Παρουσίαση: Νέο Ford Ecosport ST-Line 1.0EcoBoost 140Ps

Παρουσίαση: Νέο Ford Ecosport ST-Line 1.0EcoBoost 140Ps

Το «καυ­τό» segment

Η κα­τη­γο­ρί­α των B-SUV ή αλ­λιώς City Crossovers ε­μπλου­τί­ζε­ται συ­νε­χώς α­πό νέ­α μο­ντέ­λα, α­φού το εν­δια­φέ­ρον του κα­τα­να­λω­τι­κού κοι­νού ο­λο­έ­να και με­γα­λώ­νει. Το Ford Ecosport α­να­νε­ώ­θη­κε δρα­στι­κά για να συ­νε­χί­σει την ε­πι­τυ­χη­μέ­νη πο­ρεί­α του Kuga, εν­δυ­να­μώ­νο­ντας την πα­ρου­σί­α της ε­ται­ρεί­ας στις SUV κα­τη­γο­ρί­ες. Βα­σί­ζε­ται στο πά­τω­μα του νέ­ου Fiesta (B Platform) και ξε­περ­νά­ει ε­λα­φρώς τα 4m (4.096mm) για να ε­ξυ­πη­ρε­τεί τις α­νά­γκες πρα­κτι­κό­τη­τας για κα­θη­με­ρι­νή με­τα­κί­νη­ση, χω­ρίς να ξε­φεύ­γει σε μέ­γε­θος α­πό την πλειο­ψη­φί­α των supermini. Το δρα­στι­κά α­να­νε­ω­μέ­νο μπρο­στι­νό μέ­ρος δα­νεί­ζε­ται πολ­λά στοι­χεί­α α­πό τα με­γα­λύ­τε­ρα Edge και Kuga, ό­πως το υ­πε­ρυ­ψω­μέ­νο κα­πό, τα φω­τι­στι­κά σώ­μα­τα και τη με­γά­λη τρα­πε­ζο­ει­δή μά­σκα στο κέ­ντρο. Στο πί­σω μέ­ρος, μι­κρές πι­νε­λιές, ό­πως ο νέ­ος προ­φυ­λα­κτή­ρας και τα φα­νά­ρια, δια­φο­ρο­ποιούν το νέ­ο Ecosport α­πό τον προ­κά­το­χό του. Το νέ­ο B-SUV της Ford εί­ναι δια­θέ­σι­μο σε 12 ε­ξω­τε­ρι­κές α­πο­χρώ­σεις α­μα­ξώ­μα­τος,ε­νώ οι α­νά­γκες ε­ξα­το­μί­κευ­σης του νε­α­νι­κού κοι­νού κα­λύ­πτο­νται ε­πι­λέ­γο­ντας κά­ποιο δια­φο­ρε­τι­κό χρώ­μα για την ο­ρο­φή, τις κο­λώ­νες και την α­ε­ρο­το­μή.

Τώ­ρα και ST Line

Για πρώ­τη φο­ρά το νέ­ο Ford Ecosport θα εί­ναι δια­θέ­σι­μο σε έκ­δο­ση ST-Line, ό­πως αυ­τό που βλέ­πε­τε στις φω­το­γρα­φί­ες μας, α­πο­τε­λώ­ντας μί­α σπορ­τίφ πρό­τα­ση με πιο δυ­να­μι­κό bodykit, σκου­ρό­χρω­μα φα­νά­ρια, 18ά­ρες ζά­ντες και σπορ α­νάρ­τη­ση. Η σπορ­τίφ διά­θε­ση του α­μα­ξώ­μα­τος συ­νε­χί­ζε­ται και στο ε­σω­τε­ρι­κό, ό­που το νέ­ο Ecosport έ­χει αλ­λά­ξει σε­λί­δα σε σχέ­ση με το α­περ­χό­με­νο μο­ντέ­λο. Στο πά­νω μέ­ρος του τα­μπλό συ­να­ντά­με πλέ­ον μα­λα­κά και ποιο­τι­κά πλα­στι­κά, ό­που ει­δι­κά στην κο­ρυ­φαί­α έκ­δο­ση ST-Line, με τα δερ­μά­τι­να κα­θί­σμα­τα, τις κόκ­κι­νες ρα­φές και τα σπορ α­λου­μι­νέ­νια δια­κο­σμη­τι­κά, δη­μιουρ­γούν μί­α ό­μορ­φη α­τμό­σφαι­ρα. Ο σχε­δια­σμός θυ­μί­ζει έ­ντο­να Fiesta, με τα δύ­ο μο­ντέ­λα να μοι­ρά­ζο­νται τον πί­να­κα ορ­γά­νων και τη με­γά­λη -κε­ντρι­κά το­πο­θε­τη­μέ­νη- ο­θό­νη α­φής 8in με το σύ­στη­μα συν­δε­σι­μό­τη­τας και πο­λυ­μέ­σων SYNC3, που δια­θέ­τει λει­τουρ­γί­α pinch & swipe και ε­ξο­πλί­ζει ό­λες τις εκ­δό­σεις ε­κτός της βα­σι­κής Trend. Φυ­σι­κά και μπο­ρεί­τε να ε­πι­λέ­ξε­τε το κο­ρυ­φαί­ο η­χο­σύ­στη­μα B&O PLAY των 10 η­χεί­ων για μί­α μο­να­δι­κή α­κου­στι­κή ε­μπει­ρί­α στην κα­τη­γο­ρί­α. Οι χώ­ροι για τους ε­πι­βά­τες κυ­μαί­νο­νται στο μέ­σο ό­ρο της κα­τη­γο­ρί­ας, ό­πως και ο χώ­ρος α­πο­σκευών των 334lt, που -με την α­να­δί­πλω­ση των κα­θι­σμά­των- φτά­νει τα 1.238lt.

EcoBoost και EcoBlue

Τα μη­χα­νι­κά σύ­νο­λα εί­ναι ή­δη γνω­στά α­πό τη γκά­μα του Fiesta. Στο στρα­τό­πε­δο της βεν­ζί­νης έ­χου­με τους πο­λυ­βρα­βευ­μέ­νους χι­λιά­ρη­δες EcoBoost, α­πό­δο­σης 125 & 140Ps (α­πό τα μέ­σα της χρο­νιάς θα προ­στε­θεί και η έκ­δο­ση των 100Ps), με την εί­δη­ση να έρ­χε­ται στο στρα­τό­πε­δο του Diesel, με τη νέ­α γε­νιά πε­τρε­λαιο­κι­νη­τή­ρων της Ford με ο­νο­μα­σί­α EcoBlue. Αρ­χι­κά, δια­τί­θε­ται ο «μι­κρός» EcoBlue, α­πό­δο­σης 100Ps, ε­νώ α­πό τα μέ­σα της χρο­νιάς θα έ­χου­με δια­θέ­σι­μο και τον πιο ι­σχυ­ρό κι­νη­τή­ρα diesel της Ford στα 1,5lt, με α­πό­δο­ση 125Ps και 30,6kgm ρο­πής. Ο κι­νη­τή­ρας αυ­τός θα συν­δυά­ζε­ται α­πο­κλει­στι­κά και μό­νο με 6ά­ρι μη­χα­νι­κό κι­βώ­τιο και με το σύ­στη­μα τε­τρα­κί­νη­της Intelligent All Wheel Drive της Ford, το ο­ποί­ο μπο­ρεί να κα­τα­νεί­μει τη ρο­πή έ­ως και σε πο­σο­στό 50:50 α­νά­με­σα στους δύ­ο ά­ξο­νες μέ­σα σε μό­λις 20msec. Ό­λοι οι υ­πό­λοι­ποι κι­νη­τή­ρες θα συν­δυά­ζο­νται με κί­νη­ση στους μπρο­στι­νούς τρο­χούς και διά­τα­ξη η­μιά­κα­μπτου ά­ξο­να στο πί­σω μέ­ρος, με την τε­τρα­κί­νη­τη έκ­δο­ση να αλ­λά­ζει υ­πο­χρε­ω­τι­κά σε σύ­στη­μα πολ­λα­πλών συν­δέ­σμων. 

Σπιρ­τό­ζι­κο και τε­τρα­κί­νη­το!

Ό­ντας στην ου­σί­α ξα­δερ­φά­κι του νέ­ου Fiesta, δεν θα μπο­ρού­σε να εί­ναι έ­να α­διά­φο­ρο, ο­δη­γι­κά, SUV. Φυ­σι­κά και ό­χι… Οι ε­πεμ­βά­σεις σε α­νάρ­τη­ση, πί­σω ά­ξο­να, σύ­στη­μα διεύ­θυν­σης και η­λε­κτρο­νι­κά έ­χουν σαν α­πο­τέ­λε­σμα έ­να δε­μέ­νο σύ­νο­λο, με αμ­φί­δρο­μη σχέ­ση με τον ο­δη­γό. Το νέ­ο Ecosport -με το μι­κρό του μέ­γε­θος- εί­ναι ευέ­λι­κτο μέ­σα στην πό­λη, ευ­χά­ρι­στο ο­δη­γι­κά και πει­θή­νιο στις ε­ντο­λές του ο­δη­γού, ε­νώ η έκ­δο­ση ST-Line -με την πιο σφι­χτή α­νάρ­τη­ση και τις με­γα­λύ­τε­ρες ζά­ντες- κά­νουν το σύ­νο­λο α­κό­μα πιο ά­με­σο και με με­γα­λύ­τε­ρα πε­ρι­θώ­ρια πρό­σφυ­σης. Η ρύθ­μι­ση της α­νάρ­τη­σης στο ST-Line εί­ναι σφι­χτή, αλ­λά δεν ε­νο­χλεί κα­θό­λου τους ε­πι­βά­τες, πα­ρέ­χο­ντας πο­λύ κα­λή ποιό­τη­τα κύ­λι­σης και τι­θα­σεύ­ο­ντας α­πο­τε­λε­σμα­τι­κά τις κλί­σεις του α­μα­ξώ­μα­τος, αν κι­νεί­σαι στους γρή­γο­ρους ρυθ­μούς που μπο­ρεί να φέ­ρει α­βί­α­στα ο EcoBoost με τα 140Ps. Ο πιο δυ­να­τός χι­λιά­ρης της α­γο­ράς δί­νει το α­πα­ραί­τη­το νεύ­ρο στην κί­νη­ση του Ecosport, ό­ντας ταυ­τό­χρο­να πο­λι­τι­σμέ­νος και α­θό­ρυ­βος.

Πα­ρό­τι εί­ναι έ­να ε­ξαι­ρε­τι­κό α­στι­κό crossover, το νέ­ο Ford EcoSport δεν θα πει ό­χι σε ε­κτός δρό­μου δια­δρο­μές, α­φού τα 190mm (160mm για τις εκ­δό­σεις με κι­νη­τή­ρες diesel) α­πό­στα­σης α­πό το έ­δα­φος και οι ά­κρως εν­θαρ­ρυ­ντι­κές γω­νί­ες προ­σέγ­γι­σης 21ο, ρά­μπας 23,3ο και α­να­χώ­ρη­σης 33,3ο το κα­θι­στούν ι­δα­νι­κό για κί­νη­ση σε χω­μα­τό­δρο­μους, με τα κα­θα­ρά α­σφάλ­τι­να ε­λα­στι­κά να θέ­τουν τα ό­ρια.

Έ­τοι­μο να α­πο­δρά­σει

Το νέ­ο Ford EcoSport α­να­βαθ­μί­ζε­ται ο­λι­στι­κά, φο­ρά­ει ό­λο το πέ­πλο τε­χνο­λο­γί­ας της Ford, που δεν ξε­χνά­ει να το γαρ­νί­ρει με σύγ­χρο­νη εμ­φά­νι­ση και πο­λυ­τά­λα­ντο χα­ρα­κτή­ρα. Προ­σθέ­το­ντας μά­λι­στα την έκ­δο­ση ST-Line, ο­πλί­ζει το μι­κρό SUV με ε­ξαι­ρε­τι­κή ο­δι­κή συ­μπε­ρι­φο­ρά, μο­να­δι­κή σπορ­τίφ εμ­φά­νι­ση και ποιό­τη­τα στο ε­σω­τε­ρι­κό. Με­τά τη με­γά­λη ε­μπο­ρι­κή ε­πι­τυ­χί­α του Kuga στη με­γα­λύ­τε­ρη κα­τη­γο­ρί­α, πλέ­ον το νέ­ο Ford Ecosport έ­χει ό­λα τα ε­χέγ­γυα να πρω­τα­γω­νι­στή­σει στο πιο α­ντα­γω­νι­στι­κό τε­ρέν της α­γο­ράς, με την Ελ­λη­νι­κή α­ντι­προ­σω­πεί­α να το προ­σφέ­ρει με 5 χρό­νια ερ­γο­στα­σια­κή εγ­γύ­η­ση και προ­νο­μια­κό ε­πι­τό­κιο 2,99% (πλέ­ον ει­σφο­ράς 0,6%).

ΤΕ­ΧΝΙ­ΚΑ ΧΑ­ΡΑ­ΚΤΗ­ΡΙ­ΣΤΙ­ΚΑ

Τι­μή βα­σι­κής έκ­δο­σης Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 100Ps (Trend): €15.168

Τι­μή έκ­δο­σης δο­κι­μής Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 140Ps (ST-Line): €20.509

ΚΙ­ΝΗ­ΤΗ­ΡΑΣ

ΤΥ­ΠΟΣ           Τρι­κύ­λιν­δρος σε σει­ρά με μπλοκ και κυ­λιν­δρο­κε­φα­λή α­πό α­λου­μί­νιο, με 2Ε­ΕΚ και 4 βαλ­βί­δες/κύ­λιν­δρο, με­τα­βλη­τός χρο­νι­σμός Ti-VCT

ΚΥ­ΒΙ­ΣΜΟΣ (cc)        998

ΔΙΑ­ΜΕ­ΤΡΟΣ x ΔΙΑ­ΔΡΟ­ΜΗ (mm)   71,9 x 82

ΣΧΕ­ΣΗ ΣΥ­ΜΠΙΕ­ΣΗΣ           10:1

ΤΡΟ­ΦΟ­ΔΟ­ΣΙΑ          Ά­με­σος ψε­κα­σμός, τουρ­μπί­να χα­μη­λής α­δρά­νειας Continental

ΒΑ­ΡΟΣ kg                  1.144

ΜΕ­ΤΑ­ΔΟ­ΣΗ

ΚΙ­ΝΗ­ΣΗ                    Ε­μπρός

ΚΙ­ΒΩ­ΤΙΟ                   Χει­ρο­κί­νη­το 6 σχέ­σε­ων

ΔΙΑ­ΦΟ­ΡΙ­ΚΟ             Ε­λεύ­θε­ρο, τε­λι­κή σχέ­ση με­τά­δο­σης 3,94:1

Α­ΝΑΡ­ΤΗ­ΣΗ

Ε­ΜΠΡΟΣ        Γό­να­τα McPherson με ψα­λί­δια βά­σης, α­μορ­τι­σέρ α­ε­ρί­ου, α­ντι­στρε­πτι­κή δο­κός

ΠΙ­ΣΩ  Η­μιά­κα­μπτος ά­ξο­νας, α­μορ­τι­σέρ α­ε­ρί­ου, α­ντι­στρε­πτι­κή δο­κός

ΤΡΟ­ΧΟΙ

ΖΑ­ΝΤΕΣ                     6,5Jx17in

Ε­ΛΑ­ΣΤΙ­ΚΑ                205/50

ΦΡΕ­ΝΑ

Ε­ΜΠΡΟΣ                    Α­ε­ρι­ζό­με­νοι δί­σκοι 262x23mm με μο­νο­πί­στο­νες δα­γκά­νες

ΠΙ­ΣΩ                          Συ­μπα­γείς δί­σκοι 252x12mm με μο­νο­πι­στο­νες δα­γκά­νες

Ε­ΠΙ­ΔΟ­ΣΕΙΣ ΚΑ­ΤΑ­ΣΚΕΥΑ­ΣΤΗ

Ο­ΝΟ­ΜΑ­ΣΤΙ­ΚΗ Ι­ΣΧΥΣ (Ps/rpm)     140/ 4.500

Ο­ΝΟ­ΜΑ­ΣΤΙ­ΚΗ ΡΟ­ΠΗ (kgm/rpm)   18,3/ 1.500-5.000

0-100km/h       10,5sec

ΤΕ­ΛΙ­ΚΗ ΤΑ­ΧΥ­ΤΗ­ΤΑ km/h 183

Εκ­πο­μπές Ρύ­πων

C02 (gr/km)      97

Μέ­ση κα­τα­νά­λω­ση

Ο­νο­μα­στι­κή (lt/100km)  4,3

 

Αρθρογράφος

 

F1 Grand Prix Μεξικό: Ο Verstappen στην pole

F1 Grand Prix Μεξικό: Ο Verstappen στην pole

Ο Max Verstappen κέρδισε το δίδυμο της Mercedes, George Russell (ξεκινά 2ος) και Lewis Hamilton (ξεκινά 3ος), κατακτώντας την pole position στο Μεξικό...