Παρουσίαση Bridgestone Σειρά Potenza
Global Leader
Η Bridgestone Corporation, με έδρα στο Τόκιο, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, εργοταξιακά οχήματα και οχήματα μεταλλείων, βιομηχανικά μηχανήματα, αγροτικά μηχανήματα, αεροσκάφη, μοτοσικλέτες και σκούτερ. Ιδρύθηκε το 1931 από τον Shojiro Ishibashi και σήμερα, 84 χρόνια μετά, απασχολεί περισσότερα από 140.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, δραστηριοποιείται σε 178 εργοστάσια, σε 25 χώρες και διαθέτει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 150 χώρες. Ένα στα πέντε αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς φορά ελαστικά της Bridgestone.
Affordable Performance
Τα μοντέλα της σειράς Potenza της Bridgestone για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων είναι σχεδιασμένα να προσφέρουν δυνατές συγκινήσεις σε οδηγούς που απαιτούν τα μέγιστα από το αυτοκίνητό τους. Είναι κατασκευασμένα για γρήγορη οδήγηση, απόλυτο έλεγχο του οχήματος, αμεσότητα και δυνατό κράτημα, χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης, της οικονομίας αλλά και της διάρκειας ζωής του ελαστικού. Η πολυετής πείρα της Bridgestone στους αγώνες, αλλά και στην κατασκευή ελαστικών για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, την έχει φέρει σήμερα σε θέση να μπορεί να ικανοποιήσει στο μέγιστο τις πολύ υψηλές απαιτήσεις των μοντέρνων αυτοκινήτων από τα ελαστικά, και να αναδεικνύει τις πραγματικές τους δυνατότητες. Σπορ αυτοκίνητα, όπως η Ferrari 458 Italia και η Aston Martin Rapide, έχουν επιλέξει τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Potenza S001 ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, γεγονός που από μόνο του αποδεικνύει την ποιότητά τους αλλά και τη δυνατότητα να παρέχουν άριστο κράτημα σε βαριά και δυνατά αυτοκίνητα, καθώς και σε καθαρόαιμα sportscars. Η καινοτόμος κατασκευή του Potenza S001 με την τεχνολογία CSC (Consistent Surface Contact) χρησιμοποιεί στιβαρά πλευρικά και ενισχύσεις στο εσωτερικό του πέλματος (interlocking center rib) για άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, τόσο κατά τον εγκάρσιο όσο και στο διαμήκη άξονα του ελαστικού. Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει στο ελαστικό τη δυνατότητα να διατηρεί το σχήμα του και κατά το στρίψιμο με πολλά χιλιόμετρα αλλά και κατά τη διάρκεια ενός απότομου φρεναρίσματος. Το αποτέλεσμα είναι να διατηρεί πάντα τη μέγιστη δυνατή επαφή με το οδόστρωμα, κάτω από όλες τις συνθήκες. Λόγω της ομοιόμορφης κατανομής των δυνάμεων στο δρόμο, το S001 παράγει σημαντικά μειωμένο θόρυβο κύλισης. Το ασύμμετρο πέλμα με την παράκεντρη μεσαία γραμμή είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αξιοποιεί το εξωτερικό μέρος της χάραξης για μέγιστο κράτημα στο στεγνό και το εσωτερικό με τις φαρδιές αυλακώσεις και τη διαγώνια χάραξη για μέγιστη απαγωγή του νερού στο βρεγμένο οδόστρωμα. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός των διαγώνιων αυλακώσεων του ελαστικού είναι τέτοιος ώστε αυτές να μην παραμορφώνονται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και χάνουν τη δυνατότητά τους να οδηγούν το νερό μακριά από το πέλμα, αλλά και κατάλληλα διαμορφωμένες ώστε να μειώνουν το επίπεδο θορύβου που παράγεται κατά την κύλιση του τροχού. Έτσι, λοιπόν, το Bridgestone Potenza S001 είναι ένα ελαστικό υπερυψηλών επιδόσεων στο στεγνό, το οποίο παράλληλα δεν κάνει παραχωρήσεις στον τομέα της ασφάλειας στο βρεγμένο, αλλά ούτε και στους τομείς της οικονομίας, γιατί δεν παρουσιάζει μεγάλη αντίσταση κύλισης, κάτι που αποδεικνύεται και από την επιλογή της BMW να το χρησιμοποιήσει στο υβριδικό της Supercar, το i8.
Τέλος, στην έκδοση Run Flat το Potenza S001 RFT χρησιμοποιεί μια σειρά νέων τεχνολογιών που του δίνει τη δυνατότητα να διατηρεί τα χαρακτηριστικά πρόσφυσης και άνεσης της κανονικής έκδοσης, καθώς δεν χρησιμοποιεί υπερβολικά σκληρά πλευρικά, αλλά παράλληλα να προσφέρει αυξημένη ασφάλεια και περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς αέρα στο εσωτερικό του από τα συμβατικά Run Flat ελαστικά. Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν μια καινοτόμο σύσταση της γόμας του ελαστικού, τη NanoPro-Tech polymer, με την οποία το ελαστικό δεν αναπτύσσει πολύ μεγάλες θερμοκρασίες στα πλευρικά του όταν κινείται ξεφούσκωτο, με αποτέλεσμα να αντέχει σε μεγαλύτερες ταχύτητες και για περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να καταστρέφεται. Εκτός από τη σύσταση αυτή, στο εξωτερικό μέρος του προφίλ υπάρχει ειδική χάραξη, η οποία κατά τη διάρκεια της κύλισης δημιουργεί στροβιλισμούς αέρα που απάγουν θερμοκρασία από το ελαστικό για επιπλέον ψύξη και αντοχή.
Οι διαστάσεις στις οποίες είναι διαθέσιμο το Bridgestone Potenza S001 ξεκινούν από το 185/55/15 και καταλήγουν στο 305/30/20, με πάρα πολλά ενδιάμεσα νούμερα, για την κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων μοντέλων.
Motorsport Sibling
Στο ίδιο μήκος κύματος και με την ίδια φιλοσοφία είναι κατασκευασμένο και το μικρότερο αδερφάκι του S001, το RE002 Adrenalin, το οποίο είναι και αυτό ένα ελαστικό υψηλών επιδόσεων, που διατίθεται σε διαστάσεις από 195/50/15 έως 245/40/18. Είναι ένα ελαστικό για γρήγορα αυτοκίνητα με εντυπωσιακή χάραξη, η οποία είναι παράλληλα και λειτουργική, αφού όλες σχεδόν οι τεχνολογίες της ιαπωνικής εταιρείας εφαρμόζονται και σε αυτό. Όπως και το κορυφαίο S001, έτσι και το RE002 χρησιμοποιεί γερό σκελετό με μαλακή γόμα, σχεδίαση που του προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα αλλά και αθόρυβη κύλιση με υψηλή αντοχή στην πάροδο του χρόνου.
Μάλιστα, θα πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας τις δυνατότητες του εκάστοτε αυτοκινήτου και το πόσο ταιριάζει με το κάθε ελαστικό. Για παράδειγμα, το ότι το ιδανικό λάστιχο για τη Ferrari 458 Italia είναι το Potenza S001 δεν σημαίνει ότι είναι και το ιδανικό για το σκαραβαίο του παππού μας. Τα λάστιχα έχουν φάσμα λειτουργίας και ιδανική θερμοκρασία όπου λειτουργούν στο μέγιστο, και θα ήταν λάθος να χρησιμοποιήσουμε λάστιχα που το αυτοκίνητό μας δεν έχει τη δύναμη να ζεστάνει. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί οδηγοί έχουν καταλήξει και σε λάθος συμπεράσματα και αξιολογήσεις για κάποια ελαστικά κατά το παρελθόν.
Ένα άλλο θέμα για το οποίο οι μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών έχουν ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού τον τελευταίο καιρό, μέσα από τον ειδικό Τύπο αλλά και με διάφορες δοκιμές σε πίστες, είναι η επικινδυνότητα των φθηνών ελαστικών από την Κίνα ή από οπουδήποτε αλλού, ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα. Τώρα, τι είδους ενημέρωση χρειάζεται κάποιος για να μη συγκρίνει 85 χρόνια ιαπωνικής τεχνογνωσίας και τεχνολογίας με ένα φθηνό κινέζικο προϊόν αμφιβόλου ποιότητας με ελάχιστη έως καθόλου έρευνα και εξέλιξη? Μάλλον καμία, αρκεί να έχει μια στοιχειώδη αντίληψη για το πώς λειτουργεί ο κόσμος...
Συνέντευξη Nello Palomba, Section Manager CVR & PSR Trade Bridgestone Europe
1) Μιλήστε μας για τις τελευταίες καινοτομίες της εταιρείας στην κατασκευή των ελαστικών επιδόσεων.
Αρκετές από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε είναι εμπιστευτικές, αλλά αυτό που μπορούμε να αναφέρουμε είναι το μίγμα τεχνολογίας “Nano Protech”, το οποίο βελτιστοποιεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ελαστικού μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολυμερών, των υλικών πλήρωσης και των εξελιγμένων χημικών καουτσούκ, πάντα σε μοριακό επίπεδο, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση στο στεγνό και το βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται η εσωτερική τριβή και η αύξηση της εσωτερικής θερμότητας, κάτι το οποίο επηρεάζει αρνητικά την απόδοση ενός ελαστικού επιδόσεων. Παράλληλα, η τεχνολογία “Active Insert” προσδίδει υψηλή ακαμψία κατά το διαμήκη άξονα, με αποτέλεσμα σημαντικά καλύτερη συμπεριφορά στο φρενάρισμα.
2) Τι είναι αυτό που κάνει τα performance ελαστικά της Bridgestone να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό?
Η μοναδική τεχνολογία της εταιρείας, η οποία προέρχεται από 14 χρόνια πείρας στη Formula 1. Εκεί τα λάστιχα δοκιμάζονται στο απόλυτο όριο και έτσι η Bridgestone αποτελεί τον κατασκευαστή με τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία, δίνοντας τη δυνατότητα για την υλοποίηση προηγμένων τεχνολογιών από τις αγωνιστικές ομάδες στα ελαστικά υψηλών επιδόσεων για τον τελικό καταναλωτή.
3) Η Bridgestone είναι μια εταιρεία με πλούσια αγωνιστική εμπλοκή. Πώς μεταφέρεται η τεχνογνωσία από τους αγώνες στη σειρά Potenza?
Ο όμιλος Bridgestone διαθέτει μια πλούσια αγωνιστική κληρονομιά που ξεκινάει από τους αγώνες kart ως τα αυτοκίνητα τουρισμού (DTM, ITC, FIA GT/Le Mans 24H, Super GT) αλλά και τα μονοθέσια (Formula 2, Formula Nippon, GP2 , F1, US CART, κλπ).
Χρησιμοποιούμε αυτή την πείρα στη σχεδίαση και εξέλιξη των performance ελαστικών για να απολαμβάνει κάθε οδηγός ένα ελαστικό υψηλών επιδόσεων με απόλυτη ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλοί από τους μηχανικούς που βρίσκονται στα κέντρα εξέλιξης της Bridgestone ήταν παλαιότερα μηχανικοί στις κορυφαίες αγωνιστικές ομάδες της F1. Σήμερα χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους για να εξελίξουν τα κορυφαία ελαστικά της παγκόσμιας αγοράς.
Η αγωνιστική μας κληρονομιά είναι ομολογουμένως ιδιαίτερα ελκυστική όσον αφορά τους OEM κατασκευαστές, αφού η χρήση των ελαστικών μας προσδίδει κύρος στα γρήγορα μοντέλα τους. Μερικά από τα περισσότερα δημοφιλή σπορ αυτοκίνητα από τις τελευταίες δεκαετίες εξοπλίζονταν αποκλειστικά από το εργοστάσιο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων της Bridgestone, όπως η Porsche 959 και οι σειρές 911, η Ferrarri Enzo, διάφορα μοντέλα της Aston Martin και πρόσφατα το υβριδικό σπορ μοντέλο i8 της BMW.
4) Οι ελληνικοί δρόμοι είναι άκρως απαιτητικοί για ένα ελαστικό. Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι πιο σημαντικές τεχνολογίες στην κατασκευή και τη σχεδίαση των ελαστικών της σειράς Potenza, για την υψηλή τους απόδοση σε αυτές τις συνθήκες?
Αυτό που είναι πολύ σημαντικό σε τέτοιους δρόμους είναι η αντοχή του σκελετού κατά την επαφή με μια εγκάρσια ανωμαλία. Η σειρά Potenza χρησιμοποιεί διπλή ενισχυμένη κατασκευή σκελετού για αυξημένη αντοχή και υψηλή ακαμψία, η οποία είναι άκρως καταλυτική στα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου.
5) Τι διάρκεια ζωής έχουν τα ελαστικά της σειράς Potenza με κανονική χρήση και πόσο πέφτει η απόδοσή τους με τη σταδιακή φθορά?
Η ζωή των ελαστικών εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, όπως η θερμοκρασία λειτουργίας, οι ανωμαλίες και η τραχύτητα του δρόμου, η συμπεριφορά του οδηγού και πολλά άλλα. Ακόμα και σε άκρως απαιτητικά οδικά δίκτυα, όπως αυτό της Ελλάδας, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι κυμαίνεται μεταξύ 25.000-35.000km (πάντα με ελάχιστο βάθος πέλματος 2,5mm), ανάλογα με τους παράγοντες που αναφέραμε παραπάνω.
6) Ποια είναι τα άμεσα σχέδια της εταιρείας στην κατηγορία των ελαστικών επιδόσεων?
Η αδιάκοπη εξέλιξη της σειράς Potenza, χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία σχεδίασης και υλικών κατασκευής για ακόμα καλύτερες επιδόσεις αλλά και μείωση του βάρους, για να δώσουμε στους καταναλωτές μας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης με απόλυτη ασφάλεια. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες για την περαιτέρω εξέλιξη των ελαστικών μας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία “green performance”. Πάντα τα κριτήρια σχεδίασης των ελαστικών της σειράς Potenza θα είναι οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά πλέον η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου καθώς και η μείωση του θορύβου κύλισης θα αποτελέσουν εξίσου σημαντικούς παράγοντες για το μέλλον. Το Potenza S001 που εξελίχθηκε πρόσφατα για το υβριδικό BMW i8 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι ΗΠΑ πρέπει να τετραπλασιάσουν τον αριθμό των φορτιστών EV στη χώρα έως το 2025 για να εξασφαλίσουν ότι η υποδομή συμβαδίζει με την ανάπτυξη της αγο...