Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120PS

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120PS

Από MPV σε SUV
Δεν ήταν κακό το 3008 πρώτης γενιάς. Ήταν σίγουρα πρακτικό, το 2009, όμως, η αγορά ήταν εντελώς διαφορετική. Το νέο 3008 με SUV «φορεσιά» έχει βελτιώσει όλα τα αρνητικά και έχει απογειώσει όλα τα θετικά της μάρκας. Αυτό που σε κερδίζει όμως πρώτα από όλα, είναι η εμφάνιση. Το σχεδιαστικό τμήμα της Peugeot έχει ξεφύγει και εύκολα θα της έδινα το χρυσό βραβείο. Κάποιοι γκρινιάζουν για την απουσία τετρακίνητης έκδοσης και κάποιοι άλλοι για την τσιμπημένη τιμή του. Όλα αυτά, όμως, θα τα δούμε παρακάτω. Πάντως ένα είναι το σίγουρο: όταν μπεις στο σαλόνι του, προσπαθείς να μαζέψεις το σαγόνι σου και χάνεσαι, αφού δεν ξέρεις που να πρωτοεστιάσεις.

i-Cockpit
Έτσι το ονομάζει η Peugeot το οδηγοκεντρικό προφίλ του ταμπλό. Γενικότερα, νιώθεις ότι πρόκειται να οδηγήσεις ή καλύτερα να πιλοτάρεις κάτι από το μέλλον. Το τιμόνι και σε αυτό το μοντέλο είναι μικρό και χαμηλά τοποθετημένο -καλό αυτό- με αποτέλεσμα να έχεις τον πίνακα οργάνων σε σχετική ευθεία με τα μάτια σου. Έχεις πολύ καλύτερη οπτική απ’ ότι στο 308, αν και στην αρχή δεν πείθεσαι. Αφού παίξεις με τις ρυθμίσεις του καθίσματος, αλλά και του τιμονιού, βρίσκεις τη θέση που πρέπει. Παράλληλα, όμως, χαζεύεις τις πάμπολλες λεπτομέρειες. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων i-Cockpit με την οθόνη 12,3in, αποτελεί την κορυφαία πρόταση της Peugeot και είναι μάλιστα πλήρως παραμετροποιήσιμος όσο αφορά τις ενδείξεις του. Φοβερός! Η οθόνη αφής των 8in ξεπηδά μέσα από το ταμπλό και σου δίνει τη δυνατότητα να συνδέσεις κάθε είδους κινητό, να συνδεθείς στο internet, να έχεις 3D navigation, να ελέγχεις τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κλπ. Λίγο παρακάτω, ένα από τα state-of-the-art σημεία του νέου 3008: τα κουμπιά, που θυμίζουν μοντέρνα πλήκτρα πιάνου, από τα οποία μπορείς να επιλέξεις με τι θέλεις να ασχοληθείς στην κεντρική οθόνη. Όλα καλοκατασκευασμένα, στιβαρά, με ακριβή υφή. Εκεί κοντά και ο στρογγυλός διακόπτης ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), από τον οποίο διαλέγεις μεταξύ των επιλογών Normal, Snow, Mud, Sand και ESP OFF. Σε συνδυασμό με τα Mud & Snow ελαστικά ένιωσα ότι μπορείς να πας «παντού» και μάλιστα τολμάς να ρισκάρεις, βγαίνοντας νικητής. Η τετρακίνηση θα χρειαζόταν σε εξαιρετικές περιπτώσεις και η ιστορία έχει δείξει ότι «σχεδόν όλοι» οι κάτοχοι SUV, ακόμα κι αν είχαν τετρακίνητα αυτοκίνητα, εξαιρετικά σπάνια θα τα χρησιμοποιούσαν όπως πρέπει. Με λίγα λόγια, δεν βρίσκω το λόγο να επιλέξει κανείς ένα 3008 με τετρακίνηση -αν υπήρχε. Κρυφοί φωτισμοί, διαστημικές γραμμές, που τρέχουν από το ταμπλό έως τις πόρτες, ένας «τεμπέλης», που χωράει -δεν ξέρω πόσα- πράγματα, ποιοτικά υφάσματα, άνετα καθίσματα. Αυτό το Peugeot δεν κοιτάζει τα best seller SUV, αλλά τα «ακριβά». Γι’ αυτό και η τσιμπημένη τιμή. Που, μεταξύ μας, ξεκινά από τα 25.300 ευρώ με τον 1.6 diesel των 100 ίππων, νούμερο όχι απλησίαστο. Όμως με το νέο 3008 θες να πας ψηλά. Θες να πάρεις την full extra έκδοση Allure Grip, που τα έχει όλα και εκεί, ναι, πρέπει να «ακουμπήσεις» 31.500 ευρώ. Θα έχεις όμως ένα σωστό premium SUV, που σε άλλη, premium μάρκα, δεν θα έχεις αντίστοιχο εξοπλισμό.

Όχι sport αλλά καλό!
Σίγουρα τα Mud & Snow ελαστικά της Continental επηρεάζουν το πάτημα στο δρόμο και σίγουρα δεν μπορείς να πας αέρα σαν να οδηγείς ένα GTi. Όμως το 3008 δεν παίρνει κλίσεις -παρά τον όγκο του- και το τιμόνι του είναι ξεκάθαρο, χωρίς να αστοχεί στα σημάδια, που του βάζεις. Οι 18άρες δεν προβλημάτισαν στο παραμικρό, το ίδιο και τα αξιόλογα φρένα. Στην ανάρτηση τώρα, αν και με «απλό» ημιάκαμπτο πίσω το νιώθεις ανώτερο και εκεί απλά υπογραμμίζεις τις λέξεις «γαλλικό στήσιμο». Άνετο, προβλέψιμο, φιλικό, υπάκουο. Βέβαια, οι άνθρωποι της Peugeot δούλεψαν πάνω στη νέα πλατφόρμα EMP2, στην οποία βασίζεται και το 308. Με προσεκτική μελέτη στην κατασκευή, αλλά και δίνοντας έμφαση στην ψαγμένη επιλογή υλικών (υψηλής και υπερυψηλής αντοχής χάλυβα), το νέο 3008, αν και εμφανώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, έχει χάσει 10kg, φτάνοντας με οδηγό, σύμφωνα με την Peugeot, στα 1.375kg. Οι χώροι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και το πορτμπαγκάζ θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό με τα 520lt του. Ο κινητήρας του μας είναι γνωστός και τον συμπαθούμε. Ο 1.6 diesel με τους 120 ίππους και το Start&Stop σύστημα παράγει ρύπους 111gr/km, νούμερο πολύ χαμηλό, που του χαρίζει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, 108,87 ευρώ. Θα έλεγα ότι τα 120 άλογα του πέφτουν «οριακά εντάξει» και, αν μπορούσα να διαλέξω, θα ήθελα να έχει 150 άλογα κάτω από το καπό. Όχι για να πηγαίνει γρήγορα, αλλά για να είναι πιο δυνατό στο φάσμα 2.000-3.500rpm. Με καθημερινή χρήση εντός Αθήνας, χρήση Αττικής ή Εθνικής Οδού και προσοχή στο βύθισμα του γκαζιού, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7lt/100km, αλλά δεν θα φτάσει και ποτέ τα 5lt/100km. Τα νούμερα είναι πολύ ικανοποιητικά, ειδικά όταν το χαζεύεις εξωτερικά. Και εκεί είναι που, προσωπικά εμένα, με συνεπαίρνει.

Βρε το Γάλλο!
Θα ήθελα να βρω το διευθυντή του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot, τον Gilles Vidal, και να του σφίξω το χέρι. Αυτός και η ομάδα του έχουν κάνει τρομερή δουλειά. Τι να πω για τα εμπρός και πίσω φανάρια του, για τις piano black λεπτομέρειές του, για τις γραμμές του γενικότερα! Με την πίσω κολώνα να είναι και αυτή μαύρη γυαλιστερή, το 3008 αποκτά έναν πολύ έντονο sport χαρακτήρα και καταφέρνει να μην θυμίζει κανένα, μα κανένα άλλο αυτοκίνητο! Όσο νύχτωνε, ήθελα να βρίσκω ευκαιρία να χαζέψω τα πίσω φανάρια του, με αυτές τις τρεις κάθετες, παχιές γραμμές. Μιας και είμαι στο πίσω μέρος να αναφέρω ότι η ορατότητα από τη θέση του οδηγού, προς τα πίσω, είναι μια δύσκολη υπόθεση. Επίσης νιώθω ότι χρειάζεται μία κάμερα οπισθοπορείας και όχι απλά αισθητήρες παρκαρίσματος, οι οποίοι σε πολλή βροχή -μιλάμε για κατακλυσμό- μπερδεύονταν και θεωρούσαν τη βροχή, εμπόδιο. 
 
Get used to it
Ναι, το Power Automotive Magazine είμαστε και θα θέλαμε να έχουμε στο γκαράζ μας ένα γρήγορο τούμπανο για να… «ξεφεύγουμε», το οποίο να το κατσαβιδιάζουμε, να το βελτιώνουμε, να το τρέχουμε. Έλα όμως που η Crossover/SUV κατηγορία έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 250% τα τελευταία χρόνια και οι περισσότεροι θέλουν ένα αυτοκίνητο, που τα κάνει όλα! Και αν θες ένα πανέμορφο SUV, το οποίο να μην μοιάζει με κάποιο άλλο, το 3008 είναι εδώ για σένα. Και αν θες να είναι premium και με full extra εξοπλισμό, αλλά όχι με κόστος, που να θυμίζει μεταχειρισμένο supercar, το 3008 είναι πάλι εδώ για σένα. Αν θες κάτι πιο προσγειωμένο με default χαρακτηριστικά, οι επιλογές είναι πολλές, φθηνότερες και φυσικά, ενδιαφέρουσες. Πάντως μία συμβουλή: ακόμα και αν δεν αγοράσεις ποτέ ένα 3008, αξίζει να μπεις σε μία αντιπροσωπεία της Peugeot, ώστε να καθίσεις στη θέση του οδηγού. Η καμπίνα του είναι εμπειρία!

Τιμή Βασικής έκδοσης: 25.300

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.560cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 88,3mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 18:1
  • Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.375

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη τύπου Mc Pherson, με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο με σύστημα Grip Control

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 120/ 3.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 11,2sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 189
  • 0-1000m 32,7sec

        

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7,5Jx18in
  • Ελαστικά: 225/55 R18

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

  • C02 (gr/km):      111

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  4,3
  • Δοκιμής (lt/100km):    6,6

 

Αρθρογράφος

 

Πώς η Volkswagen… κατέστρεψε την πρώτη Bentley που κατασκευάσε

Πώς η Volkswagen… κατέστρεψε την πρώτη Bentley που κατασκευάσε

Η Volkswagen πούλησε εκατοντάδες Bentley μετά την εξαγορά της εταιρείας το 1998, αλλά το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασαν Γερμανοί, η πρωτότυπη Continen...