Peugeot 207 RC 1.6THP 300Ps
Δεν δοκιμάζουμε συχνά βελτιωμένα 207 RC και μόλις εντοπίσαμε το συγκεκριμένο, κάναμε τα αδύνατα δυνατά για να το δοκιμάσουμε. Για να μοιράσουμε την απόσταση, το ραντεβού δόθηκε κάτω από τη νέα γέφυρα της Χαλκίδας, σε ένα σημείο που θυμίζει αρκετά Grant Theft Auto V. Αφού κατάφερα να πάρω το μυαλό μου από τον Trevor και την παρέα του, έφερα στο νου μου την τελευταία φορά που είχα δοκιμάσει 207 RC, δύο χρόνια πριν, στο τεύχος #08. Τότε, λοιπόν, είχαμε αναφέρει ότι τα 207 έχουν ένα θέμα με τη γρήγορη αλλαγή από 1η σε 2α , μιας και το συγχρονιζέ της 2ας δεν είναι για πολλά πολλά. Η εύκολη λύση είναι η αλλαγή του κιβωτίου με το αντίστοιχο από MINI Cooper R56, η άλλη λύση, που ακολουθήθηκε σε αυτήν την περίπτωση, είναι η σχεδόν πλήρης ανακατασκευή του σασμάν, με ενισχύσεις σε φουρκέτες, γρανάζια και συγχρονιζέ.
Need for speed!
Ο Μπάμπης έχει ένα θέμα με τα αυτοκίνητα και την ταχύτητα, το ξέρω ότι δεν σας λέω κάτι νέο, αυτό μου είπε, αυτό σας μεταφέρω. Αν δεν του άρεσαν τα δύο παραπάνω, δεν θα αγόραζε αυτό το αυτοκίνητο και δεν θα τον γνωρίζαμε. Εκτός από τις επιδόσεις, του άρεσε πολύ και η εμφάνιση του 207 RC και όταν το αγόρασε, τα πρώτα πράγματα που άλλαξε αφορούσαν το εξωτερικό look του αυτοκινήτου. Τοποθέτησε ένα lip spoiler από Ibiza Cupra στον εμπρός προφυλακτήρα, ένα diffuser στον πίσω, επίσης από Cupra και αφού αντικατέστησε τα μπροστινά φανάρια με LED, άλλαξε και τις εργοστασιακές ζάντες με Team Dynamics των 17in. Χωρίς να έχει κάτι κραυγαλέο από θέμα εμφάνισης, το Peugeot του Μπάμπη ξεχωρίζει και είναι μπορώ να πω και αρκετά όμορφο. Προσωπικά θα ήθελα να ήταν και λίγο χαμηλωμένο, αλλά για την ώρα έχει εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια. Αφού λοιπόν ολοκλήρωσε ό,τι είχε να κάνει με την εμφάνιση και αφού φυσικά βαρέθηκε την εργοστασιακή ιπποδύναμη του κινητήρα, άρχισε να παίζει με τα μηχανικά μέρη. Για αρχή έκανε το τυπικό πρώτο στάδιο, με εξάτμιση και πρόγραμμα, έτσι για να δει τι κάνει στο δρόμο. Ε, μετά από αυτό έπεσε στα βαθιά!
Βουτιά στα βαθιά!
Ο μηχανικός που ανέλαβε τον κινητήρα του Peugeot είναι ο Θανάσης Παυλίδης της Pavlidis Competition, με έδρα στην Αργυρούπολη. Εκεί λοιπόν ο κινητήρας δέχθηκε σφυρήλατα πιστόνια της CP, χαμηλής συμπίεσης και μεγαλύτερης -κατά 0,5mm- διαμέτρου, με αποτέλεσμα η στατική συμπίεση από την εργοστασιακή τιμή του 10,5:1 να πάει στο 9,5:1 και ο κυβισμός να αυξηθεί ελαφρά στα 1.619cc. Τα πιστόνια συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP και στη συνέχεια, αφού έγινε ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή και αλλάχθηκε η τροχαλία στροφάλου με μία αλουμινένια, κατασκευασμένη από την GotBoost, ο κινητήρας δέθηκε και σειρά είχαν τα περιφερειακά του. Το εργοστασιακό intercooler είναι μικρό και μία αρκετά συνηθισμένη λύση που έχουμε δει αρκετές φορές, είναι η τοποθέτηση intercooler από Seat Ibiza Cupra, το οποίο τοποθετείται σχετικά εύκολα και αποδίδει πολύ καλύτερα σε σχέση με το εργοστασιακό. Η Pavlidis Competition κατασκεύασε ένα αρκετά ελεύθερο σύστημα εξαγωγής, που, παρέα με την σκάστρα της Turbosmart, φροντίζει για την ηχητική πανδαισία που επικρατεί, έχει διάμετρο στα 76mm και χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα μικρό -σε μέγεθος- τελικό καζανάκι, καθώς και ένα μεταλλικό καταλύτη των 200cpsi της HJS. Η GotBoost κατασκεύασε τις σωληνώσεις του intercooler, τη σωλήνα εισαγωγής αέρα που καταλήγει στο turbo και στην άλλη άκρη της έχει μία φιλτροχοάνη της K&N, καθώς και τη βαλβίδα αναθυμιάσεων του λαδιού, ενώ παντού έχουν χρησιμοποιηθεί κολάρα σιλικόνης της Euroflex. Το turbo, τώρα, είναι ένα υβριδικό και χρησιμοποιεί cartridge από Borg Warner K04 και φτερωτές από το turbo του Mazda 3 MPS. Η διάμετρος της φτερωτής συμπιεστή στο εργοστασιακό turbo είναι στα 37mm και εδώ έχει ανέβει στα 45mm. Το turbo δεν έχει ακόμη εξελιχθεί πλήρως και βρίσκεται στο στάδιο του ψαξίματος. Με το υπάρχον set-up πάντως, ο κινητήρας απέδωσε 300,1Ps στις 6.000rpm και 39,2kgm ροπής στις 5.000rpm, με την πίεση να ανεβαίνει στο 1,5bar. Τη διαχείριση της εργοστασιακής ECU την ανέλαβε ο Γιώργος Κούτσης της Microchips Tuning. Στις μετρήσεις ήμασταν με 1,3bar, μιας και πρόσφατα είχε αλλαχθεί η αντλία υψηλής πίεσης καυσίμου με καινούργια εργοστασιακή και η ECU ήθελε ρύθμιση με τα νέα δεδομένα προκειμένου να σηκώσουμε μεγαλύτερη πίεση.
Όλα καλά!
Ο Μπάμπης δεν αντιμετώπισε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ τόσο αυτός όσο και ο μηχανικός του, ο Θανάσης, αλλά και ο Γιώργος, ο προγραμματιστής, φρόντισαν ούτως ώστε όλα να λειτουργούν σωστά, αξιόπιστα και χωρίς προβλήματα. Το μόνο που έμενε τώρα ήταν να κομπλάρουμε το V-BOX και να δούμε τι κάνει στο δρόμο το 207. Ξέραμε από την αρχή ότι θα μετρούσαμε με 1,3bar πίεσης, αφού ο Μπάμπης -λόγω της δουλειάς του- δεν είχε προλάβει να ρυθμίσει το αυτοκίνητο για να σηκώσει τη μεγάλη πίεση. Επίσης μάθαμε ότι τα λάστιχά του ήταν σε άθλια κατάσταση, το οποίο διαπιστώσαμε όταν χρειάστηκαν 3,01sec για τα 18 μέτρα από στάση. Γι’ αυτό «ευθυνόταν» και η εργοστασιακή ανάρτηση, μιας και η μεγάλη διαδρομή της δεν βοηθάει να ξεκινήσεις σωστά με τέρμα γκάζι. Το βάρος μετατοπίζεται αρκετά έντονα προς τα πίσω και οι μπροστινοί τροχοί χάνουν πολύτιμη πρόσφυση. Παρά το γεγονός ότι είχαμε περίπου 280Ps και όχι 300Ps διαθέσιμα, το σπινιάρισμα από τα λάστιχα ήταν αρκετά έντονο. Το κιβώτιο πάντως λειτουργεί τέλεια και οι αλλαγές ήταν γρήγορες, χωρίς το γνωστό πρόβλημα με το συγχρονιζέ της 2ας. Το turbo, πάντως, φαίνεται από τις ρεπρίζ με 3η όπου ξεκινάει να αποδίδει ψηλά. Από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,22sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, 2,74sec. Τα 14,84sec για τα 400 μέτρα δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό για το τι κάνει πραγματικά το αυτοκίνητο. Φανταστείτε απλά τα 18 πρώτα μέτρα να γινόντουσαν σε 2,2 με 2,4sec… Τότε θα μιλάγαμε για 14,1-14,2sec εύκολα!
Αξίζει προσοχή!
Ακόμα και με τη μικρή πίεση πάντως, το 207 RC του Μπάμπη είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο. Ειδικά όταν ανοίγει το γκάζι και ακούγονται τα σκασίματα από την εξάτμιση! Το setup είναι αποδοτικό και αξιόπιστο και αξίζει να ακολουθήσετε αντίστοιχες λύσεις, αν έχετε σκοπό να φτάσετε τον 1.6THP σας, στα 300Ps.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.619cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77,5mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
CP πιστόνια
ZRP μπιέλες
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Ibiza Cupra intercooler
GotBoost σωληνώσεις intercooler
GotBoost τροχαλία στροφάλου
GotBoost Βαλβίδα αναθυμιάσεων
GotBoost σωλήνα εισαγωγής
Pavlidis Competition σύστημα εξαγωγής 76mm
HJS καταλύτης 200c.p.i.
Κ&Ν φιλτροχοάνη
Turbosmart σκάστρα
K04 υβριδικό turbo
Euroflex κολάρα σιλικόνης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Ενισχύσεις κιβωτίου ταχυτήτων
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Defi μπαρόμετρο
Defi πυρόμετρο
Ibiza Cupra lip spoiler
Ibiza Cupra diffuser
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Team Dynamics 7Jx17” ζάντες
215/40 ελαστικά
TUNED BY:
Pavlidis Competition
Φλέμινγκ 38,
Αργυρούπολη
Τηλ.: 210 97 325 67
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNO TEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Microchips.
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 300,1/6.000
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 39,2/5.000
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 4,31
0-80 5,58
0-100 6,97
0-120 8,72
0-140 10,68
0-160 13,44
0-180 16,29
*Μετρήσεις
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ CHRISTMASSTREE
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,01 @ 42,33
60 5,52 @ 79,13
100 7,10 @ 101,47
200 10,14 @ 135,02
400 14,84 @ 170,20
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,22
80-110 2,74
100-140 3,87
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,78
60-160 9,29
60-200 19,41
100-200 16,56
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Άνοιξε μια λωρίδα κυκλοφορίας προς Αθήνα, συνεχίζονται οι καθυστερήσεις, λόγω της πυκνής ομίχλης, δύο ελαφρά τραυματίες.