Mercedes-Benz A180d 7G-DCT 109Ps
Όσες τόσες.
Η Mercedes-Benz A-Class μοιάζει φρέσκια, χωρίς όμως να έχει υποστεί ολοκληρωτική ανανέωση. Οι αλλαγές, όμως, είναι όσες χρειάζονται, ώστε να συμπληρωθεί το παζλ ενός καλύτερου αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η πιο έντονη αλλαγή εντοπίζεται στην εμπρός μάσκα, που πλέον είναι αρκετά πιο εντυπωσιακή. Χαμηλά στον προφυλακτήρα, οι αεραγωγοί έχουν νέο σχήμα και στην πίσω μεριά, τα φανάρια είναι επίσης ανασχεδιασμένα στο εσωτερικό τους. Σε άλλες εκδόσεις από αυτή που δοκιμάσαμε, πιο όμορφες είναι επίσης και οι απολήξεις των εξατμίσεων. Χωρίς να φωνάζει, το facelift είναι επιτυχημένο, καθώς κρατά φρέσκο ένα αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε το 2012. Στο σαλόνι, μικρές διαφορές σε επενδύσεις και χρώματα ίσως δεν γίνουν αντιληπτές, η Α-Class, όμως, ήταν πάντοτε συμπαθητική στο σαλόνι της. Ποιοτικά πλαστικά, στιβαρή συναρμογή, χωρίς ατέλειες. Δεν θα σας λείψει κάτι στο εσωτερικό της A-Class. Το σύστημα πολυμέσων Command διαθέτει μια μεγάλη και ευδιάκριτη οθόνη, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και γενικά η ζωή μέσα στην A-Class είναι εύκολη. Εκτός αν είστε ψηλός και πρέπει να καθίσετε στο πίσω κάθισμα. Θα χωρέσετε, αλλά θα έχετε μία στριμωγμένη αίσθηση. Τα παράθυρα είναι σε γενικές γραμμές μικρά, με αυτόν τον τρόπο, όμως, διατηρείται η σχεδίαση της A-Class σε sport προφίλ. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι επίσης ένα ζήτημα, αλλά πλέον το έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Με την κάμερα, όμως, οπισθοπορίας -αξεσουάρ που θεωρώ προσωπικά ένα must που πρέπει να επιλέξει κανείς- το παρκάρισμα γίνεται εύκολη υπόθεση, σε συνδυασμό και με τους σένσορες. Το τιμόνι έχει όμορφο πιάσιμο, ο επιλογέας του σειριακού διπλού συμπλέκτη 7G-DCT βρίσκεται εκεί όπου άλλα έχουν τους υαλοκαθαριστήρες και κάπου εδώ είμαστε έτοιμοι να βάλουμε σε λειτουργία τον κινητήρα.
109Ps
Τόσα αποδίδει ο χιλιοπεντακοσάρης diesel κινητήρας, προέλευσης Renault, τον οποίο θα βρείτε σε μπόλικα μοντέλα, που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, με διαφορετικό σήμα κάθε φορά. Γιατί? Γιατί κάνει καλά τη δουλειά του. Ναι, θα θέλαμε κι εμείς η Mercedes-Benz να έχει κάτω από το καπό της A180d έναν δικό της πετρελαιοκινητήρα, αν αυτό, όμως, συνέβαινε, τότε η τιμή της προφανώς και θα ξέφευγε. Εξάλλου, μη νομίζετε ότι στην καθημερινότητά μας αγοράζουμε ό,τι γράφει το κουτί. Οι κοινοπραξίες τα τελευταία χρόνια δίνουν και παίρνουν και πρέπει να το συνηθίσουμε. Όντας κρύος ο κινητήρας, κροταλίζει έντονα, ειδικά αν έχεις ανοιχτό παράθυρο ή πόρτα. Κλείνοντας, καταλαβαίνεις ότι η Mercedes-Benz έχει επενδύσει στην ηχομόνωση, αφού τα επίπεδα θορύβου πέφτουν δραματικά. Θα χρειαστείς, όμως, και τη βοήθεια του ηχοσυστήματος για να ξεχάσεις εντελώς τον ήχο του diesel. Επιλέγουμε 1η στο 7άρι διπλού συμπλέκτη και ξεκινάμε. Έχοντας οδηγήσει δεκάδες αυτοκίνητα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι το πιο απλό και, ίσως, το πιο αργό από όλα. Θυμίζει περισσότερο ένα απλό αυτόματο, παρά ένα με διπλό συμπλέκτη, που αλλάζει σε χρόνο dt τις σχέσεις. Επίσης, πρέπει να συνηθίσεις λιγάκι το πόσο και πως «ακούει» το πεντάλ του γκαζιού, ειδικά όταν θες να ξεκινήσεις ή να παρκάρεις. Το κιβώτιο αυτό κοστίζει σχεδόν 2.300 ευρώ επιπλέον, άρα, όταν το προσθέσεις στα 26.779,99 ευρώ της βασικής έκδοσης μίας Α180d, φτάνεις ήδη στα 30.954 ευρώ. Τα καθίσματα έχουν ωραία στήριξη, είναι άνετα και σίγουρα, πολύ όμορφα. Γενικότερα, η Mercedes-Benz έχει περάσει sport νότες σε όλα της τα μοντέλα και κάθε άλλο παρά συντηρητική είναι. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και το κουμπί του Dynamic Select, όπου μπορείτε να διαλέξετε μεταξύ τριών οδηγικών προφίλ: Comfort, Eco και Sport. Στην Sport, λοιπόν, το γκάζι γίνεται πιο άμεσο, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε υψηλότερες στροφές και η ανάρτηση και το τιμόνι σφίγγουν λιγάκι. Στην επιλογή Eco, όλα γίνονται πιο νωχελικά, ώστε να καταναλώνετε λιγότερο καύσιμο, κάτι που δουλεύει όντως. Γενικώς, πέφτεις και κάτω από τα 6lt/100km εντός πόλης, αλλά πρέπει να έχεις το νου σου εκεί. Σε διαδρομή με στροφές, το αμάξωμα και η ανάρτηση ακολουθεί τον οδηγό, οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια σου είναι αρκετές και τα φρένα της δύσκολα θα σε προδώσουν. Ο κινητήρας δεν θα σε εντυπωσιάσει με τη δύναμή του, αλλά κάνει τη δουλειά. Τα 11,3sec για το 0-100km/h είναι επίδοση που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Θα το αγόραζες?
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι από το 2012, που παρουσιάστηκε η A-Class, έχει πουλήσει σαν ζεστό ψωμί. Τα χρήματα, που κοστίζει, δεν είναι λίγα, ποτέ, όμως, άλλοτε δεν μπορούσες να αγοράσεις μία Mercedes-Benz με -αναλογικά- τόσα λίγα χρήματα. Αυτό ακριβώς θέλει να πετύχει η Mercedes-Benz: να βάλει στη θέση του οδηγού ανθρώπους, που ήθελαν και για λίγο δεν μπορούσαν να αποκτήσουν μία. Επίσης, έχει κερδίσει πολλούς αγοραστές άλλων Γερμανικών brand, αφού, με σχεδόν τα ίδια χρήματα, μπορούν να αγοράσουν Mercedes-Benz. Αν κυκλοφορείτε αρκετά στο κέντρο της πόλης, τολμήστε να μετρήσετε πόσες A-Class θα δείτε μέσα σε μία εβδομάδα και τότε θα αντιληφθείτε το μέγεθος της επιτυχίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MERCEDES-BENZ A180d 7G-DCT 109PS
Τιμή Βασικής Έκδοσης: €26.779,99
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 83 x 90,4
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Common rail έμμεσου ψεκασμού, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΒΑΡΟΣ kg 1.425
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Ημιαυτόματο σειριακό 7 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός.
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός.
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 276mm
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι 258mm
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 109/4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26,5/1.750-2.500
0-100km/h 11,3sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 190
Εκπομπές CO2
C02 (gr/km) 104-98
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 3,9
Δοκιμής (lt/100km) 6,4
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η BMW M4 CSL σημειώνει νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στο Nurburgring, λίγο μετά από την νέα M2, όμως όλοι ρωτούσαν για το πρωτότυπο, που δοκιμάστηκε εκεί....