Παρουσίαση: Νέο Ford Ecosport ST-Line 1.0EcoBoost 140Ps
Το «καυτό» segment
Η κατηγορία των B-SUV ή αλλιώς City Crossovers εμπλουτίζεται συνεχώς από νέα μοντέλα, αφού το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού ολοένα και μεγαλώνει. Το Ford Ecosport ανανεώθηκε δραστικά για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του Kuga, ενδυναμώνοντας την παρουσία της εταιρείας στις SUV κατηγορίες. Βασίζεται στο πάτωμα του νέου Fiesta (B Platform) και ξεπερνάει ελαφρώς τα 4m (4.096mm) για να εξυπηρετεί τις ανάγκες πρακτικότητας για καθημερινή μετακίνηση, χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από την πλειοψηφία των supermini. Το δραστικά ανανεωμένο μπροστινό μέρος δανείζεται πολλά στοιχεία από τα μεγαλύτερα Edge και Kuga, όπως το υπερυψωμένο καπό, τα φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα στο κέντρο. Στο πίσω μέρος, μικρές πινελιές, όπως ο νέος προφυλακτήρας και τα φανάρια, διαφοροποιούν το νέο Ecosport από τον προκάτοχό του. Το νέο B-SUV της Ford είναι διαθέσιμο σε 12 εξωτερικές αποχρώσεις αμαξώματος,ενώ οι ανάγκες εξατομίκευσης του νεανικού κοινού καλύπτονται επιλέγοντας κάποιο διαφορετικό χρώμα για την οροφή, τις κολώνες και την αεροτομή.
Τώρα και ST Line
Για πρώτη φορά το νέο Ford Ecosport θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση ST-Line, όπως αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες μας, αποτελώντας μία σπορτίφ πρόταση με πιο δυναμικό bodykit, σκουρόχρωμα φανάρια, 18άρες ζάντες και σπορ ανάρτηση. Η σπορτίφ διάθεση του αμαξώματος συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου το νέο Ecosport έχει αλλάξει σελίδα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στο πάνω μέρος του ταμπλό συναντάμε πλέον μαλακά και ποιοτικά πλαστικά, όπου ειδικά στην κορυφαία έκδοση ST-Line, με τα δερμάτινα καθίσματα, τις κόκκινες ραφές και τα σπορ αλουμινένια διακοσμητικά, δημιουργούν μία όμορφη ατμόσφαιρα. Ο σχεδιασμός θυμίζει έντονα Fiesta, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται τον πίνακα οργάνων και τη μεγάλη -κεντρικά τοποθετημένη- οθόνη αφής 8in με το σύστημα συνδεσιμότητας και πολυμέσων SYNC3, που διαθέτει λειτουργία pinch & swipe και εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής Trend. Φυσικά και μπορείτε να επιλέξετε το κορυφαίο ηχοσύστημα B&O PLAY των 10 ηχείων για μία μοναδική ακουστική εμπειρία στην κατηγορία. Οι χώροι για τους επιβάτες κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, όπως και ο χώρος αποσκευών των 334lt, που -με την αναδίπλωση των καθισμάτων- φτάνει τα 1.238lt.
EcoBoost και EcoBlue
Τα μηχανικά σύνολα είναι ήδη γνωστά από τη γκάμα του Fiesta. Στο στρατόπεδο της βενζίνης έχουμε τους πολυβραβευμένους χιλιάρηδες EcoBoost, απόδοσης 125 & 140Ps (από τα μέσα της χρονιάς θα προστεθεί και η έκδοση των 100Ps), με την είδηση να έρχεται στο στρατόπεδο του Diesel, με τη νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων της Ford με ονομασία EcoBlue. Αρχικά, διατίθεται ο «μικρός» EcoBlue, απόδοσης 100Ps, ενώ από τα μέσα της χρονιάς θα έχουμε διαθέσιμο και τον πιο ισχυρό κινητήρα diesel της Ford στα 1,5lt, με απόδοση 125Ps και 30,6kgm ροπής. Ο κινητήρας αυτός θα συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και με το σύστημα τετρακίνητης Intelligent All Wheel Drive της Ford, το οποίο μπορεί να κατανείμει τη ροπή έως και σε ποσοστό 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες μέσα σε μόλις 20msec. Όλοι οι υπόλοιποι κινητήρες θα συνδυάζονται με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και διάταξη ημιάκαμπτου άξονα στο πίσω μέρος, με την τετρακίνητη έκδοση να αλλάζει υποχρεωτικά σε σύστημα πολλαπλών συνδέσμων.
Σπιρτόζικο και τετρακίνητο!
Όντας στην ουσία ξαδερφάκι του νέου Fiesta, δεν θα μπορούσε να είναι ένα αδιάφορο, οδηγικά, SUV. Φυσικά και όχι… Οι επεμβάσεις σε ανάρτηση, πίσω άξονα, σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά έχουν σαν αποτέλεσμα ένα δεμένο σύνολο, με αμφίδρομη σχέση με τον οδηγό. Το νέο Ecosport -με το μικρό του μέγεθος- είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη, ευχάριστο οδηγικά και πειθήνιο στις εντολές του οδηγού, ενώ η έκδοση ST-Line -με την πιο σφιχτή ανάρτηση και τις μεγαλύτερες ζάντες- κάνουν το σύνολο ακόμα πιο άμεσο και με μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης. Η ρύθμιση της ανάρτησης στο ST-Line είναι σφιχτή, αλλά δεν ενοχλεί καθόλου τους επιβάτες, παρέχοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τιθασεύοντας αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος, αν κινείσαι στους γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να φέρει αβίαστα ο EcoBoost με τα 140Ps. Ο πιο δυνατός χιλιάρης της αγοράς δίνει το απαραίτητο νεύρο στην κίνηση του Ecosport, όντας ταυτόχρονα πολιτισμένος και αθόρυβος.
Παρότι είναι ένα εξαιρετικό αστικό crossover, το νέο Ford EcoSport δεν θα πει όχι σε εκτός δρόμου διαδρομές, αφού τα 190mm (160mm για τις εκδόσεις με κινητήρες diesel) απόστασης από το έδαφος και οι άκρως ενθαρρυντικές γωνίες προσέγγισης 21ο, ράμπας 23,3ο και αναχώρησης 33,3ο το καθιστούν ιδανικό για κίνηση σε χωματόδρομους, με τα καθαρά ασφάλτινα ελαστικά να θέτουν τα όρια.
Έτοιμο να αποδράσει
Το νέο Ford EcoSport αναβαθμίζεται ολιστικά, φοράει όλο το πέπλο τεχνολογίας της Ford, που δεν ξεχνάει να το γαρνίρει με σύγχρονη εμφάνιση και πολυτάλαντο χαρακτήρα. Προσθέτοντας μάλιστα την έκδοση ST-Line, οπλίζει το μικρό SUV με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, μοναδική σπορτίφ εμφάνιση και ποιότητα στο εσωτερικό. Μετά τη μεγάλη εμπορική επιτυχία του Kuga στη μεγαλύτερη κατηγορία, πλέον το νέο Ford Ecosport έχει όλα τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσει στο πιο ανταγωνιστικό τερέν της αγοράς, με την Ελληνική αντιπροσωπεία να το προσφέρει με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και προνομιακό επιτόκιο 2,99% (πλέον εισφοράς 0,6%).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 100Ps (Trend): €15.168
Τιμή έκδοσης δοκιμής Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 140Ps (ST-Line): €20.509
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71,9 x 82
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας Continental
ΒΑΡΟΣ kg 1.144
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 3,94:1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/50
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι 252x12mm με μονοπιστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 140/ 4.500
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 18,3/ 1.500-5.000
0-100km/h 10,5sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 183
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 97
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,3
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μετά και τις πρόσφατες αυξήσεις τιμών στα καύσιμα, η γκάμα best seller μοντέλων του Renault Group που εφοδιάζονται με κινητήρα διπλού καυσίμου, αναδει...