Πρώτη Επαφή:Νέο Kia Picanto

Πρώτη Επαφή:Νέο Kia Picanto

Ποιά κουτάκια πρέπει να μαρκάρουν τα αυτοκίνητα πόλης? Οικονομία, ευελιξία, πρακτικότητα, χαμηλά πάγια έξοδα και ανέσεις, που θα κάνουν εύκολη και ευχάριστη την καθημερινή μετακίνηση. Ποιότητα, hi-tech gadgets, χώροι για τους επιβάτες καθαρά προαιρετικά, εφόσον μιλάμε για αυτοκίνητα με μήκος που κυμαίνεται στα 3,5m και τιμές που παίζουν γύρω στα 10-12.000 ευρώ. Η αλήθεια είναι ότι το Picanto έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από τις γνωστές τριπλέτες των Group PSA και VW, που ακούν στα ονόματα 108, C1, Aygo, Mii, Citygo και Up!, αλλά και το ομόσταυλο i10. Αυτό, που διαχωρίζει όμως το μοντέλο της Kia, είναι το γεγονός ότι, ενώ στα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας οι κατασκευαστές αφαιρούν στοιχεία εξοπλισμού και «περιττές» πολυτέλειες για να πετύχουν το μέγιστο κέρδος, η Κορεάτικη εταιρεία κάνει τη διαφορά, επενδύει και δίνει στην κατηγορία ίσως το πληρέστερο και πιο ολοκληρωμένο μικρό!

Εκπτώσεις τέλος!

Η Kia δεν έχει κάνει καμία έκπτωση στο νέο Picanto, το οποίο διαθέτει νέα πλατφόρμα, την οποία μάλιστα δεν θα μοιράζεται με κανένα άλλο μοντέλο. Το νέο πάτωμα λόγω της σχεδίασης του, αλλά και λόγω της χρήσης ενισχυμένου χάλυβα μειώνει το συνολικό βάρος κατά 28kg, ζυγίζοντας πλέον 953kg. Η στρεπτική ακαμψία του νέου μοντέλου είναι αυξημένη κατά 32%, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης. Το νέο Picanto διατηρεί compact διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει τα 3.595mm, το πλάτος τα 1.595mm και το ύψος τα 1.485mm. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 15mm -φτάνοντας τα 2.400mm- κάτι που βελτίωσε τους χώρους στην καμπίνα και το χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος μάλιστα είναι πλέον ο μεγαλύτερος στην κατηγορία φτάνοντας τα 255lt. Οι Κορεάτες έχουν εστιάσει ιδιαίτερα στο design, προκειμένου να προσελκύσουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η εξωτερική σχεδίαση διακρίνεται για το δυναμισμό της με τη -χαρακτηριστική πλέον- μάσκα «tiger nose» να δένει ιδανικά με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τους κάθετους αεραγωγούς και την εισαγωγή αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα. Το νέο Picanto διαθέτει LED φώτα ημέρας, αλλά και LED φλας αλλαγής πορείας, στοιχείο που γίνεται πρώτη φορά διαθέσιμο στην κατηγορία. Οι αλλαγές στο πίσω μέρος είναι πιο περιορισμένες συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, με τα φωτιστικά σώματα να διατηρούν το σχεδιασμό «ανάποδου C» και να δένουν με τον νέο προφυλακτήρα. Υπάρχει πλέον και έκδοση GT Line, που δεν ντρέπεται να υιοθετήσει την πιο επιθετική φιγούρα της κατηγορίας, με τους πιο προκλητικούς προφυλακτήρες, διαφορετικούς προβολείς ομίχλης, διχρωμίες στους αεραγωγούς και τη μάσκα, side-skirts, αεροτομή οροφής, αλλά και διπλή απόληξη εξάτμισης και 16άρες ζάντες! Δεν μπορείτε να πείτε, είναι χαριτωμένο το άτιμο! 

Step Up

Στο εσωτερικό, η Kia συνεχίζει την υπέρβαση, συνθέτοντας την πιο σύγχρονη και ποιοτική εικόνα της κατηγορίας. Το νέο Picanto δανείζεται πολλά στοιχεία από το μεγαλύτερο και ακριβότερο Rio, όπως το όμορφο και πολυλειτουργικό τιμόνι, αλλά και τη μεγάλη οθόνη αφής 7in, η οποία προσφέρεται από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού. Αλλά δεν είναι μόνο η μεγάλη οθόνη αφής πρωτιά για την κατηγορία… Σημειώστε: κεντρικό συρόμενο υποβραχιόνιο, κάμερα οπισθοπορείας με guidelines, σύστημα πλοήγησης με 3D απεικόνιση, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά πίσω παράθυρα, μέχρι και ασύρματη φόρτιση κινητού διαθέτει ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι κορυφαία για αυτοκίνητο του a-segment, ενώ οι δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, καθίσματα και πλαϊνά θυρών, που συναντήσαμε σε ορισμένα αυτοκίνητα της παρουσίασης, αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του νέου Picanto.

Βενζίνη μόνο

Στο σύντομο ταξίδι μας στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε τους δύο από τους τρεις συνολικά βενζινοκινητήρες, με τους οποίους θα είναι διαθέσιμο το νέο Picanto. O τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός χιλιάρης των 67Ps είναι η βασική επιλογή, ενώ με έναν επιπλέον κύλινδρο και 248cc περισσότερα αποδίδει 84Ps. Μερικούς μήνες μετά από την έναρξη της διάθεσης του Picanto, θα είναι διαθέσιμος και ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDI με τα 100Ps, που θα δίνει φτερά στο ελαφρύ αμάξωμα και θα ταιριάζει γάντι στην έκδοση GT Line. Ο ατμοσφαιρικός χιλιάρης έχει περισσότερο νεύρο από αυτό που περιμένεις, παρά το γεγονός ότι η λειτουργία του γίνεται αισθητή στην καμπίνα, αλλά ποτέ σε σημείο που να ενοχλεί. Ο τετρακύλινδρος με τα 84Ps προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, αλλά για να καταλάβεις αισθητή διαφορά, πρέπει να τον ξεζουμίσεις, με αποτέλεσμα να ανεβάζεις σημαντικά την κατανάλωση. Μέχρι να είναι διαθέσιμο με τον T-GDI, θεωρούμε ότι ο ατμοσφαιρικός χιλιάρης καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες για αστικές μετακινήσεις, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,5lt/100km. 

Οδηγικά, το μικρό ΚΙΑ είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Εκπέμπει εμπιστοσύνη στον οδηγό χάρη στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης λόγω των μεγαλύτερων τροχών, γέρνει λιγότερο και έχει καλή αίσθηση από το τιμόνι. Η ρύθμιση της ανάρτησης παρέχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, ενώ η πιο κάθετη τοποθέτηση των πίσω αμορτισέρ έχει μειώσει κατά πολύ τις αναπηδήσεις του πίσω άξονα. Σε γενικές γραμμές, το νέο Picanto είναι πιθανότατα το πιο ραφιναρισμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ακόμα και υπο πίεση έχει καλή πληροφόρηση και πολύ καλές αντιδράσεις κοντά στο όριο. Μόνο η έντονη επέμβαση του ESP θα σου θυμίσει ότι είσαι σε ένα μικρό αυτοκίνητο με μήκος 3,6m. Η βασική έκδοση του νέου Picanto με τα 67Ps θα ξεκινάει από τα 10.300 ευρώ με ικανοποιητικό εξοπλισμό, ενώ με 1.000 επιπλέον η επόμενη έκδοση θα διαθέτει ζάντες αλουμινίου 15in, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7in, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και δερμάτινες επενδύσεις. Η βασική έκδοση με τον τετρακύλινδρο κινητήρα ξεκινάει από τα €10.700, ενώ η έκδοση GT-Line θα ξεκινάει από τα €12.700. Tο νέο Kia Picanto στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή του a-segment! 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

1.0 MPI 67PS

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.8 x 84.0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 67/5.500

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 9,8/3.500

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,9-4,2

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 89-97gr/km

0-100KM/H (Sec)   14,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  161

 

1.25 MPI 84PS

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.248

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71 x 78.8

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 84/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 12,4/4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,5

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 104gr/km

0-100KM/H (Sec)   12,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  173

 

1.0 T-GDI 100Ps

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.8 x 84.0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,0:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/4.500

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,4/1.500

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) Δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 Δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα

0-100KM/H (Sec)   10,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  180

 

Αρθρογράφος

 

Το VW Multivan T7 eHybrid στην Ελλάδα

Το VW Multivan T7 eHybrid στην Ελλάδα

Το νέο Volkswagen Multivan T7 eHybrid, με υψηλά πρότυπα ποιότητας και κορυφαίο σχεδιασμό, θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία.