει λόγω της αδράνειας, χωρίς όμως να τρομάξει τον οδηγό.
Το κιβώτιο ταχυτήτων και ο επιλογέας του έχουν αρκετά καλή αίσθηση, όχι όμως και το πεντάλ του συμπλέκτη. Η διαδρομή του είναι απαλή, χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση και θέλει κάποια εξοικείωση για να καταλάβει κανείς σε πιο σημείο γίνεται η σύμπλεξη.
Τα φρένα έχουν καλή απόδοση και είναι αποτελεσματικά, με αρκετά καλή αίσθηση στο πόδι. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και προσωπικά θα το προτιμούσα λίγο πιο στιβαρό, αν και έχει αρκετά καλή πληροφόρηση για το που βρίσκονται οι μπροστινοί τροχοί.
Η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής έφτασε τα 8,2lt/100km, τιμή που απέχει από τα 6,3lt/100km που ανακοινώνει σε μικτό κύκλο το εργοστάσιο. Το οδηγήσαμε τόσο σε εθνική οδό, όσο και μέσα στην πόλη, αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο με αρκετές στροφές. Σίγουρα η έκδοση με τον diesel κινητήρα θα είχε καλύτερες τιμές και θα ήταν επιλογή μας αν το αυτοκίνητο προοριζόταν για μεγάλα ταξίδια.
Ο εσωτερικός κόσμος…
Στο εσωτερικό σε κερδίζει το αρκετά μοντέρνο design και η άριστη ποιότητα των υλικών κατασκευής. Υπάρχουν παντού διάφορες θήκες μικρές και μεγάλες για αντικείμενα κάνοντάς το αρκετά πρακτικό, ενώ οι πολυάριθμοι διακόπτες που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, θα χρειαστούν κάποιο διάστημα εξοικείωσης. Οι χώροι είναι πολύ άνετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν τέσσερις ενήλικες, ενώ με λίγο στρίμωγμα στο πίσω κάθισμα θα χωρέσει και πέμπτος επιβάτης. Ο χώρος αποσκευών των 356lt είναι σχετικά μικρός για την κατηγορία του, από τη στιγμή που το Nissan Qashqai έχει 430lt. Πάντως, αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αυξάνεται στα 1.372lt.
Φωτοβολίδα!
Οι επιδόσεις του Mokka είναι αρκετά καλές, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 9,8sec, την στιγμή που το Nissan Qashqai 1.2 θέλει 10,8sec, το Renault Capture 1.5dci χρειάζεται 12,4sec, το RenaultCapture 1.2TCE, χρειάζεται 10,98sec και το Dacia Sandero 1.5dci θέλει 11,65sec. Πέρα από τα παραπάνω, το Opel Mokka έχει αρκετή δύναμη, αρκεί ο κινητήρας να λειτουργεί πάνω από τις 2.000rpm, με καλύτερο φάσμα στροφών μέχρι τις 6.000rpm, όπου και αποδίδεται η μέγιστη ισχύς του.
Το Opel Mokka 1.4 4x2 απευθύνεται λοιπόν σε αυτόν που θέλει επιδόσεις hatchback και εμφάνιση SUV, χωρίς απαραίτητα να τον ενδιαφέρουν οι εκτός δρόμου διαδρομές. Οι 18άρες ζάντες, ο χαμηλός προφυλακτήρας και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος για να περνάει κανείς νεροφαγώματα και λάσπες.
Τιμή Βασικής Έκδοσης : €17.500 (Με όφελος απόσυρσης)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Honda και η Sony ανακοινώνουν τη μάρκα Afeela Car και αποκαλύπτουν το νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο τους.