Porsche Panamera 4 E-Hybrid 462Ps

Porsche Panamera 4 E-Hybrid 462Ps

Αθόρυβα
Γυρίζεις το κλειδί και δεν ακούς κυριολεκτικά τίποτα. Αυτή η ησυχία είναι ένα από τα θετικά της ηλεκτροκίνησης που με έχει εξιτάρει. Το ηλεκτρικό μοτέρ της Porsche Panamera (μπαταρία 14,1kWh) αποδίδει 136 άλογα και σχεδόν 41kgm ροπής. Θεωρητικά μπορείς να κινηθείς μόνο ηλεκτρικά -στη λειτουργία E-Power- για 50km, νούμερο που δεν κατάφερα να φτάσω, αλλά άνετα φλερτάρεις με τα 40. Επίσης μπορείς να αναπτύξεις ταχύτητα που φτάνει τα 140km/h. Προσέχεις στα στενά, ώστε να μην πατήσεις κάποιον πεζό, που δεν έχει αντιληφθεί ότι κινείται δίπλα από ένα αυτοκίνητο και απολαμβάνεις τη στιβαρή πλατφόρμα (MSB) της Panamera. Αν και «λιμουζίνα», οι γραμμές της θυμίζουν έντονα την 911, καθιστώντας το νέο μοντέλο πολύ πιο όμορφο από τον προκάτοχο του. Τα τεράστια φρένα, οι ζάντες, το εντυπωσιακό χρώμα συνθέτουν ένα πολύ sport σύνολο, το οποίο σε κάνει, βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι, να θες να οδηγήσεις γρήγορα. Όμως η Panamera δεν είναι φτιαγμένη για ζόρικες και σφιχτές διαδρομές. Ο όγκος και το βάρος της δεν επιτρέπουν άτσαλα παιχνίδια, αλλά αναζητούν ανοιχτούς δρόμους και ταξίδια. Πολύ εύκολα κινείσαι εντός πόλης καθημερινά και εξαιρετικά άνετα σε αυτοκινητόδρομους. Βέβαια, αν θες να γίνεις για λίγο «κανίβαλος», δεν θα σου πει όχι και η ουρά θα συμμετέχει στην ηθελημένη ανωριμότητά σου. Γρήγορα, όμως, θα αντιληφθείς ότι δεν υπάρχει λόγος για ζόρια, παρά την τετραδιεύθυνση που διαθέτει. Το «κανονικό» μοτέρ είναι ένα bi-turbo V6, χωρητικότητας 2,9lt και απόδοσης 330Ps. Όσο είναι φορτισμένος ο ηλεκτροκινητήρας, έχει τον πρώτο λόγο στην ώθηση του οχήματος και τα 2.170kg μοιάζουν λιγότερα. Το νέο PDK 8 σχέσεων έχει εξαιρετική λειτουργία και προσαρμόζεται άψογα αναλόγως το φορτίο που έχεις επιλέξει να δώσεις μέσω του πεντάλ γκαζιού. Γενικώς, μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά οικονομικά, αφού είναι πολύ εύκολο να πέσεις στα 10lt/100km, νούμερο που κάποτε δεν μπορούσαμε να φανταστούμε σε αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Χωρίς προσοχή, αλλά και με κυνήγι σε στροφές και ευθείες, άντε να περάσεις τα 13lt/100km. Σοκ!

Όλα από εκεί
Η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας είναι αφενός μεν τεράστια αφετέρου ευκρινέστατη και εύχρηστη. Από την οθόνη αυτή μπορείς να χειριστείς όλο το αυτοκίνητο και όσο πιο βαθιά φτάνεις στο menu, τόσο τρομάζεις με την πρόοδο της τεχνολογίας και με το πόση εξέλιξη χωράει μέσα σε μερικές ίντσες οθόνης. Πίσω από τα καθίσματα υπάρχουν οθόνες 10in, ό,τι πρέπει για μικρά -και μεγάλα- παιδιά, οι οποίες είναι αποσπώμενες και χρησιμοποιούν λειτουργικό Android, οπότε μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και ως tablet. Αλλάζοντας τη ρύθμιση της αερανάρτησης ανάμεσα σε comfort ή sport προφίλ, η διαφορά είναι τεράστια και η αλήθεια είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι ότι πατάς πάνω σε 30άρια/35άρια προφίλ ελαστικών. Γενικότερα, η ικανότητα της ανάρτησης να διαχειρίζεται με τόση μαεστρία το βάρος και τον όγκο της Panamera είναι για σεμινάριο. Στο Sport Plus και με γκάζι/φρένο πατημένα ενεργοποιείται το launch control και η εκκίνηση γίνεται με σχεδόν μηδενικό σπινάρισμα και με αλλαγή/κλωτσιά σε κάθε σχέση. Το VBOX έδειξε, με μία μόνο προσπάθεια, 0-100Km/h σε μόλις 4,5sec, με τα πρώτα 160km/h να έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα. Εντυπωσιακές είναι και οι ενδιάμεσες ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα 80-100 σε μόλις 2sec. Εκεί είναι που κάνει διαφορά ο ηλεκτροκινητήρας, όπου, με την άμεση ροπή του, κάνει το βαρύ αμάξωμα να κινείται σαν ένα με 500kg λιγότερο. Όταν έρθει η ώρα να βουτήξεις στα φρένα, αν δεν το κάνεις δυνατά, κάτι σε ξενίζει. Η ηλεκτρονική διαχείριση αφήνει πρώτα τον ηλεκτροκινητήρα να «φρενάρει» και αν υπάρχει ζήτηση για πιο άμεσα αποτελέσματα, αφήνει τα συμβατικά φρένα να αναλάβουν. Η αίσθηση είναι περίεργη και ή θέλει συνήθεια ή απλά δεν μου άρεσε ο τρόπος που γίνεται το «πάντρεμα» και η επιλογή του πώς και πότε θα ενεργοποιηθούν για τα καλά τα κανονικά φρένα. Σαν απόλυτα νούμερα, στο 100-0 σημειώνει επιδόσεις-ρεκόρ, ειδικά για αυτοκίνητο αυτού του βάρους, οπότε είναι ξεκάθαρα αποτελεσματικά, απλά «διαφορετικά» ως αίσθηση. Το τιμόνι είναι επίσης πιο ελαφρύ απ’ ό,τι θα περίμενες από την Porsche, όμως απόλυτα ακριβές. Αν αναλογιστούμε ότι η Panamera είναι ένα αυτοκίνητο «τουρισμού», τότε το ελαφρύ τιμόνι ταιριάζει ως φιλοσοφία. Ίσως θα ήθελα στο Sport Plus να σφίγγει λιγάκι παραπάνω η κατάσταση. Πορωτικός επίσης και ο ήχος, αφού σκασίματα και γρύλισμα επιβλητικό βγαίνουν προς τα έξω, αλλά και μέσα στην καμπίνα και με ψηφιακή βοήθεια φυσικά.

Plug in
Πάντως δεν ξέρω πόσοι θα προτιμούσαν αυτή σε σχέση με την diesel, αλλά σίγουρα είναι πολύ οικονομική και γρήγορη, όταν χρειαστεί. Ταξιδεύεις άνετα με 200km/h και πανεύκολα βλέπεις τα 278 της τελικής της, ενώ παράλληλα είσαι πολύ άνετος πίσω από το τιμόνι. Από τα 129.300 ευρώ ξεκινά η 4 E-Hybrid και αυτή που οδηγώ δεν έχω ιδέα πόσο πρέπει να κοστίζει με όλα αυτά που φοράει. Με 30.000 ευρώ παραπάνω «πας» στην S Diesel και, μεταξύ μας, δεν νομίζω να κάνει κανένας «απόσβεση» αυτά τα 30Κ, όταν η E-Hybrid «καίει» τόσο λίγο. Για λίγους και «ειδικούς» η Porsche που δοκίμασα και, ναι, ξέρω… δύσκολη δουλειά που κάποιος όμως πρέπει να κάνει…   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PORSCHEPANAMERA 4 E-HYBRID 462PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €129.300


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Εξακύλινδρος σε διάταξη V, 4ΕΕΚ με σύστημα VarioCam Plus, ηλεκτρικός με μπαταρία 14,1kWh

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.894

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84,5 x 86

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, δύο υπερτροφοδότες καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ (kg) 2,170

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς με τετραδιεύθυνση

ΚΙΒΩΤΙΟ PDK 8 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Porsche Traction Management

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σύστημα PASM

Πίσω: Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σύστημα PASM

ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ Εμπρός 9Jx21in, πίσω 10,5Jx21in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ Εμπρός 275/35 R21, πίσω 315/30 R21

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Εξαπίστονες monobloc δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 390mm

ΠΙΣΩ Τετραπίστονες monobloc δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 365mm


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 462/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 71,3/1.100-4.500

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 4,4

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 278

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 2,5 μεικτή
ΔΟΚΙΜΗΣ (Lt/100km) 11,2 μεικτή

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 56gr/km

 

Αρθρογράφος

 

Επίσημη παρουσίαση του νέου Nissan GT-R

Επίσημη παρουσίαση του νέου Nissan GT-R

Το Nissan GT-R 2024 είναι εδώ, έχει μικρές αλλαγές στο στυλ, έχει ειδικές εκδόσεις αλλά δεν είναι το επανασχεδιασμένο μοντέλο που περιμέναμε.