Power Product: 3M Headlight lens restoration system
Minnesota Mining and Manufacturing Co (3Μ)
Η 3M ιδρύθηκε το 1902 στην πόλη Two Harbors της Μινεσότα. Πέντε επιχειρηματίες συμφώνησαν να εξορύξουν ένα ορυκτό κοίτασμα για λειαντικούς τροχούς. Η νεοϊδρυθείσα εταιρία Minnesota Mining and Manufacturing Co γρήγορα μετακόμισε στο κοντινό Duluth της Μινεσότα το 1905 για να εστιάσει σε προϊόντα σμυριδόχαρτου, και από τότε μέχρι σήμερα δεν σταμάτησε να αναπτύσσει τεχνολογίες και καινοτόμα προϊόντα λείανσης και επεξεργασίας. Φυσικά η δραστηριότητες της έχουν επεκταθεί σε πάρα πολλούς τομείς, αλλά αυτό για το οποίο δημιουργήθηκε, τυγχάνει να έχει άμεση σχέση με αυτό που μας ενδιαφέρει στην συγκεκριμένη παρουσίαση.
Τοπίο στην ομίχλη
Όλοι θα έχετε παρατηρήσει ότι στα αυτοκίνητα μιας κάποιας ηλικίας, τα πλαστικά κρύσταλλα των φώτων (κυρίως των εμπρός, αλλά και των πίσω) θαμπώνουν και κιτρινίζουν. Αυτό συμβαίνει από της εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο, την σκόνη τους ρύπους, αλλά και από την ίδια την χρήση των φώτων. Αυτό που συμβαίνει είναι να ξεραίνεται η επιφάνεια το πλαστικού, να δημιουργεί πόρους και να ξεφλουδίζει, δημιουργώντας ένα στρώμα “καμένων” κίτρινων λεκέδων. Το φαινόμενο από την στιγμή που θα εμφανιστεί τείνει να επεκταθεί πολύ γρήγορα και όσο πιο νωρίς το διορθώσουμε τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα.
Safety first
Εκτός λοιπόν του ότι το φανάρι δείχνει άσχημο και το αυτοκίνητο παλιό, κακοσυντηρημένο και ταλαιπωρημένο το θέμα δεν περιορίζεται στον τομέα της αισθητικής και των εντυπώσεων, αλλά δυστυχώς επεκτείνεται και στον τομέα της ασφάλειας μιας και ένα τέτοιο φανάρι δεν φέγγει όπως πρέπει. Αυτό ισχύει για όλους τους τύπους φαναριών φυσικά, ανεξάρτητα αν έχουν λάμπες πυρακτώσεως, xenon η σε λίγα χρόνια led. Ότι πηγή φωτός και να έχεις, αν μπροστά από τον προβολέα βάλεις ένα εμπόδιο, απλά δεν θα φέγγει. Έρευνες του Motor Vehicle Lighting Council στην Αμερική έδειξαν ότι τα θαμπά φανάρια ευθύνονται για 23.000 θανατηφόρα τροχαία και 2.300 ατυχήματα με πεζούς κάθε χρόνο. Επίσης το ΑΑΙΑ Car Care Council λέει ότι ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα δεκαετίας παρουσιάζει το πρόβλημα των θαμπών φαναριών. Αν κρίνω από το RX-8 που δοκιμάσαμε το προϊόν, μέσα έχουν πέσει, είναι ακριβώς 10 ετών. Το κόστος των 38 ευρώ λοιπόν όπως καταλαβαίνετε σε σχέση με την αντικατάσταση ενός φαναριού που μπορεί να κοστίζει από 200 έως 1500+ ευρώ, ή ακόμα χειρότερα από την αποκατάσταση μιας ζημιάς από πρόκληση ατυχήματος, είναι αστείο.
Piece of cake
Το κιτ Headlight lens restoration system της 3Μ είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να είναι απίστευτα εύκολο για τον οποιοδήποτε να το χρησιμοποιήσει και να κάνει την δουλειά μόνος του με ένα απλό οικιακό τρυπάνι, χωρίς τον κίνδυνο να καταστρέψει το φανάρι. Έχει αναλυτικές οδηγίες εντός της συσκευασίας, και video στην ιστοσελίδα της 3Μ, αλλά και τίποτε από αυτά να μην παρακολουθήσεις, η φωνή της λογικής μέσα σου θα σε οδηγήσει στο σωστό αποτέλεσμα. Το kit λοιπόν αποτελείται από μια ελαστική βάση για τρυπάνι με επένδυση Velcro για να εναλλάσσεις εύκολα τα εργαλεία σου, τα οποία είναι τριών ειδών γυαλόχαρτα και ένα σφουγγάρι, μία ψιλή αλοιφή, και μία χαρτοταινία για να καλύψεις την λαμαρίνα και τον προφυλακτήρα. Τα γυαλόχαρτα είναι 6 πεντακοσάρια, 6 οχτακοσάρια, και ένα πολύ ψιλό για υγρή χρήση. Αναλόγως με το μέγεθος της θαμπάδας και του ξεφλουδίσματος που έχει το φανάρι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα γυαλόχαρτα. Αν η ζημιά είναι εκτεταμένη, ξεκινάς με το 500 που είναι ένα μέτριο γυαλόχαρτο, συνεχίζεις με το 800 που είναι ψιλό, και τελειώνεις με το υγρού τύπου για να φύγουν οι γρατσουνιές από τα προηγούμενα. Αν το φανάρι δεν είναι και σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση και δεν χρειάζεται να του αφαιρέσεις πολύ καμένο πλαστικό από την επιφάνεια, μπορείς να παραλείψεις το πρώτο γυαλόχαρτο. Σημείωσε σε αυτό το σημείο ότι όταν θα τελειώσεις το πρώτο στάδιο το φανάρι θα δείχνει εντελώς κατεστραμμένο, αλλά μην πτοηθείς, έτσι γίνεται. Όπως θα έχεις ήδη καταλάβει, τα γυαλόχαρτα είναι για να αφαιρέσουν μια στρώση από το πλαστικό, και το υγρού τύπου γυαλόχαρτο που χρησιμοποιείς σε βρεγμένο φανάρι, και μετά η αλοιφή, είναι για να λειάνουν την “ζημιά” που προκαλούν τα γυαλόχαρτα. Τα υλικά που σου παρέχει το κιτ είναι για δύο έως τέσσερα αυτοκίνητα, ανάλογα με την κατάσταση που βρίσκονται τα φανάρια τους. Η 3Μ αναφέρει πως η όλη διαδικασία διαρκεί γύρω στην μία ώρα, αλλά εμείς σε μία ώρα κάναμε τρία αυτοκίνητα.
Συμπληρωματικά προϊόντα για τέλειο αποτέλεσμα.
Αφού λοιπόν τελειώσει η διαδικασία λείανσης των φαναριών για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα αλλά και προστασία από την επανεμφάνιση της θαμπάδας μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Synthetic Wax Protectant της 3Μ το οποίο θα απλώσουμε πάνω στο φανάρι με ένα πανάκι μικροΐνων Microfiber Detail Cloth και θα μας παρέχει προστασία από τον ήλιο την σκόνη και τους ρύπους για τουλάχιστον έξι μήνες.
Info:
Κατασκευαστής – Αντιπρόσωπος: 3Μ Ελλάς
Κόστος: €38
Website: http://solutions.3m.com
Τηλ: 210 6885300
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι κινητήρες της Jeep για 12η συνεχόμενη χρονιά πρωταγωνιστούν στο θεσμό Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems.