Porsche 911 (Μέρος 1ο - Αερόψυκτες)

Porsche 911 (Μέρος 1ο - Αερόψυκτες)

Birth of a Legend...

Εδώ και πέντε δεκαετίες, η 911 είναι η καρδιά της Porsche. Από τον Σεπτέμβριο του 1963, όπου και έκανε την πρώτη της εμφάνιση ως Type 901 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ενθουσιάζει, ξεσηκώνει και συνεπαίρνει τους φανατικούς της αυτοκίνησης ανά τον κόσμο. Το styling της 911 αποδίδεται στον Ferdinand «Butzi» Porsche, γιό του Ferdinand «Ferry» Porsche, αν και το «χεράκι» του στον σχεδιασμό είχε βάλει και ο επικεφαλής κατασκευής αμαξωμάτων της Porsche, Erwin Komenda. Σήμερα, μια Porsche 911 θεωρείται σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τον ανταγωνισμό, αλλά και για τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας που ενστερνίζονται την φιλοσοφία της 911, όντας τα πιο σπορτίβ, έκαστο στην κατηγορία του. Με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τις 820.000 μονάδες, η 911 θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο. Σε κάθε μια από τις 7 μέχρι σήμερα γενιές της 911, οι μηχανικοί από το Zuffenhausen και το Weissach αποδεικνύουν και αναδεικνύουν την μοναδικότητα του χαρακτήρα της, συνδυάζοντας τα σπορτίβ γονίδια με την καθημερινή χρηστικότητα, την παράδοση με την καινοτομία, την μοναδικότητα με την ευρύτερη αποδοχή, το design με την πρακτικότητα. Ο ίδιος ο Ferry Porsche έχει περιγράψει ιδανικά το προφίλ μιας 911: «είναι το μοναδικό αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να συμμετέχεις σε ένα Αφρικανικό σαφάρι, να τρέξεις στο Le Mans, να πάς στο θέατρο ή να κυκλοφορείς στην Νέα Υόρκη». Το κλασικό και διαχρονικό παρουσιαστικό της 911 είναι ταυτόχρονα συνώνυμο της προηγμένης τεχνολογίας και των τεχνολογικών καινοτομιών, απόρροια της αέναης εμπλοκής της 911 με το motorsport γενικότερα. Σταθερό και υπολογίσιμο αντίπαλο, μια 911 μπορείς να την συναντήσεις σε οποιοδήποτε ανά τον κόσμο circuit, εξασφαλίζοντας ως σήμερα τα 2/3 των συνολικά 30.000 νικών της Porsche, σε αγώνες και πρωταθλήματα.    

First Generation 911 (1963)

Η πρώτη 911 με τον 2λιτρο boxer των 130Ps, πετύχαινε την εντυπωσιακή για την εποχή της τελική των 210km/hΣυνεχιστής της Porsche 356, η 911 είχε κερδίσει τις καρδιές των sports car enthusiasts από τα σχέδια ήδη. Το αρχικό πρωτότυπο του 1963, με εσωτερική κωδική ονομασία «Porsche 901», μετονομάστηκε στο λανσάρισμα του ένα χρόνο αργότερα, το 1964, σε Porsche 911. Ο λόγος? Η Peugeot, η οποία είχε κατωχηρώσει στην Γαλλία τα αποκλειστικά δικαιώματα της ονομασίας των μοντέλων της με τριψήφιους αριθμούς έχοντας πάντα το «0» στο κέντρο. Έτσι, αντί να πουλάει την 901 με διαφορετική ονομασία στην Γαλλία, η Porsche αποφάσισε να την μετονομάσει σε 911. Στο πίσω μέρος της 911, ο επίπεδος, εξακύλινδρος, αερόψυκτος, των 1.991cc, απέδιδε 130Ps, εξασφαλίζοντας την εντυπωσιακή για την εποχή τελική ταχύτητα των 210km/h. Για πιο «χαλαρούς» τύπους -αλλά και πιο low budget πορτοφόλια- η Porsche λάνσαρε το 1965 την τετρακύλινδρη αερόψυκτη 912 με τα μηχανικά μέρη της 356 (1.6lt και 90Ps).

Το 1966, ακολουθεί η 911S των 160Ps, λανσάροντας ταυτόχρονα τις σήμα κατατεθέν σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες της Fuchs. Την ίδια περίοδο, ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετείται στις κεντρομήχανες αγωνιστικές Porsche 904 και 906, αποδίδοντας 210Ps. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς, η 911 Targa κάνει ιδιαίτερη αίσθηση με το ανοξείδωτο roll bar, κερδίζοντας τον τίτλο του πρώτου safety cabriolet. Η ονομασία «Targa» (που στα ιταλικά σημαίνει ασπίδα), προήλθε από τον ομώνυμο αγώνα «Targa Florio» που διεξαγόταν στην Σικελία, με την Porsche να σημειώνει εξαιρετικές επιτυχίες -7 νίκες μέχρι το 1956 και άλλες 4 μέχρι το 1973. Σημειωτέον, ότι η τελευταία επετεύχθη με μια 911 Carrera RS να κερδίζει τα ιταλικά πρωτότυπα της Ferrari και της Alfa Romeo.

Porsche 911 (Μέρος 1ο - Αερόψυκτες)Το 1967, η Porsche αντικαθιστά την 912 με την 2λιτρη 911Τ με τους 110Ps, που γίνεται έτσι το entry level μοντέλο στην γκάμα της 911. Η 911 των 130Ps μετονομάζεται σε 911L, ενώ σε περιορισμένο αριθμό -20 μόλις αντίτυπα- παρουσιάζεται και η 911R, μια ελαφρωμένη αγωνιστική έκδοση με αλουμινένιες πόρτες, στρόφαλο από μαγνήσιο, κυλινδροκεφαλές με διπλά μπουζί και απόδοση 210Ps.

Το 1969 παρουσιάζεται η B series, με κύριο χαρακτηριστικό της το αυξημένο μεταξόνιο από τα 2.211mm στα 2.268mm το οποίο άμβλυνε την νευρική συμπεριφορά της 911 στο όριο. Η συνέχεια ήθελε την 911 να «δυναμώνει» συνεχώς, αποκτώντας μεγαλύτερου κυβισμού αλλά πάντα της ίδιας φιλοσοφίας και σχεδίασης κινητήρες. Έτσι, από τα 1.991cc, ο boxer γίνεται 2.195cc με την απόδοση του να ανεβαίνει στα 125Ps στην 911Τ, στα 155Ps στην 911Ε και στα 180Ps στην 911S. Οι 911E και 911S ήταν οι πρώτες που εξοπλίστηκαν με μηχανικό ψεκασμό στην τροφοδοσία (MFI) σε όλες τις αγορές. Η περαιτέρω «αναβάθμιση» τoυ boxer στα 2.341cc αργότερα, το 1971, συνοδεύτηκε και από την αναβάθμιση της μετάδοσης από την Type 901/911 στην Type 915 που προερχόταν από την αγωνιστική Porsche 908, εγκαταλείποντας ταυτόχρονα την «dog-leg» διάταξη των σχέσεων περνώντας στο κλασσικό «Η». Προοριζόμενη αποκλειστικά και μόνο για αγωνιστική χρήση, η Porsche διέθετε εκείνη την εποχή (1970/71) την 911ST, με κινητήρες 2.466cc ή 2.492cc που «γύριζαν» 8.000rpm και απέδιδαν 270Ps. Το δε βάρος είχε πέσει στα 960kg. H 911ST πρόσθεσε αρκετές χρυσές σελίδες στην ιστορία αγώνων της Porsche.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 MY 1964

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.991
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 66
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9.0:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.070
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 130/6.100
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 19,8/4.200
  • 0-100km/h (sec) 9.0
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 210 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911S MY 1966

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.991
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 66
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9.8:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.073
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 160/6.600
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 19,9/5.200
  • 0-100km/h (sec) 8.1
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 227 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 2.4S MY 1971

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.341
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 70,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 8.5:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.050
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 190/6.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 22/5.200
  • 0-100km/h (sec) 7.0
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 230 

 


 

Second Generation 911 (1973)… 

Η 2.7 RS ήταν γρήγορη ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, αφού έκανε 0-100km/h σε 5,8sec, 0-160km/h σε 12,8sec και είχε τελική 245km/hΤο 1973 είναι η χρονιά της 911 Carrera 2.7 RS, ένα μοντέλο που αξιολογείται από τους συλλέκτες, τους οδηγούς και τους δημοσιογράφους ώς η καλύτερη 911 όλων των εποχών. Το «RS» προέρχεται από το γερμανικό «Rennsport» ή αλλιώς Race Sport και υποδηλώνει ότι αυτή η 911 δημιουργήθηκε προκειμένου η Porsche να πάρει την homolagation που θα της επέτρεπε να τρέξει στην κατηγορία FIA Group 4 και που απαιτούσε minimum αριθμό «πολιτικών» RS τα 500 κομμάτια. Οι ιθύνοντες ισχυρίζονταν ότι η RS θα αποδεικνυόταν παταγώδης αποτυχία αφού παραήταν «γυμνή» για να πουλήσει στις Η.Π.Α, την κύρια αγορά των Porsche. Η τιμή της RS «κρατήθηκε» στα ίδια επίπεδα με της 911S για να βοηθηθούν οι πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα προσφερόταν δωρεάν το «Touring Package», το οποίο όμως τοποθετούσαν εκ των υστέρων οι dealers αφού οι 500 RS έπρεπε να «φύγουν» από το εργοστάσιο «γυμνές». Η Carrera 2.7 RS, κάνει την έκπληξη, με 51 παραγγελίες ήδη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1972, ενώ μια εβδομάδα μετά την λήξη του είχαν πουληθεί και οι 500 απαιτούμενες για την homologation. Η χωρητικότητα του boxer έχει φτάσει στα 2.687cc στην RS, αποδίδει 210Ps χάρη και στον μηχανικό ψεκασμό της Bosch (Kugelfischer) MFI, ενώ επιπλέον η RS φέρει ανασχεδιασμένη και ενισχυμένη ανάρτηση, την σήμα-κατατεθέν «ducktail» πίσω αεροτομή (η πρώτη αεροτομή σε αυτοκίνητο παραγωγής), μεγαλύτερα φρένα και φαρδύτερες πίσω ζάντες και φτερά. Η 2.7 RS ήταν γρήγορη ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, αφού έκανε 0-100km/h σε 5,6sec, 0-160km/h σε 12,8sec και είχε τελική 240km/h. Στην έκδοση RS Touring, ζύγιζε 1.075kg , ενώ η Sport Lightweight ήταν 100kg ελαφρύτερη χάρη στα λεπτότερα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος και τα λεπτότερα τζάμια. Στις 9 Απριλίου 1973, η RS συμπληρώνει 1.000 αντίτυπα, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς εκτιμάται ότι παρήχθησαν 1.560-1.580 RS. Μόλις 49 Carrera RS, «φόρεσαν» τον boxer των 2.808cc με την ιπποδύναμη να αγγίζει τα 300Ps. Οι επιπλέον πωλήσεις της, οδηγούν την Porsche να «ρίξει» την RS στην κατηγορία Group 3 Grand Touring Race, προσθέτοντας αρκετές ακόμα νίκες στο παλμαρές της. Ακολούθησαν 60 ακόμα πιο γρήγορες και «ειδικές» RS, οι RSR που απέδιδαν 308Ps και σάρωσαν στις 24ώρες της Daytona, στις 12ώρες του Sebring αλλά και στο Targa Florio.

Porsche 911 (Μέρος 1ο - Αερόψυκτες)Η επόμενη χρονιά (1974) είναι χρονιά σημαντικών αλλαγών για την 911. Ο boxer υπερκυβίζεται στα 2.687cc με σημαντικό όφελος στην ροπή, το αμάξωμα αποκτά τους νέους προφηλακτήρες τύπου bellows bumpers (προκειμένου η 911 να πληροί τα νέα standards ασφαλείας των Η.Π.Α), οι ζώνες γίνονται τριών σημείων και τα προσκέφαλα ενεργά. Οι 911 και 911S, αποκτούν τροφοδοσία K-Jetronic CIS Bosch αποδίδοντας πλέον 150Ps και 175Ps αντίστοιχα. Η Carrera 2.7, ήταν η αμέσως ισχυρότερη 911, με απόδοση 210Ps. Την ίδια χρονιά η Porsche παρουσιάζει την Carrera RS 3.0 των 230Ps, με τιμή σχεδόν διπλάσια της 2.7RS. Παρόλα αυτά, μοσχοπουλάει, αφού για τα λεφτά της πρόσφερε επιδόσεις και αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου, χάρις στο χαμηλό βάρος των 900kg και στα φρένα από την Porsche 917. Η Porsche πουλούσε τότε την Carrera RSR 3.0 σε αγωνιστικές ομάδες, σαρώνοντας σε πολυάριθμα και βαρύκουστα events των mid-70s. Το πρωτότυπο Carrera RSR Turbo, έρχεται δεύτερο στον 24ώρο αγώνα του Le Mans, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.1lt να αποδεικνύεται το χρυσό χαρτί της Porsche στην μελλοντική αγωνιστική πορεία της φίρμας, κερδίζοντας το 1979 το Le Mans στα σπλάχνα μιας Porsche 935.

Σημείο - σταθμός στην πορεία της 911 στον χρόνο, η παρουσίαση το 1974 της πρώτης 911 Turbo, με τον 3λιτρο, εξακύλινδρο, επίπεδο και αερόψυκτο κινητήρα απόδοσης 260Ps και την τεράστια πίσω «φτερούγα» γνωστή και ως «whale tail». Καταιγιστική σε επιτάχυνση, με οδική συμπεριφορά - πρόκληση και ακραίο turbo lag, η πρώτη 911 Turbo άφησε ιστορία. Τρία χρόνια αργότερα, το 1977, ο κυβισμός του boxer κινητήρα ανέβηκε στα 3.3lt, προστέθηκε intercooler και η απόδοση ανέβηκε στα 300Ps, τοποθετώντας την 911 αυτομάτως στην κορυφή των πολυτελών sportscars.

Το 1974, παρουσιάζεται η πρώτη 911 Turbo με 3λιτρο boxer, 260Ps, τρελό lag και καταιγιστική επιτάχυνσηΗ Carrera 3.0 του 1976-77, δεν ήταν παρά η ατμοσφαιρική έκδοση του boxer των 2.994cc της Turbo. Η τροφοδοσία γίνοταν με ψεκασμό K-Jetronic CIS, η ιπποδύναμη ανερχόταν στα 200Ps, ο στρόφαλος ήταν πλέον αλουμινένιος και όχι από μαγνήσιο και το κιβώτιο μηχανικό 4άρι ή 5άρι Type 915. Στα δυο μόλις χρόνια παραγωγής της κατασκευάστηκαν 3.687, από τις οποίες οι 2.564 ήταν coupe και οι 1.123 Targa. Από το 1978 και μετά, η Carrera 3.0L 911 SC θεωρούνταν το entry level μοντέλο στην γκάμα της 911, detuned να αποδίδει 180Ps. Οι μηχανικοί της Porsche όμως, θεώρησαν ότι τα 180Ps σε συνδυασμό με το βάρος που είχε αυξηθεί, λόγω του επιπλέον εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, στερούσαν τις επιδόσεις που άρμοζαν στην 911. Έτσι, για τις αγορές πέραν των Η.Π.Α, η ιπποδύναμη ανέβηκε αρχικά το 1980 στα 188Ps και αργότερα στα 204Ps.

To 1981, παρουσιάζεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η 911 Cabriolet, το πρώτο ανοιχτό αυτοκίνητο της Porsche μετά την 356 των mid-60s. Οι πωλήσεις ξεκινούν στα τέλη του 1982, φτάνοντας σε συνολικό αριθμό τις 4.214 μονάδες, γεγονός που καθιέρωσε τις Cabriolet εκδόσεις της 911 από τότε μέχρι και σήμερα. Εκείνη την περίοδο, κρίθηκε και η μοίρα της 911, αφού αρχικά η Porsche AG είχε σχεδιάσει να αντικαταστήσει την 911 με την νέα 928. Οι πωλήσεις της 911 όμως παρέμεναν τέτοιες που έκαναν την Porsche να αναθεωρήσει την στρατηγική της και να δώσει νέα πνοή ζωής στην 911.

Έχοντας εξασφαλιστεί το μέλλον της 911, το 1983 έρχεται η αντικατάσταση της ιδιαίτερα πετυχημένης σειράς SC από την 911 3.2 Carrera. Ένας νέος -στο 80% του δήλωνε η Porsche- επίπεδος, 6κύλινδρος κινητήρας των 3.164cc κινούσε τώρα την 911. H διάμετρος των 95mm, συνδυαζόταν με την διαδρομή των 74,4mm που εξασφάλιζε ο στρόφαλος από την 3.3 Turbo του 1978, ενώ τα νέα πιστόνια ανέβαζαν την σχέση συμπίεσης από το 9,8 στο 10,3:1. Νέες ήταν και οι πολλαπλές εισαγωγής/εξαγωγής. Η απόδοση του νέου 6κύλινδρου, έφτανε τα 231Ps, εξασφαλίζοντας στην Carrera 0-100km/h σε 5,4sec και τελική 240km/h. Η τροφοδοσία και η ανάφλεξη βελτιώθηκαν σημαντικά με την χρήση του L-Jetronic και του Motronic 2 DME (Digital Motor Electronics system) της Bosch. Η Type 915 μετάδοση διατηρήθηκε στα μοντέλα των τριών πρώτων χρόνων παραγωγής. Το 1987, η Carrera απέκτησε ολοκαίνουριο 5άρι μηχανικό κιβώτιο από την Getrag με κωδικό G50, συγχρονιζέ από την Borg-Warner και υδραυλικό συμπλέκτη.

To 1984, η Porsche λανσάρει την Supersport ή κοινώς γνωστή ως «Turbo Look» χάρη στις φαρδύτερες ζάντες και φτερά, τα φρένα και την ανάρτηση της Turbo και φυσικά την «tea tray» πίσω φτερούγα. Ακολούθησαν το 1987, οι μόλις 340 Carrera Club Sport με blueprinted κινητήρες, κούφιες βαλβίδες εισαγωγής, υψηλότερο όριο περιστροφής και απουσία ηλιοροφής, A/C, ράδιο, πίσω καθισμάτων, βαφής στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ηχομόνωσης, πίσω υαλοκαθαριστήρα, θηκών στις πόρτες, φώτων ομίχλης, κλειδαριάς στο χώρο αποσκευών, μέχρι και του πίσω λογότυπου Carrera. Όλα στον βωμό της εξοικονόμησης βάρους, που έφτανε έτσι τα μείον 70kg! Tο 1989, έρχεται η αναβίωση της 356 Speedster, η 911 Speedster σε συνολικά 2.104 αντίτυπα. Η Carrera 3.2 ήταν διαθέσιμη στις εκδόσεις Coupe (35.670 αντίτυπα), Cabriolet (19.987 αντίτυπα) και Targa (18.468 αντίτυπα), αλλά και σε δυο special editions: την «Commemorative» του 1988 για τον εορτασμό της παραγωγής 250.000 Porsche 911 (με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και short shift) και την «Anniversary» του 1989 για την συμπλήρωση των 25 χρόνων παραγωγής της 911.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 2.7RS MY 1973

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.687
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90 x 78,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 8.5:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.045
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 210/6.300
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 30/5.100
  • 0-100km/h (sec) 5.8
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 245 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 Turbo 3.0 MY 1974

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.994
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 95 x 70,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 6.5:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 4 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.195
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 260/5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 34,5/4.000
  • 0-100km/h (sec) 5.5
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 250 

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 Turbo 3.3 MY 1977

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.299
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 97 x 74,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 7:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 4 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.343
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 300/5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 39/4.500
  • 0-100km/h (sec) 5.2
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 260 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 3.2 Carrera MY 1983

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.164
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 95 x 74,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,3:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.270
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 231/5.900
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26,4/4.800
  • 0-100km/h (sec) 6.4
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 240

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 Carrera Clubsport MY 1987

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.164
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ xΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 95 x 74,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,3:1
  • ΜΕΤΑΔΟΣΗ
  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.200
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 231/5.900
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26,4/4.800
  • 0-100km/h (sec) 6.1
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 245

 


964 (1988) - Classic Modern

Η 964 λανσάρεται ως Carrera 4 και είναι η πρώτη τετρακίνητη 911Στα τέλη του 1989, μετά από 15 χρόνια παραγωγής, κάνει την εμφάνιση της η έκδοση 964, ανανεωμένη στο 85% και υιοθετώντας πολλές τεχνολογικές καινοτομίες από την «αδελφή» Porsche 959. Προς έκπληξη όλων, λανσάρεται ως Carrera 4, με το «4» να υποδηλώνει την τετρακίνηση, απόδειξη ότι η τεχνολογία και η εμπειρία της Porsche από τους αγώνες, περνάει και στα αυτοκίνητα δρόμου. Πλήρως ανασχεδιασμένη, με αυτόματα ηλεκτρικά αναδιπλούμενη την πίσω αεροτομή, με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32, η 911/964 φέρει ανάρτηση με αλουμινένια ψαλίδια και ελικοειδή ελατήρια, ABS και υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Ο boxer έχει πλέον χωρητικότητα 3.6lt και αποδίδει 250Ps. Έναν χρόνο αργότερα κάνει την εμφάνιση της η πισωκίνητη Carrera 2 και ταυτόχρονα η Porsche λανσάρει το πρωτοποριακό για την εποχή του αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic με επιπλέον δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Το 1991, έρχεται η 964 Turbo, που για τα πρώτα δυο χρόνια (1991-93), «φορούσε» μια ραφιναρισμένη έκδοση του turbo boxer 3.3lt της προηγούμενης Turbo με απόδοση ανεβασμένη στα 320Ps. Το 1994, ακολουθεί η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του boxer των 3.6lt των Carrera 2/4, στέλνοντας 360Ps στους πίσω τροχούς της 964 Turbo. Με την 993 καθοδόν όμως, η 964 Turbo κυκλοφόρησε μόλις για μια χρονιά, κάνοντας την σήμερα ιδιαίτερα σπάνια. Εμπνευσμένη από την Carrera 2.7 RS του 1973, η Porsche παρουσιάζει το 1992, την Limited Edition, Homologation Special, Carrera RS, για την ευρωπαϊκή αγορά και μόνο. Έναν χρόνο αργότερα εμφανίζεται η RS 3.8, με το look της Turbo, την «whale tail» σταθερή φτερούγα, 3.746cc boxer και 300Ps.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (964) Carrera 4 MY 1989

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.450
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 250/6.100
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 31/4.800
  • 0-100km/h (sec) 5.7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 260

Η 964 Turbo του 1991 φορούσε μια ραφιναρισμένη έκδοση του boxer των 3.3lt, με απόδοση ανεβασμένη στα 320PsΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (964) Turbo 3.3 MY 1991

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.299
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 97 x 74,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 7:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.470
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 320/5.750
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 52/4.200
  • 0-100km/h (sec) 5.0
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 270

993 (1993) – The last aircooled…

Η καθαρόαιμη 993 GT2 ήταν ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της Turbo. Με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης από την Turbo, η GT2 απέδιδε αρχικά 430Ps και αργότερα, το 1998, 450PsΜε την 993 πέφτει η καρό σημαία των αερόψυκτων Porsche 911. Εξωτερικά, η 993 είχε εντελώς νέο εμπρός και πίσω μέρος, πιο χαμηλή και αεροδυναμική μούρη -στα πρότυπα της 959- και οι γραμμές του αμαξώματος ήταν πιο «γλυκές», διατηρώντας ταυτόχρονα αναλοίωτο τον χαρακτήρα της 911. Για πολλούς όλα τα παραπάνω ήταν το στοιχείο γοητείας της 993. Η 911/993 αποδείχθηκε γρήγορα ιδιαίτερα αξιόπιστη αλλά και με αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά, κυρίως χάρη στην πλήρως ανασχεδιασμένη αλουμινένια ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, για πρώτη φορά στο πίσω άξονα. Η χωρητικότητα του boxer παρέμεινε στα 3.6lt, η καλύτερη διαχείριση του όμως και το ανασχεδιασμένο σύστημα εξαγωγής ανέβασαν την ιπποδύναμη αρχικά στα 272Ps και αργότερα, το 1996, στα 286Ps. Η 993 ήταν η πρώτη Porsche με μεταβλητού μήκους αυλούς εισαγωγής (Varioram) κερδίζοντας τόσο σε ροπή στις χαμηλομεσαίες rpm, όσο και σε δύναμη ψηλά. Ακολούθησαν η τετρακίνητη Carrera 4, η ελαφρωμένη πισωκίνητη RS με 3.8lt και 300Ps, οι ατμοσφαιρικές Carrera S και Carrera 4S με το look της Turbo και τέλος η ίδια η Turbo. Με διπλά turbo αυτή την φορά, η 993 Turbo είναι η πρώτη Porsche με διπλή υπερτροφοδότηση και η πρώτη Turbo με τετρακίνηση. Ο Μ64/60 boxer των 3.6lt, είχε πλέον φτάσει σε απόδοση τα 408Ps, κερδίζοντας ταυτόχρονα την διάκριση του κινητήρα με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων παγκοσμίως, εν έτη 1995. Οι αλουμινένιες ζάντες με τις κούφιες ακτίνες για εξοικονόμηση βάρους, ήταν μια ακόμα παγκόσμια καινοτομία της Porsche στην 993 Turbo. Η καθαρόαιμη 993 GT2, ήταν ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της Turbo. Κόντρα στις «τετρακίνητες» τάσεις της εποχής, η Porsche κατεβάζει στο αγωνιστικό terrain την πισωκίνητη GT2, γεγονός που φυσικά προαπαιτούσε να την ομολογκάρει, εξού και η street legal έκδοση. Εσωτερικά θύμιζε την Carrera RS, ενώ εξωτερικά τα φτερά της Turbo κόπηκαν και τοποθετήθηκαν bolt on φαρδύτερα πλαστικά για να χωρέσουν ακόμα πιό φαρδιοί τροχοί. Με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης από την Turbo, η GT2 απέδιδε αρχικά 430Ps και αργότερα, το 1998, 450Ps. H 993 Targa αποκτά οροφή που πλέον «γλιστρά» ηλεκτρικά προς τα πίσω. Τελευταία των μοϊκανών, η 911/993 Turbo S του 1997 παρήχθη σε μόλις 182 αντίτυπα, απέδιδε 24Ps περισσότερα από την Turbo και θεωρείται σήμερα από τις πιο σπάνιες, ποθητές και φυσικά ακριβότερες 911.       

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (964) Turbo 3.6 MY 1994

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 7,5:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 5 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.470
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 360/5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 52/4.200
  • 0-100km/h (sec) 4.8
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 280

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (993) Carrera Coupe MY 1993

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.370
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 272/6.100
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 33/5.000
  • 0-100km/h (sec) 5.5
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 270

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (993) RS MY 1995

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.746
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 101,6 x 76,2
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,3:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
  •  

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.270
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 300/6.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 36,2/5.400
  • 0-100km/h (sec) 5.0
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 277

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (993) Turbo MY1995

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3.600
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 100 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 8:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.500

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 408/5.750
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 54,2/4.500
  • 0-100km/h (sec) 4.5
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 290

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Porsche 911 (993) GT2 MY1998

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • ΔΙΑΤΑΞΗ Επίπεδος εξακύλινδρος 
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc3.600
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm100 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 8:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΒΑΡΟΣ (kg1.370
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm450/6.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm58,5/4.500
  • 0-100km/h (sec3.7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h300

Το άρθρο συνεχίζεται ΕΔΩ, με τις υδρόψυκτες 911

 

Αρθρογράφος

 

Fiat Professional Ducato Motorhome

Fiat Professional Ducato Motorhome

Το Fiat Professional Ducato Motorhome, ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στην Ευρώπη, τώρα συνδυάζεται με μια σειρά ολοκληρωμ...