Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Κορυφή

Τη γνώμη μας για το νέο Renault Captur πιθανόν να την έχετε ξαναδιαβάσει στη δοκιμή των εκδόσεων με τα 130Ps, όπου μας είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ειδικά από πλευράς εμφάνισης, αλλά και από τον εξαιρετικό αυτό κινητήρα. Αναλογικά, λοιπόν, μπορείτε να φανταστείτε το ίδιο αυτοκίνητο, με πολύ καλύτερο εξοπλισμό, ακόμα καλύτερη εμφάνιση εντός και εκτός καμπίνας, ένα φοβερό μωβ χρώμα, που πρέπει να το δείτε από κοντά στον δυνατό ελληνικό ήλιο για να το εκτιμήσετε και για κερασάκι, επιπλέον 25Ps ισχύος. Αν λοιπόν το «απλό» 1,3lt με τα 130Ps φλέρταρε με την κορυφή της κατηγορίας, αυτό εδώ τι θα έπρεπε να κάνει; Και εδώ έρχεται το ζήτημα της τιμής. Μπορεί το Captur Initiale Paris να είναι μία από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, είναι όμως ακριβό. Δεν είναι αδικαιολόγητα ακριβό, αφού το εξοπλιστικό πακέτο δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την τιμή, αλλά, όπως και να έχει, τα €32.880 για B-SUV είναι πολλά. Βέβαια, οι ανταγωνιστές του, λόγω πολυτελούς εξοπλισμού, δεν είναι πια το Ford Puma, το Hyundai Kona και το Nissan Juke, αλλά το DS3 Sportback και το Mini Countryman, τα οποία είναι επίσης ακριβά, πολυτελή και ιδιαίτερα αγαπητά στις γυναίκες. Τόσο ωραίο χρώμα, πάντως, δεν έχουν. Αυτό, αν το πάρετε δώρο στην εκλεκτή της καρδιάς σας, θα πρέπει να βρείτε και το αντίστοιχο μανό να βάλετε στο ντουλαπάκι.

Exquis!

Η εμφάνιση ήταν πάντα το δυνατό όπλο του Captur και ο κύριος λόγος που είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη. Αυτή εδώ, η δεύτερη γενιά, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B, την ίδια με το νέο Clio, που ζυγίζει 50kg λιγότερο, ενώ είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και αυτό φαίνεται και στις διαστάσεις του νέου Captur, που είναι 110mm μακρύτερο, με 20mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο και είναι πλέον ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Με τη χρήση του συρόμενου πίσω καθίσματος (κατά 17cm), σου δίνει την επιλογή για ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες ή μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που κυμαίνεται ανάλογα από 455 έως και 536lt!

Το εσωτερικό του είναι το μοντέρνο “Smart Cockpit”, με μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 9,3in με σύστημα πλοήγησης στα ελληνικά και όλες τις απαραίτητες λειτουργίες του οχήματος και ο πίνακας οργάνων έχει μία παραμετροποιήσιμη οθόνη 7in στο κέντρο. Η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα είναι αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης Initiale Paris, είναι η πιο όμορφη της κατηγορίας και τονίζει ακόμα περισσότερο την πολυτέλεια και τον premium χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων, εξαιρετικά καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα καθίσματα, δερμάτινη επένδυση με ραφές στο ταμπλό, ηχοσύστημα της Bose, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, μπροστινούς προβολείς Full LED Pure Vision, θερμαινόμενο τιμόνι, προφίλ οδήγησης Renault Multi-Sense, το πρακτικό συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού «Easy-Lige», φιμέ κρύσταλλα, καθώς και όλα όσα περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Γενικά, το Initiale Paris έχει όλο τον κατάλογο της Renault, δεν χρειάζεται να του προσθέσετε τίποτα.

Πολυτέλεια και δύναμη

Όπως είπα και στην αρχή, ο νέος 1,3lt της Renault είναι κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος μικρός κινητήρας αυτή τη στιγμή στην αγορά. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, η οποία είναι τριγωνική (σαν σοκολάτα Toblerone) για εξοικονόμηση χώρου και καλύτερη ροή αερίων. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος με μπεκ έξι οπών σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μία σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm, δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσιδήρου, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος του μπλοκ δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης.

Και στα «χαρτιά» και στην πράξη, το μοτέρ είναι εκπληκτικό. Έχει δύναμη παντού, δεν «λαχανιάζει» ψηλά, είναι ροπάτο και σε συνδυασμό με το αυτόματο εφτάρι διπλού συμπλέκτη, νομίζεις ότι οδηγείς τουλάχιστον 1,6lt turbo. Στην κορυφαία του έκδοση, των 155Ps, είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό ψηλά από αυτήν με τα 130Ps και πραγματικά θα ήθελα με την πρώτη ευκαιρία να τα πάω και τα δύο σε ένα δυναμόμετρο, γιατί με αυτό το μοτέρ μου φαίνεται θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε...

Οι επιδόσεις του είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για το είδος και τον χαρακτήρα του μοντέλου, όπου και στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης, αλλά και στο ταξίδι είναι ξεκούραστο και απροβλημάτιστο. Σε αυτό βοηθά πάρα πολύ και το κιβώτιο EDC, που ενώ δεν είναι το πιο γρήγορο στις αλλαγές, είναι εξαιρετικά ομαλό και ταιριάζει απόλυτα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα της έκδοσης. Το μόνο που είναι λίγο αμφιλεγόμενο είναι το ασυμβίβαστο που έχουν οι μεγάλες ζάντες. Ποιο είναι αυτό; Είναι το ότι σαν κορυφαία έκδοση πρέπει να φοράει τροχούς που «γεμίζουν» τους θόλους για να δείχνει όμορφο, αλλά και να διατηρεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Μπορώ να πω ότι στην περίπτωση του Initiale Paris, οι Γάλλοι τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα απ’ όσο περίμενα. Μάλιστα, εκτός από την εμφάνιση, το αυτοκίνητο έχει κερδίσει πολύ σε οδική συμπεριφορά, ενώ έχει χάσει λιγότερο σε άνεση. Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που αν είχα την επιλογή, μάλλον θα έπαιρνα τις μεγάλες ζάντες, γιατί βελτιώνουν αρκετά και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, κάτι που λείπει από το μικρότερο μοντέλο. Η κατανάλωσή του μέσα στην πόλη ήταν 7,8lt/100km, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος και την ιπποδύναμή του.

Σαν συμπέρασμα, μπορώ να πω ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν μπορεί να αξιολογηθεί με βάση τα κριτήρια που έχουμε συνήθως για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, γιατί ουσιαστικά δεν ανήκει 100% σε αυτήν. Το Captur Ininiale Paris δεν θα το πάρεις γιατί χρειάζεσαι ένα B-SUV για να εξυπηρετήσει απλά και μόνο τις ανάγκες σου σε μετακίνηση. Θα το πάρεις γιατί το είδες και δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς.

Μας Άρεσε (+)

Εμφάνιση

Χώροι-πρακτικότητα

Απόδοση κινητήρα

Οδική συμπεριφορά

Δεν Μας Άρεσε (-)

Τιμή

Τιμή βασικής έκδοσης Captur1.0TCe 90Ps (Expression): €19.130

Τιμή έκδοσης δοκιμής Captur 1.3TCe 155Ps EDC (Ininiale Paris): €32.880


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

Κυβισμός: 1.333cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2 x 81,34mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 250bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα 9in

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 215/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.227

Πλάτος (mm): 1.797

Ύψος (mm): 1.576

Μεταξόνιο (mm): 2.639

Βάρος (kg): 1.270

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):155/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 27,5/ 1.800

0-100km/h (sec): 8,6

Τελική ταχύτητα (km/h): 202

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 125-129

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,5-5,7

Δοκιμής (lt/100km): 7,8

 

Αρθρογράφος

 

Υποχωρεί η έλλειψη ημιαγωγών;

Υποχωρεί η έλλειψη ημιαγωγών;

Μετά από σχεδόν δύο χρόνια ελλείψεων ημιαγωγών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν πλέον αρκετούς για να μπορούν να δουλεύουν τις γραμμές παραγωγής το...