Παρουσίαση: Honda Civic 1.0Vtec Turbo 129Ps
Καινοτομίες Honda
Το Civic είναι δίχως αμφιβολία το πιο εμβληματικό μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας, αφού η παρουσία του στην αγορά επί 46 συναπτά έτη έχει δημιουργήσει μία ισχυρή κληρονομιά και ένα ηχηρό όνομα στην κατηγορία του. Για την 10η γενιά του μοντέλου, η Ιαπωνική εταιρεία επένδυσε 270 εκατομμύρια ευρώ, σε τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής, για τη δημιουργία οτυ Civic. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, η νέα πλατφόρμα αποτελείται από λιγότερα τμήματα και χρησιμοποιήθηκε μία επαναστατική διαδικασία συγκόλλησης με ηλεκτροπόντες ανά 20mm, σε κρίσιμα σημεία του πλαισίου. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένο βάρος κατά 16kg και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 52%. Όντας πλέον παγκόσμιο μοντέλο, το νέο Civic έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ικανοποιεί πλήρως τις υψηλές απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού κοινού. Το νέο Civic πέρασε τα 4,5m σε μήκος (4.518mm) και έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα δυναμικό σύνολο που δεν περνάει απαρατήρητο. Οι καμπύλες απουσιάζουν και έχουν δώσει θέση σε ακμές και πεπλατυσμένες επιφάνειες, με το μπροστινό μέρος να ξεχωρίζει με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τους μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα και τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα. Ο επιθετικός σχεδιασμός συνεχίζεται και στα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου, με τα έντονα νεύρα, αλλά και στο πίσω μέρος, με τα δυναμικά φωτιστικά σώματα και τις δύο διακριτικές αεροτομές.
1.000cc>1.800cc
Το νέο Civic λανσάρει μία νέα γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης, με τον χιλιάρη της παρέας να έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά. Ο τρικύλινδρος 1.0VTECTurbo ταιριάζει στο δυναμικό προφίλ του μοντέλου χάρη στην υψηλή του απόδοση, που φτάνει τα 129Ps, με 20,4kgm ροπής μόλις από τις 2.250rpm. Οι τιμές αυτές προσφέρουν εφάμιλλες επιδόσεις με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.800cc της προηγούμενης γενιάς Civic, με τη διαφορά ότι ο νέος χιλιάρης διαθέτει 20% υψηλότερη ροπή και τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου 4,8lt/100km. Η εξέλιξη του 1.0VTEC Turbo βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο δίλιτρο κινητήρα του νέου CivicTypeR, με τους δύο κινητήρες να υιοθετούν παρόμοιες τεχνολογικές καινοτομίες για τη μείωση των θερμοδυναμικών απωλειών και την αύξησης της απόδοσης. Το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα, ενώ τα χιτώνια των κυλίνδρων είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο, εξασφαλίζοντας υψηλή αντοχή. Κάθε κομβίο του στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των τριβών. Τα έμβολα ψύχονται από διπλά μπεκ λαδιού στο κάτω μέρος, έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς, με σκοπό την ελαχιστοποίηση του βάρους, ενώ τα ελατήριά τους έχουν ιοντική επίστρωση για τη μείωση των τριβών. Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν γόμωση νατρίου, το οποίο ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής, με αποτέλεσμα να καταργείται η ανάγκη για πλούσιο μείγμα, με θεαματικά αποτελέσματα στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Τα συστήματα ελέγχου των βαλβίδων VTEC και Dual VTC μεταβάλλουν το overlap για την μείωση του turbo lag, την αύξηση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Το turbo που επιλέχθηκε είναι μονής εισαγωγής, χαμηλής αδράνειας και βοηθά τον υπερτροφοδότη να παράγει γρήγορη πίεση υπερπλήρωσης, ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Οι σωληνώσεις από και προς το intercooler δεν γίνονται με τα συνηθισμένα κολάρα, αλλά με πλαστικά, από ρητίνη, για μείωση του βάρους, αλλά και της υστέρησης απόκρισης.
Με επίκεντρο τον οδηγό
Από τη θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι την προσπάθεια των μηχανικών για «ενσωμάτωση» στο αυτοκίνητο, αφού η μετακίνηση του ρεζερβουάρ έδωσε τη δυνατότητα στο κάθισμα να βρίσκεται 35mm πιο κοντά στο πάτωμα. Το hi-tech ταμπλό είναι ποιοτικό, με εργονομία κορυφαίου επιπέδου και αρκετές χρήσιμες θήκες για μικροαντικείμενα. Ο ψηφιακός πίνακας, με το μεγάλο στροφόμετρο, σου φτιάχνει τη διάθεση, ενώ η οθόνη υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την ταχύτητα, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τον υπολογιστή ταξιδίου. Το σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,697mm) προσφέρει άπλετους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες, που απολαμβάνουν με άνεση τα διαθέσιμα εκατοστά για τα γόνατα και το κεφάλι, ακόμα κι αν φτάνουν σε ύψος το 1,90m. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 478lt και με διπλό δάπεδο. Στο δρόμο, το χιλιάρι μοτέρ σε κερδίζει με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του και τη γραμμική του απόδοση από τις χαμηλές rpm. Εκμεταλλευόμενος την υψηλή ροπή και το κοντό -σε κλιμάκωση- εξάρι κιβώτιο, μπορείς να διατηρήσεις πολύ ζωντανές επιδόσεις, με κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6,5lt/100km. Η σημαντικά πιο άκαμπτη πλατφόρμα, σε συνδυασμό με τη νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, προσφέρουν υποδειγματική οδική συμπεριφορά με εξαιρετικά χαρακτηριστικά κύλισης.
Πίσω από το επικοινωνιακό τιμόνι με την κρεμαγιέρα με δύο πινίον και μεταβλητή. ηλεκτρική υποβοήθηση, βρίσκεται η δικαίωση των προσπαθειών των μηχανικών για τις επιλογές τους σε πλαίσιο και ανάρτηση, αφού το νέο Civic είναι καλορυθμισμένο, σταθερό και ορεξάτο για σπορ οδήγηση, χωρίς να επισκιάζεται η άνεση.
Απολαυστικό Πακέτο
Το νέο Civic ενσωματώνει όλες τις αρετές που αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής από ένα μικρομεσαίο hatch-back. Είναι δυναμικό και ενδιαφέρον στο μάτι, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και άπλετους χώρους. Ταυτόχρονα, ο αποδοτικός κινητήρας 1.0VTEC Turbo είναι ιδανικό εργαλείο για καθημερινή μετακίνηση με χαμηλή κατανάλωση, που, μόλις ξεφύγει από τα αστικά πλαίσια, μπορεί να προσφέρει ζωηρές επιδόσεις, με το πλαίσιο να ανταποκρίνεται ιδανικά στην ενθουσιώδη οδήγηση. Ως εκ τούτου, τα €20.650, που κοστίζει η βασική έκδοση Comfort, δεν ακούγονται πολλά, ιδιαίτερα αν υπολογίσουμε ότι στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα και το δωρεάν 5ετές πακέτο εγγύησης και οδικής βοήθειας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης Honda Civic Hatchback 1.0VTEC Turbo 129Ps (Comfort 6MT): €20.650
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, συνεχής μεταβλητός χρονισμός VTEC και Dual-VTC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 73 x 78,7
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, χαμηλής αδράνειας
ΒΑΡΟΣ kg 1.275-1.348
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,705:1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ Αλουμινίου 6Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/55/R16
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 129/ 5.500
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 20,4/ 2.250
0-100km/h 10,8sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 203
Συνδυασμένες Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 110
Συνδυασμένη Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τέλος εποχής για ένα ακόμα εκπληκτικό αυτοκίνητο, αφού το Audi R8 σταματά να παράγεται από αυτόν τον μήνα.