Πρόσωπα Power: Luke Woodham & Dmitrij Sribnyj
Πότε και που κάνατε τις πρώτες σας αυτοκινητιστικές «ατασθαλίες»?
DMITRIJ SRIBNYJ: Όταν ήμουν παιδί, ο πατέρας μου με μάθαινε πώς να οδηγώ το αυτοκίνητο στο δρόμο, αλλά εγώ πάντα είχα μεγαλύτερο ενδιαφέρον να κάνω πιο διασκεδαστικά πράγματα, όπως σπιναρίσματα και χειρόφρενα στις στροφές. Το στρίγκλισμα των ελαστικών ήταν μουσική στα αυτιά μου…
LUKE WOODHAM: Από νεαρή κιόλας ηλικία μου άρεσε το drift και ο τρόπος με τον οποίο τα αυτοκίνητα το πραγματοποιούσαν. Έτσι, λοιπόν, αγόρασα ένα Nissan 200SX (αυτό που οδηγώ μέχρι και σήμερα) και άρχισα να κάνω τις πρώτες μου «πάντες» στο δρόμο…
Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τους αγώνες αυτοκινήτου?
D.S: Πάντα αγαπούσα το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, αλλά η πρώτη φορά, που δοκίμασα να αγωνιστώ, ήταν το 2008 με ένα Mitsubishi GTO σε πίστα Dragster. Με το ίδιο αυτοκίνητο έκανα μερικούς αγώνες Sprint και αμέσως έμεινα έκπληκτος με τα επίπεδα αδρεναλίνης, στα οποία μπορεί να σε ανεβάσει ένας αγώνας αυτοκινήτου και έτσι άρχισα να αγωνίζομαι σε διάφορα μηχανοκίνητα event. Άλλαξα έκτοτε αρκετά αυτοκίνητα προσπαθώντας να βρω το τέλειο όπλο, που να μου ταιριάζει. Πέρασαν από τα χέρια μου κάποια Audi και Saab, αλλά δεν άντεξαν και πολύ τη σκληρή χρήση. Μια μέρα, όμως, όλα άλλαξαν, όταν αγόρασα το Subaru Impreza GC8, το οποίο ερωτεύτηκα από το πρώτο κιόλας test-drive.
L.W: Λατρεύω τους αγώνες! Οποιασδήποτε μορφής, είτε αυτοί είναι αυτοκινήτου, είτε μοτοσικλέτας. Εκεί, που, όμως, κόλλησα, είναι, όταν άρχισα να τρέχω σε αγώνες motorcross! Είναι πραγματικά πολύ διαφορετικό! Χρειάζεται φοβερή συγκέντρωση και εξαιρετική φυσική κατάσταση! Το motorcross με έκανε φοβερά ανταγωνιστικό, κάτι που φυσικά συνεχίστηκε, όταν άρχισα να ασχολούμαι και με τους αγώνες αυτοκινήτου!
Πόσο καιρό συμμετέχετε σε αγώνες και πως καταλήξατε στο GymkhanaGrid?
D.S: Αφότου κέρδισα τον πρώτο τελικό του Gymkhana Grid, το 2012, αποφάσισα να τρέξω σε επαγγελματικό επίπεδο και εντάχθηκα στην αγωνιστική ομάδα Scoobyclinic. Αυτοί εξέλιξαν το αγωνιστικό Subaru Type R, με το οποίο αγωνίστηκα για πρώτη φορά την αγωνιστική σεζόν 2013, με ένα purpose built αυτοκίνητο για αγώνες Gymkhana.
L.W: Τρέχω σε αγώνες περίπου 5 χρόνια. Ξεκίνησα σε αγώνες δεξιοτεχνίας και έπειτα μεταπήδησα στο Βρετανικό πρωτάθλημα Drift. Ο James Gilbert μου είπε για τους αγώνες του Gymkhana Grid και με παρότρυνε να συμμετάσχω. Άκουσα τη συμβουλή του και κέρδισα τον πρώτο αγώνα, στον οποίο έτρεξα. Είχα μάλιστα ένα αυτοκίνητο με ελάχιστες βελτιώσεις και έτρεχα ενάντια σε αυτοκίνητα με πολύ περισσότερη ιπποδύναμη από το δικό μου!
Ποιά είναι η πιο συναρπαστική πτυχή του Gymkhana, συγκριτικά με άλλες μορφές αγώνων?
D.S: Το Gymkhana είναι ένας χρονομετρημένος αγώνας μεταξύ δύο οδηγών, οι οποίοι τρέχουν ταυτόχρονα σε μία ταυτόσημη διαδρομή. Ο τρόπος οδήγησης, που πρέπει να χρησιμοποιήσεις, περιλαμβάνει τεχνικές από διάφορες μορφές motorsport, συνδυασμένες σε έναν τέλειο γύρο. Dragster, Drift και Sprint είναι στοιχεία κλειδιά, ενώ η χάραξη της πίστας σε κάθε event είναι διαφορετική, οπότε -ανεξάρτητα από το πόσο καλός οδηγός είσαι- πρέπει να έχεις αντίστοιχα καλή μνήμη και προσανατολισμό. Όλα αυτά τα στοιχεία κάνουν το Gymkhana ένα πολύ ξεχωριστό είδος motorsport.
L.W: Το Gymkhana με εξιτάρει, καθώς είναι το απόλυτο κυνήγι του χρόνου. Το ρολόι δεν λέει ψέματα... Είτε είσαι γρήγορος, είτε όχι… Αλλά δεν αρκεί μόνο να είσαι γρήγορος. Το Gymkhana χρειάζεται εξαιρετική ακρίβεια στις κινήσεις και την οδήγησή σου, αφού κάθε λάθος, κάθε επαφή με μια κορίνα, σου στοιχίζουν πολύτιμα δευτερόλεπτα… Αρκεί ένα και μόνο λάθος για να χάσεις έναν αγώνα… Αυτή είναι η μαγεία του Gymkhana. Το πέρασμα σου πρέπει να είναι όχι μόνο ταχύτατο, αλλά και όσο το δυνατόν πιο αλάνθαστο.
Πως έχει εξελιχθεί το Gymkhana με την πάροδο των ετών?
D.S: Το Gymkhana Grid είναι μία νέα, ταχύτατα αναπτυσσόμενη μορφή αγώνων, δεδομένου ότι τα πάρα πολύ δυνατά αυτοκίνητα δεν βολεύονται, οπότε ακόμα και low-budget αυτοκίνητα μπορούν να είναι ανταγωνιστικά έναντι πανάκριβων κατασκευών. Το European Gauntlet ξεκίνησε το 2012 με αρκετούς προκριματικούς αγώνες σε όλη την Ευρώπη και ακολούθησε ο μεγάλος τελικός στην Santa Pod της Μ. Βρετανίας. Φέτος, το Gymkhana Grid διανύει την 5η χρονιά και κάθε χρόνο γίνεται ακόμα πιο μεγάλο και εντυπωσιακό.
L.W: Οι αγώνες του Gymkhana παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη και είναι πολύ ευχάριστο να βλέπεις ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να λαμβάνουν συμμετοχή και να το παίρνουν χρόνο με το χρόνο πιο σοβαρά. Πλέον, ο αριθμός, που αναγνωρίζει και σέβεται τη σειρά αυτή αγώνων, είναι τεράστιος και αυτός είναι και ο λόγος, που προσελκύει τόσο μεγάλα ονόματα από το χώρο του Motorsport.
Πως σας φάνηκε το ταξίδι σας στην Ελλάδα, ποιές είναι οι προσδοκίες σας για αυτό το event?
D.S: To Gymkhana ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και εγώ είμαι ενθουσιασμένος, που θα λάβει χώρα σε ένα τόσο ιστορικό μέρος, όπως ο Μαραθώνας. Είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες θα λατρέψουν το event και όλοι οι οδηγοί, που θα λάβουν μέρος σε αυτό, θα εισπράξουν πολύ μεγάλη ευχαρίστηση και χειροκρότημα, ενώ θα είναι ένας από τους δυσκολότερους αγώνες στην καριέρα τους.
L.W: Είμαι απίστευτα ενθουσιασμένος που έρχομαι στην Ελλάδα! Ήρθα για πρώτη φορά πριν μερικές εβδομάδες για μια συνέντευξη τύπου και ο κόσμος με υποδέχτηκε πραγματικά εγκάρδια. Όλοι οι άνθρωποι, που γνώρισα, ήταν πολύ δοτικοί και ευχάριστοι και δεν βλέπω την ώρα για να ξαναέρθω για τον τελικό γύρο! Περιμένω το συγκεκριμένο event να είναι το μεγαλύτερο και το καλύτερο μέχρι σήμερα!
Πρώτες εντυπώσεις από τη σχεδίαση της πίστας?
D.S: Έχω δει τη χάραξη της πίστας και θεωρώ ότι είναι πολύ εντυπωσιακή… Έχει μεγάλες ευθείες, ανοιχτές, αλλά και κλειστές στροφές και αρκετά «figures of 8». Επίσης, δείχνει ότι θα είναι μια από τις μεγαλύτερες -χρονικά- πίστες, που έχουμε αγωνιστεί, αλλά αυτό θα μπορέσουμε να το πούμε με σιγουριά, όταν κάνουμε τους πρώτους γύρους τον Οκτώβριο.
L.W: Η πίστα εκ πρώτης όψης φαίνεται τέλεια! Χρόνο με το χρόνο, οι πίστες στο Gymkhana Grid γίνονται πιο δύσκολες, τεχνικές και γρήγορες! Δεν βλέπω την ώρα για να έρθει η στιγμή του αγώνα!
Ποιούς Έλληνες οδηγούς γνωρίζετε και τι γνώμη έχετε για τις οδηγικές τους ικανότητες και τα αυτοκίνητά τους?
D.S: Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με μερικούς από τους οδηγούς στην παρουσίαση του Gymkhana Grid, το Σεπτέμβριο και ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπω τόσους πολλούς οδηγούς να έχουν τέτοιο ενδιαφέρον για να δοκιμάσουν τις ικανότητες και τα αυτοκίνητά τους για πρώτη φορά σε ένα εντελώς διαφορετικό είδος αγώνα γι’ αυτούς. Είμαι βέβαιος ότι κάθε οδηγός θα είναι πολύ ανταγωνιστικός και οι μάχες θα κριθούν στο δευτερόλεπτο!
L.W: Έχετε μερικά εξαιρετικά αγωνιστικά αμάξια στην Ελλάδα! Μου άρεσε επίσης το look, αλλά και η δουλειά, που έχει το ροζ BMW E36 Turbo, που είχατε στο εξώφυλλο του περιοδικού σας. Θα κάνω τα πάντα για να βρεθώ σε μάχη μαζί του!
Ποιά είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδια σας, σχετικά με το motorsport?
D.S: Τα σχέδια μου όσον αφορά το motorsport είναι μεγάλα και ξεκάθαρα. Θέλω να συμμετάσχω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross και να αγωνιστώ με τα τέρατα των 600+Ps! Όμως, πέρα από αυτό, το Gymkhana θα είναι πάντα μία από τις προτεραιότητές μου κατά τη διάρκεια των επόμενων αγωνιστικών περιόδων.
L.W: Μόλις πρόσφατα ξεκίνησα τους αγώνες Rallycross. Αγωνίζομαι στο Βρετανικό πρωτάθλημα στην κατηγορία 1.600. Είναι απίστευτα διασκεδαστικό, αλλά και υπερβολικά επιθετικό! Θα ήθελα πολύ να αγωνιστώ και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross. Αυτός είναι ο στόχος μου για το μέλλον. Αυτήν τη στιγμή, όμως, δουλεύω σκληρά για να είμαι ακριβώς εκεί, που θέλω.
Σκέψεις για νέο-διαφορετικό projectcar για το 2017?
D.S: Τα σχέδια μου για τη χρονιά 2017 είναι να προβώ σε μερικές μικρές αλλαγές στο SCR Gymkhana Subaru, αλλά και να εξελίξω ακόμα περισσότερο ένα διαφορετικό Subaru Impreza SCR Rallycross car, με το οποίο αγωνίζομαι στο Βρετανικό πρωτάθλημα Rallycross BTRDA εδώ και 2 χρόνια.
L.W: Αυτήν τη στιγμή ετοιμάζω ένα νέο αυτοκίνητο, το οποίο είναι στην αρχή της εξέλιξής του, ελπίζω, όμως, να είναι έτοιμο μέσα στο χειμώνα. Έχω κάνει κάποιες σημαντικές συναντήσεις με χορηγούς και έχω αρκετά σχέδια για ένα πολύ δυνατό 2017!
Dmitrij, τι κάνει το ImprezaGC8 τόσο ξεχωριστό? Η νίκη ενάντια στο Hoonicorn σε κάνει ατρόμητο?
D.S: Το Impreza GC8 - από τη γκάμα των τετρακίνητων, που μπορεί να αγοράσει κανείς- είναι πολύ προσιτό, διαθέτει πάρα πολλά aftermarket προϊόντα βελτίωσης, οπότε το να φτιάξει κανείς ένα race-spec GC8 είναι πολύ εύκολο. Επιπρόσθετα, είναι ελαφρύ σαν αμάξωμα και έχει εξαιρετικό κράτημα. Η νίκη μου πέρυσι έναντι του Hoonicorn του Ken Block ήταν ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ζωής μου. Δεν ήταν εύκολο, αλλά τα κατάφερα. Είχα σημαντική βοήθεια και υποστήριξη τόσο από τους χορηγούς μου, όσο και από την ομάδα μου -Scoobyclinic- για να φέρουμε το αυτοκίνητο σε ένα άκρως ανταγωνιστικό επίπεδο. Οπότε ήταν μια νίκη για όλους μας. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει το συναίσθημα του φόβου στους αγώνες, έρχομαι να κάνω αυτό, που αγαπώ και, αν το αυτοκίνητο δεν παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα, θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να φέρω το κορυφαίο αποτέλεσμα.
Luke, σκέφτεσαι μια πιθανή μετατροπή του Silvia με κινητήρα V8?
L.W: Είναι κάτι, που με ταλανίζει εδώ και αρκετό καιρό. Το Monster Energy Army Silvia βρίσκεται σε ένα πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο, ωστόσο σκέφτομαι σοβαρά τη μετατροπή με έναν κινητήρα V8. Δεν είμαι, όμως, σίγουρος για το τι θα κάνω… ο χρόνος θα δείξει!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Fiat Panda Easy Hybrid είναι η πιο προσιτή υβριδική πρόταση της αγοράς με €11.400.