VW Touran 1.6TDI 110Ps
Μπορεί τα τελευταία χρόνια οι Ευρωπαίοι να έχουν πάθει αμόκ με τα μικρομεσαία SUV, αλλά η VW με προτάσεις, όπως το νέο Touran, μας υπενθυμίζει ότι υπάρχουν και τα MPV. Σίγουρα δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες για off road hiking, ούτε αρέσκονται στο να καβαλάνε πεζόδρομους στο Κολωνάκι, όπως τα crossover, αλλά, αν έχετε οικογένεια και θέλετε πραγματικά ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, τότε το νέο VWTouran είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
More space!
Η νέα γενιά του Touran χαρακτηρίζεται από το πιο ενδιαφέρον παρουσιαστικό και τους αυξημένους χώρους, που απορρέουν από τις αυξημένες του διαστάσεις. Σχεδιαστικά, η VW δεν μας έχει συνηθίσει σε δραστικές αλλαγές και φυσικά το νέο Touran δεν αποτελεί εξαίρεση του κανόνα. Τα μπροστινά φανάρια και η ενιαία μάσκα παραπέμπουν στο τελευταίο Passat. Η υιοθέτηση της δημοφιλούς πλατφόρμας MQB πρόσθεσε 130mm σε μήκος (συνολικά 4,527m), 35mm σε πλάτος, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 15mm. Παράλληλα, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 113mm (2,791m), δίνοντας άλλη έννοια στη λέξη ευρυχωρία. Από τη βασική έκδοση, προσφέρεται με επτά θέσεις, με την τελευταία σειρά να μπορεί να αναδιπλωθεί και να μεγαλώσει ο χώρος αποσκευών φτάνοντας τα 633lt από 137lt, που είναι με τα πίσω καθίσματα ανοιχτά, με δυνατότητα να φτάσει τα 1,980lt για να βάλετε με άνεση το χριστουγεννιάτικο δέντρο του χρόνου. Το επίπεδο πάτωμα της καμπίνας προσφέρει πόντους στην πρακτικότητα, όπως επίσης και οι -μόνο- 47 θέσεις, θήκες και ντουλαπάκια για μικροαντικείμενα, αλλά και τα ανεξάρτητα ρυθμιζόμενα μεσαία καθίσματα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αναμενόμενα ψηλότερη απ’ ότι σε ένα Golf, προσφέροντας επαρκή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Diesel και ξερό ψωμί?
Το νέο Touran διατίθεται με τρεις κινητήρες: τους 1.2 TSI και 1.4 TSI βενζίνης και τον πετρελαιοκινητήρα, που φορούσε το δικό μας, τον 1.6TDI. Χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό common rail, με τα μπεκ να έχουν οκτώ οπές, με αποτέλεσμα η καύση του μείγματος να μοιράζεται ομοιόμορφα σε όλο το θάλαμο. Η πίεση καυσίμου φτάνει τα 1.600bar και ο κινητήρας είναι εναρμονισμένος με το Euro 6. Αποδίδει 110Ps και 25,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 3.200rpm. Η κατανάλωση -σύμφωνα με την VW- φτάνει τα 4,4lt/100km, αλλά, επειδή κανείς πλέον δεν πιστεύει αυτά τα νούμερα (γιατί άραγε?), σε πραγματικές συνθήκες εμείς είδαμε νούμερα που έπαιζαν στα 6,5-6,7lt/100km, που είναι μία αρκετά καλή επίδοση, αν σκεφτείτε ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.530kg.
Όχι απλά MPV, αλλά ΜVP
Οδηγικά το VWTouran είναι άνετο, με την ανάρτηση να αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι. Το μόνο, που μας ξένισε λίγο, είναι τα σχετικά σκληρά καθίσματα, που ενδέχεται να κουράσουν σε πολύωρα ταξίδια. Το ταμπλό είναι σύγχρονο και καλοφτιαγμένο, όπως μας έχει συνηθίσει η VW, με μαλακά πλαστικά να καλύπτουν σχεδόν κάθε επιφάνεια, δημιουργώντας μία premium αίσθηση. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ουδέτερη, με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση, ενώ το καλά κλιμακούμενο 6άρι κιβώτιο κολακεύει ακόμα περισσότερο τη μπόλικη ροπή του TDI στις μεσαίες rpm. Τα 110Ps κινούν απλώς ικανοποιητικά τα 1.530kg του Touran, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 11,9sec. Αν ανεβάσεις ρυθμό σε στροφές, θα νιώσεις λίγο άβολα από την ψηλή θέση οδήγησης και τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος. Ακόμα και έτσι το Touran δεν θα πει όχι, δεν θα σε τρομάξει, με τη συμπεριφορά του να είναι πάντα προβλέψιμη και το ESP να παραμένει πάντα σε εγρήγορση. Το νέο Touran, εξοπλισμένο με τον 1.6TDI, ξεκινάει από τα €25.350 για την έκδοση Active, τα οποία φυσικά και δεν είναι λίγα, μιλάμε, όμως, για ένα σύγχρονο πολυμορφικό όχημα με εξαιρετικούς χώρους, αποδοτικό μοτέρ και πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Αν δεν έχετε τη λόξα των SUV και έχετε πολυμελή οικογένεια, αξίζει να το εντάξετε στη λίστα πιθανών επιλογών σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης VWTouran 1.6TDI 110Ps: €25.350
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΒΑΡΟΣkg 1.530
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/55
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 110/3.200
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 25,4/ 1.500-3.200
0-100km/h 11,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 187
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 116
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,4
Δοκιμής (lt/100km) 6,5
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Skoda ENYAQ iV, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας, κατακτά κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP σημειώνοντας πα...