BMW X4 M40i 360Ps
LongBeachBlue
Το νέο μπλε, που ταιριάζει στις M BMW, ονομάζεται LongBeachBlue. Αν και μου άρεσε περισσότερο το Estoril Blue, η αλήθεια είναι ότι είχε έρθει καιρός για αλλαγή. Και η X4 M40i φωνάζει ότι είναι διαφορετική… Μιλάμε για ένα SUV με βάρος που πλησιάζει τα 1.900kg και φοράει τρίλιτρο εξακύλινδρο turbo, που αποδίδει 360Ps και συνδυάζεται με το φοβερό οχτάρι Steptronic κιβώτιο. Αν και δεν συμπαθώ πολύ αυτά τα «coupe SUV» -Sports Activity Coupe την ονομάζουν την Χ4-, αυτή φαίνεται να είναι όμορφη. Ιδίως λόγω των 20άρηδων τροχών, αλλά, κυρίως, αυτού του μπλε χρώματος. Λίγο αργότερα βρίσκομαι με το κλειδί στο χέρι και έτοιμος να περάσω μαζί με την μπλε κυρία περίπου μία εβδομάδα. Όταν φέρεις σε λειτουργία τον κινητήρα, μπαίνεις αμέσως στο νόημα. Αν μέχρι εκείνη τη στιγμή σκέφτεσαι ότι «ρε γαμώτο, βάζουν αυτό το σήμα της M παντού», αμέσως μετά σου φεύγει κι αυτή η σκέψη από το μυαλό. Η εξάτμιση γρυλίζει, το μοτέρ ακούγεται αγριεμένο. Καλά ξεκινάμε!
Οι ανάγκες
Μιλάω για τις ανάγκες της αγοράς και μην κολλάτε μονάχα στην Ελληνική πραγματικότητα. Αυτά τα αυτοκίνητα πουλάνε σαν τρελά στην Αμερική -και όχι μόνο-, ενώ στη χώρα μας είναι ζήτημα να δούμε καμιά δεκαριά τέτοιες στο δρόμο. Ευτυχώς, η BMW Hellas θέλει να μας δείχνει όλη την εικόνα της γκάμας της και εμείς δεν λέμε όχι. Μεγάλη είναι η ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα στο εξωτερικό, γι’ αυτό και η BMW έβγαλε στην παραγωγή την X5 M50d, αλλά και την X6 M50i. Με λίγα λόγια, σειρά είχε η X4. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός εξακύλινδρος σε σειρά, Ν55 TwinPower Turbo των τριών λίτρων, που στην X4 35i αποδίδει 306 ίππους. Όταν, όμως, το logo του M Division παίρνει τη θέση του πάνω στο αμάξωμα, πρέπει να γίνουν αρκετές αλλαγές. Μην ξεχνάτε ότι αυτό το μοτέρ, με εκτενέστερες όμως αλλαγές, φοράει και η Μ2. Νέα πιστόνια, με διαφορετική σχεδίαση στην κορώνα, πιο ανθεκτικός στρόφαλος, ανασχεδιασμένα έδρανα στροφάλου, διαφοροποιημένη πολλαπλή εισαγωγής, αλλά και ένα extra ψυγείο λαδιού, είναι μερικά από τα σημεία που παρενέβη το τμήμα M της BMW. Το turbo δουλεύει, επίσης, με μεγαλύτερη πίεση. Διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στην ανάρτηση, αφού τα ελατήρια είναι σκληρότερα, οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι παχύτερες και η γωνία κάμπερ στον εμπρός άξονα είναι «τσιμπημένη» περισσότερο. Τα adaptive αμορτισέρ έχουν δεχθεί τις περιποιήσεις του M Division, αλλά και πολλές ώρες μελέτης έχουν ξοδευτεί στη ρύθμιση της κρεμαγιέρας και γι’ αυτό τους βγάζω το καπέλο. Από την F10 5άρα, που παρουσιάστηκε το 2011, οι άνθρωποι της BMW στο Μόναχο έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού στα νέα της μοντέλα. Εντάξει, δεν έχει το τιμόνι της M2, αλλά απέχει πολύ από το -ήδη αξιόλογο- τιμόνι της απλής Χ4.
Στην πράξη
Καλά όλα αυτά, αλλά στην πράξη πως τα βγάζουν πέρα τα 360 άλογα με τα 1.840 κιλά? Καταρχήν, κάθε petrolhead, που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να επιλέξει από το menu της κεντρικής κονσόλας την επιλογή Sport+. Εκεί όλα σφίγγουν (ανάρτηση και τιμόνι τέλος πάντων), η εξάτμιση φωνάζει περισσότερο με τα σκασίματα να τρομάζουν τους περαστικούς, ο κινητήρας είναι ετοιμοπόλεμος ανεξάρτητα από το που βρίσκεται η βελόνα του στροφομέτρου και το σασμάν κάνει ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές. Επίσης έχω την εντύπωση ότι οι αλλαγές, όταν έχεις την επιλογή Sport+ επιλεγμένη, μεταφέρουν πιο δυνατούς κραδασμούς, σαν να σκληραίνουν οι βάσεις του κινητήρα ένα πράγμα. Η τετρακίνηση γενικώς συμπεριφέρεται αρκετά δυναμικά και με τάσεις πισωκίνητου. Όταν η γωνία της ουράς, όμως, μεγαλώσει αρκετά, τότε η μετάδοση στέλνει μπόλικη δύναμη μπροστά, ώστε να σε τραβήξει προς την έξοδο της στροφής. Το τιμόνι είναι εκεί μαζί σου, έτοιμο να υπακούσει και την παραμικρή κίνησή σου, κάνοντάς σε να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα τόσο μεγάλο και ψηλό αυτοκίνητο. Τα φρένα είναι μεν δυνατά, αλλά, αν οδηγήσεις την X4 M40i, όπως πρέπει, κουράζονται εύκολα. Σε μία από τις βόλτες, έκοψα ρυθμό μιας και τα ένιωσα να θέλουν να ηρεμήσουν. Ωραία έχουν ταιριάξει τα Michelin Pilot Super Sport (245/40 για εμπρός και 275/35 για πίσω) στις 20άρες ζάντες της BMW.
0-100 σε πόσο?
Η BMW ισχυρίζεται ότι μπορεί να το πετύχει σπάζοντας το φράγμα των 5sec και πιο συγκεκριμένα σε 4,9sec. Εμείς είδαμε με μία μόλις προσπάθεια ακριβώς 5 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100km/h και έτσι δεν δοκιμάσαμε και δεύτερη. Το Steptronic σασμάν και η καλή τετρακίνηση συνεργάζονται άψογα στα πρώτα μέτρα και το μεγάλο X4 ξεκινάει σαν καλοστημένο dragsterάδικο αυτοκίνητο. Η συνέχεια δεν είναι αργή, αφού στο 400άρι βγαίνει σε χρόνο 13,4sec έχοντας πιάσει 163km/h. Δύσκολος είναι ο ρόλος της X4M40i στην Ελληνική αγορά, αφού ξεκινά από τα 84.738 ευρώ και έχει απέναντί της δυνατούς αντιπάλους. Όπως και να έχει, είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο με τεράστιους χώρους, επιδόσεις sportscar και τετρακίνηση, που θα σε πάει παντού. Ακόμα και στην πίστα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMWX4M40i
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWX4M40i: €84.738
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Εξακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, κατά μήκος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.979
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 89,6 x 84
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,2:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσου ψεκασμού, twin scroll turbo
ΒΑΡΟΣ kg 1.840
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm
ΠΙΣΩ Δίσκοι 330mm
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 8,5Jx20in εμπρός, 10Jx20in πίσω
ΕΛΑΣΤΙΚΑ Michelin Pilot Super Sport 245/40 εμπρός, 275/35 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 360/5.800-6.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 47,4/1.350-5.250
0-100km/h 4,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 250 ηλεκτρονικά περιορισμένη
Εκπομπές CO2
C02 (gr/km) 199
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 8,6
Δοκιμής (lt/100km) 12,4
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
0-60 2,39
0-80 3,56
0-100 5,14
0-120 6,93
0-140 9,18
0-160 12,06
0-180 15,41
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,15 @ 56,75
60 4,21 @ 87,86
100 5,69 @ 106,63
200 8,65 @ 135,56
400 13,36 @ 168,17
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Έχασε τη ζωή του σε ηλικία 55 ετών ο Ken Block, μετά από δυστύχημα με snowmobile.