Suzuki Baleno 1,0BoosterJet 112Ps
Πιο ταιριαστό από ποτέ
Φυσικά αναφέρομαι στην ελληνική πραγματικότητα, η οποία έχει επιστρέψει πίσω στη δεκαετία του ‘80 και πλέον η κάθε οικογένεια θα έχει ένα αυτοκίνητο, που θα πρέπει να είναι προσιτό, οικονομικό και να τα κάνει όλα. Να έχει χώρους για να πηγαίνουμε το καλοκαίρι στο χωριό, να μην καίει και μας τρώει το μισό μεροκάματο πήγαινε-έλα στη δουλειά, να μην χαλάει, γιατί δεύτερο στο γκαράζ δεν υπάρχει και θα πάμε με το λεωφορείο και φυσικά, το κυριότερο, να μπορέσουμε κάποια στιγμή να το ξοφλήσουμε. Γιατί θα μου πεις να μην πάρω κάποιο καλύτερο μεταχειρισμένο? Γιατί τα καλά μεταχειρισμένα στην Ελλάδα μας τελείωσαν. Ή θα είναι από leasing, που, αν δείτε τη συντήρηση, που τους κάνουν, θα γελάτε κλαίγοντας ή θα είναι από εξωτερικό με γυρισμένα κοντέρ, τρυπημένα DPF και αλλαγές λαδιών στα 30.000km. Πλέον ζούμε σε μια εποχή που κανένας εδώ δεν πουλάει το αυτοκίνητό του σε καλή κατάσταση, γιατί απλά κανείς δεν αλλάζει πια αυτοκίνητο για πλάκα. Για εμένα, η πιο οικονομική, λοιπόν, λύση είναι το φτηνό καινούριο και αυτό εδώ το Suzuki Baleno, ειδικά στη βασική έκδοσή του με τον ατμοσφαιρικό 1,2ltκαι τα €11.680, ταιριάζει γάντι στη σημερινή ελληνική αγορά.
Σαν αυτοκίνητο?
Σαν αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ καλό. Πιστεύω συνολικά ότι είναι το καλύτερο που μπορείς να πάρεις σε αυτήν την τιμή. Έχει τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία του, με εξωτερικές διαστάσεις ελάχιστα μεγαλύτερες από ένα supermini, και εσωτερικούς χώρους μεσαίου, έχει καλύτερο στήσιμο από αυτό που φαντάζεσαι, κάτι που διαπίστωσα, όταν κοίταξα το κοντέρ στον περιφερειακό του Καρέα, είναι άνετο και με φαρδύ σαλόνι, έχει 355lt πορτ μπαγκάζ και, όταν έπαψα να παίζω για να δω τη συμπεριφορά του, έγινε και οικονομικό. Μπορώ να πω με το χέρι στην καρδιά ότι είναι ένα αυτοκίνητο, που δεν του λείπει τίποτα και στο μοναδικό τομέα, που μπορείς να διακρίνεις τη χαμηλή του τιμή, είναι η ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό και στους διακόπτες. Γι’ αυτόν που θέλει ένα αυτοκίνητο, επειδή χρειάζεται ένα αυτοκίνητο, για καθημερινή μετακίνηση είναι απλά τέλειο. Δεν θα γυρίσει να σε κοιτάξει μέσα σε αυτό ποτέ κανείς, δεν θα χαρεί ο γιόκας, που θα πας να τον πάρεις από το σχολείο, αλλά -κατά πάσα πιθανότητα- δεν θα χρειαστεί και να το σπρώξει ποτέ στην άκρη μέχρι να έρθει η οδική. Στην πλούσια GLX έκδοση της δοκιμής, βέβαια, ήταν και πλήρως εξοπλισμένο με μεγάλη οθόνη αφής και συστήματα πλοήγησης και πολυμέσων, αλλά και με τον πολύ καλό τρικύλινδρο Boosterjet, με τον άμεσο ψεκασμό, τα 112Ps και τα 17,3kgm ροπής, αλλά νομίζω ότι η καλύτερη έκδοσή -ή μάλλον ή πιο τίμια- είναι η βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1,2Dualjet. Γιατί με €15.690, που κοστίζει αυτό εδώ, μπαίνεις σε χωράφια αλλουνού και όλα αυτά, που λέγαμε, πριν αρχίζουν σαν επιχειρήματα να ξεθωριάζουν. Ο τρικύλινδρος πάντως του 1lt είναι αρκετά δυνατός, κινεί αξιοπρεπέστατα το πανάλαφρο αμάξωμα των 950kg, που είναι και το ελαφρύτερο της κατηγορίας του, αλλά κάτω από τις 1.500rpm φαίνεται ότι του λείπει ένας κύλινδρος. Από κατανάλωση, το χαμηλό βάρος του νέου Baleno μαζί με το σύγχρονο κινητήρα βενζίνης, του επιτρέπουν να κάψει μόλις 6lt/100km, κάτι που αποτελεί και προσωπικό μου ρεκόρ, μιας και είμαι γνωστός για την αδυναμία μου στην κόρη του βενζινά. Συμπερασματικά, θα μπορούσα να πω ότι το Suzuki Baleno μου άφησε τη γεύση του παλιού καλού Γιαπωνέζικου, αυτού του αυτοκινήτου, που στο τέλος το αγαπούσες, γιατί κάνει τόσο καλά και αξιόπιστα τη δουλειά του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή Βασικής έκδοσης: €11.680
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €15.690
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 998cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 79,5mm •Σχέση Συμπίεσης: 10:1 •Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 960 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός •Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 6J x 16in •Ελαστικά: 185/55 R16 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):112/5.500 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,3/ 2.000-3.500 •0-100km/h (sec): 11,4 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,23 0-80 5,18 0-100 9,22 0-120 12,61 0-140 19,47 0-160 24,80
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,02 80-110 4,81
4η KM/H SEC 80-110 6,71 100-140 9,73 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,05 @ 47,84 60 5,19 @ 76,38 100 6,16 @ 89,01 200 9,97 @ 113,59 400 16,27 @ 139,34 1000 30,72 @ 168,73 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche πέρασε δύσκολες στιγμές στο τεστ αποφυγής ταράνδου.