Power Classic: 1975 BMW 1502

Power Classic: 1975 BMW 1502

Τα δύο αδέρφια, όπως έγραψα και στην εισαγωγή, έχουν πολλές αναμνήσεις από τα παιδικά τους χρόνια με την BMW, μαζί της ταξίδεψαν, πήγαν εκδρομές, ζήσανε ωραίες στιγμές και έμαθαν να οδηγούν πίσω από το τιμόνι της. Ο πατέρας τους την είχε αγοράσει καινούργια, το 1967 και την χρησιμοποιούσε ανελλιπώς μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ‘90, αφού μέχρι τότε ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Όσο τα δύο αδέρφια μεγάλωναν, άρχισαν να παρουσιάζονται αυτοκίνητα, όπως τα Fiat Punto GT, Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 Rallye κ.λπ., τα οποία όμως για κάποιο λόγο δεν είχαν αυτό το κάτι που ήθελαν. Από το 1995 μέχρι και το 2005, που βρέθηκαν στην Αγγλία για σπουδές, είχαν την ευκαιρία να αγοράσουν και να οδηγήσουν αρκετά vintage αυτοκίνητα και μάλιστα σε αρκετά καλή κατάσταση. Για παράδειγμα, το κόστος αγοράς ενός MGB GT ήταν μόλις στις 500 λίρες. Όσα όμως αυτοκίνητα κι αν άλλαξαν, το μυαλό και η καρδιά τους ήταν πάντα στην 1600-2, που παροπλισμένη, πλέον, τους περίμενε υπομονετικά. Όσο καιρό βρίσκονταν στην Αγγλία, αγόραζαν ανταλλακτικά γι’ αυτήν, αφού σαν στόχο είχαν να την επισκευάσουν όταν θα γυρνούσαν πλέον μόνιμα στην Ελλάδα. Κάθε φορά όμως που ερχόντουσαν για διακοπές, ανακάλυπταν ότι η 1600-2 ήταν σε όλο και χειρότερη κατάσταση, με αποτέλεσμα η σωστή αποκατάστασή της να γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Νέα ελπίδα!

Όταν πλέον γύρισαν μόνιμα στην Ελλάδα και ξεκίνησαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, το project αποκατάστασης ή και εύρεσης καινούργιας BMW ήρθε σε δεύτερη μοίρα. Κατά καιρούς όμως έψαχναν σε διάφορες αγγελίες για να εντοπίσουν κάτι αντίστοιχο, αλλά ό,τι έβρισκαν ήταν ή στην ίδια ή ακόμα και σε χειρότερη κατάσταση από τη δική τους. Παράλληλα όμως τα δύο αδέρφια αγόραζαν διάφορα άλλα αυτοκίνητα που τους κινούσαν το ενδιαφέρον, μέχρι που μια μέρα έπεσε στα χέρια τους μία αγγελία με την εν λόγω BMW. Το αυτοκίνητο είναι μία BMW 1502, από τις τελευταίες που βγήκαν στην παραγωγή το 1975 και μάλιστα παραγόντουσαν κατά τον τελευταίο χρόνο μαζί με την καινούργια σειρά, την Ε21. Η κόκκινη γερμανίδα βρισκόταν στον Άγιο Κωνσταντίνο Φθιώτιδας και σχεδόν αμέσως ξεκίνησαν για εκεί, προκειμένου να δουν το αυτοκίνητο από κοντά και φυσικά για να το αγοράσουν, αν βεβαίως ήταν όντως στην καλή κατάσταση που περιέγραφε η αγγελία. Εκεί γνώρισαν τον κ. Άλκη, τον ιδιοκτήτη της και μαζί του γνώρισαν μία φουσκωμένη κόκκινη 1502, που φορούσε έναν 2.0lt κινητήρα, αρκετά αγριεμένο μάλιστα! Είχε αυξημένη συμπίεση στο 10,5:1, εκκεντροφόρο των 315ο, έναντι των 278ο που είχε αρχικά, μπλοκέ διαφορικό, Koni ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, φουσκωτά φτερά από την 2002 turbo και πολλά ακόμα! Η χαρά τους όταν είδαν το αυτοκίνητο ήταν απερίγραπτη, όσο και η συγκίνηση του κ. Άλκη που έπρεπε να την αποχωριστεί.

Η εποχή των αγώνων!

Όταν πλέον ήρθε στα χέρια τους η BMW, ο Δημήτρης και ο Λευτέρης, ακούγοντας την προτροπή των φίλων τους, αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε ιστορικό ράλι. Πίστευαν ότι είχε έρθει η ώρα να δείξουν την αξία της κόκκινης ηλικιωμένης γερμανίδας τους. Ο αγώνας που επέλεξαν ήταν το Historic Acropolis Rally, τα δύο αδέρφια όμως δεν είχαν καμία εμπειρία από αγώνες, κανονισμούς, τουλίπες, ΣΕΧ, μέσες ωριαίες ταχύτητες κτλ, συν ότι είχαν στα χέρια τους ένα αρκετά δύστροπο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα είχε και αστείρευτη όρεξη για βενζίνη. Στον πρώτο τους αγώνα, που συμμετείχαν μαζί με άλλα 155 οχήματα, τερμάτισαν στην τελευταία πεντάδα. Δεν το έβαλαν κάτω όμως, αφού ακολούθησε μία συμμετοχή στο Κλασσικό Ράλι του ΣΙΣΑ, αλλά και ορισμένοι ακόμα -πιο ήπιοι- αγώνες. Και πάλι όμως δεν ήταν ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα, το μπλοκέ διαφορικό, συνδυαζόμενο με τα φαρδιά λάστιχα, δεν βοήθαγε καθόλου στις κλειστές στροφές, η ροπή του κινητήρα -λόγω του εκκεντροφόρου- έβγαινε πολύ ψηλά, ενώ τα διπλά Weber DCOE 45, με τη βοήθεια δύο παλμικών αντλιών της Mitsuba, έστελναν τεράστιες ποσότητες βενζίνης στους θαλάμους καύσης, χωρίς αντίστοιχα υψηλή ισχύ. Στα κατηφορικά τμήματα, τα φρένα τα έβρισκαν σκούρα, ενώ στις νυχτερινές, το δυναμό δούλευε υπερωρίες για να τροφοδοτήσει τα φώτα και έκοβε δύναμη από τον κινητήρα. Παράλληλα, ο δείκτης της βενζίνης βούταγε σε κάθε πάτημα του γκαζιού και το άγχος για τον ανεφοδιασμό μεγάλωνε όσο περνούσε η ώρα. Επιστροφή στη βάση λοιπόν και σκέψη για το τι θα μπορούσε να γίνει προκειμένου το αυτοκίνητο να πηγαίνει σωστά και χωρίς προβλήματα σε συνθήκες αγώνα, γιατί σε καθημερινές βόλτες το αυτοκίνητο ήταν άκρως διασκεδαστικό!

Οι αγορές από την Αγγλία!

Τελικά ό,τι είχαν αγοράσει τα δύο αδέρφια όλο το διάστημα που βρισκόντουσαν στην Αγγλία δεν πήγε χαμένο. Πριν ξεκινήσουν καταρχάς την ανακατασκευή, θα έπρεπε να αποφασίσουν τη χρήση του αυτοκινήτου, αν θα ήταν καθαρά και μόνο για πίστα ή για να μπορεί να συμμετέχει σε αγώνες του ΣΙΣΑ; Η επιλογή ήταν οι αγώνες του ΣΙΣΑ, οπότε το αγριεμένο set-up έπρεπε να γίνει πιο ήπιο. Γι’ αυτόν τον λόγο, λοιπόν, ο κινητήρας αλλάχθηκε και μπήκε στην άκρη για να δώσει ζωή σε μία άλλη καρότσα που ετοιμάζουν τα παιδιά. Ο νέος κινητήρας είναι ένας ανακατασκευασμένος 2.0 σε εντελώς εργοστασιακή μορφή, που τροφοδοτείται από ένα καθέτου ροής Weber 32/36 DGAV, το οποίο τον βοηθά να λειτουργεί γραμμικά από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, αλλάχθηκε και το κιβώτιο ταχυτήτων με ένα εργοστασιακό, ενώ διατηρήθηκε το ηλεκτρονικό ντιστριμπιτέρ της Bosch που είχε ο άγριος κινητήρας, το οποίο κάποτε βρισκόταν σε 2002 turbo. Όλη η μπροστινή ανάρτηση αλλάχθηκε και τοποθετήθηκαν γόνατα από Alpina, μεγαλύτερα φρένα, με καινούργια αντλία και πλέον η κόκκινη BMW άλλαξε τελείως χαρακτήρα! Το αποτέλεσμα; Καλύτερος έλεγχος του μπροστινού και του πίσω μέρους, ο κινητήρας δουλεύει πολύ πιο στρωτά, με αισθητά μειωμένη κατανάλωση και φυσικά καλύτερη αξιοπιστία. Αυτό που τους λείπει όμως είναι ο ήχος των διπλών Weber, αλλά, εντάξει, δεν μπορείς να τα έχεις όλα!

Μοναδική εμπειρία…

Όποιος έχει οδηγήσει μία ΄02 δεν την ξέχνα ποτέ. Όλα τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής έχουν τη δική τους ξεχωριστή αίγλη, όμως αυτά τα μοντέλα της BMW θέλεις να τα οδηγείς ξανά και ξανά. Ποτέ δεν θα πεις ότι τα βαρέθηκες. Ακόμα και η πιο μακρινή διαδρομή γίνεται απόλαυση, αφού, όπως όλα τα μοντέλα της Βαυαρικής εταιρείας είναι φτιαγμένο για οδήγηση. Είναι μάλιστα το αμάξι που έβαλε τη BMW στο χώρο της αυτοκίνησης και κούνησε επιδεικτικά το δάκτυλο σε θρύλους, όπως η Alfa Romeo, η Mercedes-Benz και πολλές άλλες παραδοσιακές, έμπειρες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό ακριβώς μου δήλωσε ο Δημήτρης, θέλοντας να περιγράψει τη συμβίωσή τους με την BMW. Και δεν έχω κανέναν λόγο να τον αμφισβητήσω. Τόσο ο Δημήτρης όσο και ο αδερφός του ο Λευτέρης έχουν μία ιδιαίτερη αντίληψη για τα αυτοκίνητα που κοσμούν την συλλογή τους. Προτιμούν να τα διατηρούν όσο περισσότερο πιο κοντά γίνεται στη μορφή που τα βρήκαν, είτε αυτό σημαίνει ότι διατηρούν το αρχικό χρώμα που είχαν όταν βγήκαν από το εργοστάσιο είτε το κρατάνε όπως το είχε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κρατήσουν ζωντανή την ιστορία του κάθε αυτοκινήτου. Το βασικότερο όμως είναι ότι τα οδηγούν όσο περισσότερο μπορούν και τους επιτρέπουν οι συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο ξέρουν να τα διατηρούν ζωντανά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.991cc

Κύλινδροι: 4

Διάμετρος x Διαδρομή: 89mm x 80mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Koni 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση πίσω

Mηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Αυτοφερόμενο

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω αεριζόμενα δισκόφρενα

ΤΡΟΧΟΙ

Alley Cat ζάντες 8Jx13”

Ελαστικά 205/60

 

Αρθρογράφος

 

Audi R8 V10 Performance VS Audi RS e-tron

Audi R8 V10 Performance VS Audi RS e-tron

Ποιο λέτε να είναι πιο γρήγορο σε μια κόντρα στην ευθεία, το ηλεκτροκίνητο Audi RS e-tron, ή το R8 V10 Performance;