Power Classic: Opel Ascona 400 Phase 3
Η Ascona 400…
…«γεννήθηκε» στις 6 Μαρτίου του 1978, με την Opel να κατασκευάζει 400 αντίτυπα, προκειμένου, όπως όριζαν οι κανονισμοί, να πάρει την homologation για την συμμετοχή της στην κατηγορία αγώνων Group 4. Ο απαιτούμενος αριθμός αντιτύπων κατασκευάστηκε το 1979, για να ακολουθήσει η έγκριση της homologation την 1η Οκτωβρίου του ίδιου έτους. Η Ascona 400 κερδίζει στο 30ο International Swedish Rally, το 1980, με πλήρωμα τους Σουηδούς Anders Kullang και Bruno Berglund, ακολουθεί το Rally Monte Carlo και το 14ο Rallye Cote d’Ivoire, το 1982, με οδηγό τον Walter Röhrl και συνοδηγό τον Christian Geistdorfer, ενώ την ίδια χρονιά ο Walter Röhrl κερδίζει το Πρωτάθλημα Οδηγών και η Opel την 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πίσω από το πολύ δυνατότερο και τετρακίνητο Audi Quattro. Η Ascona 400 ήταν ένα πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο, εμφανίστηκε, όμως, καθυστερημένα, ενώ χρειάστηκαν δύο ολόκληρα χρόνια μέχρι η ίδια η Opel να το συνειδητοποιήσει, να πιστέψει σε αυτό και να το υποστηρίξει με ένα αρμόζον πρόγραμμα WRC. Ένα χρόνο αργότερα, το 1983, οι Ari Vatanen και Terry Harryman, κερδίζουν με μια Ascona 400 το πολύ σκληρό 31ο Marlboro Safari Rally, χαρίζοντας στην Opel μια ακόμα σημαντική διάκριση.
Ascona 400 Phase 3…
Τα βασικά μηχανικά μέρη της Ascona 400 αποτελούνταν από το 4κύλινδρο μπλοκ, που η Opel χρησιμοποιούσε στα Rekord diesel, την 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή της Cosworth με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλείς και το 5άρι κιβώτιο της Getrag με μακρύτερη 1η (2,337:1), κοντές 2η (1,681:1), 3η (1,335:1), 4η (1,147:1) και την ίδια -με την έκδοση δρόμου- 5η (1:1). Το διαφορικό ήταν περιορισμένης ολίσθησης, με ποσοστό εμπλοκής 80%, ενώ η τελική σχέση μετάδοσης ποικίλε αναλόγως του αγώνα από 3,18:1 έως και 5,28:1. Η 3η και τελευταία φάση εξέλιξης της Ascona 400 τη βρίσκει να αποδίδει 275Ps και 30kgm ροπής. Ο 4κύλινδρος των 2.410cc (διάμετρος x διαδρομή: 95mm x 85mm) με τον ελαφρωμένο και ζυγισμένο ατσάλινο στρόφαλο, τις ατσάλινες μπιέλες και τα σφυρήλατα πιστόνια της Cosworth έχει σχέση συμπίεσης 11,5:1, «φοράει» εδώ ακόμα πιο «άγριους» εκκεντροφόρους, καθώς και δύο ζεύγη 50άρια DCOE Weber κάθετης ροής στη θέση των αντίστοιχων 48αριών της Phase 2 (240Psκαι 28kgm). Η “σοβαρή” δύναμη έρχεται μετά τις 5.000rpm, το 0 - 100km/h σε λιγότερο από 5sec, ενώ η τελική ταχύτητα ποικίλει αναλόγως της τελικής σχέσης μετάδοσης. Ο κινητήρας μεταφέρθηκε πίσω κατά 6cm για καλύτερη κατανομή και απέκτησε ξηρό κάρτερ, με δοχείο λαδιού χωρητικότητας 15lt τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών. Την ψύξη του λαδιού ανέλαβαν δύο ψυγεία λαδιού. Στον τομέα των αναρτήσεων, η Ascona χρησιμοποιούσε διπλά ψαλίδια μπροστά με ελατήρια και αμορτισέρ Bilstein, καθώς και αντιστρεπτικές διαμέτρου 22mm, όπως ακριβώς και η έκδοση δρόμου, με σημαντικές, όμως, ενισχύσεις στα σημεία. Η πίσω διάταξη αποτελούνταν από έναν άκαμπτο άξονα με στήριξη από μεγάλους διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, αμορτισέρ Bilstein και ράβδο Panhard. Τα φρένα είναι εμπρός - πίσω της Lockheed, με 4πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενους δίσκους παντού, δύο τρόμπες, χωρίς υποβοήθηση και με ρυθμιζόμενη πεταλιέρα. Η πολύ «κοντή» κρεμαγιέρα έχει λόγο 1.75 και φυσικά είναι χωρίς υποβοήθηση. Οι αλουμινένιες 15άρες ζάντες της Ronal έχουν φάρδος 8,5J μπροστά και 10,5J πίσω, με χρήση Avon slick ελαστικών.
Η Ελληνική Ascona 400…
Φερμένη στην Ελλάδα από τον Κ. Χαμπή, η εικονιζόμενη Ascona 400 πέρασε για λίγο από τα χέρια του Θ. Δασκαλόπολου και από εκεί στον Γ. Καϊτατζή. Το δίδυμο Καϊτατζής - Κάπελας κέρδιζαν ειδικές, αγώνες και τις καρδιές των θεατών, όπου εμφανιζόντουσαν, κατακτώντας εν τέλει το Πρωτάθλημα Ασφάλτου, το Πρωτάθλημα Ταχύτητας της κατηγορίας Ε και μια δεύτερη θέση στο Κύπελλο Τουρισμού, το 1990. Στην Ελλάδα των Sierra RS 500, Lancia Integralle και BMW M3, η θηριώδης Ascona 400 στέλνει το σύγχρονο συναγωνισμό στις δεύτερες θέσεις για μια ολόκληρη χρονιά, 10 ολόκληρα χρόνια μετά την εποχή, που μεσουρανούσε στα rally όλου του κόσμου. Την επόμενη χρονιά (1991), η Ascona περνάει στην κατοχή του Δ. Βιρβίλη, αποσύρεται από τις αναβάσεις και παίρνει μέρος μόνο σε σιρκουί. Λίγο αργότερα, έρχεται η σειρά του Μ. Ευθυμίου να βρεθεί πίσω από το τιμόνι της, η Ascona επιστρέφει σε πλήρη δράση, συμμετέχει και πρωταγωνιστεί σε αναβάσεις και σιρκουί, χαρίζοντας στον Μ. Ευθυμίου μια 1η, μια 2η και μια 3η θέση έως το 1997. Από το 2000 μέχρι σήμερα, η Ascona 400 βρίσκεται στα χέρια της Χαραλαμπόπουλος Motorsport, παραμένοντας στην ενεργό δράση με οδηγό τον πατέρα, Σωτήρη Χαραλαμπόπουλο. Τα τελευταία χρόνια, η Ascona αποσύρθηκε, προκειμένου να ανανεωθεί, να αναβαθμιστεί και να προετοιμαστεί εκ νέου για την αγωνιστική σεζόν του 2016. Σας την παρουσιάζουμε λίγο πριν ξεκινήσει τη νέα της αγωνιστική εμπλοκή…
Ascona 400 Reborn…
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, τα καπό και πορτμπαγκάζ έχουν αντικατασταθεί από πανομοιότυπα carbon ελληνικής κατασκευής, σε μια προσπάθεια περαιτέρω μείωσης του βάρους. Η «ραμμένη» καρότσα ενισχύθηκε επιπλέον με την αντικατάσταση του roll cage της Γερμανικής Matter από ένα σύγχρονο κατασκευής Herby, με 10 συνολικά σημεία έδρασης. Ο 4κύλινδρος των 2.410cc εκσυγχρονίστηκε σε τροφοδοσία, ανάφλεξη και διαχείριση, ανεβάζοντας την απόδοσή του στα 300Ps και 35kgm ροπής, στροφάροντας πλέον μέχρι τις 9.200rpm. Μια μεταλλική φλάντζα έχει ανεβάσει τη σχέση συμπίεσης στο 13:1, ενώ την θέση των 50 DCOE Weber έχει πάρει ένα τετραπετάλουδο της Jenvey, με σώματα των 50mm, τροποποιημένο κατάλληλα, ώστε να δεχθεί 8 μπεκ, 4 παροχής 550cc/min και άλλα 4 παροχής 300cc/min. Τη διαχείριση του κινητήρα έχει πλέον αναλάβει ένας άγραφος DTA Pro εγκέφαλος, προγραμματισμένος από τoν Γιάννη Αδριαννάκη της Plex Tuning. Το 5άρι κιβώτιο της Getrag έχει διατηρηθεί αυτούσιο, με την διαφορά ότι ο μονόδισκος συμπλέκτης της Sachs έδωσε την θέση του σε ένα δίδισκο της AP Racing. Στον τομέα των αναρτήσεων, τα αμορτισέρ της Bilstein έδωσαν τη θέση τους σε μια πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση αζώτου της LEDA, ενώ η εμπρός αντιστρεπτική των 22mm αντικαταστάθηκε από μια διαμέτρου 24mm. Σήμερα, στα 33 της χρόνια, η Ascona δείχνει έμπειρη και ταυτόχρονα ετοιμοπόλεμη, όσο ποτέ άλλοτε. Η φροντίδα, η άρτια προετοιμασία και η εξέλιξη της από την Χαραλαμπόπουλος Motorsport δεν κρύβονται, ενώ ο τρόπος, με τον οποίο μιλούν για αυτήν τα αδέλφια Γιώργος και Γιάννης Χαραλαμπόπουλος, μας γέμισε αισιοδοξία για το μέλλον της Ascona στα βουνά της Ελλάδας!
Εμείς, τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε ολόψυχα να απολαύσουν το νέο τους “ταξίδι” κόντρα στα χρονόμετρα…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Συμπίεση 13:1 (από 9,7:1)
| Tuned by: Χαραλαμπόπουλος Motorsport, Γρηγορίου Λαμπράκη 18, Νέα Σμύρνη |
TUNING SPECS: Αλουμινένιο ψυγείο νερού Ατσάλινος στρόφαλος Τετραμεταλλικά κουζινέτα στροφάλου - μπιελών Ατσάλινες μπιέλες Σφυρίλατα πιστόνια Μεταλλική φλάντζα Cosworth 16βάλβιδη κεφαλή ΟΕΜ πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, με διάμετρο 46mm και εξάτμιση 63mm Jenvey 4πετάλουδο, με διάμετρο αυλών 50mm Μετατροπή σε 8μπεκο, 4 x 550cc και 4 x 300cc DTA Pro άγραφος εγκέφαλος Plex Tuning προγραμματισμός εγκεφάλου Magnecor KV85 μπουζοκαλώδια SFS κολλάρα σιλικόνης Custom δοχείο αναθυμιάσεων | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Αζώτου LEDA, αντιστρεπτική 24mm Πίσω: Αζώτου LEDA
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Getrag 5τάχυτο κιβώτιο με custom σχέσεις μετάδοσης, AP δίδισκος συμπλέκτης, άκαμπτος άξονας με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με ποσοστό εμπλοκής 80%, τελική σχέση μετάδοσης 5,28:1 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Opel Ascona 400 Original S.D 171 (από τα συνολικά 200 αγωνιστικά) Herby Roll cage 10 σημείων Ρεζερβουάρ ασφαλείας 60lt Ρεζερβουάρ λαδιού 15lt
| |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: 4πίστονες Lockheed δαγκάνες, AP Racing τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 320mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Πίσω: 4πίστονες Lockheed δαγκάνες, AP Racing τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 300mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης | ΤΡΟΧΟΙ: RONAL 8,5J x 15in ζάντες μπροστά, RONAL 10,5J x 15in πίσω, Avon slick ελαστικά
|
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford συνεργάζεται με το DP World London Gateway για να καταδείξει πως οι αυτόνομες διανομές μπορούν να αυξήσουν την αποδοτικότητα σε χώρους όπως τα ...