Πρόσωπα Power:Στάθης Παπαργυρόπουλος
Power: Στάθη, δώσε μας ένα time lapse της πορείας σου στο χώρο του αυτοκινήτου και εν συνεχεία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στάθης Παπαργυρόπουλος: Όλα ξεκίνησαν από αυτόν εδώ τον τίτλο, το Power, πριν από 16 χρόνια. Ξεκίνησα να γράφω για το πρώτο περιοδικό βελτίωσης στην Ελλάδα το 2000, παραμένοντας στη συντακτική του ομάδα σχεδόν μέχρι και το 2003. Ακολούθησε το Dynoroad, μία δική μου εκδοτική προσπάθεια, βγάζοντας 12 τεύχη, για να επιστρέψω το 2005 στην Option Press και να εκδώσουμε το περιοδικό XL, ένα περιοδικό με θεματολογία «στημένη» γύρω από το drift, με χαβαλετζίδικο χαρακτήρα και παρεϊστικη ατμόσφαιρα. Την ίδια χρονιά, ιδρύεται το Drift Club.gr και παράλληλα ξεκινάμε τα events Drift Extreme, στα χνάρια των Ιαπώνων. Το 2007, έρχεται η σειρά του WOT magazine και το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, γίνεται ο πρώτος αγώνας διπλών περασμάτων στο Drift Extreme των Σερρών. Την επόμενη χρονιά (2008), προκηρύσσεται έπαθλο με 8 αγώνες σε όλη την Ελλάδα, κοινό βαθμολογικό συντελεστή, ξένες συμμετοχές και ονομασία Drift Wars. To 2009, στο πλαίσιο των Drift Wars, γίνεται ο πρώτος αγώνας King of Europe στην Ελλάδα, στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, με τέτοια επιτυχία, που χαρακτηρίζεται ως ο καλύτερος αγώνας του KOE έως τότε. Τα Drift Wars συνεχίστηκαν, εξελίχθηκαν, ανέπτυξαν το σπόρ, ανέδειξαν νέους οδηγούς, προσέφεραν πλούσιο θέαμα και ανταγωνισμό, απαριθμώντας έξι συνεχόμενα Πρωταθλήματα Drift έως και το 2013. Τα δυο τελευταία χρόνια, με βρίσκουν στην οργανωτική επιτροπή της Ο.Μ.Α.Ε, συμμετέχοντας στη διοργάνωση και διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift.
P: Πως βλέπεις τα πράγματα γύρω από το χώρο του drift για το μέλλον? Υπάρχει κάτι, που στην υπάρχουσα μορφή δεν σου αρέσει και που, αν ήταν στο χέρι σου, θα το άλλαζες?
Σ.Π: Στόχος μου, εξαρχής, ήταν να φτιάξω έναν πυρήνα, που να πιστέψει στην ιδέα και να βοηθήσει, ώστε να εξελιχθεί. Έτσι κι έγινε. Τα τελευταία χρόνια, μέσω της Ο.Μ.Α.Ε, υλοποιήθηκε η αρχική μου ιδέα, ο τρόπος με τον οποίο είχα φανταστεί την εξέλιξη του drift ως μιας Πανελλήνιας διοργάνωσης, αναγνωρισμένης και με ομοσπονδιακό χαρακτήρα. Σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν η Ο.Μ.Α.Ε δεν είχε την υποδομή να υποστηρίξει έναν τέτοιο θεσμό, γιατί πολύ απλά στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες δεν γνώριζαν το drift, τώρα υπάρχουν 22 μόνιμοι και δόκιμοι καταρτισμένοι βαθμολογητές σε όλη την Ελλάδα, ικανοί να στελεχώσουν κάθε σωματείο. Ως μέλος του forum World Drift Association και υπεύθυνος των κανονισμών και της βαθμολόγησης είμαι σε θέση να επιβεβαιώσω ότι πλέον είμαστε πολύ καλοί σε επίπεδο κατάρτισης. Το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift θα αποτελείται από 6 συνολικά αγώνες, έναν στη Θεσσαλονίκη, έναν στη Λάρισα, δύο στην Αθήνα, έναν στην Πάτρα και έναν στη Ζάκυνθο, εκ των οποίων οι 4 θα μετράνε στη συνολική βαθμολογία κατάταξης. Αναμένουμε και ευελπιστούμε ότι, από το 2017, στο καλεντάρι θα προστεθεί και το αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών! Το drift εξελίσσεται συνεχώς και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, που θα καταλήξει. Στην Ο.Μ.Α.Ε έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις, κυρίως με τον Θωμά Παπαπάσχο, και πλέον δίνουμε τη μεγαλύτερη βαρύτητα στη σωστή γραμμή, καθώς αυτή είναι, που καθορίζει το πέρασμα. Βάσει των clipping points και του drift zone αξιολογούνται τα περάσματα, αφού μόνο μέσα από αυτά είναι δυνατόν να επιτευχθεί ένα γρήγορο και εντυπωσιακό πέρασμα. Προσωπικά, δεν μου αρέσουν οι αγώνες με πολλές στροφές. Αυτό που χρειάζεται, είναι μια είσοδος, που να περνάνε όλοι filler από το clipping point, τα περάσματα στα μονά βαθμολογημένα να παίζονται στη λεπτομέρεια, έτσι ώστε στα διπλά περάσματα να φτάνουν όλοι να περνούν «φωτογραφία» και η όλη φάση να εξελίσσεται σε ένα χρόνο. Το πέρασμα θα πρέπει να είναι συνδυαστικό και από εκεί και πέρα αυτός, που θα ανταπεξέλθει καλύτερα στις συνθήκες του περάσματος, να κερδίζει. Σκοπός δεν είναι να ορμήξουμε, να κάνουμε οδηγικό bulling, να ανοίξουμε την απόσταση και να τρέξουμε να κερδίσουμε. Σκοπός είναι να χαρεί ο θεατής ένα ωραίο διπλό πέρασμα.
P: Ποιο συνδυασμό αυτοκινήτου - οδηγού διακρίνεις αυτήν τη στιγμή στο Ελληνικό Drift? Σε εξέπληξε η πορεία και η επιτυχία του Βασίλη Αθανασιάδη με το «ΘΗΡΙΟ» στο φετινό Πρωτάθλημα? Ξεχωρίζεις άλλα νέα ταλέντα?
Σ.Π: Κορυφαίο συνδυασμό αυτοκινήτου - οδηγού θεωρώ, όχι μόνο φέτος, αλλά τα τελευταία χρόνια, τον Αναστάσιο Χάρκα. Είναι απόλυτα ολοκληρωμένος οδηγός, ξέρει πολύ καλά τους κανονισμούς, σκέψου ότι φέτος ήταν ο μόνος οδηγός, που ήρθε και παρακολούθησε τα σεμινάρια των βαθμολογητών. Ο Βασίλης Αθανασιάδης εξέπληξε πολύ κόσμο τη φετινή χρονιά, αλλά όχι εμένα. Μετά από τρείς προπονήσεις με το «ΘΗΡΙΟ» στην πίστα της Ζακύνθου, εγώ ήμουν αυτός, που τον πίεσα να συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift, ώστε να αποδείξουμε στον κόσμο ότι δεν χρειάζεται να έχεις όνομα χιλίων καρδιναλίων, ούτε αντίστοιχη τσέπη, προκειμένου να το τολμήσεις. Μπορείς, ακόμα και σήμερα, που λέμε ότι το επίπεδο έχει ξεφύγει και τα άλογα τείνουν να γίνουν παράλογα, με ένα καλό αμάξι και μια καλή παρουσία να πετύχεις κάτι αξιόλογο. Όπως η 3η θέση του Βασίλη Αθανασιάδη. Εγώ είμαι σε θέση να έχω μια συνολική εικόνα και άποψη, έχοντας ξεκινήσει από ένα Starlet των 100Ps. Πρέπει να ξεκινήσεις με κάτι μικρό, ελαφρύ και αδύναμο, ώστε να εξελίξεις την τεχνική, να φτάσεις να επιτύχεις το αποτέλεσμα, να στείλεις, δηλαδή, το αυτοκίνητο εκεί, που πρέπει και να το οδηγήσεις driftάροντας. Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο Βασίλης. Σταδιακά εξελίχθηκε, το ίδιο και το αυτοκίνητο, φτάνοντας με συνέπεια και επαναληψιμότητα στην ολοκλήρωση τεσσάρων από τους πέντε αγώνες του Πρωταθλήματος. Εξαιρετική και πολλά υποσχόμενη ήταν και η παρουσία των Παπαντωνίου, Κλάδη και Κάνδυλα, από τους οποίους περιμένουμε πολλά την νέα χρονιά.
P: Ποια είναι τα σχέδια σου για το 2016? Πότε θα ξαναδούμε τη Souzi και σε τι μορφή? Σκοπεύεις να τρέξεις στο King of Europe 2016?
Σ.Π: Το 2016 είναι η χρονιά επιστροφής της Souzi στις πίστες. Σκοπεύω να τρέξω κάποιους αγώνες στην Ελλάδα, προκειμένου να τελειοποιήσω το στήσιμο και ο στόχος είναι να κάνω και δύο - τρεις αγώνες του King of Europe. H Souzi θα εμφανιστεί χαμηλότερη και φαρδύτερη από ποτέ, με στήσιμο και εμφάνιση αντίστοιχη της DW86, ραμμένη καρότσα, full cage, βάρος κάτω από τα 900kg και ιπποδύναμη 450Ps από έναν υπερτροφοδοτούμενο 7age, με κυλινδροκεφαλή από τον πρώην 4age. Η δοκιμασμένη συνταγή μηχανικών μερών δεν αλλάζει τραγικά, ο κινητήρας παραμένει 4κύλινδρος με αμελητέα διαφορά σε βάρος, μετάδοση διατηρώ την ήδη υπάρχουσα από το προηγούμενο setup και αυτό ουσιαστικά, που κάνει τη διαφορά, είναι η προετοιμασία της καρότσας για αγωνιστική χρήση.
P: Ποιο αυτοκίνητο θα διάλεγες σήμερα για drift, αν τα χρήματα δεν ήταν πρόβλημα?
Σ.Π: Νομίζω ένα GT86 θα ήταν η ιδανική συντροφιά στην Souzi…
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Εντοπίστηκε το νέο Hyundai Kona N χωρίς ίχνος καμουφλάζ, για τις ανάγκες γυρισμάτων video.