Παρουσίαση: Νέο Ford Focus ST 2.0T 250Ps
ΞΕΧΩΡΙSTΟ
Τα μοντέλα της Ford που φέρουν τα διακριτικά ST, πάντα είχαν σπορτίφ γονίδια και ειδικό χαρακτήρα, εντούτοις δεν αποτελούσαν μια απόλυτα “πολεμική” πρόταση αλλά μια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινή βάση. Ωστόσο το νέο Focus ST, δεν μοιάζει καθόλου με τα υπόλοιπα “αδερφάκια” του. Και το επιδεικνύει με κάθε ευκαιρία. Μπορεί να βασίζεται στην ανανεωμένη γενιά Focus, ωστόσο το τμήμα Sport Technologies έχει “ντύσει” το νέο ST με ένα σπορ κοστούμι που συναρπάζει από κάθε γωνία θέασης. Το νέο καπό, η μαύρη κυψελωτή μάσκα καθώς και τα νέα φωτιστικά σώματα μαύρου χρώματος τονίζουν την δυναμική εικόνα του Focus ST. Παράλληλα σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως το διακριτικό αεροδυναμικό bodykit, η αεροτομή οροφής και η κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση με το οβάλ σχήμα δίνουν έμφαση στον σπορ χαρακτήρα, ξεχωρίζοντας το από το πλήθος. Τα πληθωρικά φτερά γεμίζουν από τις ζάντες 18 ή 19in (διαθέσιμες σε τρεις χρωματικές αποχρώσεις) ενώ τα μεγάλα φρένα με τις κόκκινες βαμμένες δαγκάνες κάνουν ξεκάθαρες τις προθέσεις του ST.
Ο σπορ χαρακτήρας του νέου Focus ST αντανακλάται και στο εσωτερικό με τα εξαιρετικά bucket καθίσματα της Recaro να σε αγκαλιάζουν τόσο σφιχτά που να αποτελούν από μόνα τους αίτιο να χάσεις τα extra κιλά του καλοκαιριού! Το νέο σπορ flat bottom τιμόνι, τα φωτιζόμενα διακοσμητικά στο εσωτερικό των θυρών, τα αλουμινένια πεντάλ και ο επιλογέας σε βάζουν σε κλίμα μέχρι το μάτι σου να πέσει στην τριπλέτα οργάνων τα οποία παρέχουν ενδείξεις για την πίεση του turbo, την θερμοκρασία αλλά και την πίεση του λαδιού! Είπαμε αυτό το Focus είναι διαφορετικό και το δείχνει! Η ποιότητα των υλικών όπως και η συναρμογή είναι κορυφαία και τοποθετούν το Focus ST στην κορυφή της κατηγορίας των hot-hatch. Το σύστημα Ford SYNC 2 περιορίζει τα διάφορα πλήκτρα αφού επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο πολλών βασικών λειτουργιών όπως του τηλεφώνου, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης και του κλιματισμού. Παράλληλα η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8in επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει όλα τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με ένα απλό άγγιγμα της οθόνης.
SPORT TECHNOLOGIES
Ο εξολοκλήρου αλουμινένιος δίλιτρος κινητήρας του Focus ST, υιοθετεί τις τεχνολογίες της οικογένειας EcoBoost (άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής-εξαγωγής Twin-independent Variable Cam Timing και τουρμπίνα twin scroll) για υψηλότερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Η μέγιστη ισχύς των 250Ps παραμένει αναλλοίωτη, ωστόσο η ανασχεδιασμένη εισαγωγή και εξαγωγή παρέχει δύναμη και ευστροφία μέχρι τον κόφτη λίγο πριν τις 7.000rpm. Παράλληλα η τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι στα 6,8lt/100km με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 159gr/km.
Ο κινητήρας εδράζεται σε νέες πιο σφιχτές βάσεις, ώστε οι αλλαγές φορτίου να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του μπροστινού συστήματος. Το Focus ST είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο με πυκνή κλιμάκωση, κάτι που βοηθάει τον κινητήρα να βρίσκεται συνεχώς σε ωφέλιμο φάσμα ισχύος.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Ωστόσο το νέο Focus ST διαθέτει νέα ρύθμιση αμορτισέρ και ελατηρίων αλλά και ανασχεδιασμένα silent blocks, προσφέροντας την ιδανική τιμή μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς.
ΕΘΙSTΙΚΟ
Μόλις κουμπώσεις στα Recaro και πατήσεις το κουμπί εκκίνησης, ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας σε καλωσορίζει με έναν ελαφρώς μπάσο -αλλά πολιτισμένο- ήχο. Το σύστημα Sound Symposer χρησιμοποιεί ένα αντηχείο από την εισαγωγή προς την καμπίνα, μεταφέροντας μια ελαφρώς πεντακύλινδρη χροιά που σε φτιάχνει κάθε φορά που βυθίζεις βαθιά το γκάζι.
Η κρεμαγιέρα είναι απίστευτα κοντή με μόλις 1,8 στροφές από άκρη σε άκρη και ενώ προσφέρει ταχύτατες και ακριβείς αντιδράσεις κατά την γρήγορη οδήγηση, πληρώνει το τίμημα όταν θέλεις να κάνεις αναστροφή με τον κύκλο στροφής να φτάνει τα 12m.
Ο κινητήρας έχει πολύ καλή απόκριση και ανεπαίσθητο turbo lag ενώ σε κάθε απότομο βύθισμα η λειτουργία του overboost δίνει για περίπου 10sec 2extra kgm ροπής φτάνοντας συνολικά τα 36,7kgm! Έτσι το 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 6,5sec με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 248km/h.
Παλαιότερα ένα μπροσθιοκίνητο με 250Ps χωρίς μπλοκέ ήταν κάτι παραπάνω από υπερβολή αλλά σήμερα με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον καθέναν και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Το ESP διαθέτει δυο στάδια απενεργοποίησης με το Sport Mode να μειώνει την παρεμβατικότητα του συστήματος παρέχοντας πιο σπορ οδήγηση με την μέγιστη ασφάλεια, ενώ το OFF Mode σου δίνει τον απόλυτο έλεγχο απενεργοποιώντας πλήρως τόσο το σύστημα ελέγχου ευστάθειας όσο και το traction control. Το Sport Mode στην πράξη είναι εξαιρετικό αφού με μεταφορά βάρους μπορείς να παίζεις διαρκώς με την συμμετοχική ουρά χωρίς να προκαλείς καρδιακό επεισόδιο στους συνεπιβάτες σου. Αν πάλι είσαι μόνος σου, το απενεργοποιείς πλήρως, δίνοντας σου την δυνατότητα να τοποθετήσεις το ST πριν την στροφή και να το ελέγξεις με απόλυτη ακρίβεια χάρις το ταχύτατο τιμόνι και την πολύ καλή απόκριση του κινητήρα.
Το νέο Focus ST διαθέτει μια νέα έκδοση του Electronic Torque Vectoring Control το οποίο προσομοιώνει την λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Το σύστημα φρενάρει ηλεκτρονικά τον εσωτερικό τροχό μειώνοντας τις τάσεις υποστροφής. Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ καλή και αν το συνηθίσεις μπορείς να κινηθείς ταχύτατα. Βέβαια η πλουσιοπάροχη ροπή του κινητήρα θέλει σύνεση και σεβασμό αφού τα 36,7kgm έχουν αισθητό torque steer αν είσαι απότομος με το γκάζι.
Το δοκιμασμένο πλαίσιο του νέου Focus σε συνδυασμό με την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης καθιστούν το ST πραγματικό χιλιομετροφάγο αφού παρά το 40άρι προφίλ των ελαστικών, το αυτοκίνητο δεν κοπανάει σχεδόν σε καμία ανωμαλία.
USEABLE FAST
Με την ανάθεση του πολεμικού στο απερχόμενο -και πολλά υποσχόμενο- τετρακίνητο RS, το νέο Ford Focus ST είναι το απόλυτο sport-hatch για καθημερινή χρήση. Ταχύτατο και κοφτερό με διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, δεν συμβιβάζει τις σύγχρονες ανέσεις και την ποιότητα κύλισης στις καθημερινές μετακινήσεις. Η Ford ένωσε με τον καλύτερο τρόπο τον πολιτισμένο χαρακτήρα με την οδηγική απόλαυση χωρίς συμβιβασμούς. Η βασική έκδοση του νέου Ford Focus ST ξεκινάει από τα €29.352 με το υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς Bi-xenon, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Cruise Control με Speed Limiter, Tyre Preassure monitor, Engine start-stop, Cross Traffic Alert και Active City Stop.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FORD FOCUS ST
Τύπος Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT
Διάταξη Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός (cc) 1.999
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 87,5 x 83,1
Σχέση συμπίεσης 9,3:1
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin scroll Borg Warner
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 250/5.500
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 36,7/2.500
Διαχείριση ECU Bosch MEDG17-I4
Τροχοί8,5Jx18in με λάστιχα Goodyear Eagle F1 235/40
Βάρος 1437kg
Μετάδοση
Durashift 6 σχέσεων (B6) μηχανικό
Σχέσεις μετάδοσης
6η 0.943
5η 1.129
4η 1.029
3η 1.321
2η 1.952
1η 3.231
Όπισθεν 4.600
Τελική Μετάδοση 4.063
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο Magnus Walker από το κανάλι του YouTube Hagerty, εξηγεί γιατί η Ferrari F40 είναι η καλύτερη Ferrari που βγήκε ποτέ.