Porsche 911 (Μέρος 2ο - Υγρόψυκτες)
996 (1997) – The first watercooled…
Η 996 κύλησε από την γραμμή παραγωγής της Porsche το 1997, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή τόσο για την φίρμα όσο και για την συνέχεια της ιστορίας του μοντέλου. Μπορεί να διατηρούσε τον χαρακτήρα της 911, κατά βάση όμως επρόκειτο για ένα νέο μοντέλο. Ο 6κύλινδρος boxer 3.4lt, έγινε πλέον υδρόψυκτος, απέκτησε 12βάλβιδες κεφαλές, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ξηρό κάρτερ και απέδιδε 300Ps με το καλημέρα. Ταυτόχρονα ήταν πιο φιλικός προς το περιβάλλον, είχε πιο ραφιναρισμένη λειτουργία και έκαιγε λιγότερο. Το 2002 ο κυβισμός ανέβηκε στα 3.6lt και η απόδοση στα 320Ps. Ολοκαίνουριο ήταν μετά από 34 ολόκληρα χρόνια το πλαίσιο της 996, ενώ το αμάξωμα είχε ακόμη χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας (0,30). Οι υδρόψυκτες 911 Carrera έχασαν κάπου στην πορεία το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, εκτός από τις επετειακές των 40 χρόνων, τις GT2, GT3 και Turbo. Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν οι 996 Carrera MY1999 που το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης προσφερόταν σαν έξτρα με option code 220. Σε αντίθεση με την προκάτοχο της, η 996 GT2 εξελίχθηκε εξαρχής ώς έκδοση δρόμου. Ο twin turbo 3.6lt βασιζόταν σε αυτόν της GT3, απέδιδε αρχικά 462Ps και 62kgm στις 3.500-4.500rpm και αργότερα 483Ps. Η αίσθηση οδήγησης της πισωκίνητης 996 GT2, ήταν καθαρή Porsche -ευέλικτη και ακριβής γεγονός που ενισχυόταν και από το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Τα φαρδιά φτερά, το επιθετικό παρουσιαστικό (20mm πιό χαμηλή από την Turbo) και φυσικά η τεράστια πίσω αεροτομή (που ανέβαζε τον αεροδυναμικό συντελεστή από το 0,33 της Turbo στο 0,34) ήταν μερικά από τα σήματα κατατεθέν της.
H GT3, ήταν επίσης μια καθαρόαιμη έκδοση δρόμου, εστιασμένη στην οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Εδώ, ο boxer δεν ήταν ο νέος υδρόψυκτος αλλά ο ατμοσφαιρικός του αγωνιστικού πρωτοτύπου Porsche 911 GT1 1998, με χωρητικότητα 3.6lt και απόδοση αρχικά 365Ps και αργότερα 386Ps. To 2000 η Porsche ανακοινώνει την έλευση της 996 Turbo ως MY 2001. Όπως ακριβώς και στην GT3, ο κινητήρας της 996 Turbo προέρχεται από αυτόν της 911 GT1, κάνει χρήση διπλών turbo, αποδίδει 420Ps και συνδυάζεται με τετρακίνηση. Η Porsche πρόσφερε επιπλέον το X50 package για τις Turbo, ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 450Ps και την ροπή στα 62kgm, σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα στροφών. Με το X50 package η Turbo έκανε το 0-100km/h σε 3,9sec και δεν σταμάταγε να επιταχύνει καταιγιστικά μέχρι την τελική των 304km/h. Οι λάτρεις του διαφορετικού είχαν επιπλέον λόγους να αρέσκονται στην νέα Turbo, εξαιτίας των πολυάριθμων αισθητικών αλλά και ουσιαστικών λεπτομερειών που την έκαναν να ξεχωρίζει. Εκτός από τα φαρδύτερα πίσω φτερά, η Turbo είχε διαφορετικά φώτα και προφυλακτήρες με αεραγωγούς, με τους πίσω να θυμίζουν την Porsche 959. Τέλος, η σχεδίαση της 996 Turbo έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία της Porsche ψηφιακά, με την χρήση CAD (Computer Aided Design), περνώντας το 99% των στυλιστικών αλλαγών στο ψηφιακό μοντέλο και από αυτό στο πρωτότυπο προς έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (996) Carrera MY1998
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.387
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 96 x 78
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.324
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 300/6.800
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 35/4.600
- 0-100km/h (sec) 5.2
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 280
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (996) GT2 MY2001
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,4:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.495
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 462/5.700
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 62/3.500-4.500
- 0-100km/h (sec) 4,1
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 315
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (996) GT3 MY2002
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,7:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.360
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 386/7.400
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 38,5/5.000
- 0-100km/h (sec) 4,4
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 306
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (996) Turbo MY2001
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,4:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.495
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 420/6.000
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 56/4.600
- 0-100km/h (sec) 4,2
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 304
997 (2004) - Classicism and Modernity…
Η 997 του 2004 ξεχώρισε αμέσως για το στυλ και τις επιδόσεις της. Σήμα κατατεθέν τα νέα φώτα, γυρίζουν πίσω στην φιλοσοφία σχεδίασης bug-eye. Το εσωτερικό ανασχεδιάζεται, έχοντας πλέον στοιχεία που θύμιζαν τις παλιότερες 911. Η 997 μοιράζεται λιγότερο του 1/3 των εξαρτημάτων της με την 996, παρόλα αυτά τεχνικά είναι παραπλήσια. Ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει πέσει τώρα στο 0,28. Αρχικά παρουσιάστηκαν οι πισωκίνητες Carrera και Carrera S, με boxer 3.6lt και 3.8lt, απόδοσης 325Ps και 355Ps αντίστοιχα. Η S ξεχώριζε από τους τροχούς 19in, τα xenon φώτα, τα μεγαλύτερα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες και την πρωτοεμφανιζόμενη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management) στον standard εξοπλισμό του μοντέλου. Το 2006 λανσάρονται οι τετρακίνητες Carrera 4 και 4S, φαρδύτερες κατά 32mm, με 325Ps και 355Ps και επιδόσεις για το 0-100km/h 4,5sec και 4,2sec αντίστοιχα. Πιστή στην παράδοση που την θέλει να καινοτομεί και να πρωτοπορεί, η 997 Turbo του 2006 γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής που χρησημοποιεί turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Έτσι, η ιπποδύναμη του 3.6lt boxer της 996 Turbo «σκαρφαλώνει» στα 480Ps και η ροπή στα 62kgm, ενώ ο χρόνος για το 0-100km/h πέφτει στα 3,4sec και η τελική ανεβαίνει στα 312km/h. Το optional Sports Chrono Overboost Package ανέβαζε την ροπή στα 68kgm για μικρά χρονικά διαστήματα (maximum 10sec), ενώ μια ένδειξη στο τιμόνι ενημέρωνε τον οδηγό για τις επιλογές Sport, Sport Plus και Launch Control. Νέο είναι και το σύστημα τετρακίνησης PTM (Porsche Traction Management) της 997 Turbo, παρόμοιο με αυτό της Cayenne.
Η αναβάθμιση της Turbo το 2008 προσθέτει επιπλέον άμεσο ψεκασμό και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Porsche, το PDK. Στο facelift του 2009 οι παράμετροι λειτουργίας του PTM ρυθμίστηκαν έτσι ώστε να κατευθύνεται μεγαλύτερο ποσοστό ροπής και δύναμης στον πίσω άξονα. Το 2010 κάνει την εμφάνιση της η Turbo S, με extra 30Ps, φτάνοντας τώρα τα 510Ps. Ο ειδικός τύπος μέτρησε την Turbo S με το PDK στα 2,6-2,7sec για το 0-100km/h ενώ πετύχαινε άνετα τελική 315km/h. Η γκάμα της 997 συμπληρωνόταν παραδοσιακά από τις Targa και Cabriolet εκδόσεις, αλλά και από τις…GT3, GT3 RS, GT2 και GT2 RS. Η 997 GT3 ήταν σχεδόν το ίδιο γρήγορη με την Turbo, με την Porsche να ανακοινώνει -συντηρητικά όπως συνηθίζει- 0-100km/h σε 4,1sec και τελική 310km/h. Η έκδοση GT3 RS ανακοινώνεται νωρίς το 2006 ως η ομολογκαρισμένη έκδοση της GT3 RSR, που συμμετείχε σε event όπως το Sebring και οι 24ώρες του Le Mans. Η RS, αν και βασιζόταν στα μηχανικά μέρη της GT3, είχε ελαφρωμένο βολάν και πιο κοντή κλιμάκωση των σχέσεων ενώ ήταν «χτισμένη» πάνω στο πλαίσιο των Carrera 4 και Turbo προκειμένου να εκμεταλλευτεί τα φαρδύτερα μετατρόχια. Η RS ξεχώριζε από τους δυο και μοναδικούς χρωματισμούς (πορτοκαλί ή πράσινο) είχε πίσω τζάμια από plexiglass και εργοστασιακό roll cage. 413 από αυτές πήγαν στις Η.Π.Α, ενώ στο σύνολο η παραγωγή δεν ξεπέρασε τα 2.000 αντίτυπα. Η δεύτερη γενιά GT3 RS του 2009 φόρεσε boxer 3.8lt, απέδιδε 450Ps, είχε αλλαγές στην ανάρτηση, ενεργές βάσεις κινητήρα, εξάτμιση από τιτάνιο και ελαφρωμένο αμάξωμα. Τον Απρίλιο του 2011, η Porsche ανακοινώνει την 3η γενιά GT3 RS, με 4λιτρο boxer και 500Ps. Αδυνατισμένη όσο δεν παίρνει, είχε ελαφριά bucket καθίσματα, καπό και εμπρός φτερά από carbon, πλαστικά πίσω τζάμια, ενώ τα μέρη της ανάρτησης προέρχονταν από την αγωνιστική έκδοση. Ένα δελτίο τύπου της Porsche στις 16 Ιουλίου του 2007 ανακοινώνει τον αντικαταστάτη της 996 GT2, την 997 GT2, αν και επίσημα λανσάρεται στο 62ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Ο twin turbo boxer των 3.6lt αποδίδει εδώ 530Ps@6.500rpm και 68,5kgm@2.200-4.500rpm, μεταφέροντας την δύναμη μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων στους πίσω τροχούς. Το βάρος «κρατήθηκε» στα 1.440kg και έτσι η GT2 κάνει 0-100km/h σε 3,6sec, 0-160km/h σε 7,4sec ενώ είναι η πρώτη street legal 911 που ξεπερνά τα 200mph ή αλλιώς τα 322km/h φτάνοντας τα 328km/h τελικής. Η GT2 RS, ήταν απλά θέμα χρόνου να εμφανιστεί. Στις 4 Μαϊου 2010, η διάθεση της RS με τα 620Ps και τα 70kgm, ανακοινώνεται στους Γερμανούς αντιπροσώπους στο Leipzig. Ελαφρύτερη κατά 70kg σε σχέση με την GT2, κατεβάζει και άλλο τους χρόνους με 0-100km/h σε 3,4 sec και τελική 330km/h.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (997) Carrera MY2004
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.596
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 96 x 82
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.400
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 325/6.800
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 37/4.250
- 0-100km/h (sec) 5
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 285
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (997) Carrera S MY2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.824
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 99,06 x 82,8
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.495
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 355/6.600
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 40/4.600
- 0-100km/h (sec) 5
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 285
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (997) Turbo/Turbo S MY2006
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.596
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.495
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 480/6.000-510/5.700
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 62/1.950-63/3.500-4.500
- 0-100km/h (sec) 3,4/3.1
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 312/315
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (997) GT3/GT3 RS MY2006/2011
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.596-3.996
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4-102,7 x 80,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 12:1-13:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.395-1.360
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 415/7.600-500/8.250
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 40,5/5.500-46/5.750
- 0-100km/h (sec) 4,2/3,6
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 310/310
991 (2011) Refined by Experience…
Η πιό πρόσφατη γενιά της 911, με εσωτερικό κωδικό 991, αποτελεί την «ενσάρκωση» του μεγαλύτερου τεχνολογικού άλματος στην εξελικτική πορεία του μοντέλου. Σημείο αναφοράς στην κατηγορία της για δεκαετίες, η 991 ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Με εντελώς νέο πλαίσιο (μόλις το τρίτο στην ιστορία της 911), νέα ανάρτηση, μακρύτερο μεταξόνιο (+10mm), φαρδύτερα μετατρόχια (+46mm μπροστά, +55mm πίσω) και εργονομικά ανασχεδιασμένο εσωτερικό (με highlight την κεντρική κονσόλα εμπνευσμένη από την Carrera GT), η 991 κορυφώνει την εμπειρία οδήγησης. Η entry level Carrera κινείται τώρα από έναν 6κύλινδρο boxer 3.4lt απόδοσης 350Ps, ενώ η Carrera S από τον γνωστό 3.8lt έχει +20Ps, 400Ps στο σύνολο. Με το extra Power Kit (option X51), η απόδοση της Carrera S ανεβαίνει στα 430Ps. Όλα σχεδόν τα κομμάτια του αμαξώματος της 991 που δεν φέρουν δυναμικές τάσεις (η οροφή, τα κάτω τμήματα, η εμπρός ποδιά, οι πόρτες, τα πίσω φτερά και τα καλύμματα του κινητήρα), είναι αλουμινένια. Αποτέλεσμα? Εξοικονόμηση βάρους που σε συνδυασμό με τα -10kg από τον κινητήρα και τα -5,5kg από την ανάρτηση, φτάνουν στο σύνολο τα -50kg έναντι της 997! Έτσι, οι χειροκίνητες Carrera και Carrera S, κάνουν 0-100km/h σε 4,6sec και 4,3sec αντίστοιχα, με το PDK κιβώτιο οι χρόνοι κατεβαίνουν στα 4,4sec και 4,1sec και με το optional Sports Chrono Package στα 4,2sec και 3,9sec. Έλεος! Παγκόσμια πρώτη στην 991, το νέο χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων της Porsche με την 7η σχέση να είναι overdrive (19% μακρύτερη από την 6η), εξασφαλίζοντας οικονομία 10%. Τον Ιανουάριο του 2013 ακολουθούν οι τετρακίνητες Carrera 4 και 4S, με πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα τετρακίνησης που στέλνει δύναμη και ροπή στους εμπρός τροχούς μόνο όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτήσουν. Τον Μαϊο του ίδιου έτους οι Turbo και Turbo S των 520Ps και 560Ps έρχονται να τρελάνουν παραδοσιακά τα χρονόμετρα με 0-100km/h σε 3,2sec και 2,9sec, την ίδια στιγμή που για πρώτη φορά η Turbo εξοπλίζεται και με σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Η γκάμα της 991 ολοκληρώθηκε μόλις πρόσφατα με τις Targa και Targa S, ομορφότερες όσο ποτέ.
Εμείς δεν έχουμε από το να παραμείνουμε παρατηρητές, αφού το ταξίδι της 911 στον χρόνο, δείχνει να μην έχει τέλος...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (997) GT2/GT2 RS MY2007/2010
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.596
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9:1-9,4:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.440-1.370
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 530/6.500-620
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 68,5/2.200-4.500-70
- 0-100km/h (sec) 3,6-3,4
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 328-330
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (991) Carrera/4 MY2011-2013
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.436
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 102 x 77,5
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 12,5:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.380
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 350/7.400
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 40/5.600
- 0-100km/h (sec) 4,6
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 289
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (991) Carrera S/4S MY2011-2013
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.824
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 99,06 x 82,8
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 12,5:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.415
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 400/7.400
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 44/5.600
- 0-100km/h (sec) 4,3
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 304
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (991) Turbo/Turbo S MY2013
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.824
- ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 99,06 x 82,8
- ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9:1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
- ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.605
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 520-560/6.500
- ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 67,2-75/2.200
- 0-100km/h (sec) 3,2-2,9
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 314-318
Διαβάστε ΕΔΩ το πρώτο μέρος του άρθρου για τις αερόψυκτες 911
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα γενιά E-Class θα διαθέτει μια μεγάλη οθόνη στο εσωτερικό της και μια ποικιλία εφαρμογών υψηλής τεχνολογίας.