Power Product: ECU Remap by Ford Kaklamanos
Απλά, εύκολα και αξιόπιστα
Ξεκινάμε λέγοντας ότι το συγκεκριμένο Ford Fiesta 1,5TDCi -και μάλιστα ST Line- είναι το πρώτο Fiesta MK8 στην Ελλάδα, το οποίο βελτιώνεται και ένα από τα πρώτα στην Ευρώπη, αφού το remap στην ECU έχει γίνει πριν από περίπου ένα μήνα. Σκεφτείτε ότι στην αγορά δεν έχει κυκλοφορήσει καν ελεύθερο φίλτρο αέρος για το συγκεκριμένο μοντέλο. Το remap, λοιπόν, για τον εγκέφαλο του Ford Fiesta 1,5 TDCi της Ford Kaklamanos υπόσχεται αύξηση της δύναμης με νέα χαρτογράφηση του εγκεφάλου μέσω της σειριακής θύρας OBD, διατηρώντας ταυτόχρονα όλες τις δικλείδες ασφαλείας του αυτοκινήτου, καθώς και την απροβλημάτιστη και εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σε όλο το φάσμα rpm. Τα πλεονεκτήματα του σειριακού προγραμματισμού δεν χρειάζονται και μεγάλη επεξήγηση, αρκεί να γνωρίζεις ότι τις λειτουργίες του κινητήρα και τους αισθητήρες τους χειρίζεται ακόμη ο εργοστασιακός εγκέφαλος και όχι κάποιο «κουτάκι από e-bay», που η δουλειά του είναι να στέλνει λανθασμένες τιμές στον εγκέφαλο και να περιμένει το Boom... Αυτά τα κουτάκια -και ειδικά τα Universal- παρεμβάλλονται στο κύκλωμα του common rail και στέλνουν στον εγκέφαλο εσφαλμένες τιμές πίεσης καυσίμου, ώστε να τον αναγκάζουν να υπερλειτουργεί την τρόμπα, ενώ παράλληλα, για να μην το βλέπει και μπαίνει σε safe mode, υποκλέπτουν και αλλάζουν τις τιμές και από τις δικλίδες ασφαλείας προς τον εγκέφαλο. Από την άλλη, ο σειριακός προγραμματισμός είναι οι ίδιες οι εντολές του εργοστασιακού εγκέφαλου, ο οποίος έχει προγραμματιστεί να δίνει λίγο περισσότερο ψεκασμό και πίεση στο turbo, αλλά μέσα σε λογικά πλαίσια και πάντα με τους φύλακες αγγέλους του συστήματος σε λειτουργία. Με λίγα λόγια, καμία σχέση. Εκεί που εντοπίζεται η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τα μοντέρνα συστήματα common rail, όπου το μπεκ ψεκάζει απευθείας μέσα στο θάλαμο καύσης, είναι στο ότι μπορούν να μοιράσουν τον ψεκασμό σε διάφορα στάδια. Ψεκάζουν κατά τη διάρκεια της εισαγωγής αέρα στο θάλαμο καύσης, κατά τη συμπίεση και κατά τη διάρκεια της καύσης. Όταν αυξάνεις την πίεση στο common rail ανεξέλεγκτα, αναγκαστικά αυξάνεις την ποσότητα καυσίμου και στα τρία αυτά στάδια και μάλιστα χωρίς να το ξέρει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να γίνεται μέσα στο θάλαμο καύσης μία πλημμύρα από πετρέλαιο, που κάποιο θα καεί, κάποιο θα περισσέψει, κάποιο δεν θα εξατμιστεί, όταν ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος, κάποιο θα βγάλει ντουμάνια και καρβουνίλα να βουλώσει μια ώρα αρχύτερα το φίλτρο σωματιδίων (DPF) στην εξάτμιση και τα λοιπά. Αυτό, λοιπόν, που μπορεί να κάνει το remap είναι να διαχωρίσει σε ποιο στάδιο ψεκασμού θα αυξήσει την ψεκαζόμενη ποσότητα βάσει των συνθηκών λειτουργίας του κινητήρα τη δεδομένη στιγμή και έτσι δεν πνίγει τον κινητήρα στο πετρέλαιο και ό,τι γίνει.
Διαφορά ουσίας.
Στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ της Petropoulos Tuning μετρήσαμε το Ford Fiesta 1,5D με το εργοστασιακό πρόγραμμα, αλλά και με το Remap της Ford Kaklamanos. Το είχα δει και στο δρόμο μέχρι να φτάσω εκεί ότι είναι αισθητά δυνατότερο και με πολύ καλύτερη απόκριση στο γκάζι, αλλά δεν περίμενα τόσο μεγάλη διαφορά στους αριθμούς. Το Fiesta έδειξε 139,3Ps@3.760rpm με 32,7kgm@2.550rpm με το remap και 130,8Ps@3.695rpm με 27,8kgm@2.900rpm με το εργοστασιακό πρόγραμμα. Η αύξηση στην ιπποδύναμη δεν είναι εντυπωσιακή, είναι όμως αυτή που το αυτοκίνητο επιτρέπει, διατηρώντας όλες τις δικλίδες ασφαλείας του εργοστασίου, ενώ, στη ροπή, τα σχεδόν 5kgm στη μέγιστη τιμή, αλλά και η πιο γεμάτη καμπύλη σε όλο το φάσμα λειτουργίας από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη έχουν μεταμορφώσει το Fiesta σε ένα πολύ πιο ζωηρό και γρήγορο αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό για τις τιμές επιτάχυνσης είναι ότι το βελτιωμένο μοτέρ έχει από τις 2.000rpm μέχρι τις σχεδόν 4.000rpm από 2kgm μέχρι 5kgm περισσότερα, ενώ παράλληλα έχει περισσότερα από τα 130Ps του εργοστασιακού από τις 3.000rpm μέχρι τις 4.500rpm! Κατά την οδήγηση, η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι παντού μπορείς να κινηθείς με μία ταχύτητα πάνω απ’ ό,τι πριν και ότι τα κατεβάσματα έχουν γίνει πλέον περιττά ακόμα και στο ταξίδι που απλά πατάς την έκτη και φεύγεις. Και όλα αυτά με το κεφάλι σου ήσυχο ότι ακόμα και κακό πετρέλαιο να έβαλες σε κάποιο βενζινάδικο, το αυτοκίνητο θα το καταλάβει και θα κόψει μόνο του. Με τη γλώσσα των αριθμών, ενδεικτικά οι τιμές στις ρεπρίζ 3ης για το 50-80km/h και το 80-110km/h είναι 3,73sec και 4,79sec αντίστοιχα, χωρίς το remap, ενώ με το remap είναι 2,97sec και 3,87sec αντίστοιχα. Με 4η, η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, όπου για το 80-110km/h και το 100-140km/h οι τιμές –χωρίς- είναι 5,72sec και 9,38sec, ενώ με το πρόγραμμα είναι 4,19sec και 7,0sec!!! Ειδικά με την 4η, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και όσο ανεβαίνουν οι ταχύτητες και το φορτίο είναι περισσότερο, μεγαλώνει και άλλο. Πλέον η 6η ταχύτητα ανοίγει σαν να είναι η 5η χωρίς το πρόγραμμα. Κλείνοντας, κάτι που είναι άξιο αναφοράς είναι ότι η Ford Kaklamanos δίνει τη δυνατότητα δοκιμής 7 ημερών για κάθε remap, ώστε να είστε σίγουροι για το αν σας καλύπτει η λειτουργία του. Go for it!
Tuned by:
Ford Kaklamanos
Κώστα Βάρναλη 61, Περιστέρι 121 34
Τηλ: 210 57 41 398 Fax: 210 57 11 177
Email: info@ford-kaklamanos.gr.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η DACIA τον Ιανουάριο κατέκτησε την 5η θέση στις συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών, με μερίδιο 5,8%, επίδοση ρεκόρ για την ελληνική αγορά.