Παρουσίαση εταιρείας Kalividis Suspension

Παρουσίαση εταιρείας Kalividis Suspension

Στο χώρο της εταιρείας θα βρείτε μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, που θα καλύψουν κάθε σας ανάγκη όσον αφορά τις αναρτήσεις, τα φρένα και πολλά ακόμα. Μιλήσαμε με τον Παναγιώτη Καλυβίδη, υπεύθυνο της εταιρείας και μας εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, τι εργασίες αναλαμβάνουν, ενώ δεν μας είπε όχι σε ορισμένες δύσκολες και τεχνικές ερωτήσεις που του κάναμε.

 

Πότε ξεκίνησε η εταιρεία?

Η εταιρεία μας βρίσκεται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1969, που ο πατέρας μας, Θεόδωρος Καλυβίδης, έστησε το πρώτο του συνεργείο. Το 1994, το συνεργείο μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις που μας βρίσκετε σήμερα κι έκτοτε εξειδικευόμαστε στα συστήματα ανάρτησης, φρένων και της τακτικής συντήρησης (service) επιβατικών αυτοκινήτων. Συνεχίζοντας την ανοδική μας πορεία και ακολουθώντας τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής επεκτείναμε τις εγκαταστάσεις μας και πλέον διαθέτουμε ένα υπερσύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο συνεργείο.

Τι είδους εξοπλισμό διαθέτει το συνεργείο σας?

Ο εξοπλισμός μας αποτελείται από δύο μηχανήματα ευθυγράμμισης, τρία ανυψωτικά δικόλωνα, ένα ψαλιδωτό ανυψωτικό, δύο ψαλιδωτά ανυψωτικά ευθυγράμμισης, δισκοτόρνο επί αυτοκινήτου, ιδιόκτητο μηχανουργείο που περιλαμβάνει τόρνους και φρέζες, εργαστήριο επισκευής αμορτισέρ, διαγνωστικό εξοπλισμό, ζυγοστάθμιση, ζυγοστάθμιση επί αυτοκινήτου, ξεμονταριστή ελαστικών και διάφορα άλλα. Παράλληλα, ετοιμαζόμαστε να φέρουμε δυναμόμετρο αμορτισέρ.

Τι εργασίες αναλαμβάνετε?

Οι εργασίες που αναλαμβάνουμε είναι οι εξής: ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, τοποθέτηση ελαστικών, συντήρηση και επισκευή συστημάτων ανάρτησης, φρένων, εμπρόσθιου συστήματος  και service επιβατικών αυτοκινήτων. Επίσης δραστηριοποιούμαστε στον τομέα του εμπορίου, καθώς και της κατασκευής custom Big Brake kit, της επισκευής αμορτισέρ (Bilstein, Koni, Tein, BC Racing κ.α.), ενώ αναλαμβάνουμε και την προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων.

 

Πολλοί δεν ξέρουν τι εννοούμε όταν λέμε στήσιμο αυτοκινήτου. Δώστε μας μία ερμηνεία.

Με λίγα λόγια θα έλεγα ότι το στήσιμο ενός αυτοκινήτου είναι η βελτιστοποίηση της γεωμετρίας και των χαρακτηριστικών της ανάρτησης (ευθυγράμμιση, σκληρότητα ελατηρίων/αμορτισερ, ποιότητα ελαστικών) δεδομένου του πλαισίου του αυτοκινήτου και ανάλογα πάντα με την εφαρμογή. Είτε, δηλαδή, μιλάμε για dragster, drift, ανάβαση, πίστα ή και καθημερινή χρήση.

 

Πόσο σημαντικό είναι το στήσιμο σε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο, το οποίο προορίζεται για χρήση δρόμου?

Το στήσιμο είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν αυτό είναι βελτιωμένο. Το σωστό στήσιμο είναι αυτό που σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς ή όχι τη διαθέσιμη πρόσφυση που έχουν τα ελαστικά σου με το οδόστρωμα, ιδιαίτερα όταν αυτό δεν είναι καλής ποιότητας, όπως το οδόστρωμα των ελληνικών δρόμων.

Πώς αντιμετωπίζετε το διαφορετικό προσανατολισμό που έχει το κάθε αυτοκίνητο, όπως ένα αυτοκίνητο για track-day, για ανάβαση, για dragster και για χρήση δρόμου? Τι διαφορές έχουμε στο στήσιμό τους?

Η προσέγγιση κάθε περίπτωσης είναι διαφορετική και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και πολλές παραμέτρους, όπως οι ανάγκες του οδηγού, το επίπεδο των ικανοτήτων του οδηγού, το budget που θέλει να διαθέσει και πολλά ακόμα. Για παράδειγμα, όταν ένα αυτοκίνητο στήνεται για ανάβαση ή track day θέλουμε το απόλυτο κράτημα και η άνεση δεν μας ενδιαφέρει σε τέτοιου είδους κατασκευές, αντιθέτως σε ένα αυτοκίνητο δρόμου πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς ανάμεσα στο απόλυτο κράτημα και την άνεση. Εκεί συνυπολογίζονται τα θέλω του οδηγού και το κατά πόσο θέλει να θυσιάσει την άνεσή του στο βωμό των επιδόσεων.

Πόσο σημαντικό είναι το βάρος στο στήσιμο ενός αυτοκινήτου?

Το βάρος -ως μία σχεδιαστική παράμετρος ενός αυτοκινήτου- είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Αλλά το βάρος του αυτοκινήτου απλά σαν μία τιμή δεν μας βοηθάει ιδιαίτερα, αν δεν το αναλύσουμε σε επιμέρους τμήματα (αναρτώμενη και μη μάζα, κατανομή βάρους κλπ.) και μέσα από αυτά να υπολογίσουμε άλλες σχεδιαστικές παραμέτρους, όπως τη σκληρότητα των ελατηρίων, το λόγο απόσβεσης κλπ. Για παράδειγμα, αλλάζοντας την κατανομή βάρους στον εμπρόσθιο και τον οπίσθιο άξονα μπορούμε να επηρεάσουμε την τάση ενός αυτοκινήτου από υποστροφική σε ουδέτερη ή υπερστροφική.

Προτείνετέ μας μία valueformoney λύση-βελτίωση στο στήσιμο για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης με ανήσυχο οδηγό (π.χ. πρώτο στάδιο, που θα στρίψει, όταν βρει ευκαιρία και θα κάνει και τα πατήματά του στο δρόμο).

Μία Value for money λύση για την εποχή που ζούμε θα ήταν ένα kit ελατήρια χαμηλώματος γνωστού οίκου, συνδυασμένα με sport αμορτισέρ, με τα οποία θα πετύχουμε χαμηλότερο κέντρο βάρους, καλύτερη γεωμετρία από την εργοστασιακή, μικρότερες κλίσεις αμαξώματος και φυσικά καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Είναι μία καλή entry level λύση, που θα βοηθήσει τον οδηγό να καταλάβει αν του αρκεί ή όχι, ώστε να προχωρήσει σε εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα της ανάρτησης.

Δεσίματα πλαισίου, traction bars, μπάρες θόλων-ψαλιδιών κλπ. Σε τι στάδιο βελτίωσης προτείνετε τέτοια προϊόντα? Και σε τι στάδιο είναι αναγκαστικά?

Σίγουρα όσο βελτιώνουμε την ακαμψία του πλαισίου έχουμε καλύτερη πληροφόρηση από το αυτοκίνητο. Τέτοιες βελτιώσεις είναι απαραίτητες για αγωνιστικές εφαρμογές,  είναι σκόπιμες για τον «ενθουσιώδη οδηγό του σαββατοκύριακου», αλλά με μέτρο. Ας μην ξεχνάμε ότι όσο μειώνουμε το «flex» του πλαισίου, το αυτοκίνητο γίνεται απόλυτο και σε συνθήκες δρόμου ίσως να μην συγχωρήσει τα όποια λάθη χειρισμού.   

Τα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν συστήματα ασφαλείας στην οδήγηση. Πώς αυτό επηρεάζει τη βελτίωση στο στήσιμο. Ποια θεωρείτε ότι αξίζουν?

Με τη ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών, επόμενο ήταν να εισβάλλουν και στο χώρο της ανάρτησης τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να μπορεί να επιλέγει τη σκληρότητας της απόσβεσης (σκληρή, μαλακή)  μέσω ενός κουμπιού. Είναι ένα πολύ θετικό προσόν που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά έχει περιορισμούς ως προς τη βελτίωση. Σε συνέχεια επαφής που είχαμε με κατασκευαστή του εξωτερικού, αυτό είναι το επόμενο βήμα της επιχείρησής μας, δηλαδή η επισκευή και η βελτίωση τέτοιων συστημάτων.   

Τι λύσεις, που αφορούν τα φρένα, προτείνετε στους πελάτες σας?

Στο κατάστημα μας μπορεί κάποιος να βρει λύσεις ανάλογα με τις ανάγκες και το budget που διαθέτει. Θα μπορέσει να επιλέξει από υλικά τριβής υψηλής αντοχής ή και αγωνιστικής χρήσης, δισκόφρενα όλων των επώνυμων κατασκευαστών, σωληνάκια υψηλής, έως ολοκληρωμένες λύσεις custom big brake kit. Ο πελάτης μας θα βρει εφαρμογές άριστης ποιότητας, από τη μεγάλη γκάμα διαθέσιμων δαγκανών που έχουμε, όπως τετραπίστονες, εξαπίστονες, ακόμα και οκταπίστονες.

Ποια προϊόντα εμπορεύεστε?

Τα προϊόντα που θα βρουν οι πελάτες μας στην εταιρεία προέρχονται από τη γκάμα της Brembo, της Ferodo, της Textar, της EBC και της Zimerman όσον αφορά τα φρένα και των Bilstein, Koni, Eibach, BC Racing και Ohlins όσον αφορά τις αναρτήσεις. Επιπλέον, σ’ εμάς μπορούν να βρουν -μεταξύ άλλων-  τα προϊόντα της Powerflex και της SuperPro.

Τι σχέδια έχει η εταιρεία σας για το μέλλον?

Όπως προανέφερα, μετά από επαφή που κάναμε με κατασκευαστή του εξωτερικού, στα άμεσα σχέδιά μας για το μέλλον είναι να αποκτήσουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό και τα ανταλλακτικά που απαιτούνται, ώστε να παρέχουμε στους πελάτες μας υψηλής ποιότητας ανακατασκευασμένα αμορτισέρ για τις περισσότερες εφαρμογές, είτε αυτές αφορούν το δρόμο είτε την πίστα είτε οποιαδήποτε μορφή αγώνων.

Info:

Kalividis Suspension

Ιατρού Γωγούση 66

Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης

2310 650 161-2310 654 958

Web: www.kalividis.gr

Mail: info@kalividis.gr

 

Αρθρογράφος

 

H τεχνολογία Road Edge Detection του νέου Ford Kuga

H τεχνολογία Road Edge Detection του νέου Ford Kuga

H τεχνολογία Road Edge Detection του νέου Ford Kuga βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τις εξόδους από τον δρόμο.