Peugeot RCZ 1.6THP 277Ps
Όμορφο!
Η ομορφιά, γενικότερα, είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη η μεγαλύτερη αρετή. Τόσο στα έμψυχα όσο και στα άψυχα. Η ομορφιά είναι αυτό που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην πασχαλίτσα και την κατσαρίδα. Είναι και τα δύο τους άκακα και αδιάφορα για τον άνθρωπο μαμούνια, μόνο που το ένα το παίρνουν στο χέρι, το χαϊδεύουν, το δίνουν στα παιδάκια να το χαζέψουν, ενώ το άλλο, πολτοποιείται με το που βγαίνει από την τρύπα του, καθώς προκαλεί αηδία. Και τα δύο χωρίς να κάνουν τίποτα, ούτε καλό ούτε κακό. Πέφτει πίσω σου στο φανάρι ένα Smart, βγαίνεις έξω τσαντισμένος πανέτοιμος για βρισίδια και βλέπεις να σε κοιτάει με λυπημένο ύφος η Δούκισσα Νομικού. Τραβάς κλωτσιά στον προφυλακτήρα σου να φύγει για να μην τον σέρνεις, της χαμογελάς, της δίνεις το τηλέφωνό σου και φεύγεις. Αν ήταν όμως κανένας θηλυκός γορίλας, ακόμα θα την έβριζες. Έτσι είναι, η ζωή είναι μακράν πιο εύκολη όταν είσαι όμορφος. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα, που για όλους εμάς που δεν τα βλέπουμε σαν απλά «εργαλεία», η εμφάνιση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατά την επιλογή τους. Το Peugeot RCZ, βέβαια, δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απλά είναι πιο όμορφο. Είναι και χαμηλό και φαρδύ και με πολύ καλό πάτημα. Είναι ένα από αυτά τα sport coupe που τείνουν να εξαφανιστούν σαν τους δεινόσαυρους, αυτά που μπορούσε κάποιος να αποκτήσει χωρίς να είναι ιδιαίτερα πλούσιος, όπως το Fiat Coupe, το Opel Calibra και τα Nissan Silvia κτλ και να έχει ένα όμορφο, καλό και σβέλτο αυτοκίνητο, χωρίς να έχει δώσει όσα κοστίζει ένα σπίτι. Αλλά τώρα, εδώ κοντεύουν να εξαφανιστούν τα μικρά hot-hatches, που όσο να 'ναι είχαν πολύ μεγαλύτερο κοινό από τα coupe. Ήδη το Group PSA, η Renault και η Fiat έχουν δηλώσει ότι δύσκολα θα βγάλουν σε παραγωγή κάποιο νέο μικρό GTi, όπως 208 GTi, Clio RS ή Corsa OPC, αφού δεν συμφέρει πλέον λόγω καυσαερίων τα αυτοκίνητα του B-Segment να είναι και γρήγορα. Αντ’ αυτού, το κόστος της εξέλιξης έχει πέσει όλο πάνω στις πλατφόρμες που μπορούν να έχουν και ηλεκτρικές εκδόσεις. Βέβαια, αν δεν βγάλουν φτηνό γρήγορο όλοι αυτοί, ποιος θα βγάλει; Η Bentley; Πάλι έγραψα ολόκληρη παράγραφο εκτός θέματος... δεν πειράζει, καλή είναι. Προς γνώση και συμμόρφωση.
Sport coupe
Το Peugeot RCZ του φίλου μας του Μάνου είναι μοντέλο του 2012, που σε εργοστασιακή μορφή απέδιδε μόλις 156Ps από τον γνωστό μας 1.6THP και βασίζεται στην πλατφόρμα του 308. Λέω «μόλις», γιατί όντως είναι λίγα για το σχήμα, το είδος αλλά και τις πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αυτό όμως είναι ένα πρόβλημα που, όπως όλοι ξέρουμε, λύνεται και μάλιστα πολύ εύκολα. Πρώτον, ο ίδιος κινητήρας υπάρχει και σε εκδόσεις με πολύ μεγαλύτερη ισχύ, πράγμα που σημαίνει ότι η αντοχή του είναι δεδομένη, τουλάχιστον μέχρι τη διπλάσια από την εργοστασιακή ιπποδύναμη. Ο τρόπος τώρα για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση είναι ο γνωστός, με φίλτρο, πρόγραμμα και εξάτμιση, με τα οποία θα έφτανε λίγο πάνω από την πιο δυνατή του έκδοση, αυτήν με τα 200Ps. Μόνο που ο Μάνος και η Pavlidis Competition, το συνεργείο που το βελτίωσε, είχαν και το κάτι ακόμα να προσθέσουν, γιατί ακόμα και τα 200Ps για ένα τόσο όμορφο και εντυπωσιακό αυτοκίνητο είναι λίγα. Έτσι λοιπόν εγχείρησαν το εργοστασιακό turbo, το μεγάλωσαν και του άλλαξαν τις φτερωτές για να μπορεί να παρέχει μεγαλύτερες ποσότητες αέρα και αντικατέστησαν και το μικρό εργοστασιακό intercooler με ένα πολύ μεγαλύτερο custom -τύπου- Cupra που έχει την εισαγωγή και την εξαγωγή από την ίδια πλευρά. Τις αλουμινένιες σωληνώσεις τις έχει τοποθετήσει η Pavlidis Competition, όπως και την υπόλοιπη εισαγωγή με φίλτρο της Κ&Ν και τη σκάστρα. Το πρόγραμμα για να δουλέψει σωστά το αυτοκίνητο με τη νέα τουρμπίνα το έφτιαξαν οι e-Tuners και είναι το Stage 3 για κινητήρες 1.6THP, ενώ την εξάτμιση με διατομή 70mm και το downpipe τα έχει κατασκευάσει η GP Exhaust. Με αυτά τα ολίγα, το μικρό και όμορφο λιοντάρι έφτασε στα 277Ps, με τα οποία είναι πλέον ένα καλό καθημερινό αλλά και γρήγορο αυτοκίνητο. Στον τομέα της εμφάνισης, οι επιλογές του Μάνου είναι διακριτικές και καλόγουστες, αφού έχει ντύσει τον ουρανό και μερικά μέρη στους προφυλακτήρες με μαύρο γυαλιστερό αυτοκόλλητο και φιμέ μεμβράνες στα τζάμια και τα φανάρια, στην JDR Car Wrap του Γιάννη Ντεμίρη, στη Νίκαια.
Πάει καλά;
Για το βάρος του και τον ταλαιπωρημένο συμπλέκτη του, αρκετά καλά. Στην εκκίνηση από στάση έχασε αρκετό χρόνο από πατινάρισμα, αλλά μόλις κούμπωσε η δευτέρα, ο δίσκος «πάτησε» κανονικά. Το 6,59sec για το 0-100km/h είναι σχεδόν 1,5sec κάτω από τον εργοστασιακό χρόνο και είμαι σίγουρος ότι με έναν καινούριο και ίσως δυνατότερο συμπλέκτη θα έκανε ακόμα καλύτερο χρόνο. Δεν είναι ελαφρύ αυτοκίνητο το RCZ, με 1.400kg βάρος και δύο άτομα που τρώνε όλο το φαγητό τους μέσα, τι να σου κάνει και ένας δίσκος με 60.000km και την σχεδόν διπλάσια ιπποδύναμη. Είναι και καλή ακόμα η άσφαλτος στην περιφερειακή Αιγάλεω που το μετρήσαμε και δεν σπινιάρισαν τα λάστιχα καθόλου, την έφαγε την καρπαζιά όλη ο καημένος ο δίσκος. Για το τετρακοσάρι χρειάστηκε 14,64sec, με ταχύτητα εξόδου 161,41km/h. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως, δεν είναι οι χρόνοι από στάση ούτε το πόσο γρήγορα θα γυρνάει σε μια πίστα το ζητούμενο. Το RCZ είναι αυτοκίνητο βόλτας και σε αυτό τα καταφέρνει περίφημα. Ο ήχος από την εξάτμιση, την τουρμπίνα και τη σκάστρα του είναι εθιστικός, σε βαθμό να πατάς και να αφήνεις γκάζι επίτηδες για να την ακούς και ο τρόπος που γενικά το αυτοκίνητο πατάει στο δρόμο και κινείται με μπόλικα χιλιόμετρα σου εμπνέει μια σιγουριά «καλού» αυτοκινήτου. Είναι εξαιρετικά άνετο, αλλά παράλληλα ακριβές στους χειρισμούς και ιδιαίτερα ζωντανό. Είναι ακριβώς αυτό που δείχνει και σαν εικόνα όταν το κοιτάζεις από έξω, παρκαρισμένο. Ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κέντρο βάρους, αρκετό προφίλ στα λάστιχα για να μην χτυπάει και αεροδυναμικό σχήμα. Με τα 277Ps που έχει πλέον, είναι και αρκετά γρήγορο στις επιταχύνσεις εν κινήσει, αρκεί οι στροφές του κινητήρα να μην πέφτουν κάτω από τις 3.000rpm, γιατί το υβριδικό turbo δεν αποκρίνεται όπως το εργοστασιακό, αλλά όταν βρεθεί στο φάσμα λειτουργίας του, δεν έχει καμία σχέση. Εδώ με ένα κατέβασμα, η προσπέραση είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων, όταν βρεθεί πλέον δρόμος για κάτι τέτοιο, γιατί πλέον γυρίζεις όλη την Ελλάδα με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο και την βγάζεις μόνο και μόνο για να περάσεις τα δεκάδες διόδια που έχουν σπείρει παντού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.598
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 77 x 85,8
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Cupra style intercooler
Σωληνώσεις εισαγωγής Pavlidis Competition
Υβριδικό Turbo Pavlidis Competition
Custom εισαγωγή Pavlidis Competition
Σκάστρα Pavlidis Competition Πρόγραμμα stage 3 από E-Tuners Ολόσωμη εξάτμιση 70mm GP Exhaust
Downpipe 70mm GP Exhaust
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Φιμέ μεμβράνες και μαύρο αυτοκόλλητο JDR Car Wrap
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες εργοστασιακές 7,5Jx18in
Λάστιχα Kormoran 235/45
TUNED BY:
Pavlidis Competition
Φλέμινγκ 38 - Αργυρούπολη ΤΚ 16451 – Αθήνα
Τηλ: 2109732567
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dyno Dynamics της e-tuners
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 277/5.550
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 37/5.200
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 177%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 3,35 3,8
0-80 5,00 5,8
0-100 6,59 7,9
0-120 8,91 11,2
0-140 11,17 15,2
0-160 14,38 21,3
0-180 19,13 30,6
0-200 24,34 55,2
ROLL ME 2A SEC
60-120 5.56
60-160 11,03
100-200 17,75
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 5,30
80-110 3,46
4η
KM/H SEC
80-110 4,21
100-140 5,71
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 2,73 @ 47,10
60 4,91 @ 78,91
100 6,52 @ 99,12
200 9,71 @ 127,28
400 14,64 @ 161,41
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα Skoda Octavia iV άμεσα διαθέσιμη στην Ελλάδα, τόσο στην «απλή» έκδοση των 204 ίππων όσο και στην έκδοση RS, με 245 ίππους και συναρπαστικές επιδ...