Ford Fiesta mk8 1.0EcoBoost x2

Ford Fiesta mk8 1.0EcoBoost x2

Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε πάλι για τον λόγο που συναντάμε όλο και περισσότερα «χιλιάρια» στις σελίδες μας και φυσικά δεν αναφέρομαι στην ιπποδύναμη του κινητήρα, αλλά στον κυβισμό! Το τρίπτυχο της επιτυχίας τους -τελευταία φορά που το αναφέρω- βασίζεται στην πρακτικότητα, στην οικονομία και στη «σβελτάδα». Αποτελούν τον ιδανικότερο συνδυασμό για τους ελληνικούς δρόμους και, κυρίως, για ανθρώπους που κινούνται καθημερινά μέσα στην πόλη. Τον θρόνο, λοιπόν, αυτής της κατηγορίας τον έχει κερδίσει κατά κράτος ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost της Ford, που εκτός από τα παραπάνω δείχνει να αντέχει τη βελτίωση, αλλά και το «ξύλο», χωρίς να προορίζεται για τέτοια χρήση!

Είκοσι άλογα διαφορά!

Λόγω του παραπάνω τρίπτυχου, λοιπόν, αγόρασαν και τα παιδιά το Ford Fiesta Mk8 στην σπορτίφ έκδοση ST-Line, με τον κινητήρα των 998cc και μέσα από τα μέσα δικτύωσης και συγκεκριμένα από το FiestaClub στο Facebook γνώρισαν και είδαν τι μπορεί να κάνει ο 1.0lt σε βελτιωμένη έκδοση. Δεν ήθελαν και πολύ, πήραν την απόφαση κι έτσι ξεκίνησαν σιγά-σιγά να το σκαλίζουν. Ευκαιρία για εμάς στο στάδιο που βρίσκονται τώρα τα παιδιά να δούμε τι διαφορά έχουν ανάμεσα στα στάδια βελτίωσής τους, οπότε έχουμε ένα Fiesta με ημιτελές πρώτο στάδιο και ένα με ολοκληρωμένο. Πιο συγκεκριμένα, από τη μία το Fiesta του Αποστόλη φοράει ένα φίλτρο πάνελ της K&N, ένα τελικό των 60mm της Theophilos Exhaust και πρόγραμμα από τη Microchips Tuning. Το Fiesta του Αποστόλη απέδωσε στο MAHA LPS3000 της Petropoulos Werks 142Ps, με 21kgm ροπής. Από την άλλη, το Fiesta του Δημήτρη, με ολοκληρωμένη βελτίωση πρώτου σταδίου, που περιλαμβάνει φίλτρο ελευθέρας της Pipercross, hard pipe kit της Pumaspeed, ολόσωμη εξάτμιση με αγωνιστικό καταλύτη (Greta approves) από τη Theophilos Exhaust και επαναπρογραμματισμό από την Ε-Tuners Motorsport, έβγαλε στο ίδιο δυναμόμετρο 161Ps και 25kgm ροπής. Εσωτερικά έχουν μικρές διαφορές, όχι στον εξοπλισμό, απλά ο Δημήτρης έχει προσθέσει μερικές δικές του πινελιές με το κόκκινο σηματάκι στο τιμόνι, ενώ του Αποστόλη το Fiesta είναι εντελώς εργοστασιακό! Εξωτερικά φοράνε την ίδια εργοστασιακή ζάντα 17in, είναι και τα δύο κόκκινα, διαφορετικό κόκκινο βέβαια -πιο ανοιχτή απόχρωση- το ένα, αν και έχουν τον ίδιο κωδικό χρώματος! Και τα δύο έχουν βάλει το diffuser από το Fiesta ST, ταυτόχρονα το τελικό και των δύο είναι πανομοιότυπο, οπότε ο μόνος τρόπος να τα ξεχωρίσεις είναι από την οροφή, που στο Fiesta του Δημήτρη είναι μαύρη.

Φίλτρο-Πρόγραμμα vs Stage 1

Μπορεί να διαθέτει μόλις 998cc, αλλά παίρνει εύκολα άλογα, δεν είναι μικρή η διαφορά των 20Ps που έχουν τα δύο Fiesta, σημειώστε ότι και τα δύο δουλεύουν την ίδια πίεση σαν overboost στο 1,5bar και μετά το stage 1 επειδή φοράει εξάτμιση, κρατάει για περισσότερη ώρα μεγαλύτερη πίεση και, όπως είναι λογικό, όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ανοίγει τη διαφορά. Στη μέτρηση 0-160km/h, η διαφορά των δύο αυτοκινήτων είναι περίπου 1sec και στη συγκεκριμένη δοκιμή ο Αποστόλης ήταν μπροστά για το 0-60km/h, αλλά από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης άρχισε να χτίζει σιγά σιγά τη διαφορά υπέρ του. Σημαντικό ρόλο παίζει και το hard pipe της PumaSpeed που φοράει του Δημήτρη, αφού του επιτρέπει να σηκώνει πιο γρήγορα πίεση σε σύγκριση με του Αποστόλη, που φοράει τον πλαστικό εργοστασιακό σωλήνα, ο οποίος μάλιστα έχει και πνίχτη που περιορίζει αρκετά τη ροή του αέρα. Τα 20Ps διαφοράς μεταφράζονται σε μόλις 0,3sec για τα 400 μέτρα από στάση, με 16,25sec έναντι των 16,53sec, αλλά και 3km/h διαφοράς (144 και 141km/h αντίστοιχα) στα χιλιόμετρα εξόδου.  Σίγουρα, αν τα κυβικά του κινητήρα ήταν περισσότερα, η διαφορά στα χιλιόμετρα θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, ο χρόνος όμως στο τετρακοσάρι από την άλλη μπορεί και όχι. Το κιβώτιο κοστίζει αρκετά στις μετρήσεις, αφού και μεγάλες διαδρομές έχει ο επιλογέας, ενώ και οι σχέσεις 3ης και 4ης είναι ιδιαίτερα μακριές. Επιπρόσθετα, κάθε φορά που αλλάζεις γρήγορα ταχύτητα, ο εγκέφαλος «κόβει» στιγμιαία την παροχή ισχύος, για να προστατέψει τις βάσεις του κινητήρα και τη μετάδοση, κάτι που επίσης κοστίζει σε χρόνο. Όσο γρήγορα κι αν κάνεις την αλλαγή, σου δίνεται η εντύπωση ότι όταν αλλάζεις σχέση, κάποιος σου τσιμπάει στιγμιαία τα φρένα.

Αξίζει;

Η διαφορά τους είναι μικρή, υπάρχουν όμως και άλλες πτυχές στην επιλογή της βελτίωσης. Μία εξάτμιση, εκτός από ήχο και παραπάνω άλογα, βοηθάει και την τουρμπίνα να «σπουλάρει» πιο γρήγορα, σηκώνοντας πιο άμεσα πίεση, ενώ μειώνει και τη θερμοκρασία των καυσαερίων κάτι που ευνοεί τη μακροζωία και του ίδιου του turbo, αλλά και του μοτέρ. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται, είναι πιο safe το ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο από το ημιτελές. Κάποιος δεν θα έδινε χρήματα για τόσο μικρές διαφορές, άλλος θα το έκανε, κάποιοι ήδη ψάχνουν να πάνε ένα βήμα παραπάνω με τον 1.0EcoBoost, εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τι μπορεί να πάρει ο κινητήρας αυτός με ένα ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο. Από την άλλη, όμως, αν θες απλά λίγη παραπάνω δύναμη, η λύση που έχει επιλέξει ο Αποστόλης στο δικό του είναι αξιόπιστη και το κυριότερο, οικονομική τόσο όσον αφορά τη βελτίωση όσο και τη χρήση, ενώ το αυτοκίνητό του είναι και πιο ήσυχο στην καθημερινότητα. Αν πάλι είσαι από τους τύπους που κυνηγάνε μέχρι και το τελευταίο άλογο και το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου, ναι, του Δημήτρη το Fiesta θα σου ταιριάξει περισσότερο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

FIESTA ST-LINE BLACK

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,1:1

Pipercross φιλτροχοάνη

PumaSpeed hard pipe

Theofilos Exhaust σύστημαεξαγωγής

E-Tuners ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,45

0-80                 6,17

0-100               8,99

0-120               11,84  

0-140               15,48

0-160               21,22

0-180               28,38

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,85     @        45,99

60        4,89     @        72,67

100      7,15     @        91,76

200      10,71   @        113,32

400      16,25   @        143,91

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,86

80-110             3,84

100-140           6,58

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             7,22

60-160             16,51

FIESTA ST-LINE

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,1:1

K&N φίλτρο πάνελ

Theofilos Exhaust τελικό καζανάκι 60mm

Microchips Tuning ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

 

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,30

0-80                 6,34

0-100               9,15

0-120               12,11  

0-140               16,07

0-160               22,18

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,01     @        47,04

60        5,56     @        71,61

100      7,34     @        89,32

200      10,93   @        112,44

400      16,53   @        140,87

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,08

80-110             3,99

100-140           6,96

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             7,81

60-160             17,87

 

Αρθρογράφος

 

Επέκταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη Nissan

Επέκταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη Nissan

Η Nissan σχεδιάζει σημαντική επέκταση του πάρκου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο εργοστάσιο του  Sunderland.