Peugeot 408 GT Plug-in Hybrid e-EAT8 225Ps
Προσπάθεια για κάτι μοναδικό με ξεχωριστό χαρακτήρα ή για κάτι που θα ικανοποιήσει όλους; Τελικά η Peugeot με το 408 ταράζει τα νερά, ενώ συνδυάζει στην εμφάνισή του στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες για να προσελκύσει αγοραστές από διαφορετικά segments. Μοιάζει με ένα μεγάλο, ογκώδες sedan, ενώ στα πλάγια και πίσω θυμίζει crossover/SUV. Είναι μία περίεργη «μείξη» σχεδιαστικών ιδεών, η οποία τελικά «δουλεύει» και στο μάτι και στη συνείδηση.
Είναι ένα δύσκολο αυτοκίνητο για το κατατάξεις κάπου. Είναι πιο ευρύχωρο από το τελευταίο Honda Civic, με παρόμοια τιμή (€39.900 το Peugeot, €41.500 το Honda). Αν πάλι δεις το 408 σαν coupe-SUV, τότε μάλλον θα το συγκρίνεις με το Renault Arkana (€30.680) ή το Cupra Formentor (€32.490), αλλά και πάλι διαφέρει. Μένει το Citroen C5 X, με το οποίο έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά και δείχνει να ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Όμως αν τα δεις δίπλα-δίπλα, θα βρεις αρκετές διαφορές, με το Peugeot να είναι πιο τολμηρό και δυναμικό.
Σχήμα και μοτίβα
Οφείλεις να παραδεχθείς την αισθητική των σχεδιαστών της Peugeot. Παρατηρώντας το θα δεις ότι υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως η διακριτική αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, οι έντονες ακμές και τα τρισδιάστατα φώτα, αλλά και οι καλυμμένοι όγκοι, όπως αυτοί των προφυλακτήρων. Εδώ βοηθά και το όμορφο χρώμα (γκρι Titane +496 ευρώ). Μέχρι και οι ζάντες -20 ιντσών- έχουν πολύ διαφορετικό σχέδιο από αυτά που έχουμε συνηθίσει και θυμίζουν αυτές των πρωτοτύπων του… Zagato με το σχήμα «Z» πάνω τους και τα ένθετα αεροδυναμικά πλαστικά. Μπροστά, η μεγάλη μάσκα δεν ξενίζει (έχεις τόσα άλλα να παρατηρήσεις), ενώ οι προβολείς και τα χαρακτηριστικά φώτα πορείας που μοιάζουν με κυνόδοντες είναι επίσης κομψά. Το μόνο που δεν μας άρεσε είναι τα -ευτυχώς extra- σήματα της Peugeot στα πλάγια ala Ferrari, τα οποία αν μπορείτε, μην τα επιλέξετε. Οι περισσότεροι πάντως το βρήκαν καλαίσθητο, όμορφο και σίγουρα διαφορετικό, ενώ κανείς δεν έμεινε αδιάφορος. Αν λοιπόν θέλεις να περνάς απαρατήρητος, το 408 δεν είναι για εσένα.
Εσωτερική ηρεμία
Η Peugeot φημίζεται τα τελευταία χρόνια για την πολυτελή αλλά και οικεία ατμόσφαιρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της, αλλά αυτή του 408 είναι πιθανότατα η καλύτερη που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα και έρχεται να επικυρώσει ότι η γαλλική φίρμα πέρασε σε μία νέα εποχή, περισσότερο premium. Mε έξυπνο σχεδιασμό στο ταμπλό και υψηλής ποιότητας υλικά στην συντριπτική πλειοψηφία του ταμπλό. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα καλύτερο από τα αντίστοιχα μοντέλα της Volkswagen και κοντράρει ακόμα και την Audi. Το σύστημα infotainment 10in συμπληρώνει αυτή την εικόνα. Η σχεδίαση του μενού είναι πολύ καλή και εύκολη στη χρήση. Τα κουμπιά κάτω από την κύρια οθόνη λειτουργούν ως συντομεύσεις για να εξατομικεύσουν τις λειτουργίες που χρησιμοποιείς περισσότερο.
Μειονέκτημα, η… συνήθεια της Peugeot να εντάσσει τα χειριστήρια κλιματισμού στο μενού της οθόνης αφής, έτσι ώστε ακόμα και με τις συντομεύσεις να πρέπει να κάνεις από εκεί επιλογές για την αλλαγή της θερμοκρασίας. Στα θετικά συμπεριλαμβάνεται η ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto κάτι που αποτελεί βασικό εξοπλισμό στο 408. Είναι εύκολο να βολευτείς στα πιστοποιημένα ορθοπεδικά καθίσματα, τα οποία σε κρατούν ξεκούραστο ακόμη και αν είσαι στο δρόμο με τις ώρες σαν τους επαγγελματίες οδηγούς. Αυτό που κλέβει την παράσταση είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με το τρισδιάστατο εφέ. Είναι βέβαια κάτι που θα το δεις σε στάση, γιατί σε κίνηση το πάνω σημείο της στεφάνης του τιμονιού κρύβει ένα μεγάλο μέρος του, οπότε πρέπει να συμβιβαστείς ανάμεσα στη θέα του πίνακα ή στην αγαπημένη σου θέση οδήγησης. Υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικρά ή μεγαλύτερα πράγματα χάρη σε ένα «κουτί» στο υποβραχιόνιο και τις μεγάλες θήκες στις πόρτες που είναι επενδυμένες με τσόχα για να μην σε ενοχλεί ό,τι έχεις βάλει εκεί όταν μετακινείται. Επίσης μεγάλες είναι και οι ποτηροθήκες. Κάτω από το infotainment υπάρχει θέση για το κινητό σου τηλέφωνο, με ασύρματη φόρτιση.
Ευχάριστη έκπληξη είναι το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών, κάτι που δεν μας είχε συνηθίσει η Peugeot στα μοντέλα της, για την εύκολη είσοδο και έξοδο των επιβατών στο πίσω κάθισμα. Εκεί υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Αν το δεις σαν μεγάλο «GT», δικαιώνει την άνεση για δύο ενήλικες και ένα παιδί τη μέση. Από την άλλη πλευρά τρεις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδεύσουν με παραχωρήσεις. Τα ίδια υψηλής ποιότητας άνετα καθίσματα υπάρχουν στο πίσω μέρος όπως και μπροστά και με τις ίδιες ευρύχωρες τσέπες αποθήκευσης αντικειμένων. Ωστόσο, δεν έχουν επένδυση από τσόχα, ενώ τα υλικά της πόρτας φαίνονται και είναι λίγο φθηνότερα. Η κορύφωση έρχεται με το σύστημα ήχου Focal με 10 ηχεία, το οποίο απογειώνει τις μετακινήσεις και αλλάζει την διάθεση στο μποτιλιάρισμα. Θυμηθείτε ότι «τρώει» λίγο από τον χώρο αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών έχει καλό μέγεθος στα 471lt στο υβριδικό μοντέλο (η μπαταρία «κλέβει» 65lt). Με το ηχοσύστημα της Focal θα χάσεις επιπλέον 20lt.
Άνεση και υβριδική κίνηση
Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η plug-in hybrid GT, η οποία συνδυάζει τον τετρακύλινδρο turbo των 1.598cc κινητήρα με 180Ps με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο e-EAT8 με απόδοση 110Ps, για συνδυαστική ισχύ 225Ps και με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4kWh. Χάρη σε αυτή τη μπαταρία το 408 έχει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται σύμφωνα με την Peugeot μεταξύ 63 ή και 72km (η τελευταία αφορά την κίνηση σε πόλη). Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται μέσω ενός on-board φορτιστή των 3,7kW (υπάρχει στον extra εξοπλισμό 7,4kW). Η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα διαρκεί περίπου επτά ώρες, ενώ σε ένα τυπικό wallbox μπορεί να γίνει μέσα σε 1 ώρα και 40 λεπτά. Επιλέγεις την ηλεκτρική λειτουργία και κινείσαι αθόρυβα εκλεπτυσμένα και οικολογικά. Το Peugeot 408 απέχει από τα GTI της εταιρείας και επομένως περιμένεις μια χαλαρωτική, άνετη οδήγηση και έτσι είναι. Περνά πάνω από κακοτεχνίες και μόνο οι 20άρες ζάντες μπορεί να σε κάνουν να νοιώσεις λίγο έντονα στις κάθετες ανωμαλίες σε μια τραχιά, κακής ποιότητας άσφαλτο. Σε γενικές γραμμές όμως η ρύθμισης της ανάρτησης είναι εξαιρετική και κυριολεκτικά «καταπίνει» τις ανωμαλίες. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή στις ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και οι 20άρες ζάντες δεν μεταφέρουν ιδιαίτερο θόρυβο στην καμπίνα, ενώ ακόμα και ο θόρυβος του ανέμου είναι ελάχιστος.
Όταν κάθεσαι στο 408 GT, αντιλαμβάνεσαι την ποιότητά του στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης. Υπάρχει επίσης η υβριδική Eco και Sport λειτουργία που χρησιμοποιούν τον βενζινοκινητήρα, όμως η ηλεκτρική κίνηση «κόβει» την οποιαδήποτε χρήση του κινητήρα, εφόσον έχετε αρκετή ενέργεια μπαταρία. Υπάρχει επίσης και η λειτουργία «Β», η οποία αυξάνει την αναγέννηση της ενέργειας από την επιβράδυνση. Σε διευκολύνει στη χαλαρή, καθημερινή κίνηση στην πόλη και μεγαλώνει την οικονομία. Η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται, αφού η κλίση της οροφής στο αμάξωμα φαίνεται funky από έξω, αλλά σημαίνει ότι το πίσω παράθυρο είναι μικρό, επομένως θα βασίζεστε στις κάμερες και τους καθρέφτες ενώ κάνετε όπισθεν.
Ο plug-in υβριδικός κινητήρας λειτουργεί άμεσα και γραμμικά, φτάνοντας γρήγορα στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, αλλά μόλις τελειώσει η βοήθεια από τον ηλεκτρικό κινητήρα, το θερμικό μοτέρ δεν είναι αρκετό για να προσδώσει δυναμική επιτάχυνση. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο βοηθά εδώ και δεν χάνεις το ρυθμό σου. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, το 408 «δείχνει» το DNA της Peugeot. Το τιμόνι είναι άμεσο και παρέχει καλή πληροφόρηση, το πάτημά του είναι ισοπεδωτικό και οι κλίσεις θυμίζουν σπορ sedan και όχι SUV ή Crossover. Με την μπαταρία φορτισμένη και το Sport mode, το 408 έχει καλύτερη απόκριση και σημαντικά περισσότερη ισχύ για να διατηρείς παντού γρήγορο ρυθμό. Μόνο το κιβώτιο δεν ανταποκρίνεται τόσο καλά στα «θέλω» σου, αφού δεν είναι τόσο γρήγορο για σπορ οδήγηση και πολλές φορές αναλαμβάνει πρωτοβουλία και αλλάζει ταχύτητες όπως εκείνο νομίζει. Όσο για την κατανάλωση, όσο ο κινητήρας έχει τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ σε γρήγορη κίνηση (και σε Sport mode) το 408 θα καταναλώσει 5,8-6lt/100km, ενώ με άδεια μπαταρία θα «κάψει» 7,5-8lt/km, κάτι που δικαιολογείται από τον όγκο και το βάρος του (1.781kg).
Συμπέρασμα
To 408 απευθύνεται στο κοινό που θα το επιλέξει για το «κάτι» διαφορετικό. Δεν ψάχνει για τα κλασικά sedan, αλλά ούτε για τα πολυφορεμένα SUV. Θέλει κάτι δυναμικό, τεχνολογικά προηγμένο και ποιοτικό, με τους χώρους των SUV, αλλά όχι το σχήμα τους, ενώ θα δώσει το κάτι παραπάνω (€55.590) για την αρκετά σπορτίφ υβριδική plug-in έκδοση GT για να ξεχωρίσει από την πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν στο δρόμο.
Μας Άρεσε (+)
Εμφάνιση
Ποιότητα εσωτερικού
Εξοπλισμός
Απόδοση υβριδικού συνόλου
Οδηγική συμπεριφορά
Πρακτικότητα
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
Ορατότητα προς τα πίσω
Ορατότητα πίνακα οργάνων
Τιμή βασικής έκδοση 408 1.2T 130Ps EAT8 Allure: €39.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής 408 GT Plug-in Hybrid 225Ps e-EAT8: €55.590
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρo
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ηλεκτροκινητήρας 110Ps
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.687
Ύψος (mm): 1.478
Πλάτος (mm): 1.859
Μεταξόνιο (mm): 2.785
Βάρος (kg): 1781
Χώρος αποσκευών (lt): 471-1.545
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8,5Jx20in
Ελαστικά: 245/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm): 225/5.500
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm): 36,3/2.000
0-100km/h (sec): 7,9
Τελική ταχύτητα (km/h):233
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 26
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 1,2
Δοκιμής (lt/100km): 7,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Jaguar Land Rover εξελίσσει αυτή τη στιγμή μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του Defender, το οποίο θα χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.