Red Bull Drift Brothers BMW M4 G82 x2 1.039Ps

Red Bull Drift Brothers BMW M4 G82 x2 1.039Ps

Στον κόσμο των αυτοκινήτων και των αγώνων υπάρχουν ομάδες που ξεχωρίζουν για το ταλέντο και το πάθος τους για την οδήγηση, αλλά και για τη βελτίωση. Μία από αυτές τις ομάδες σίγουρα είναι οι “Red Bull Driftbrothers”, οι οποίοι έχουν καθιερωθεί στον χώρο του drifting και, πρόσφατα, έχουν εντυπωσιάσει το κοινό με τα θηριώδη BMW M4 που έχουν ετοιμάσει. Οι Red Bull Driftbrothers αποτελούνται από τους αδελφούς Elias και Joe Hountondji και έχουν καταφέρει να κατακτήσουν την καρδιά των θεατών με τα μοναδικά BMW M4 τους!

Οι Driftbrothers συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα Drift Masters European Championship από το 2018. Οι καλύτεροι οδηγοί από την Ευρώπη  ανταγωνίζονται σε αυτή τη σειρά Drift, με τα αυτοκίνητα να εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους (και φυσικά τα budget τους) και με το ανταγωνισμό να φτάνει στο κόκκινο! Εδώ και χρόνια, οι Elias και Johannes Hountondji κατατάσσονται ανάμεσα στους κορυφαίους οδηγούς στον χώρο του drifting και ήταν, μεταξύ άλλων επιτυχιών, πρωταθλητές King of Europe το 2017. Επιπλέον, οι αδελφοί κάνουν συχνά εμφανίσεις ως καλεσμένοι κατά τη διάρκεια διάφορων events της Red Bull, όπως το τελευταίο πολύ δυνατό Red Bull Showrun by Alumil, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβρη στη Θεσσαλονίκη και το Power Automotive Magazine ήταν εκεί για να σου εξασφαλίσει όλες τις λεπτομέρειες για τα πανίσχυρα M4 των Driftbrothers!

M Addicts

Συμμετέχοντας για χρόνια με BMW M3, φανατικοί οπαδοί της Βαυαρίας, τα δύο αδέρφια τόλμησαν να επιλέξουν τα νέα BMW M4 G82 Competition ως μια ισχυρή βάση για το νέο τους Project! Ένα αυτοκίνητο που θα πρέπει να είναι ήδη γνωστό στους αναγνώστες του περιοδικού από το πρόσφατο «διπλό χτύπημα» BMW στο τεύχος 85. Ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει στο δρόμο, αλλά και στην πίστα, με την ατελείωτη δύναμη και ροπή του φοβερού S58 κινητήρα, την φοβερή οδηγική συμπεριφορά και το άκρως επιθετικό look, εξοπλισμένο παράλληλα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σίγουρα αποτελεί αντικείμενο λατρείας και πόθου για τους πραγματικούς Petrolheads! Πώς μεταφράζεται αυτό το πακέτο όμως, όταν απ’ το δρόμο περάσουμε στο Racing, και μάλιστα στο Drift; Τι προκλήσεις επιφυλάσσει η βελτίωση μιας M4 Competition στα άκρα; Οι Red Bull Driftbrothers έχουν τις απαντήσεις.

S58 x2

Είναι πλέον γνωστό ότι ο S58 κινητήρας της BMW είναι η χαρά του Tuner, μιας και έχει αποδειχτεί ότι είναι πολύ δεκτικός σε «ενέσεις» ιπποδύναμης που θα έκαναν άλλα μοτέρ να στραβώσουν τις μπιέλες τους και μόνο στην ιδέα. Τι θα συμβεί όμως όταν ο στόχος είναι να διπλασιάσουμε την ιπποδύναμη και τη ροπή, και μάλιστα στις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες που υποβάλλεται ένας κινητήρας σε αγώνες Drift;

Τι ακριβώς χρειάζεται να αλλαχτεί-ενισχυθεί, έτσι ώστε να έχουμε την απαραίτητη αξιοπιστία που τόσο χρειάζεται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που συμμετέχει στο Drift Masters; Αυτές μάλλον ήταν και οι απορίες των Driftbrothers, μιας και βάλθηκαν να πετύχουν ακριβώς αυτό και μάλιστα το κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία, φτάνοντας την ιπποδύναμη στα 1.039 άλογα, και την ροπή στο εξωπραγματικό 130kgm, διπλασιάζοντας τα εργοστασιακά νούμερα της M4 Competition!

Για να το πετύχουν αυτό, τα αδέλφια έστειλαν τα δύο μοτέρ στην Ιρλανδική TrackDay Performance με ένα άκρως απαιτητικό spec list. Ήθελαν διπλασιασμό της ιπποδύναμης, αξιοπιστία και ισχύ σε μεγάλο εύρος rpm! Βέβαια εδώ δεν πρόκειται για ένα από build, αλλά για μία πραγματική συνεργασία των τεχνικών της TrackDay Performance με τους μηχανικούς του M division. Οι μηχανικοί του M division, έχοντας απόλυτη γνώση του κινητήρα που οι ίδιοι έχουν εξελίξει, έδωσαν πολύτιμες συμβουλές, έτσι ώστε να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. «Με τον καταιγισμό πληροφοριών των ανθρώπων του M division, καταφέραμε μέσα σε περίοδο 3 εβδομάδων να φτάσουμε στο σημείο σχεδιασμού που θα απαιτούσε 6 μήνες με απλό “trial and error», αναφέρει ενδεικτικά ο Robbie Thornton, ιδιοκτήτης της TrackDay Performance.

Με τον διπλασιασμό της απόδοσης ως στόχο και τα εργοστασιακά τούρμπο που σύμφωνα με τον Thornton τερμάτιζαν στα 750Ps, φυσικά και έδωσαν τη θέση τους σε άλλα, αρκετά μεγαλύτερα της σειράς X2C από την Xona Rotor, παρέα με δύο external wastegates της Turbosmart και 2 custom downpipes, διατηρώντας το twin turbo setup. Μετά από μερικούς όμως αγώνες και drift events, τα αδέρφια αποφάσισαν να καταργήσουν το διπλοτούρμπινο setup και να φορέσουν ένα μεγαλύτερο turbo για να μειώσουν την πολυπλοκότητα στο μηχανοστάσιο, ρίχνοντας παράλληλα τις θερμοκρασίες εντός αυτού. Έτσι επιλέχθηκε ένα τεράστιο Xona X3C XR9569S με φτερωτή συμπιεστή 68mm και airflow 95lb/min, χωρίς να χάσουν σε απόκριση (μιας και το anti-lag δουλεύει υπερωρίες), ενώ η ισχύς στις ψηλές rpm ήταν ακόμα καλύτερη.

Επόμενο βήμα ήταν η αναβάθμιση στο σύστημα καυσίμου, για να ταιριάξει με το νέο, κατά πολύ αυξημένο airflow που παρέχει το νέο turbo. Το εργοστασιακό σύστημα άμεσου ψεκασμού με τις διπλές αντλίες υψηλής πίεσης (με πίεση 350bar), σύμφωνα με τον Robbie, επαρκεί μέχρι περίπου 800Ps. Έτσι, πάρθηκε η απόφαση να παραμείνει το εργοστασιακό σύστημα άμεσου ψεκασμού και να τοποθετηθεί παράλληλα ένα επιπλέον σύστημα έμμεσου ψεκασμού (Port injection), με 6 μπεκ 1.000cc/min, το οποίο θα τροφοδοτεί τον κινητήρα με το απαραίτητο έξτρα καύσιμο και θα καλύπτει την ατελείωτη δίψα των Driftbrothers για τετραψήφιο αριθμό αλόγων.

Με τις ανάγκες σε αέρα και καύσιμο να είναι καλυμμένες, το επόμενο στάδιο ήταν να γίνει δουλειά στην κεφαλή, η οποία έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις , έτσι ώστε να αποδώσει τα μέγιστα, αλλά και να δουλέψει αρμονικά με το port injection. Συγκεκριμένα έχει γίνει ροική εξέλιξη, αλλά και αλλαγή στη γεωμετρία του θαλάμου καύσης (η συμπίεση έπεσε από το 9,3 στο 9,1:1), high-end βελτιώσεις, που είναι απαραίτητες για την μέγιστη απόδοση και την σωστή λειτουργία. Οι επεμβάσεις στην κεφαλή σταματούν εδώ, με τις βαλβίδες, τα ελατήρια βαλβίδων και γενικά όλα τα υπόλοιπα parts στο valvetrain να παραμένουν εργοστασιακά.

Στον τομέα της διαχείρισης, η επιλογή είναι ο πανίσχυρος Motec M142, μία υπερσύγχρονη Stand-Alone ECU με προηγμένες motorsport δυνατότητες. Η επιλογή έγινε με κύριο γνώμονα την ευκολία στο tuning έναντι του πολύπλοκου εργοστασιακού εγκεφάλου (όπως διαβάσατε στο προηγούμενο τεύχος), τα πολλαπλά fail-safe features, το εύκολο data-logging και την αξιοποίηση δεδομένων, καθώς και την αξιοπιστία του hardware. Το πρόγραμμα είναι φυσικά εντελώς custom, ειδικά φτιαγμένο για τα M4 Competition των αδερφών Hountondji, έτσι ώστε να υποστηρίζει όλα τα σύγχρονα συστήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο απ’ το εργοστάσιο (Double-Vanos κ.λπ.), χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα, μιας και το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ακόμα αρκετά εργοστασιακά τμήματα. «Με πίεση 2,1bar είδαμε στο δυναμόμετρο 1.039Ps, αλλά το πιο εντυπωσιακό ήταν η ροπή. 100kgm από τις 3.500rpm εως τις 7.200rpm! Σύντομα ο 2JZ θα αποτελεί παρελθόν στα αυτοκίνητα drift με τον S58 και την τρομερά ευρεία καμπύλη ροπής του» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Robbie Thornton.

Κάπου εδώ, τελειώνουν οι βελτιωτικές επεμβάσεις αυτού του μαγικού κινητήρα και λέω μαγικού μιας και όλα τα άλλα έχουν παραμείνει εργοστασιακά, δηλαδή έμβολα, μπιέλες, εκκεντροφόροι κ.λπ. Ναι, καλά καταλάβατε, ο κινητήρας αποδίδει 1.040 άλογα με κλειστό μοτέρ, με ελάχιστες παρεμβάσεις, μόνο με περιφερειακά και μάλιστα σε συνθήκες αγώνα!!!

Ειλικρινά είναι απ’ τα άρθρα που θέλεις να γράψεις πολλά για το μοτέρ, αλλά οι αλλαγές είναι πραγματικά λίγες, το setup είναι ουσιαστικά ένα μαμά μοτέρ με single-turbo, λίγη δουλειά στην κεφαλή, port-injection και έναν άγραφο εγκέφαλο! Τρομερά εντυπωσιακό! Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι η εξέλιξη του κινητήρα έχει γίνει σε δυναμόμετρο πάγκου, με το αποτέλεσμα να δικαιώνει την ομάδα, μιας και τα αυτοκίνητα έχουν ήδη συμμετέχει σε πολλούς αγώνες και events, χωρίς να κάνουν κιχ!

Race Prep

Με τα τετραψήφια νούμερα σε ιπποδύναμη και ροπή ήδη στο τσεπάκι και το μοτέρ στο δυναμόμετρο, σειρά έπρεπε να πάρει η αγωνιστική προετοιμασία του αυτοκινήτου. Τα αδέρφια αφιέρωσαν πολλές ώρες μελέτης και προσωπικής εργασίας για την τροποποίηση του αμαξώματος. Στόχος, φυσικά, μια εκτεταμένη δίαιτα, μιας και το αυτοκίνητο είναι πολύ βαρύ για αγωνιστικό. Παράλληλα, με το αυτοκίνητο «γυμνό», τα αδέλφια μπόρεσαν να εντοπίσουν ορισμένες αδυναμίες και να τις λύσουν, καθώς και να δουλέψουν στο setup της ανάρτησης και του στησίματος γενικότερα, με μόνο στόχο να ετοιμάσουν ένα ανταγωνιστικό σύνολο.

Το σύστημα ψύξης είναι υψίστης σημασίας σ' ένα drift-car, που κινείται συνεχώς με το πλάι και δεν έχει μεγάλη ποσότητα αέρα να χτυπάει τα ψυγεία στο μπροστινό μέρος. Γι' αυτό φρόντισαν να αναβαθμίσουν τα M4 τους με μεγαλύτερο ψυγείο νερού μπροστά, αλλά και 2ο ψυγείο πίσω, μια λύση που φαίνεται να δουλεύει πολύ καλά μέχρι τώρα.

Στο εσωτερικό φυσικά δεν συναντάμε τη συνηθισμένη πολυτέλεια μιας νορμάλ Μ4, άλλα μάλλον περισσότερο μοιάζει με το αμάξι σου πριν από σοβαρό πάτημα «καριέρας» με αντίπαλο συνεργείο! Μόνο τα απολύτως απαραίτητα, συν φυσικά ο απαραίτητος εξοπλισμός ασφαλείας, όπως η πυρόσβεση! Για ασφάλεια αλλά και ακαμψία έχει τοποθετηθεί ένα FIA roll-cage της AST, ενώ ο οδηγός κάθεται σε bucket κάθισμα της Slide με τις απαραίτητες ζώνες πολλαπλών σημείων. Για την εποπτεία και τον έλεγχο του κινητήρα υπάρχει το Dash Display μαζί με το Keypad της Motec, ολοκληρώνοντας το πακέτο της διαχείρισης.

Από πλευράς στησίματος, αυτό που μας ενδιαφέρει στο Drift είναι οι μεγάλες γωνίες, επομένως τ' αδέλφια σε συνεργασία με την TrackDay Performance έφτιαξαν custom αλουμινένια ψαλίδια και έδραση κρεμαγιέρας στο μπροστινό σύστημα, μιας και δεν υπάρχει κάποια έτοιμη λύση για τα G82 M4. Για να μπορέσει να δουλέψει το αυτοκίνητο με τις νέες μεγάλες γωνίες τιμονιού, έχει φαρδύνει κατά 150mm μπροστά, αλλά και 50mm πίσω, ενώ παράλληλα έχει τοποθετηθεί και ένα custom coilover kit της ST Suspension σε ανασχεδιασμένες αλουμινένιες αρθρώσεις των αμορτισέρ. Custom είναι και οι πλήμνες, αφού τα αδέρφια ήθελαν setup με διπλές δαγκάνες στον πίσω άξονα, μία για το κανονικό πεντάλ φρένου και μία για το υδραυλικό χειρόφρενο. Τη λύση στο να περάσει η δύναμη στους πίσω τροχούς δίνει το -πολύ δημοφιλές στους αγώνες drift- 5αρι σειριακό κιβώτιο RS90 της Samsonas με custom set συμπλέκτη της PTB.

Function over looks

Το drift είναι πάνω απ’ όλα show, αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι Driftbrothers, γι’ αυτό και εστίασαν και στην εμφάνιση, με ένα μοναδικό widebodykit στα χρώματα της Red Bull, φτάνοντας το ήδη επιθετικό σύνολο σε νέα ύψη! Το custom bodykit των Μ4 είναι σχεδιασμένο στον υπολογιστή (CAD), μελετημένο να δουλεύει σωστά αεροδυναμικά και είναι ένα απ' τα πρώτα Bodykit στον κόσμο που είναι εξ’ ολοκλήρου 3D Printed!

Ένα σημείο που έγινε trademark των Μ4 είναι οι εξατμίσεις που βγαίνουν εκεί που κανονικά βρίσκεται το πίσω παρμπρίζ. Αυτό έγινε λόγω ανάγκης γρήγορης πρόσβασης στο διαφορικό. Η ομάδα σχεδίασε ένα εντελώς custom σύστημα που ξεκινάει από downpipes 76mm, έπειτα γίνεται μονή σωλήνα 89mm και λίγο πριν το διαφορικό περνάει μέσα από το σασί για να καταλήξει εκεί που κάποτε ήταν το πίσω τζάμι με 4 απολήξεις-κανόνια, απογειώνοντας τον πολεμικό χαρακτήρα του build! Ταυτόχρονα, έχουν άμεση και γρήγορη πρόσβαση στο διαφορικό για έλεγχο και αντικατάσταση σε περίπτωση ζημιάς.

Unique

Μοναδικά. Αυτή είναι η λέξη που ταιριάζει περισσότερο στα BMW M4 των Red Bull Driftbrothers, 2 αυτοκίνητα που όμοιά τους δεν υπάρχουν στον πλανήτη, φτιαγμένα με μεράκι, υπομονή και γνώση απ’ τα 2 αδέρφια και την ομάδα τους. Όπως μου είπαν και οι ίδιοι, ήταν μια πρόκληση γι' αυτούς, μιας και ο χρόνος και το budget ήταν -σχετικά- περιορισμένα, τους πήρε μόνο 6-7 μήνες να ετοιμάσουν τα 2 αυτοκίνητα απ’ το μηδέν!! Πιστεύω πέτυχαν τον στόχο τους και με το παραπάνω, τα Μ4 εντυπωσιάζουν σε κάθε τους εμφάνιση με τον τρομακτικό τους ήχο και την ακαριαία ικανότητα να μετατρέψουν τα ελαστικά σε ακριβά σημάδια στην άσφαλτο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

BMW M4 G82 COMPETITION

Τύπος: Εξακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Double Vanos και Valvetronic III

Κυβισμός (cc): 2.993

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 84 x 90

Σχέση συμπίεσης: 9,1:1

Tuning Specs

Xona Rotor X3C XR9569S single turbo

Τροποποίηση πολλαπλής εξαγωγής από την TrackDay Performance

Ροϊκή εξέλιξη και διαμόρφωση θαλάμου καύσης κυλινδροκεφαλής από την TrackDay Performance

Custom εξάτμιση διαμέτρου 89mm με downpipe 76mm 

Turbosmart external Wastegates x2 

Σύστημα Port Injection με μπεκ Bosch 1.000cc/min

Motec M142 standalone ECU

ECU remap by TrackDay Performance

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Samsonas RS90 5 ταχυτήτων

Custom πλάκα προσαρμογής κιβωτίου από την TrackDay Performance

PTB custom set συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

3D Printed Wide Bodykit Alphacam

Carbon Splitter

Slide καθίσματα bucket FIA

AST Roll-Cage FIA

Custom σύστημα πυρόσβεσης

Motec Dash Display

Motec CAN Keypad

Radium δοχείο καυσίμου FIA

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Custom αλουμινένιες πλήμνες μπροστά-πίσω

Custom αλουμινένιες βάσεις αμορτισέρ

Custom αλουμινένια ψαλίδια

Custom βάση κρεμαγιέρας

Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover ST Suspension

Εργοστασιακά φρένα με έξτρα διπίστονες δαγκάνες για το υδραυλικό χειρόφρενο

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 9,5Jx19in εμπρός, 10,5Jx20in πίσω

Tuned by:

TrackDay Performance

Unit 3A Railway Business Park

Rathdrum, Ireland

Tel: 00 353 404 62650

Web: www.tdp.ie

 

Αρθρογράφος

 

Νέο Audi Q5

Νέο Audi Q5

Νέο Q5, το best-seller της Audi γίνεται ακόμα καλύτερο.