Opel Astra 1.0Turbo Ecoflex 105Ps
Επιτέλους
Ό,τι και να κάνεις, όποια τεχνολογία και να χρησιμοποιήσεις, όσο και να κλέψεις στις μετρήσεις κατανάλωσης και ρύπων (ξέρετε προς τα πού πηγαίνει αυτό…), η αλήθεια είναι μία. Το βάρος δεν νικιέται. Είναι σαν να μετράς δύο ολόιδια αυτοκίνητα, το ένα μόνο με τον οδηγό και το άλλο με 4 επιβάτες. Αυτό που είναι φορτωμένο, δεν θα είναι καλύτερο σε τίποτα. Ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε κατανάλωση, ούτε σε οδική συμπεριφορά. Σε όλα θα είναι χειρότερο και, με 150-200kg διαφορά, θα είναι αισθητά χειρότερο. Όπως αντίστοιχα και το καινούριο Astra είναι πολύ καλύτερο από αυτό που αντικαθιστά, όχι μόνο γιατί είναι πιο ελαφρύ, αλλά γιατί διαθέτει όλα τα προσόντα ενός σύγχρονου μικρομεσαίου hatchback.
Γιατί;
Γιατί εκτός από οικονομικό και άνετο, η ανάρτησή του και το πάτημα, που έχει στο δρόμο, είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Δεν είναι μόνο η δίαιτα, που κάνει αυτήν τη διαφορά, είναι και το καινούριο, εξαιρετικά άκαμπτο, πλαίσιο, που παρέχει η νέα πλατφόρμα D2XX, μαζί με τη ρύθμιση της ανάρτησης, που το κάνουν οδηγικά ενδιαφέρον. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν είναι βαρετό. Δεν είναι απλώς για να σε πηγαίνει από τη δουλειά στο σπίτι και από εκεί στο super market. Θα το κάνει και αυτό φυσικά με εξαιρετική οικονομία και άνεση, αλλά δεν θα σου πει όχι και σε μια πιο γρήγορη βόλτα σε μία ωραία διαδρομή. Είναι πολύ σταθερό, με καλό τιμόνι (για τα δεδομένα της Opel) και με ουδέτερη προς «χαρούμενη» οδική συμπεριφορά. Τον κινητήρα του με το όνομα 1.0Ecotec DIT ecoFLEX τον έχουμε ήδη συναντήσει στα Corsa και Adam, μόνο που εδώ αποδίδει 105Ps και 17kgm και συνδυάζεται με χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο. Είναι αρκετά ροπάτος και δεν διστάζει να ανεβάσει στροφές, σε σημείο που λες ότι όντως δεν χρειαζόταν το εξάρι κιβώτιο. Σίγουρα μία επιπλέον σχέση θα ωφελούσε ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις και την οικονομία, αλλά όταν έχεις επαρκή ροπή και το 5άρι μια χαρά είναι. Άσε που με το εξάρι αλλάζεις ταχύτητες όλη την ώρα και το αυτοκίνητο πάει το ίδιο με όλες, έτσι για να γυμνάζεις μέσα στην πόλη το δεξί χέρι και το αριστερό πόδι. Αν ήταν αυτόματο δεν θα με πείραζε, ας είχε και 10 ταχύτητες. Ο κινητήρας του, λοιπόν, έχει ομαλή και ήσυχη λειτουργία, με αξιόλογες -τηρουμένων των αναλογιών- επιδόσεις, αφού ολοκλήρωσε το 0-100km/h σε 10,45sec και το τετρακοσάρι σε 17,55sec. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με τρικύλινδρο κινητήρα, 999cc και έμφαση στην οικονομία καυσίμου, στην οποία τα καταφέρνει αρκετά καλά, αφού, με προσεκτική οδήγηση, είδαμε μια μέση τιμή στα 7,2lt/100km. Τα 4,4lt, που δηλώνει η Opel, ξέρετε που ισχύουν... εκεί που ισχύουν και των άλλων. H σχεδίαση της καμπίνας είναι στα πρότυπα της εποχής, αλλά και στα πρότυπα της φίρμας, με μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων IntelliLink, με οθόνη αφής 8in, που είναισυμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Οι χώροι του -παρά τη μικρή μείωση σε εξωτερικές διαστάσεις και μεταξόνιο- είναι πάρα πολύ καλοί και μάλιστα μεγαλύτεροι κατά 35mm από το προηγούμενο, κάτι που σημαίνει ότι έχει γίνει σωστή εκμετάλλευση των όγκων και κρίνονται παραπάνω από επαρκείς για μία τετραμελή οικογένεια. Ο χώρος αποσκευών με τα 370lt δεν αποτελεί κορυφαία τιμή, αλλά για τις ολιγοήμερες διακοπές, που πάμε πλέον το καλοκαίρι, μια χαρά είναι… Το Astra 1.0 EcoFLEX προσφέρεται με τρία επίπεδα εξοπλισμού, αλλά από τη βασική κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πλήρης, ενώ όσοι θέλουν περισσότερο εξοπλισμό θα πρέπει να δώσουν κάτι παραπάνω από τα αρχικά €17.300, όπως άλλωστε σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα. Σίγουρα δεν είναι φτηνό, αλλά δεν είναι και φτηνιάρικο. Μιλάμε για ένα άνετο και οικονομικό αυτοκίνητο, με πολύ καλούς χώρους και ποιότητα κατασκευής, αλλά και με ένα πλήρες τεχνολογικό πακέτο, που περιλαμβάνει το σύστημα Opel Eye, το οποίο αποτελείται από σύστημα ανίχνευσης σημάτων κυκλοφορίας, ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €17.300
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 999cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 74mm x 77,4mm •Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1 •Τροφοδοσία: άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 1.263 (με οδηγό) | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης •Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 17in •Ελαστικά: 225/45 R17 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):105/4.500-6.000 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,3/ 1.800-4.300 •0-100km/h (sec): 11,2 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 200
| |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,27 0-80 7,35 0-100 10,45 0-120 14,02 0-140 18,88 0-160 25,82 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,60 80-110 4,83
4η KM/H SEC 100-140 9,15 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,35 @ 42,07 60 6,07 @ 68,09 100 7,94 @ 85,33 200 11,66 @ 107,10 400 17,55 @ 135,15
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το γνωστό τετραρότορο και τετρακίνητο Mazda RX-7 καλείται να αντιμετωπίσει ένα βελτιωμένο και επίσης τετρακίνητο Grand Cherokee Trackhawk.