Παρουσίαση: Kia Sportage

Παρουσίαση: Kia Sportage

Μοντέρνο και νεανικό!

Το Sportage είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη γκάμα της ΚΙΑ για την ευρωπαϊκή αγορά, όχι μόνο γιατί ανήκει σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των SUV, αλλά και γιατί είναι το μοντέλο, το οποίο κάνει πάνω από το 1/4 των πωλήσεων της φίρμας στη γηραιά ήπειρο. Λογικό, λοιπόν, είναι να έχει μια ιδιαίτερη βαρύτητα και να είναι αυτό στο οποίο οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας δίνουν και τη μεγαλύτερη προσοχή τους, ειδικά στους τομείς των καινοτομιών, του σχεδιασμού και της ποιότητας. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου κατασκευάζεται στην Zilina της Σλοβακίας και το μοντέλο είναι σχεδιασμένο από το ΚΙΑ European design studio της Φρανκφούρτης σε συνεργασία με το κεντρικό στούντιο της Namyang στην Κορέα, αλλά και το studio Irvine στην California. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, με ένα σύνολο που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, με τη φαρδιά «tiger nose» μάσκα και το μεγάλο άνοιγμα στον προφυλακτήρα, αλλά και με τις όμορφες γραμμές του αμαξώματος και τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα. Έτσι, το αυτοκίνητο δείχνει πολύ φαρδύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ δεν είναι (1.855mm και τα δύο), έχει όμως περισσότερους χώρους από το προηγούμενο λόγω του -κατά 30mm- μεγαλύτερου μεταξονίου, που αγγίζει πλέον τα 2.670mm. Το μήκος του είναι 4.480mm(+40mm) και το ύψος του 1,635mm. Το αυξημένο μήκος του αυτοκινήτου, μαζί με την καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου, αύξησε και τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 465 στα 503lt, με χαμηλότερο μάλιστα κατώφλι φόρτωσης κατά 47mmκαι μεγαλύτερο πλάτος κατά 35mm. Η διαφορά πάντως στο εσωτερικό δεν εντοπίζεται μόνο στο μέγεθος, αλλά κυρίως στην ποιότητα των υλικών, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει ακόμα και από πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό, τα μαλακά πλαστικά, την οθόνη των 8inτου συστήματος ΗΜΙ και την ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ηχομόνωση, η οποία μάλιστα είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Σ’ αυτόν τον τομέα, οι μηχανικοί της ΚΙΑ έδωσαν ιδιαίτερο βάρος, προχωρώντας σε μία σειρά βελτιώσεων στις αναρτήσεις, στις βάσεις του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, στην αεροδυναμική, αλλά και στην ενίσχυση του πατώματος για μεγαλύτερη ακαμψία. Μέχρι και οι ζάντες του είναι κατά 49% πιο σκληρές για μείωση των μεταφερόμενων στην καμπίνα κραδασμών. Γεγονός το οποίο διαπιστώσαμε και εμείς -ειδικά με αυτά τα λάστιχα που φορούσε στην έκδοση που είχαμε για δοκιμή- και έχουν κάνει πραγματικά φοβερή δουλειά, αφού το αυτοκίνητο όντως «σιδερώνει» το δρόμο. Δεν χρειάζεται να προσέχεις τα σαμαράκια και τις λακκούβες πια, απλά σημαδεύεις πού θες να πας και αδιαφορείς για την κατάσταση του οδοστρώματος.  

     

SafetyFirst

Το νέο KIA Sportage είναι πιο ασφαλέστερο από ποτέ, όχι μόνο λόγω της ενισχυμένης δομής του αμαξώματος, που είναι κατά 39% πιο άκαμπτο από το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά και χάρη σε μία πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, ικανών να προειδοποιήσουν και να βοηθήσουν τον οδηγό να αποφύγει μία σύγκρουση. Έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP και -εκτός των συστημάτων ευστάθειας Vehicle Stability Management (VSM) και Electronic Stability Control (ESC)- μπορεί να εξοπλιστεί με Autonomous Emergency Braking (AEB), που φρενάρει το αυτοκίνητο, αν εντοπίσει εμπόδιο εμπρός και ενδεχόμενη σύγκρουση, Lane Departure Warning System (LDWS) και Lane Keeping Assist System (LKAS), που βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει τη λωρίδα του και Rear Cross Traffic Alert (RCTA),το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό ότι κάποιο άλλο όχημα ενδέχεται να τον χτυπήσει από πίσω. Φυσικά, ο εξοπλισμός του νέου ΚΙΑ Sportage δεν σταματά στα συστήματα ασφαλείας, αλλά είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει και το νέο σύστημα audio-visual navigation (AVN) με οθόνη 7 ή 8in, το οποίο ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, αλλά και χάρτες της Tom-Tom με live ενημερώσεις για την κίνηση στους δρόμους και προειδοποιήσεις για κάμερες ελέγχου ταχύτητας και για τον καιρό. Το ηχοσύστημά του δε, στην έκδοση με την οθόνη των 8in, είναι οκτώ ηχείων της JBL, με συνολική ισχύ 320W. Διαθέτει, επίσης, κάμερα οπισθοπορείας για να σας βοηθά στο παρκάρισμα και μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητών.

 

Κινητήρες και κιβώτια.

Στη διάθεσή μας είχαμε το νέο Sportage με τον 1,7lt πετρελαίου, που είναι το μοντέλο που κάνει τις περισσότερες πωλήσεις πανευρωπαϊκά, ενώ ο κινητήρας είναι γνωστός από το προηγούμενο μοντέλο για την άφθονη ροπή του και την οικονομία καυσίμου. Για το νέο, όμως, μοντέλο υπάρχουν διαθέσιμοι και ένας εντελώς νέος βενζινοκινητήρας 1,6ltturbo, καθώς και ένας ριζικά ανανεωμένος 2,0ltπετρελαίου. Όλοι οι κινητήρες, με τους οποίους εξοπλίζεται το KIA Sportage, είναι προδιαγραφών Euro 6. Η γκάμα τους περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1,6lt GDI των 132Ρs, του προηγούμενου μοντέλου, τον νέο «Gamma» 1.6lt T-GDI από τα Kia cee’d GT και pro_cee’d GT, στην έκδοση Sportage GT Line, βελτιωμένο στα σημεία, με νέο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, δυνατότερους πολλαπλασιαστές και μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης, καθώς και τους κινητήρες πετρελαίου των 1.7lt CRDi και 2.0lt «R» σε δύο εκδόσεις. Ο 1,7lt διατίθεται με 115 και 141Psκαι ο 2,0lt με 136 και 185Ps. Ειδικότερα, ο 2,0lt είναι εξοπλισμένος με μία σειρά τεχνολογιών, όπως έξυπνη διαχείριση μπαταρίας και μεταβλητής παροχής αντλία λαδιού, οι οποίες τον βοηθούν να επιτυγχάνει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Οι κινητήρες -στις απλές εκδόσεις τους- χρησιμοποιούν εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ στις High power εκδόσεις εξοπλίζονται με το καινούριο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί την αυξημένη ροπή των κινητήρων, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιεί τους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων, διατηρώντας, όμως, την ομαλή και χωρίς κραδασμούς λειτουργία ενός αυτόματου κιβωτίου.  Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι το νέο KIASportage όχι απλώς δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, αλλά μάλλον θα πρέπει να τον προβληματίσει και να του δείξει το δρόμο στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού της Ευρώπης. 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΑ Sportage

 

Κινητήρες

Βενζίνης

1.6lt T-GDI ‘Gamma’ (1.6 T-GDI)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,591 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             77.0 x 85.4

Σχέση συμπίεσης        10.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            177 ps / 5,500

Ροπή (kgm/rpm)                     27 / 1,500-4,500

Τροφοδοσία                Άμεσος ψεκασμός, turbo

1.6lt GDI ‘Gamma’ (1.6i)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,591 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             77.0 x 85.4

Σχέση συμπίεσης        11.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            132 / 6,300

Ροπή (kgm/rpm)                     16,5 / 4,850

Τροφοδοσία                Άμεσος ψεκασμός

Diesel

1.7lt CRDi ‘U2’ (1.7D low)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,685 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             77.2 x 90.0

Σχέση συμπίεσης        16.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            115 ps / 4,000

Ροπή (kgm/rpm)                     28,6 / 1,250-2,750

Τροφοδοσία                Common-rail, άμεσος ψεκασμός, turbo

1.7lt CRDi ‘U2’ (1.7D high)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,685 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             77.2 x 90.0

Σχέση συμπίεσης        16.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            141 ps / 4,000

Ροπή (kgm/rpm)                     34,7 / 1,250-2,750

Τροφοδοσία                Common-rail, άμεσος ψεκασμός, turbo

2.0lt CRDi ‘R’ (2.0D low)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,995 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             84.0 x 90.0

Σχέση συμπίεσης        16.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            136 / 4,000

Ροπή (kgm/rpm)                     38 / 1,500-2,500

Τροφοδοσία                Common-rail, άμεσος ψεκασμός, turbo

2.0lt CRDi ‘R’ (2.0D high)

Τύπος                          Τετρακύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα             1,995 cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)             84.0 x 90.0

Σχέση συμπίεσης        16.0:1

Ιπποδύναμη  (Ps/rpm)            185 / 4,000

Ροπή (kgm/rpm)                     40,8 / 1,750-2,750

Τροφοδοσία                Common-rail, άμεσος ψεκασμός, turbo

 

Αρθρογράφος

 

Ενισχύεται το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά

Ενισχύεται το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά

Αλλαγές έρχονται στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με στόχο την ενίσχυσή του.