Πρόσωπα Power:Νίκος Αρμενάκης Marketing Manager KIA Motors Greece

Πρόσωπα Power:Νίκος Αρμενάκης Marketing Manager KIA Motors Greece

Το 2016 ήταν αναμφίβολα μία σκληρή χρονιά για την εισαγωγική εταιρεία «Autodeal Π&Ρ Δάβαρη». Μπορούμε πλέον να πούμε ότι βρίσκεται σε καλύτερη θέση?

Μπορούμε πλέον με βεβαιότητα να πούμε ότι οι δυσκολίες έχουν ξεπεραστεί και όλες οι ζωτικές λειτουργίες έχουν επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Η διαδικασία της ανασυγκρότησης προχωράει με γοργά και σταθερά βήματα και ήδη έχουμε εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης. Ανάπτυξη που θα εντατικοποιηθεί από το καλοκαίρι και μετά, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί και οι τελευταίες τυπικές/νομικές διαδικασίες για την πλήρη συμμετοχή του ομίλου Βασιλάκη στην Autodeal. Η επιτυχημένη πορεία του ομίλου, με όποια δραστηριότητα έχει ασχοληθεί, η τεχνογνωσία του και η οικονομική του επιφάνεια αποτελούν εχέγγυα για ένα λαμπρότερο μέλλον για την ΚΙΑ στην ελληνική αγορά.

Πόσο δύσκολη είναι η ανάκαμψη μιας εταιρείας σαν την Kia, τόσο οργανωτικά όσο και στα μάτια των καταναλωτών, με ένα ολόκληρο δίκτυο «στον πάγο» για περίπου ένα χρόνο?

Σίγουρα η περσινή χρονιά ήταν ένα μάθημα ζωής για όλους εμάς στην οικογένεια της ΚΙΑ και ως εισαγωγική εταιρεία και ως δίκτυο. Η οικονομική κρίση μας έκανε να προσαρμοστούμε και να περιορίσουμε τις δραστηριότητές μας στα απολύτως απαραίτητα, όπως για παράδειγμα μειωμένο απόθεμα οχημάτων στην Ελλάδα και περιορισμένη διαθεσιμότητα εκθεσιακών και test drives αυτοκινήτων. Μπορεί να είχαμε ρίξει τους ρυθμούς μας, με μεγάλη, όμως, προσπάθεια καταφέραμε να είμαστε συνεχώς πλήρως λειτουργικοί, ενώ παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας επεξεργαζόταν τις εναλλακτικές, που θα διασφάλιζαν ένα λαμπρότερο μέλλον. Έτσι, καταφέραμε να παραμείνουμε όλοι, και το δίκτυο και το προσωπικό, παρόντες και σε επιφυλακή για την επόμενη μέρα, που τώρα πλέον ανατέλλει αισιόδοξα μπροστά μας. Οι καταναλωτές έχουν ευφυΐα και παρατηρητικότητα και μπορούν να αναγνωρίσουν την αλλαγή του κλίματος και την ενδυνάμωση της εταιρείας, όπως και την κορυφαία ποιότητα των αυτοκινήτων μας.

Μετά την πρώτη μας επαφή με το νέο Rio, οδηγήσαμε αυτόν το μήνα, στη Βαρκελώνη, το νέο και πολύ ενδιαφέρον Picanto. Ποιά νέα μοντέλα να περιμένουμε από την Kia στο προσεχές μέλλον, αλλά και μακροπρόθεσμα?

Είμαστε πανευτυχείς, που αντιπροσωπεύουμε στην Ελλάδα τον κατασκευαστή με την μεγαλύτερη εξέλιξη στον κλάδο του αυτοκινήτου. Σκεφτείτε μόνο ότι μέσα στο 2017 λανσάρουμε 5 νέα μοντέλα στην Ελλάδα, που θα μπορούσαν να είναι ακόμα περισσότερα, αν το μέγεθος της αγοράς το επέτρεπε. Πιο συγκεκριμένα, μόλις λανσάραμε το Sportage, μέσα στο Μάιο φέρνουμε την τελευταία γενιά του Soul με έναν ολοκαίνουριο κινητήρα 1.6DSL απόδοσης 136Ps, απίστευτο εξοπλισμό με 18αρες ζάντες, clima, navi κ.α. και τιμή μόνο 19.490€! Ακολουθεί τον Ιούνιο το νέο Rio, που δοκιμάσατε στη Λισσαβόνα, κατόπιν το εκπληκτικό νέο Picanto και το φθινόπωρο θα φέρουμε ένα νέο μικρό SUV με μήκος 4,2m. Άρα ουσιαστικά το μοναδικό μοντέλο, που παραμένει ίδιο με την προηγούμενη χρονιά, είναι το Cee’d, που και αυτό όμως δεν το αφήνουμε παραμελημένο, καθώς προσθέσαμε νέους κινητήρες, αναπροσαρμόσαμε τις τιμές του και ενισχύσαμε τον εξοπλισμό του. Ενδεικτικά, το 1.0Turbo GT line Navi κοστίζει πλέον 17.660€ και η best seller έκδοση 1.4diesel Uptown μόνο 15.990€. Τιμή χαμηλότερη από πολλά b-segment (σουπερμίνι) αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.

Ποιό μοντέλο θεωρείτε ότι είναι το πιο δυνατό σας χαρτί?

Το πιο σημαντικό μοντέλο της KIA αυτήν την περίοδο είναι αναμφισβήτητα το Sportage. Ένα όνομα με μεγάλη παράδοση στην ελληνική αγορά, το οποίο όμως στην προηγούμενη γενιά του ήταν σχεδόν απόν στην Ελλάδα, σε αντίθεση με όλον τον υπόλοιπο πλανήτη, στον οποίο είχε εξαιρετική επιτυχία, πουλώντας συνολικά σχεδόν 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα. Η νέα του, όμως, γενιά, που μόλις λανσαρίστηκε, έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει επιτυχία και στη χώρα μας. Κινητήρες βενζίνης 1.6lt από 132 έως 177Ps και diesel 1.7 117-141Ps και 2.0lt 136-184Ps. Μπορεί κάποιος να πάρει και τετρακίνητη έκδοση με σχεδόν 28.000€, είτε 1.6Turbo βενζίνης είτε 2.0 diesel. Καθώς και εκδόσεις με 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε 1.7diesel 141Ps με λιγότερα από 27.000€. Περιττό να αναφέρουμε ότι ο εξοπλισμός είναι σε κάθε περίπτωση υπερπλήρης, καθώς όλες σχεδόν οι εκδόσεις περιλαμβάνουν Clima, Navi, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά άλλα. Προσωπικά, θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσες και τις εκδόσεις GT line, οι οποίες ξεχωρίζουν με την επιθετική τους εμφάνιση και το λίγο πιο επιθετικό «στήσιμό» τους στο δρόμο.

Στη φετινή έκθεση της Γενεύης είδαμε το πολύ εντυπωσιακό Kia Stinger. Θα δούμε το συγκεκριμένο μοντέλο στην Ελλάδα, καθώς και άλλα μοντέλα, που διατίθενται ήδη στο εξωτερικό, όπως τα Optima και Niro?

Μπορεί η KIA στην Ελλάδα να είναι μία μικρή σχετικά μάρκα, που τα τελευταία χρόνια πουλάει περίπου 1.500 αυτοκίνητα το χρόνο και έχει μόλις 4 μοντέλα στη γκάμα της, παγκοσμίως, όμως, είναι η 7η μεγαλύτερη εταιρεία σε πωλήσεις, με 3,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως και μία τεράστια γκάμα από 15 μοντέλα, που πωλούνται σε όλον τον πλανήτη. Σίγουρα, το Stinger είναι το πιο «διεγερτικό» από αυτά και ίσως τον επόμενο χρόνο να έχουμε την ευκαιρία να φέρουμε μερικά και στην Ελλάδα, όχι φυσικά για να κάνουμε νούμερα πωλήσεων, απλά για να δείξουμε και αυτήν -την άγνωστη- πλευρά της μάρκας. Για παρόμοιους λόγους, ίσως εισαχθεί το 2018 και το Niro, το οποίο θεωρείται αυτήν τη στιγμή το πιο προηγμένο υβριδικό, σπάζοντας συνεχώς τα ρεκόρ οικονομίας. Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, που διατίθενται στο εξωτερικό, παρουσιάζουν ελάχιστο έως μηδενικό εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα του 2017 και των μνημονίων.

Το Pro Cee’d GT, καθώς και οι εκδόσεις GT-Line, μας άρεσαν πολύ, αφού εστιάζουν σε ένα πιο νεανικό κοινό με σπορ καταβολές. Η εμπορική πορεία αυτών των εκδόσεων ήταν η αναμενόμενη?

Και εμάς μας αρέσουν πάρα πολύ και γι’ αυτόν το λόγο είναι πιο «προνομιακά» τοποθετημένα στον Τιμοκατάλογό μας. Ειδικά σε σχέση με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Οι λίγοι, που έχουν τη διάθεση να δουν πέρα από τις «καθιερωμένες» προτάσεις και να επισκεφθούν τις εκθέσεις μας για να γνωρίσουν αυτές τις εκδόσεις, επιβραβεύονται από την ασύγκριτη ποιότητα, την επιθετική εμφάνιση, τον  υπερπλήρη εξοπλισμό και την sport οδική συμπεριφορά αυτών των εκδόσεων σε συνδυασμό με τη μοναδική μας 7ετή εγγύηση. Γιατί, ποιά άλλη εταιρεία δίνει 7χρονια εγγύηση ακόμα και σε έναν κινητήρα turbo 1,6lt με 204Ps; Θεωρούμε ότι χρειάζεται χρόνος για να κερδίσουμε και αυτούς τους πιο δύσπιστους, άρα παρότι οι πωλήσεις των GT είναι σχετικά χαμηλές, είναι για εμάς εξαιρετικά σημαντικές και αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον μας.

 

Μήπως, τελικά, ο τρόπος να κερδίσετε ξανά το Ελληνικό κοινό, είναι να οδηγήσουν οι καταναλωτές ένα νέο μοντέλο της Kia? Πως χειριζόσαστε το θεσμό των test drive?

Σίγουρα το test drive είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να πειστεί ο κάθε ενδιαφερόμενος. Επειδή είναι δύσκολο για οποιαδήποτε εταιρεία να έχει όλα τα μοντέλα και όλες τις εκδόσεις τους διαθέσιμα για test drive σε όλα τα σημεία πώλησης, προσπαθούμε να έχουμε κεντρικά μία «συλλογή» διαθέσιμων οχημάτων, που συνεχώς γυρνάνε την Ελλάδα, για να ικανοποιήσουν όσους θέλουν να τα οδηγήσουν, είτε το έχουν ζητήσει μέσω κάποιου αντιπροσώπου είτε μέσα από την αντίστοιχη αίτηση για Test drive, που έχουμε στο site μας, το www.kia.gr.

Ποιά είναι η ζήτηση των μοντέλων με Diesel κινητήρα συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα μοντέλα? Βλέπετε τους τελευταίους μήνες στροφή των καταναλωτών προς τη βενζίνη ή όχι?

Το diesel στην Ελλάδα είναι τόσο φθηνότερο ως καύσιμο που είναι μονόδρομος για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Βέβαια, λόγω των πολύ αυστηρών προδιαγραφών ρύπων, δεν μπορούν πλέον όλοι οι κατασκευαστές να προσφέρουν καθαρούς κινητήρες diesel και γι’ αυτόν το λόγο αρκετοί από αυτούς αναγκαστικά σταματούν να προσφέρουν πετρελαιοκίνητα, ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες. Στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όμως, το diesel επίσης είναι μονόδρομος.

Όσο για τη στροφή των καταναλωτών τους τελευταίους μήνες, αυτή είναι προς τα φθηνότερα οχήματα, τα οποία τυγχάνει να είναι τα βενζινοκίνητα. Ή αν θέλετε να το δούμε διαφορετικά, ο Έλληνας αρχίζει να αντιλαμβάνεται ότι με τα λίγα χιλιόμετρα, που κάνει πλέον (τηρουμένων των οικονομικών αναλογιών), δεν χρειάζεται υποχρεωτικά diesel.

Ποιά η σχέση της Kia με τον Ειδικό Τύπο? Πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζουν πλέον τα περιοδικά, αλλά και τα διάφορα μέσα ενημέρωσης την επιλογή των καταναλωτών?

Η ΚΙΑ θεωρεί πολύ σημαντική την άποψη των ειδικών. Αν και γενικά ο Έλληνας δεν «ακούει» εύκολα και έχει τη δική του παγιωμένη άποψη, ειδικά ο «ψαγμένος»,  υπάρχουν αρκετοί δημοσιογράφοι, που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναγνωστών τους. Σήμερα, λόγω του internet, που ο καθένας μπορεί να πει και να διαδώσει την άποψή του για οτιδήποτε, ακόμη και για ένα νέο αυτοκίνητο, είναι πιο σημαντικό από πότε να γνωρίζουμε και να εμπιστευόμαστε την πηγή πληροφόρησής μας. Οπότε, η υπογραφή κάτω από κάθε κείμενο και κάθε άποψη είναι αυτή που το κάνει να μετράει. Και η βαρύτητα της υπογραφής  κερδίζεται δύσκολα και από λίγους.

 

Μιλήστε μας για την προσωπική σας σχέση με το αυτοκίνητο και για την πορεία σας στο χώρο.

Αν και ασχολούμαι επαγγελματικά με το marketing αυτοκινήτων εδώ και 13 χρόνια, πιο χαρακτηριστική ένδειξη του πάθους μου θεωρώ ότι στην 1η δημοτικού έμαθα ανάγνωση σε περιοδικά αυτοκινήτου. Προτού τελειώσω το μεταπτυχιακό μου, ξεκίνησα να δουλεύω στο τμήμα marketing της Isuzu. Τότε για μένα δεν υπήρχε τίποτα καλύτερο από ένα πισωκίνητο με 160Ps. Μετά από 7 χρόνια στο marketing της Alfa Romeo ήρθα στην KIA, μία εταιρεία κρυμμένο διαμάντι, που δεν σταματά να με εκπλήσσει. Νιώθω απίστευτα τυχερός που τα τελευταία 5 χρόνια ανήκω σε μία εταιρεία, που είναι τόσο δυναμική και διαμορφώνει το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ποιοί είναι οι στόχοι της εταιρείας για το 2017?

Το 2017 είναι χρονιά αναγέννησης της KIA, με ισχυρότερη εταιρική δομή και 4 νέα μοντέλα! Είναι η χρονιά που ο Έλληνας θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο!

 

Αρθρογράφος

 

Ο Joachim Winkelhock 20 Χρόνια στην Opel

Ο Joachim Winkelhock 20 Χρόνια στην Opel

Η ιστορία ξεκίνησε με μία pole position του Opel Astra V8 Coupé στο DTM και αυτή τη στιγμή ο “Jockel” Winkelhock από τη Σουαβία είναι πρεσβευτής της μ...