Peugeot 308 GTi 1.6T 270Ps

Peugeot 308 GTi 1.6T 270Ps

Διακριτικό αγρίμι

Το έχετε ξαναδεί στις σελίδες μας σε extreme διχρωμία αμαξώματος και τώρα, στα πλαίσια της γενικότερης ανανέωσης του μοντέλου, δεν χάσαμε την ευκαιρία να πάρουμε για δοκιμή το νέο 308 GTi by Peugeot Sport. Οι διαφορές είναι μικρές και περιορίζονται στο νέο καπό, στα σκούρα μπροστινά φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, στην κόκκινη ρίγα στο τελείωμα του προφυλακτήρα και στη μαύρη μάσκα νέας σχεδίασης. Στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστές ήταν ακόμα πιο διακριτικοί, με μόνη αλλαγή στα πίσω φώτα, που διατηρούν το ίδιο σχήμα, αλλά απέκτησαν τις τρεις διαγώνιες φωτεινές «στήλες», όπως στο 3008. Το ανανεωμένο 308 GTi, αν και διαχωρίζεται εμφανισιακά περισσότερο από τις υπόλοιπες εκδόσεις, είναι πολύ διακριτικό και δύσκολα θα πιστέψει κάποιος ότι πλήρωσες €41.000 για την αγορά του. Θα πιστέψει όμως μόλις το οδηγήσει ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο…

Δεκαεξάρι μπαρούτι!

Κάτω από το καπό δεν είχαμε καμία ουσιαστική αλλαγή, αφού με 170 ίππους στο λίτρο ο 1.6THP της Peugeot είναι ο ισχυρότερος 1.600άρης παραγωγής. Τι να αλλάξεις από αυτό το μοτέρ? Ο τετρακύλινδρος EP6 FDTR εξελίχθηκε από την Peugeot Sport και με μέγιστη πίεση 1,5bar αποδίδει 272Ps, με 33,6kgm ροπής. Έχει συμπίεση 9,2:1, αλουμινένια σφυρήλατα πιστόνια της Mahle Sport, καθώς και σφυρήλατες μπιέλες. Η twin-scroll τουρμπίνα της Borg Warner κάθεται σε μία ατσάλινη πολλαπλή εξαγωγή, με μέγιστη αντοχή τους 1.000ο C. Λόγω της πολύ υψηλής ειδικής ισχύος, αλλά και της πίεσης υπερπλήρωσης, οι μηχανικοί της Peugeot έχουν προσθέσει ένα δευτερεύον βοηθητικό κύκλωμα λίπανσης με μπεκ ψεκασμού λαδιού κάτω από κάθε πιστόνι. Η μόνη αλλαγή στην ανανεωμένη εκδοχή του 308GTi είναι η επανα-χαρτογράφηση της μονάδας ECU για μείωση του turbo-lag, που στο προηγούμενο μοντέλο ήταν ιδιαίτερα αισθητό.

Αθλητικό

Προσωπικά δεν τρελαίνομαι με τη σχεδίαση στο εσωτερικό του 308. Καταρχάς, το τιμόνι είναι υπερβολικά μικρό και δυσανάλογα τοποθετημένο σε σχέση με τα όργανα. Όπως και να το ρυθμίσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να βλέπεις όλον τον πίνακα. Και μην πείτε ότι είναι λόγω του ύψους μου και οι υπόλοιποι το ίδιο πρόβλημα είχαν. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, αλλά η ενσωμάτωση των χειριστηρίων στη μεγάλη οθόνη 9,7in του συστήματος i-Cockpit έχει κάνει υπερβολικά minimal τη σχεδίαση του εσωτερικού. Το σύστημα πολυμέσων έχει και λειτουργία Mirror Screen, με τη χρήση της οποίας μπορείς να έχεις στην οθόνη του αυτοκινήτου όλο το μενού του smartphone σου είτε αυτό είναι Android είτε Apple. Η Peugeot αναβάθμισε τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το ενεργό cruise control με αυτόματο έλεγχο της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Με εκνευρίζουν οι «χαριτωμενιές» των Γάλλων, που προκειμένου να πουν ότι έκαναν κάτι διαφορετικό, αυτό μπορεί να είναι ακόμα και κάτι εντελώς αντι-εργονομικό… ακόμα και μετά από μέρες καθημερινής συμβίωσης, δεν μπόρεσα να συνηθίσω την αντίθετη κίνηση του στροφομέτρου σε σχέση με το ταχύμετρο! Πολλές επιφάνειες φέρουν επένδυση δέρματος και alcantara, με κόκκινες ραφές παντού και το λογότυπο GTi κοσμεί το τιμόνι και τα καθίσματα. Τα bucketκαθίσματα είναι από τα καλύτερα που μπορείς να συναντήσεις σε ολόκληρη την κατηγορία των hot-hatch, ανεξαρτήτως τιμής. Κυριολεκτικά, τα φοράς και σε πιέζουν ακριβώς όσο πρέπει σε μέση και πόδια. Φοβερά!

Attackmode

Το 308 GTi μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα σε δρόμους με στροφές, αρκεί ο δρόμος να έχει ικανό συντελεστή τριβής. Εκεί, το torsen διαφορικό, ακόμα και με υπερβολή στο γκάζι, θα σου βουτήξει δυναμικά τη μούρη μέσα στη στροφή, όπως κανένα άλλο hot-hatch της αγοράς. Σε αυτό συμβάλλουν βέβαια και τα κορυφαία Michelin Pilot Super Sport,που είναι πιθανότατα η κορυφαία επιλογή για χρήση δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, είναι εμφανής η δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι με το σετάρισμα του μπροστινού συστήματος και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Σε μία εποχή που όλα γίνονται ολοένα και πιο ηλεκτρονικά, αυτό εδώ το λιονταράκι έχει μοναδικό «μηχανικό» feelingΤο 308 GTi δεν είναι τόσο σκληρό όσο θα το ήθελε ο πιο θερμόαιμος και μπορεί να κινηθεί άνετα κάθε μέρα, παρά τις 19άρες ζάντες με τα ελαστικά 235/35. Οι μεγάλες ζάντες ήταν βέβαια μονόδρομος για να χωρέσουν τα τεράστια φρένα στο μπροστά άξονα του GTi. Μιλάμε για δίσκους 380mm, με μεγάλες τετραπίστονες μονομπλόκ (!) δαγκάνες. Ακριβή λύση από την Peugeot, ωστόσο κάθε φορά που φρενάρεις, δεν μπορείς παρά να υμνήσεις την επιλογή της. Είναι απίστευτα δυνατά, με ανύπαρκτο fade και σου δίνουν φοβερή εμπιστοσύνη. Η ουρά παραμένει καρφωμένη στην τροχιά της, εκτός αν την ξεκολλήσεις ηθελημένα με μεταφορά βάρους, χρησιμοποιώντας το τιμόνι ή τα φρένα. Εκεί θα ανοίξει γλυκά και ελεγχόμενα την τροχιά της και θα σε βοηθήσει στην τοποθέτηση. Ο 1.6THP θυμίζει μοτέρ άλλης εποχής, αφού μέχρι τις 2.500rpm κοιμάται και έπειτα σε κολλάει στο κάθισμα! Πατώντας το sport, τα όργανα γίνονται κόκκινα και ο ήχος -αν και κάπως ψεύτικα- σε φτιάχνει να οδηγήσεις γρήγορα. Βέβαια, όσο πιο γρήγορα οδηγήσεις, τόσο πιο σύντομα θα χαμογελάσει ο βενζινάς σου, αφού, αν πιεστεί, ξεπερνάει κατά πολύ τα 10lt/100km, με τα 9ltνα αποτελούν ένα εφικτό νούμερο στην καθημερινή μετακίνηση. Το εξάρι κιβώτιο έχει σωστά επιλεγμένες σχέσεις, αλλά ο επιλογέας του έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές και είναι λίγο ασαφής κατά το κούμπωμα. Το τιμόνι είναι άμεσο, απαιτώντας μικρές κινήσεις των χεριών για αλλαγή κατεύθυνσης, αλλά η πληροφόρηση από τους μπροστινούς τροχούς, αν και καλή, δεν φτάνει αυτή των κορυφαίων hot-hatch. Το Peugeot 308 GTi κοστίζει €41.000. Φυσικά και είναι πολλά. Όμως μιλάμε για ένα ειδικό αυτοκίνητο, το οποίο φτιάχτηκε για να αποδείξει ότι εκεί στην Peugeot Sport ξέρουν ακόμα να κατασκευάζουν ενδιαφέροντα οδηγικά προσθιοκίνητα σύνολα, χωρίς να στηρίζονται σε πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα. Σε μία βιομηχανία που θα γίνεται ολοένα πιο ηλεκτρονική και «αυτόνομη», λατρεύουμε που υπάρχουν ακόμα driver’s cars σαν το Peugeot 308 GTi. Ακόμα κι αν πρέπει να πληρώσεις παραπάνω για να το αποκτήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης: Από €41.000


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.598

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   77 x 85,5

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,2:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll της Borg Warner

ΒΑΡΟΣ kg                  1.320

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόναντα τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 380mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 268mm με μονοπίστονες δαγκάνες      

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Περιορισμένης Ολίσθησης τύπου Torsen


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 270/ 6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 33,6/ 1.900-5.000

0-100km/h (sec): 6,0sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 250

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: Michelin Pilot Super Sport 235/35

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

C02 (gr/km):      139

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  6,0

Δοκιμής (lt/100km):    10,1


ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC  

0-60    4,17

0-80     5,22

0-100   6,14

0-120   10,39

0-140   13,74

0-160   17,94
0-180   24,62

ΡΕΠΡΙΖ


50-80   3,11

80-110   3,49

80-110 4,38

100-140 5,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,68     41,71

60        5,37     68,60

100      7,30     80,72

200      11,20   102,89

400      15,74   146,04

 

Αρθρογράφος

 

Τα clinic test της Renault

Τα clinic test της Renault

Κατά τη διάρκεια των κλινικών δοκιμών, ή αλλιώς «clinic tests», οι δυνητικοί πελάτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, κάτω από άκρα μυστικότητα, το ...