Power Product: Sprint Booster Ver.3
Άτιμη ντίζα
Ας μην γελιόμαστε. Από την αρχή της τεχνολογίας «drive-by wire» και την υιοθέτησή της από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οδηγοί είναι απογοητευμένοι από την καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού, η οποία παρατηρείται σε όλα τα αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικό γκάζι. Όλα, μα όλα τα αυτοκίνητα, έχουν μία μικρή -αλλά υπαρκτή- καθυστέρηση, από τη στιγμή που τσαρουχώνουμε το γκάζι, μέχρι τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να παίρνει τα πόδια του. Βλέπετε, την τελευταία δεκαετία, οι απαιτήσεις για μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να προγραμματίζουν τα συστήματα drive-by-wire, ώστε να τιθασεύουν τις απότομες ορέξεις του οδηγού για χάρη της ομοιογένειας, της οικονομίας και της πολιτισμένης συμπεριφοράς. Όσοι έχουν ακόμα στην κατοχή τους «ντιζάτο» αυτοκίνητο, ξέρουν ότι ακόμα και τα κορυφαία συστήματα drive-by-wire δεν μπορούν να συγκριθούν σε αμεσότητα και απόκριση με την -τεχνολογικά παλαιολιθική- ντίζα.
Απάντηση στο πρόβλημα
Τη λύση στους απογοητευμένους οδηγούς έδωσε για πρώτη φορά η Boulekos Dynamic, με το Sprint Booster πρώτης γενιάς, το 2005. Το Sprint Booster είναι η πρώτη ηλεκτρονική συσκευή παγκοσμίως, που βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα, επαναπρογραμματίζοντας το σήμα επιτάχυνσης του γκαζιού και έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του στη διεθνή αγορά να κερδίσει εκατοντάδες χιλιάδες ευχαριστημένους πελάτες. Το Sprint Booster έχει διακριθεί στην εκθεσιακή Μέκκα του tuning και του aftermarket, τη SEMA Show, με το βραβείο «Best New Performance-Street Product Award 2010», μία ιδιαίτερα σημαντική διάκριση, αφού κάθε χρόνο συναγωνίζονται περισσότερα από 1.000 προϊόντα απ’ όλον τον κόσμο, με κυριότερα κριτήρια την καινοτομία, την τεχνολογική υπόσταση, την ποιότητα, αλλά και την εφαρμογή του προϊόντος στην αγορά. Έχει επίσης τιμηθεί με τέσσερα «SEMA Global Media Awards» (2009-2010-2011-2017) μετά από ψηφοφορία μεταξύ δημοσιογράφων αυτοκινήτου απ’ όλον τον κόσμο.
Sprint Gadget Vol.3
Η τρίτη γενιά του Sprint Booster παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση Frankfurt Automechanika 2016 και διαθέτει πολλά νέα χαρακτηριστικά, όπως 18 διαφορετικά προγράμματα επιτάχυνσης, λειτουργία κλειδώματος του πεντάλ, λειτουργία valet mode, ενώ διατίθεται τόσο για χειροκίνητα όσο και αυτόματα κιβώτια.Το Sprint Booster είναι ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα, το οποίο παρεμβάλλεται μεταξύ του ποτενσιόμετρου στο πεντάλ του γκαζιού και της μονάδας ECU του αυτοκινήτου. Το επεξεργασμένο σήμα δίνει ταχύτερα εντολή στην ECU και έτσι η πεταλούδα γκαζιού ανταποκρίνεται με σημαντικά μειωμένη υστέρηση και ταχύτερη απόκριση. Στην τρίτη του πλέον γενιά, διαθέτει ένα διακριτικό χειριστήριο με δύο κουμπιά εναλλαγής των προγραμμάτων (18 για χειροκίνητα και 18 για αυτόματα κιβώτια), η εναλλαγή των οποίων γίνεται με το πάτημα των κουμπιών ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το μεγάλο πλεονέκτημα της γρήγορης και εύκολης τοποθέτησης παραμένει και στην καινούρια έκδοση του Sprint Booster, το οποίο είναι πραγματικά plug&play, χωρίς να χρειάζεται παροχή ρεύματος ή κάποια άλλη σύνδεση. Το Sprint Booster διαθέτει έγκριση TUV και τριετή εγγύηση καλής λειτουργίας. Η λίστα εφαρμογών καλύπτει τα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς με ηλεκτρονικό γκάζι.
Dynamic Decisions
Δεν χάσαμε την ευκαιρία να ρωτήσουμε τον υπεύθυνο της εταιρείας, Γιάννη Μπουλέκο, μερικές πληροφορίες για την εξέλιξη του νέου Sprint Booster.
P.A.M.: Τι σας έκανε να πάρετε την απόφαση για το νέο Sprint Booster?
Γ.Μ.: Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι που δεν υπήρχε στην αγορά. Λαμβάνοντας feedback από χιλιάδες πελάτες, που ήταν ικανοποιημένοι με τη δεύτερη γενιά του Sprint Booster, ήθελαν, όμως, περισσότερες επιλογές στα προγράμματα επιτάχυνσης, θελήσαμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες τους. Από εκεί ξεκινήσαμε. Με 9 προγράμματα στη λειτουργία Sport, 9 ακόμα στη λειτουργία Race και άλλα τόσα για αυτόματο κιβώτιο, έχουμε συνολικά 36 επίπεδα επιτάχυνσης! Αλλά δεν σταματήσαμε εκεί. Θέλαμε επίσης να υιοθετήσουμε και κάποιες επιπλέον λειτουργίες, όπως το Pedal Lock και το Valet Mode, για να δώσουμε στους πελάτες μας πιο εξειδικευμένες επιλογές με μεγαλύτερη ασφάλεια για το αυτοκίνητό τους.
P.A.M.: Που κατασκευάζεται το προϊόν?
Γ.Μ.: Εδώ στην Ελλάδα, κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Προστατεύεται από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (με κατοχυρωμένη πατέντα GR1005429) από τον Ελληνικό Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, καθώς και από κατοχυρωμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας διεθνώς. Το Sprint Booster έχει περάσει επιτυχώς τους εργαστηριακούς ελέγχους TUV και έχει λάβει έγκριση τύπου (EC mark No e42031712) σύμφωνα με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
P.A.M.: Πόσο καιρό σας πήρε η εξέλιξη της τρίτης γενιάς του Sprint Booster?
Γ.Μ.: Περίπου ένα χρόνο. Αφότου ολοκληρώσαμε το προϊόν, έπρεπε να κάνουμε δοκιμές σε διάφορα αυτοκίνητα, αλλά και να αλλάξουμε τα επίπεδα για τα αυτόματα κιβώτια.
P.A.M.: Καθότι το Sprint Booster εξάγεται σε πολλές χώρες στο εξωτερικό, σε ποια χώρα έχετε τις περισσότερες πωλήσεις και ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές?
Γ.Μ.: Με διαφορά η αγορά των ΗΠΑ, με δεύτερη τη Βραζιλία. Στην Ελλάδα, αν και είμαστε ικανοποιημένοι με τις πωλήσεις, σίγουρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για νούμερα προ κρίσης, παρά το γεγονός ότι έχουμε αρκετά προσιτή τιμή για ένα πολύ εξελιγμένο και ποιοτικό προϊόν. Πιο δημοφιλείς εφαρμογές είναι τα μεγάλα αμερικάνικα SUV, τα μοντέλα της BMW και Mercedes-Benz και έπειτα μοντέλα του Group VW και της Opel.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τουλάχιστον 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. την περίοδο 2010-2018.